Gå til innhold

Fikk ikke kjøpe en utstillingskjole i vinduet.

Anbefalte innlegg

Gjest Margitt
Skrevet

Hei.

jeg var innom en butikk som heter Koma i dag.

Skulle kjøpe meg en selskapskjole jeg har hatt lyst på lenge til 1500kr.

har sett den i vinduet og endelig etter 2 uker fikk jeg råd.

jeg gikk ned i dag, men så ingen betjening. ingen kjole så jeg heller.

jeg gikk ut igjen og tittet på kjolen. inn igjen. men ingen betjenning. bare i nabobutikken.

jeg spurte, men ingen visste hvor eieren var.

når jeg kom hjem ringte jeg ned for å legge av kjolen til dagen etter.

da sier hun at hun kun har den som er i vinduet igjen i strl small, og at den ikke skal selges. den skal være til utstilling. helt ut til juni! ok. da er nok ikke jeg interessert i den kjolen.

ikke mye å gjøre med. jeg fikk ikke rikket henne. hun sa også at hun ikke kom til å ta inn flere kjoler, men at hvis hun en dag i løpet av før juni skulle til london kunne hun muligens ta med en ekstra til meg.

det takket jeg høflig ja til. syns det var snilt gjort.

etter det har jeg ikke snakket mer med henne. bare bedt henne "tenke på meg" i forbindelse med kjolen. hvis den skal selges. :ler:

så sier en venninne av meg. det er ikke lov å markedsføre et produkt slik hun gjør.

i dette tilfellet er det en kjent kvinne som har båret kjolen, og er ganske sikker på at hun vet at siden hun har brukt den kjolen, tiltrekker dermed kjolen oppmerksomhet mot hennes butikk, derfor kunder, osv (smart tenkt, men er det lov?).

det er det jeg egentlig lurer på.

er dette lov?

"falsk" markedsføring?

den står jo til utstilling, har en pris, ingen nye skal taes inn, men ingen får kjøpe den?

Jeg får tak i en annen kjole. det er ikke det.

jeg lurer bare på om dette er lov. :)

vet noen?

Skrevet

Koma er generelt dårlig på kundeservice. Sånn er de bare, og det er vel bare å komme over det.

Skrevet
Hei.

jeg var innom en butikk som heter Koma i dag.

Skulle kjøpe meg en selskapskjole jeg har hatt lyst på lenge til 1500kr.

har sett den i vinduet og endelig etter 2 uker fikk jeg råd.

jeg gikk ned i dag, men så ingen betjening. ingen kjole så jeg heller.

jeg gikk ut igjen og tittet på kjolen. inn igjen. men ingen betjenning. bare i nabobutikken.

jeg spurte, men ingen visste hvor eieren var.

når jeg kom hjem ringte jeg ned for å legge av kjolen til dagen etter.

da sier hun at hun kun har den som er i vinduet igjen i strl small, og at den ikke skal selges. den skal være til utstilling. helt ut til juni! ok. da er nok ikke jeg interessert i den kjolen.

ikke mye å gjøre med. jeg fikk ikke rikket henne. hun sa også at hun ikke kom til å ta inn flere kjoler, men at hvis hun en dag i løpet av før juni skulle til london kunne hun muligens ta med en ekstra til meg.

det takket jeg høflig ja til. syns det var snilt gjort.

etter det har jeg ikke snakket mer med henne. bare bedt henne "tenke på meg" i forbindelse med kjolen. hvis den skal selges. :ler:

så sier en venninne av meg. det er ikke lov å markedsføre et produkt slik hun gjør.

i dette tilfellet er det en kjent kvinne som har båret kjolen, og er ganske sikker på at hun vet at siden hun har brukt den kjolen, tiltrekker dermed kjolen oppmerksomhet mot hennes butikk, derfor kunder, osv (smart tenkt, men er det lov?).

det er det jeg egentlig lurer på.

er dette lov?

"falsk" markedsføring?

den står jo til utstilling, har en pris, ingen nye skal taes inn, men ingen får kjøpe den?

Jeg får tak i en annen kjole. det er ikke det.

jeg lurer bare på om dette er lov. :)

vet noen?

På H&M skjer det jo hele tida..tomt i butikken men selger ikke de på dukkene. Egentlig har jeg litt forståelse for det iogmed at de har en haug av kunder som hele tida vil prøve. Tar sin tid og ordne utstillingen (har egen dekoratør tilogmed).

Elkjøp (selvom dette ikke er klær) er kjent for å markesføre ting de ikke har på lager, kun for å trekke kunder..

Tror derfor de kan ha kjolen i vinduet uten å måtte selge den... men skjønner at det er kjipt for deg..

Gjest Margitt
Skrevet
På H&M skjer det jo hele tida..tomt i butikken men selger ikke de på dukkene. Egentlig har jeg litt forståelse for det iogmed at de har en haug av kunder som hele tida vil prøve. Tar sin tid og ordne utstillingen (har egen dekoratør tilogmed).

Elkjøp (selvom dette ikke er klær) er kjent for å markesføre ting de ikke har på lager, kun for å trekke kunder..

Tror derfor de kan ha kjolen i vinduet uten å måtte selge den... men skjønner at det er kjipt for deg..

Sånn å forstå.

jeg har nok visst dette litt i underbevisstheten merker jeg, men her er kjolen så lysende og virkelig lokkende for hennes kunder.

Er det lov, er det jo lov og da forstår jeg henne godt, men det må vel være kjedelig å få kanskje flere kunder om dagen som spør etter noe som er utsolgt?. :)

Kjipt ja, men hun var jo snill som tilbø seg å kjøpe med en ny hvis hun skulle til london. Man får krysse fingrene ;)

Skrevet

Elendig kundeservice mener jeg om sånt!!

De fleste butikkene her hvor jeg bor er så greie at du får kjøpe det som er til utstilling hvis de er frie i hyllene inne i butikken. Hadde de sagt nei så ville jeg sagt i fra om at det er veldig dårlig!!

Gjest Margitt
Skrevet

De fleste butikkene her hvor jeg bor er så greie at du får kjøpe det som er til utstilling hvis de er frie i hyllene inne i butikken. Hadde de sagt nei så ville jeg sagt i fra om at det er veldig dårlig!!

Ja :sjenert:

jeg har og opplevd å få ting som henger på dukkene hvis de er tomme for plagget... men men...

Gjest Serena
Skrevet
Sånn å forstå.

jeg har nok visst dette litt i underbevisstheten merker jeg, men her er kjolen så lysende og virkelig lokkende for hennes kunder.

Er det lov, er det jo lov og da forstår jeg henne godt, men det må vel være kjedelig å få kanskje flere kunder om dagen som spør etter noe som er utsolgt?. :)

Kjipt ja, men hun var jo snill som tilbø seg å kjøpe med en ny hvis hun skulle til london. Man får krysse fingrene ;)

Hvorfor kan hun ikke bare bestille en kjole fra London?

Gjest Serena
Skrevet
Ja :sjenert:

jeg har og opplevd å få ting som henger på dukkene hvis de er tomme for plagget... men men...

Samme her. Uansett hvilken butikk jeg har vært i, har jeg alltid fått tilbud om plagget på dukka, hvis det er det siste som er igjen i min størrelse.

Skrevet (endret)
Koma er generelt dårlig på kundeservice. Sånn er de bare, og det er vel bare å komme over det.

De er ikke særlig serviceinnstillite der nei.

En gang dro jeg derfra fordi hun bare sto og snakket med to venninner. Hun sa ikke hei en gang.

Dette er jeg enig i. Jeg har også som deg TS opplevd å få kjøpe klærne på dukkene hvis de ikke har de inne. Sånn er det vel, er det ikke?

At de ikke ga deg mer kundebehandling på Koma i form av at de kunne ha tilbydd deg noe som ligner er, jo dårlig det også.

Har vært der selv. Syns hun som jobber der er veldig sløv og slapp.

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Ja, dette skjønner jeg ikke. Ville ha en bukse på H&M en gang. Hun SJEKKET at det var min størrelse som var på dukken, for så å fortelle meg at det ikke gikk å selge den før de byttet utstilling.

Jeg trodde hun spøkte, så jeg insisterte og sa at ja - jeg skal ha buksa, at det ikke var for gjeves om hun tok den ned. Men neida.. Buksa blei på dukka den..

Da jeg jobbet i klesbutikk stilte vi ut klærne for å vise at vi solgte de klærne vi viste frem. Ikke bare at vi faktisk hadde klær der. Ville noen prøve det på dukka, så var det helt ok

Gjest Margitt
Skrevet
Hvorfor kan hun ikke bare bestille en kjole fra London?

Si det?

Jeg spurte om hvor i london den var fra. de visste hun ikke (logisk).

Gjest Margitt
Skrevet
Ja, dette skjønner jeg ikke. Ville ha en bukse på H&M en gang. Hun SJEKKET at det var min størrelse som var på dukken, for så å fortelle meg at det ikke gikk å selge den før de byttet utstilling.

Jeg trodde hun spøkte, så jeg insisterte og sa at ja - jeg skal ha buksa, at det ikke var for gjeves om hun tok den ned. Men neida.. Buksa blei på dukka den..

Da jeg jobbet i klesbutikk stilte vi ut klærne for å vise at vi solgte de klærne vi viste frem. Ikke bare at vi faktisk hadde klær der. Ville noen prøve det på dukka, så var det helt ok

nemlig. det er rett og slett dårlig gjort.

de har jo lov, så tydeligvis ingenting man kan si på det, bortsett fra at det er dårlig reklame.

heldigvis er det mange andre fine kjoler her i landet, og jeg dør ikke på meg pga denne kjolen. men tenk at her har jeg sittet og spart, også får amn ikke kjøpt det de reklamerer for.

rart. :)

Skrevet

mener du Koma i oslo? i bogstadveien eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...