Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #1 Del Skrevet 30. april 2008 Velger dette forumet, da jeg tror det er mange her som er mer interessert i Tyrkia og mulighetene der enn det jeg kan oppnå i andre forum Min mann og jeg vurderer å flytte til Tyrkia om noen år. Selv er jeg i gang med bachleor i Afrikanske og Asiatiske fag med fokus på Tyrkia og tyrkisk språk. Har bodd der nede 3 år tidligere, da jobbet jeg innen turismen. Ønsker å gjøre ferdig en master, og drømmen er å kunne utnytte studiene med et liv i Tyrkia (med noe tid også her hjemme, med tanke på resten av familien som vi selvfølgelig ønsker å holde kontakten med). Er det noen som har gode forslag å komme med angående arbeid jeg kan søke? Eventuelt hvilke nettsider jeg kan titte på for å finne ut mer?? På forhånd tusen, tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 30. april 2008 #2 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg henger meg på her, da jeg også lurer på dette med jobbing i tyrkia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #3 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg henger meg på her, da jeg også lurer på dette med jobbing i tyrkia WOW så gøy Trodde jeg var helt alene om å drømme om dette! Hva er dine drømmer og ambisjoner for arbeid i Tyrkia da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har vært mye i Tyrkia Skrevet 30. april 2008 #4 Del Skrevet 30. april 2008 Hei, du kan melde deg inn i dette forumet: Tyrkisk - norsk forum? Der er det endel som både har bodd i Tyrkia, er mye der, eller bare er glad i landet. Noen å utveksle erfaringer med. Denne inneholder mye praktisk info om å flytte til Tyrkia og bo der: Mymerhaba Når det gjelder arbeid du kan søke, er det vanskelig å gi råd, men mymerhaba har endel generell info om dette med arbeid. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Del Skrevet 30. april 2008 Hei, du kan melde deg inn i dette forumet: Tyrkisk - norsk forum? Der er det endel som både har bodd i Tyrkia, er mye der, eller bare er glad i landet. Noen å utveksle erfaringer med. Denne inneholder mye praktisk info om å flytte til Tyrkia og bo der: Mymerhaba Når det gjelder arbeid du kan søke, er det vanskelig å gi råd, men mymerhaba har endel generell info om dette med arbeid. Lykke til Tuuuusen hjertelig takk Forter meg inn der nå..hehe.. Kjempesnilt av deg å dele kunnskapen din med meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 30. april 2008 #6 Del Skrevet 30. april 2008 WOW så gøy Trodde jeg var helt alene om å drømme om dette! Hva er dine drømmer og ambisjoner for arbeid i Tyrkia da?? Har ikke så mange ambisjoner akkurat. Men mannen min er fra tyrkia, så jeg har lyst til å sjekke litt hva mulighetene er. Har lyst til å lære mer om kulturen og historien osv.. Hvor i Tyrkia hadde du tenkt å bo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #7 Del Skrevet 30. april 2008 Har ikke så mange ambisjoner akkurat. Men mannen min er fra tyrkia, så jeg har lyst til å sjekke litt hva mulighetene er. Har lyst til å lære mer om kulturen og historien osv.. Hvor i Tyrkia hadde du tenkt å bo? Mannen min er også fra Tyrkia, jeg "importerte" ham hit Vi bodde i Alanya tidligere, og det hadde vært kjempe gøy å flytte ned igjen (må først fullføre skolen da..også gjerne spare opp litt penger så vi kan eie i stedet for å leie)! Drømmen er en villa, med svømmebasseng, gjerde rundt så jeg kan ha hund som løper fritt og katt Hehe, men prisene stiger jo veldig så vi får se hva tiden bringer... Det er jo alltid et alternativ å jobbe innen turismen igjen, men samtidig er det jo en fordel å få brukt noe av det man har lært bak skolebenken også da Hvor i Tyrkia vil dere bo da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 30. april 2008 #8 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg driver å "importerer" mannen min hit nå jeg Så får vi se hvordan han liker seg her. Hvis vi ender opp i Tyrkia er det mulig det blir Marmaris eller noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cl Skrevet 30. april 2008 #9 Del Skrevet 30. april 2008 Tuuuusen hjertelig takk Forter meg inn der nå..hehe.. Kjempesnilt av deg å dele kunnskapen din med meg!! Skal hilse deg velkommen når jeg ser deg der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #10 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg driver å "importerer" mannen min hit nå jeg Så får vi se hvordan han liker seg her. Hvis vi ender opp i Tyrkia er det mulig det blir Marmaris eller noe sånt.. Hehe, ja...det er litt av en prosess når man forelsker seg i en som bor så langt unna. Men man får virkelig følt på hjertet hvor glad man er i hverandre, samtidig hvor sterk kjærligheten er når man er nødt for å klare seg vekk fra hverandre i lengre perioder. Vi skal være stolte av oss selv Småsmurf Marmaris er kjempefint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cl Skrevet 30. april 2008 #11 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg driver å "importerer" mannen min hit nå jeg Så får vi se hvordan han liker seg her. Hvis vi ender opp i Tyrkia er det mulig det blir Marmaris eller noe sånt.. Er du også inne på tyrkisk-norsk forum, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 30. april 2008 #12 Del Skrevet 30. april 2008 Ja jeg har registrert meg nå. Shorty heter jeg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #13 Del Skrevet 30. april 2008 Er du også inne på tyrkisk-norsk forum, kanskje? Jeg er også der inne nå Sibel valgte jeg...bestevenninna mi i Tyrkia heter Sibel så da valgte jeg det til ære for henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #14 Del Skrevet 30. april 2008 Reiseleder? Med da tjener man vel minimalt til å kunne leve ut villa drømmen.. Kanskje har reisebyråene andre typer administrerende oppgaver som lønnes litt bedre? Hvis du lærer språket godt, kanskje en jobb i et tyrkisk firma? Ambassade (som nevnt), men den ligger vel ikke i Alanya? Starte noe eget... butikk, restaurant (mye turisme i Alanya), mulighet for å dra til Norge på vinteren... Eiendomsmekling der nede er i vinden veit jeg... Flere forslag?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #15 Del Skrevet 6. mai 2008 Reiseleder? Med da tjener man vel minimalt til å kunne leve ut villa drømmen.. Kanskje har reisebyråene andre typer administrerende oppgaver som lønnes litt bedre? Hvis du lærer språket godt, kanskje en jobb i et tyrkisk firma? Ambassade (som nevnt), men den ligger vel ikke i Alanya? Starte noe eget... butikk, restaurant (mye turisme i Alanya), mulighet for å dra til Norge på vinteren... Eiendomsmekling der nede er i vinden veit jeg... Flere forslag?!?!? Takk for gode råd Nettopp fått ny jobb i et reisebyråd (ved siden av skolen), mulig det kan fungere som et springbrett senere.. hadde vært så gøy å fått leve ut drømmen Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yenge Skrevet 22. april 2009 #16 Del Skrevet 22. april 2009 Hei! Jeg har også importert mannen min hit, og vi bodde i Alanya også Hvor i Norge bor du? Mannen min er også fra Tyrkia, jeg "importerte" ham hit Vi bodde i Alanya tidligere, og det hadde vært kjempe gøy å flytte ned igjen (må først fullføre skolen da..også gjerne spare opp litt penger så vi kan eie i stedet for å leie)! Drømmen er en villa, med svømmebasseng, gjerde rundt så jeg kan ha hund som løper fritt og katt Hehe, men prisene stiger jo veldig så vi får se hva tiden bringer... Det er jo alltid et alternativ å jobbe innen turismen igjen, men samtidig er det jo en fordel å få brukt noe av det man har lært bak skolebenken også da Hvor i Tyrkia vil dere bo da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **CHRIS** Skrevet 18. juni 2009 #17 Del Skrevet 18. juni 2009 Tyrkisk-Norsk forum er stengt,så her er ett annet hvor dere kan melde dere inn om dere ønsker.Det er ett forum for alle som elsker tyrkia Vi som elsker Tyrkia Velkommen/Hosgeldiniz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #18 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei! Jeg har også importert mannen min hit, og vi bodde i Alanya også Hvor i Norge bor du? Vi bor i Akershus Dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #19 Del Skrevet 26. juli 2009 Velger dette forumet, da jeg tror det er mange her som er mer interessert i Tyrkia og mulighetene der enn det jeg kan oppnå i andre forum Min mann og jeg vurderer å flytte til Tyrkia om noen år. Selv er jeg i gang med bachleor i Afrikanske og Asiatiske fag med fokus på Tyrkia og tyrkisk språk. Har bodd der nede 3 år tidligere, da jobbet jeg innen turismen. Ønsker å gjøre ferdig en master, og drømmen er å kunne utnytte studiene med et liv i Tyrkia (med noe tid også her hjemme, med tanke på resten av familien som vi selvfølgelig ønsker å holde kontakten med). Er det noen som har gode forslag å komme med angående arbeid jeg kan søke? Eventuelt hvilke nettsider jeg kan titte på for å finne ut mer?? På forhånd tusen, tusen takk! Mitt heteste tips er at du starter kurs for tyrkere som lever av turismen: Hva liker/liker ikke skandinaviske turister? Jeg tror de har mye penger å tjene på en aldri så liten kursing. Jeg hadde lagt igjen tre ganger så mye penger i Tyrkia om jeg ikke hadde blitt plaget så til de grader av innkastere og masekråker hvor enn jeg snudde meg. Lær dem også at man ikke tar nordmenns 2-åringer, løfter dem opp og kysser dem oppover armene og i ansiktet. Lær dem videre at vi, i hvertfall MANGE av oss, IKKE ønsker oss Alexander Rybak over anlegget i hotellbaren, IKKE ønsker oss norske fotballkamper over storskjermer, IKKE ønsker å bli plaget på svensk. Folk som levde av turisme fant jeg stort sett fullstendig antisjarmerende. Noe helt annet med "vanlige" mennesker, men de traff man jo knapt. Sorry, men min Tyrkiaferie var et sant helvete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jea_* Skrevet 2. september 2009 #20 Del Skrevet 2. september 2009 Hei! Jeg har også importert mannen min hit, og vi bodde i Alanya også Hvor i Norge bor du? Jeg har klart og forelske meg i ferieflørten min i Alanya.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvordan har dere klart å ordne alt? Vi er enige om at dette er ikke noe vi bare kan glemme og han vil til Norge=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå