Gjest Lissenta Skrevet 12. mai 2003 #1 Del Skrevet 12. mai 2003 I starten hadde vi fantastisk sex - ofte og flere ganger hver dag. Nå to år etter, går det uker mellom hver gang. Det begynte å dabbe av i høst. Han har hintet at selvtilliten er dalt etter at han ble arbeidsledig. Jeg vil ikke mase. Det er et litt vanskelig tema, hvis det er slik at det har noe med selvtilliten å gjøre. Han hadde en stilling høyt oppe, var i farta. Men det gnager meg. Det skal vel ikke være slik? Jeg blir humørløs. Noen gode råd..? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #2 Del Skrevet 13. mai 2003 både det at dere har vært sammen i to år og/eller det at han er arbeidsledig...tenk på det. hvis han får dårlig selvtillit av å være arbeidsledig, får han hvertfall ikke ny jobb. her må du kreve at han jobber med seg selv, ellers så ligger han an til å komme inn i en ond sirkel, som allerede går ut over forholdet mellom dere. samliv er hardt arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søta Skrevet 13. mai 2003 #3 Del Skrevet 13. mai 2003 Skjønner godt at du er frustrert over dette. Men grunnen er nok som han sier; selvtilliten og arbeidsledighet. Mange (kanskje menn spesielt) mister troa på seg selv om de mister jobben sin, føler seg udugelige, de skal jo være de som "forsørger" familien. Min samboer stod også i fare for å miste jobben, og det merkes godt på at humøret forandret seg! Si at du forstår ham, men samtidig fortell ham hvordan du har det, at du også har behov for å føle deg ønsket/ behov for sex. Hva om dere kan møtes litt på halvveien? Du kan kanskje prøve å forføre ham?? Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest china Skrevet 16. mai 2003 #4 Del Skrevet 16. mai 2003 heisann! nå er jeg jente, men det burde egentlig ikke ha noe å si, jeg er av den typen som elsker sex med kjæresten min og det har vel aldrig vært nei fra min side, ikke noen gang. Men nå sitter jeg i samme situvasjon som gutten din, å jeg lover deg at det går utover sex livet mitt, jeg har rett og slett ikke overskud og energi til det. Det som er snodig er at jeg føler mer stress av å være arbeidsledig, en jeg noen gang har følt i noen jobb, uansett for mye tempo eller ansvar som har hengt over meg. Føler meg verdigløs på en måte, at jeg ikke bidrar med min del i sammfunnet. Jeg tror du burde støtte han i denne tiden, og heller kose mer, ikke tenk på sex, det er ikke deg det er noe feil med. Det kommer nåk til ordne seg når han finner en ny jobb. Jeg er sikker på at det er sån med meg vertfall. mvh China Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stian Skrevet 17. mai 2003 #5 Del Skrevet 17. mai 2003 Hei ! tenkte jeg skulle ta meg tid til å svare deg litt rundt dette tema. Jeg har selv opplevd dette og har gjennomgått en begynnelse på en lang prosess. Har hatt en en bratt stigning oppover og tilhørt den priviligerte gruppen med synlig og atraktive stillinger, hadde en veldig vakker samboer med en nydelig datter som nå er 4 år. Jeg mistet alt !!!! først trakk jeg meg fra en topplederstilling grunnet verdivalg. Jeg trodde jeg skulle takle dette og raskt gå videre inn i ny jobb. Men hadde behov for å tenke meg grundig om. I denne perioden ble jeg deppa. Fikk ingen støtte hjemme, dette ble en ond sirkel og jeg trakk meg enda mere inn i meg selv. Sluttet å møte venner, familie og lite tid nærhet med min sambo. Ble motløs og selvfølelsen, identitet,selvforakt, viljen. Var fullstendig handlingslammet. Hadde i sommer funnet ut av meg selv og var på vei til å få drømme jobben , skulle bare gjennomføre siste runde før det smalt på hjemme bane og min samboer hadde da vært utro og ville ut av forholdet. Det er unødvendig å fortelle at jeg ikke klarte å gjennomføre noe som helst. Etter dette ble det 8 mnd med sammenhengende nedtur og jeg sliter forsatt. Så hva er mitt råd til deg . Det er veldig vanskelig og jeg vet for lite om situasjonen rundt dere . Men menn har en tendens til å stenge av og lukke seg inne , trekke seg ut av alt . For andre ser det ut som om at man er vanskelig, sur, dårlig humør, lite konstruktiv ++++ og lite følsom. Sanheten er at DET ER SKRIK OM HJELP !!!! For de fleste består livet av 3 klare dimensjoner som bør være balansert. 1. Annerkjennelse 2. struktur, 3 Insperasjon/motivasjon . Mange må begynne å stille grunnelggende spørsmål . Det første du kan gjøre er å bidra med masse omsorg (ikke sex) være støttende og stå sammen. Vise han og omverden at du står 100 % sammen med han i den situasjonen han er inne i. Du kan samtidtig gjøre det klart for han hva du kan hjelpe til med og hva du kan bidra med . Det er viktig at dere setter dere mål sammen og at han setter seg mål for sin aktivitet. For mange menn kan det være godt å få krav på seg , alle har et eget ansvar for å holde seg mentalt friske og ikke ta andre forgitt (det er bare å lure seg selv) Derfor kan du fortelle han at du vil støtte han og gi han tid , men det kan også være til hjelp å fortelle han hvilken behov du har og hva og hvordan han kan bidra til å dekke dem (selv uten jobb) Du kan også vurdere (her vet jeg for lite om hvordan kjemien er mellom dere ) å gi han en tid på seg til å komme seg inn i aktivitet som fører til fremgang både mellom dere og for han selv. Han har selvsagt et personlig ansvar for seg selv men dere har også et ansvar for å få samlivet til å fungere . Piet Hein , har sagt det enkelt , ..forat det skal skje noe - må det en forandring til. Det er noe sant i dette ,dere kan prøve å lage nye runtiner og gjør forandringer med dere selv , lag de nye rutinene sammen for hjemmet + for dere . Det er gir ny giv og dermed mere energi. Vær åpen med omverden . venner og familie , fortell at dere har utfordringer og at dere jobber sammen med for å løse dette . Så snart at han føler seg litt mere MANN så kommer det en oppsving i sexlivet og på mange andre områder . Dersom dere er glade i hverandre - så vil dere stå godt rustet for fremtiden og kan takle nedturer på en ny måte. Håper dette er noen råd for deg - men skulle du ha spørs. så skal jeg følge med noen dager fremover... og svarer gjerne . Ønsker dere lykke til ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2003 #6 Del Skrevet 17. mai 2003 koffer mase om sex da, er jo bare noe dritt uansett det da, og ettersom du er jente så skjønner jeg ikke behovet for å ha sex. Enn jeg da som er 24 år alt og er gutt tilogmed og har enda ikke hatt sex, Tenk på det du!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå