Gjest Gjest_Gloria_* Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Typen min vil ha meg med på ferie til høsten og vil bestille så snart som mulig... Og det er jo best å bestille tidlig, men jeg har alltid vært en "tenk om..." og "hva hvis..."-person. Selv om jeg elsker gutten og er ganske sikker på at vi holder sammen, så tenker jeg; Tenk om det blir slutt mellom oss før vi skal dra. Vi har reiseforsikring, men den gjelder vel bare ved dødsfall, alvorlig sykdom o.l.? Hvor mye koster avbestillingsforsikring, og kan den brukes ved brudd mellom kjærester?
Gjest Golden Girl Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Avbestillingsgebyr koster vel vanligvis noen hundre kroner, men jeg tror man bare kan få igjen pengene uansett ved sykdom/dødsfall i familien. Og man må ha lege-erklæring. Ellers får man ikke pengene igjen, selv om man har avbestillingsgebyr. Uten avbestillingebyr får man vel ingenting igjen, uansett årsak. Hvis man da ikke bestiller med noen Mastercard med automatisk reise-forsikring, tror jeg. Men da gjelder samme betingelser som over. Brudd mellom kjærester gjelder nok IKKE som grunn, nei... Da får heller en av dere ta med en venn/venninne i stedet, som kan betale tilbake pengene for parten som blir hjemme.
Carebear1 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Typen min vil ha meg med på ferie til høsten og vil bestille så snart som mulig... Og det er jo best å bestille tidlig, men jeg har alltid vært en "tenk om..." og "hva hvis..."-person. Selv om jeg elsker gutten og er ganske sikker på at vi holder sammen, så tenker jeg; Tenk om det blir slutt mellom oss før vi skal dra. Vi har reiseforsikring, men den gjelder vel bare ved dødsfall, alvorlig sykdom o.l.? Hvor mye koster avbestillingsforsikring, og kan den brukes ved brudd mellom kjærester? Jeg vet ikke om det eventuelt er mulig å overdra billetten din/hans til en annen om det skulle ta slutt? Du kan jo sjekke det med reisebyrået. Normalt burde det gå greit. I såfall kan det jo være mulig at enten du eller han kan ta ferien og ta med seg venn/mor/søsken/andre. Avbestilling gjelder nok ved alvorlige tilfeller som nevnt av golden girl - ikke ved brudd.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Selg i så fall turen til den nye dama hans. Funker dårlig om han ikke er av typen til å hoppe fra kvinnfolk til kvinnfolk
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Avbestillingsforsikring vil aldri dekke dette - det er ikke med i forsikringsvilkårene. Avbestillingsforsikring er spesielt viktig å ha når man bestiller billigbilletter som det i reisevilkårene står at ikke kan endres eller avbestilles. Men noen reiser kan jo avbestilles direkte uten forsikring. Og uten at man trenger å opplyse årsak for hvorfor man avbestiller. Ving opplyser: Kunden har rett til å avbestille reisen mot å betale et administrasjonsgebyr som ikke skal overstige kr 300 frem til det er 42 dager igjen til avreisedøgnet starter. For reiser av spesielt kort varighet (mindre enn 5 døgn) hvor det kun er mulig å bestille senere enn 42 dager før avreise, eller lang varighet (over 42 døgn) kan arrangøren likevel i sine betingelser sette annen frist. Andre turoperatører har sikkert sine regler for dette. Avbestiller du så når det er bare 42 døgn eller mindre igjen så kan du kun få igjen pengene dine hvis du har avbestillingsforsikring og at årsaken er død i familien eller egen (eller aller nærmestes) sykdom.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Bestill ferietur sammen med kjæreste din du, og prøv å legge bort "hva hvis..."-tankene. Du sier dere har det bra sammen og at du tror dere vil holde sammen. Det tyder på at det er ganske seriøse greier. Eller tar jeg helt feil? Hvis det er seriøst, og dere ikke har problemer pr i dag, så er dere sannsynligvis sammen til høsten også. Om man får problemer i et forhold pleier man jo gjerne å jobbe litt med problemene før man evt gir opp. Et seriøst forhold ryker sjelden på et blunk dersom ikke den ene parten gjør noe dramatisk dumt. Og DERSOM noe skulle gå veldig galt, sånn at forholdet ryker, så er antakelig en tapt ferietur det minste du bekymrer deg om. Planlegg ferie og kos dere med drømmen!
Clebra Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Noen sjanser må man ta:) Og det er ingen ulempe å ha en ferie sammen som dere kan glede dere til:)
Ciara Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Skal du tenke sånn vil dere aldri få reist på kjærestetur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå