Larsern Skrevet 18. oktober 2010 #141 Skrevet 18. oktober 2010 Du hadde ikke noe link til akkurat denne debunkinga. Så si meg, blir de hemmelige orda gjemt før eller etter nedskrivinga av historien? Når man leser historien så er ikke det sånn at de skriver en ekstra t i f.eks skaptte. Og de sier at mosebøkene har forskjellige skribenter, og det å finne første t-en og telle hver 49.ende bokstav og finne o-r-h, et mellom rom på minst 200 bokstaver å legge inn koda. Ikke nok med det, du finner det samme i 2. mosebok. Ikke i 3. Og i 4. og 5. finner du motsatt av 1. og 2. , man finner først h-en, så teller man 49 til r, 49 til o, og 49 til t. Og hva finner man i 3. når man teller på samme måte. Y-H-V-H Sånn blir det TORH->TORH->YHVH<-HROT<-HROT Den smarte forfatteren av kodene i bibelen må være YHVH, hadde jeg vanlige menneske skulle tatt meg bryet av å legge inn koder, så hadde jeg vel lagt inn mitt eget navn, og dette er bøker som skrevet for 4-5000 år siden, som bare en datamaskin finner ut idag, og det med at det er hver 49.ende som er 7(fullkomment)*7(fullkoment). Vis meg videoen som debunker akkurat dette. Sorry, var kanskje litt dårlig forklart. Hvis du googler frasen 'Bible code debunked' så får du kanskje svar.
RPM Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #142 Skrevet 30. oktober 2010 בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. . Her står første vers i bibelen på hebraisk, ordrett så står det, "I begynnelsen skapte Elohim aleftav himmelen og jorden." Man kan bemerke seg det fjerde ordet på 2 bokstaver når man leser fra høyre til venstre, det er alef tav, rett etter elohim, og jeg har sagt det før at alef tav er første og siste bokstav i det hebraiske alfabetet, Jesus sier han er alfa og omega på gresk, på hebraisk, alef tav, eller det han mener, den første og den siste. Desse to bokstavene har en mening fordi bokstavene lignet på meningen i det første hebraiske alfabet, man må lete for å finne svar. Alef som nå ser ut som en x, så ut som en A snudd på hodet, som betydde Okse fordi det så ut som en okse med to horn. Tav som nå ser ut som en liten n, så ut som T, et kors. Så det Jesus også mener er at han er oksen og korset, tjeneren på korset. Alef,tav er det fjerde ordet, men jødene har ingen uttalelse for ordet, det bare står i skriftene.Jeg skal senere finne ut de stedene det står i bibelen. Så Gud skapte Jesus før himmelen og jorden, det som er rart er å se det sjette ordet for "og" før "jorden", det er bokstavene vav,alef,tav. vav har meninge i tidlig hebraisk for "nagl,nail". Da kan det sjette ordet som betyr "og" bety "naglet okse på korset" Vav er faktisk den sjette på bokstaven, så når jødene roper skjebnen til Jesus, "korsfest, korsfest, korsfest", så sier det egentlig, 666. I den sjette time naglet de Jesus på korset. Jødene brøt da det sjette bud "Du skal ikke drepe" Blir litt annerledes å lese bibelen når man vet desse ting.
Gjest VinglePetter Skrevet 30. oktober 2010 #143 Skrevet 30. oktober 2010 בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. . Her står første vers i bibelen på hebraisk, ordrett så står det, "I begynnelsen skapte Elohim aleftav himmelen og jorden." Man kan bemerke seg det fjerde ordet på 2 bokstaver når man leser fra høyre til venstre, det er alef tav, rett etter elohim, og jeg har sagt det før at alef tav er første og siste bokstav i det hebraiske alfabetet, Jesus sier han er alfa og omega på gresk, på hebraisk, alef tav, eller det han mener, den første og den siste. Desse to bokstavene har en mening fordi bokstavene lignet på meningen i det første hebraiske alfabet, man må lete for å finne svar. Alef som nå ser ut som en x, så ut som en A snudd på hodet, som betydde Okse fordi det så ut som en okse med to horn. Tav som nå ser ut som en liten n, så ut som T, et kors. Så det Jesus også mener er at han er oksen og korset, tjeneren på korset. Alef,tav er det fjerde ordet, men jødene har ingen uttalelse for ordet, det bare står i skriftene.Jeg skal senere finne ut de stedene det står i bibelen. Så Gud skapte Jesus før himmelen og jorden, det som er rart er å se det sjette ordet for "og" før "jorden", det er bokstavene vav,alef,tav. vav har meninge i tidlig hebraisk for "nagl,nail". Da kan det sjette ordet som betyr "og" bety "naglet okse på korset" Vav er faktisk den sjette på bokstaven, så når jødene roper skjebnen til Jesus, "korsfest, korsfest, korsfest", så sier det egentlig, 666. I den sjette time naglet de Jesus på korset. Jødene brøt da det sjette bud "Du skal ikke drepe" Blir litt annerledes å lese bibelen når man vet desse ting. Hahahaha. Dette er jo rene galskap. Hva sier legen din om denne rallingen? Har du fått medisiner? Kanskje du tar for lite eller for mye av dem? 1
Floortje Skrevet 30. oktober 2010 #144 Skrevet 30. oktober 2010 Ja, dette kan man lett gå seg vill i. Hvor er så kjernen, essensen?? Er det ikke det som er viktigst?
mysan Skrevet 31. oktober 2010 #145 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Det er mye mer skjult budskap i de fem mosebøkene, som viser til en intelligens utenom det vanlige, eller det jeg vil kalle det, Guds inngrep. De klarer jo å lage til en ekstraordinær historie også bak desse navnene, for eksempel Adam som betyr mann som liksom ble det første mennesket på jord. Metusaleh som betyr, his death shall bring, døde det året flommen kom. Hva er det magiske med å kalle verdens første mann Adam? Bøkene ble ikke skrevet ned før veldig lenge etter at tingene skjedde, ikke sant? Og å skrive at flommen kom det året Metusaleh døde... samme sak. Hva er det som er fantastisk ved det? Hadde bøkene vært skrevet FØR Metusaleh ble født, FØR vannflommen, ville det vært interessant, men sånn er det jo ikke. Og hvem er det som legger betydning til hvert enkelt navn da? Et navn lages. Det oppstår ikke. Ellers mener vel forskere at det er minst fire eller fem skribenter av mosebøkene, og de er skrevet over en periode på rundt fem hundre år, om jeg ikke husker feil. Dette ser de på fortellerstil, måten de forskjellige omtaler gud, hvilket navn de bruker, om de bruker navn, osv. Ingen magi i det. Endret 31. oktober 2010 av mysan
RPM Skrevet 1. november 2010 Forfatter #146 Skrevet 1. november 2010 בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ. . Her står første vers i bibelen på hebraisk, ordrett så står det, "I begynnelsen skapte Elohim aleftav himmelen og jorden." Man kan bemerke seg det fjerde ordet på 2 bokstaver når man leser fra høyre til venstre, det er alef tav, rett etter elohim, og jeg har sagt det før at alef tav er første og siste bokstav i det hebraiske alfabetet, Jesus sier han er alfa og omega på gresk, på hebraisk, alef tav, eller det han mener, den første og den siste. Desse to bokstavene har en mening fordi bokstavene lignet på meningen i det første hebraiske alfabet, man må lete for å finne svar. Alef som nå ser ut som en x, så ut som en A snudd på hodet, som betydde Okse fordi det så ut som en okse med to horn. Tav som nå ser ut som en liten n, så ut som T, et kors. Så det Jesus også mener er at han er oksen og korset, tjeneren på korset. Alef,tav er det fjerde ordet, men jødene har ingen uttalelse for ordet, det bare står i skriftene.Jeg skal senere finne ut de stedene det står i bibelen. Så Gud skapte Jesus før himmelen og jorden, det som er rart er å se det sjette ordet for "og" før "jorden", det er bokstavene vav,alef,tav. vav har meninge i tidlig hebraisk for "nagl,nail". Da kan det sjette ordet som betyr "og" bety "naglet okse på korset" Vav er faktisk den sjette på bokstaven, så når jødene roper skjebnen til Jesus, "korsfest, korsfest, korsfest", så sier det egentlig, 666. I den sjette time naglet de Jesus på korset. Jødene brøt da det sjette bud "Du skal ikke drepe" Blir litt annerledes å lese bibelen når man vet desse ting. Tenke seg de bokstavene "vav,alef,tav" står for "og" eller som jeg google transleyta for litt siden på engelsk "and" Jesus er ikke Jesus uten at han er korsfestet, tenk deg at Han er ordet "og" på hebraisk, Han som holder ihop alt sammen, er ikke det et bibelvers om Jesus?
RPM Skrevet 1. november 2010 Forfatter #147 Skrevet 1. november 2010 Ja, dette kan man lett gå seg vill i. Hvor er så kjernen, essensen?? Er det ikke det som er viktigst? Kjernen er Jesus, og bibelens overnaturlighet, ved at tilfeldigheter uteblir.
RPM Skrevet 1. november 2010 Forfatter #148 Skrevet 1. november 2010 Hva er det magiske med å kalle verdens første mann Adam? Bøkene ble ikke skrevet ned før veldig lenge etter at tingene skjedde, ikke sant? Og å skrive at flommen kom det året Metusaleh døde... samme sak. Hva er det som er fantastisk ved det? Hadde bøkene vært skrevet FØR Metusaleh ble født, FØR vannflommen, ville det vært interessant, men sånn er det jo ikke. Og hvem er det som legger betydning til hvert enkelt navn da? Et navn lages. Det oppstår ikke. Ellers mener vel forskere at det er minst fire eller fem skribenter av mosebøkene, og de er skrevet over en periode på rundt fem hundre år, om jeg ikke husker feil. Dette ser de på fortellerstil, måten de forskjellige omtaler gud, hvilket navn de bruker, om de bruker navn, osv. Ingen magi i det. Joda, men de navnene i 1.mos. 5 med betydning ga en profeti som ligner Jesus, som kom 2000 år etterpå er litt merkverdig. Navnene har likhetstrekk med historien de skrives i, det er så bra synes jeg nå, før var de bare merkelige. At det er forskjellige skribenter av bibelen over en så stor periode gjør det bare mer merkelig at man finner sånne overnaturlige sammenhenger som troende får wow-opplevelse av. Men det gir mening i bibelverset hvor det står at hele bibelen er innblåst eller utblåst av Gud. Gud skapte oss med ord, pust ut så merker du h-en i pusten, h-en er den femte bokstaven på hebraisk, og betyr nåde, velsignelse.
RPM Skrevet 2. november 2010 Forfatter #149 Skrevet 2. november 2010 Må skrive en til, beklager. Men det er som Mannaen i ørkenen som ikke må ligge til dagen etter. Det er om de fire evangeliene Matteus, Markus, Lukas og Johannes. Desse kan lignes med de 4 ansikter av livs-vesena i Esekiel og Johannes åpenbaring, Esek. 1,10 Slik så ansiktene deres ut: De hadde menneskeansikt foran, og alle fire hadde løveansikt på høyre side, okseansikt på venstre side og ørneansikt bak. Altså 4 ansikt. Menneskeansikt, løveansikt, okseansikt, og ørneansikt Og evangeliene har fire forskjellige farger som forhenget til tabernakelet i GT. Exodus 26,1 Moreover thou shalt make the tabernacle with ten curtains of fine twined linen, and blue, and purple, and scarlet: with cherubims of cunning work shalt thou make them. Exodus 26,31 And thou shalt make a vail of blue, and purple, and scarlet, and fine twined linen of cunning work: with cherubims shall it be made: Exodus 27,16 And for the gate of the court shall be an hanging of twenty cubits, of blue, and purple, and scarlet, and fine twined linen, wrought with needlework: and their pillars shall be four, and their sockets four. Det er fint lin, som er fargen hvit. Så er det blått, lilla og skarlagensrødt. Et artigt puslespill. Matteus-evangeliet: Løftet om Messias som kom fra Abraham, ættetavlen i Matteus begynner med Abraham. Dette er evangeliet som viser den kongelige Messias ved Jesus. Dette viser til ansiktet løven, den kongelige. Og fargen lilla er fargen for kongelige(les markus 15,17) Markus-evangeliet: Viser Jesus som tjeneren som tjener og tjener folket, oksen, offeret som skal ofres i blod, rødt. Lukas-evangeliet: Evangeliet hvor Jesus blir mest uttalt som Menneskesønnen(the son of Man) hvorpå ættetavlen her går helt tilbake til Adam. Menneskesønnen med menneske-ansikt, mennesket uten synd som gjorde oss ren ved å tro på Han, hvit er fargen her, vi er vasket hvit ved Menneskesønnen. Johannes-evangeliet: Jesus som kom fra himmelen, utsendt av Gud. Ørnen fra himmelen, himmelblått. SHALOM
Larsern Skrevet 2. november 2010 #150 Skrevet 2. november 2010 Må skrive en til, beklager. Men det er som Mannaen i ørkenen som ikke må ligge til dagen etter. Det er om de fire evangeliene Matteus, Markus, Lukas og Johannes. Desse kan lignes med de 4 ansikter av livs-vesena i Esekiel og Johannes åpenbaring, Esek. 1,10 Slik så ansiktene deres ut: De hadde menneskeansikt foran, og alle fire hadde løveansikt på høyre side, okseansikt på venstre side og ørneansikt bak. Altså 4 ansikt. Menneskeansikt, løveansikt, okseansikt, og ørneansikt Og evangeliene har fire forskjellige farger som forhenget til tabernakelet i GT. Exodus 26,1 Moreover thou shalt make the tabernacle with ten curtains of fine twined linen, and blue, and purple, and scarlet: with cherubims of cunning work shalt thou make them. Exodus 26,31 And thou shalt make a vail of blue, and purple, and scarlet, and fine twined linen of cunning work: with cherubims shall it be made: Exodus 27,16 And for the gate of the court shall be an hanging of twenty cubits, of blue, and purple, and scarlet, and fine twined linen, wrought with needlework: and their pillars shall be four, and their sockets four. Det er fint lin, som er fargen hvit. Så er det blått, lilla og skarlagensrødt. Et artigt puslespill. Matteus-evangeliet: Løftet om Messias som kom fra Abraham, ættetavlen i Matteus begynner med Abraham. Dette er evangeliet som viser den kongelige Messias ved Jesus. Dette viser til ansiktet løven, den kongelige. Og fargen lilla er fargen for kongelige(les markus 15,17) Markus-evangeliet: Viser Jesus som tjeneren som tjener og tjener folket, oksen, offeret som skal ofres i blod, rødt. Lukas-evangeliet: Evangeliet hvor Jesus blir mest uttalt som Menneskesønnen(the son of Man) hvorpå ættetavlen her går helt tilbake til Adam. Menneskesønnen med menneske-ansikt, mennesket uten synd som gjorde oss ren ved å tro på Han, hvit er fargen her, vi er vasket hvit ved Menneskesønnen. Johannes-evangeliet: Jesus som kom fra himmelen, utsendt av Gud. Ørnen fra himmelen, himmelblått. SHALOM Jeg må innrømme at jeg faller litt av her, eller i det minste feiler i å forstå relevansen av dette. Er det slik at dette beviser noe, noe utenom at bibelen ble skrevet av mennesker? Det som hadde vært imponerende er dersom man kunne hentet informasjon ut av tekstene som mennesker ikke kunne kjenne til den gang (uten kreative tolkninger i nåtidens kontekst), eller kunne predikere noe om fremtiden som vi i dag ikke kan forutsi på generelt grunnlag. Selvfølgelig etter å ha skrelt vekk selvoppfyllende profetier eller tilfeldige sammentreff.
RPM Skrevet 27. november 2010 Forfatter #151 Skrevet 27. november 2010 Jeg må innrømme at jeg faller litt av her, eller i det minste feiler i å forstå relevansen av dette. Er det slik at dette beviser noe, noe utenom at bibelen ble skrevet av mennesker? Det som hadde vært imponerende er dersom man kunne hentet informasjon ut av tekstene som mennesker ikke kunne kjenne til den gang (uten kreative tolkninger i nåtidens kontekst), eller kunne predikere noe om fremtiden som vi i dag ikke kan forutsi på generelt grunnlag. Selvfølgelig etter å ha skrelt vekk selvoppfyllende profetier eller tilfeldige sammentreff. Sånn er jeg(det som jeg uthevet), og jeg søker etter dem og finner dem, jeg har prøvd å skrive ned en del de her, men jeg faller litt av tror jeg på det som virkelig forandret meg, og det er den enkle tro om at Jesus døde for meg. For 8-9 år siden ble dette en virkelighet for meg, jeg trengte Jesus, Han føltes ekte når en venn av meg prekte om Han, og jeg gikk hjem og leste evangeliet i tro, og noen dager etter var jeg forandret på en måte bare ufrelste til frelste kan kjenne seg igjen på. Men som det står, hvordan tro uten å høre, og at troen vår skal prøves av oss selv, noen går over i lovgjerninger fordi de mister troen på at de er tilgitt, Gud blir en sinna person som bare liker lovlydige folk, og de blir dømmende og strenge selv, fordi de gjenspeiles av en tro som har falt ifra nåden. Jeg har gjort mye synd som har trykket meg ned desse 8-9 årene, fordi mitt hjerte blir renset av Jesu kjærlighet, liker jeg ikke synd lenger, men jeg er langt fra perfekt om du skulle komme med pekefingeren, men jeg vet jeg vokser i Jesu nåde som ingen kan ta fra meg, jeg ønsker å bli et bedre medmenneske, og den tilgivelsen Jesus gav meg kan det. Har du sette dette bibelhjulet jeg har snakket om?, det synst jeg er så imponerende av hva de som skrev bibelen ikke kunne vite om, at bibelens bøker kunne lages så kunsnterisk, når det ser ut som bibelens bøker er satt inn tilfeldig, sammen med de hebraiske 22 originalbokstaver fra Alef til Tav som Jesus sier Han er. Hvis du ikke har sett bibelhjulet så limer jeg inn siden en gang til, klikk på den og scroll ned siden for å se dette hjulet. Merk deg at hjulet er i kronologisk rekkefølge av en bibel som ble ferdig for nesten 2000 år siden. Visste de om dette bilde mon tro? http://biblewheel.com/wheel/intro.asp Shalom
Larsern Skrevet 28. november 2010 #153 Skrevet 28. november 2010 Sånn er jeg(det som jeg uthevet), og jeg søker etter dem og finner dem, jeg har prøvd å skrive ned en del de her, men jeg faller litt av tror jeg på det som virkelig forandret meg, og det er den enkle tro om at Jesus døde for meg. For 8-9 år siden ble dette en virkelighet for meg, jeg trengte Jesus, Han føltes ekte når en venn av meg prekte om Han, og jeg gikk hjem og leste evangeliet i tro, og noen dager etter var jeg forandret på en måte bare ufrelste til frelste kan kjenne seg igjen på. Men som det står, hvordan tro uten å høre, og at troen vår skal prøves av oss selv, noen går over i lovgjerninger fordi de mister troen på at de er tilgitt, Gud blir en sinna person som bare liker lovlydige folk, og de blir dømmende og strenge selv, fordi de gjenspeiles av en tro som har falt ifra nåden. Jeg har gjort mye synd som har trykket meg ned desse 8-9 årene, fordi mitt hjerte blir renset av Jesu kjærlighet, liker jeg ikke synd lenger, men jeg er langt fra perfekt om du skulle komme med pekefingeren, men jeg vet jeg vokser i Jesu nåde som ingen kan ta fra meg, jeg ønsker å bli et bedre medmenneske, og den tilgivelsen Jesus gav meg kan det. Har du sette dette bibelhjulet jeg har snakket om?, det synst jeg er så imponerende av hva de som skrev bibelen ikke kunne vite om, at bibelens bøker kunne lages så kunsnterisk, når det ser ut som bibelens bøker er satt inn tilfeldig, sammen med de hebraiske 22 originalbokstaver fra Alef til Tav som Jesus sier Han er. Hvis du ikke har sett bibelhjulet så limer jeg inn siden en gang til, klikk på den og scroll ned siden for å se dette hjulet. Merk deg at hjulet er i kronologisk rekkefølge av en bibel som ble ferdig for nesten 2000 år siden. Visste de om dette bilde mon tro? http://biblewheel.com/wheel/intro.asp Shalom Jeg må innrømme at jeg faller litt av her, eller i det minste feiler i å forstå relevansen av dette. Er det slik at dette beviser noe, noe utenom at bibelen ble skrevet av mennesker? Det som hadde vært imponerende er dersom man kunne hentet informasjon ut av tekstene som mennesker ikke kunne kjenne til den gang (uten kreative tolkninger i nåtidens kontekst), eller kunne predikere noe om fremtiden som vi i dag ikke kan forutsi på generelt grunnlag. Selvfølgelig etter å ha skrelt vekk selvoppfyllende profetier eller tilfeldige sammentreff.
RPM Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #154 Skrevet 16. desember 2010 Okey, du er ikke mulig å overbevise, med mindre Gud selv kommer å fikser alt det onde i verden, pirker på skulderen på enhver som har planer om å synde. Da blir det en verden Gud finnes og den er god.
RPM Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #155 Skrevet 16. desember 2010 Har skrevet tidligere om at Jesajas bok har 66 kapitler og blir på en måte miniatyr bibelen 39 bøker i GT og 27 i NT. Jesaja har 39 kapitler om dom og de 27 siste handler om utfrielsen. Vel, det jeg nettopp har funnet ut er at i Jesaja kapittel 40 vers 3 står det Hør, det er en som roper i ødemarken: Rydd vei for Herren, legg en kongsvei for vår Gud rett igjennom ørkenen! Dette handler om Johannes døperen, og det som er det rare er at i den 40. boken i bibelen i kapittel 3 handler det om Johannes døperen. Matteus 3 På den tiden sto døperen Johannes fram i ødemarken i Judea og forkynte: 2 «Vend om, for himmelriket er kommet nær!» 3 Det er om ham det er sagt ved profeten Jesaja: ' Rydd Herrens vei, gjør hans stier rette! Merkfundig. Og det jeg har skrevet om bibelhjulet og de 66 bøkene delt i 3 hjul med 22 bøker i hver. I Josvas bok 5.9 står det And the LORD said unto Joshua, This day have I rolled away the reproach of Egypt from off you. Wherefore the name of the place is called Gilgal unto this day. "Gilgal" der består av de hebraiske bokstavene Gimel-Lamed-Gimel-Lamed. Visst man ser på de hebraiske verdiene av bokstavene som strekker seg fra 1 til 400, (fantastisk system by the way, 22 bokstaver og telles 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-20-30-40-50-60-70-80-90-100-200-300-400) Så blir "Gilgal" som betyr "Hjul, wheel" 3+30+3+30= 66 God Hjuul:)
RPM Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #156 Skrevet 16. desember 2010 Den leter skal finne, joda. For den som vil scrolle gjennom desse sidene så er det fantastisk mattematikk i bibelen som personer tar seg tiden til å lage for å dele til den som finner. Her er noen artige sider for meg som har gått litt inn i det. Du kan jo få se du og. Triangulært sier jeg deg, triangulært. Treenighet. http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/enigma3.htm http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/Symb.htm Men ikke glem "Mary's boy child Jesus Christ" som Boney M synger så bra "Oh my Lord, you sent your Son to save us."
RPM Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #157 Skrevet 17. desember 2010 Den leter skal finne, joda. For den som vil scrolle gjennom desse sidene så er det fantastisk mattematikk i bibelen som personer tar seg tiden til å lage for å dele til den som finner. Her er noen artige sider for meg som har gått litt inn i det. Du kan jo få se du og. Triangulært sier jeg deg, triangulært. Treenighet. http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/enigma3.htm http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/Symb.htm Men ikke glem "Mary's boy child Jesus Christ" som Boney M synger så bra "Oh my Lord, you sent your Son to save us." http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/P.htm
lovedrug Skrevet 17. desember 2010 #158 Skrevet 17. desember 2010 Tenkt på at de som skreiv bibelen studerte nattehimmelen ,og var flinke på matte ! De var faktisk spredd rundt roma osv.Trenger ikke å være noe bevis på at det er noe "mer" ! Syns nesten dere undervurderer mennesker jeg:P
Larsern Skrevet 17. desember 2010 #159 Skrevet 17. desember 2010 Okey, du er ikke mulig å overbevise, med mindre Gud selv kommer å fikser alt det onde i verden, pirker på skulderen på enhver som har planer om å synde. Da blir det en verden Gud finnes og den er god. Nåja, såpass vrang er jeg ikke. Det hadde holdt i massevis om han kunne åpenbart seg, eller demonstrert et virkelig mirakel. Det er vel også gud som står bak det onde i verden?
RPM Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #160 Skrevet 17. desember 2010 Noe av det jeg har sett videre er f.eks det med første setninga i bibelen, ser ut som personer har klart å skrive en hel bok om det matematiske underet her. Som hebraiske leses fra venstre til høgre og vi leser fra venstre til høgre, så kan vi se på summen av "I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden" som er 2701. Bakvendt 2701 blir 1072, så tar vi 2701+1072=3773, samme som 37*73=2701 Og det 73. triangulære nummeret er 2701, det 37. triangulære nummeret er 703 som er summen av "og jorden" som også er summen av 19*37 37*3=111 37*6=222 37*9=333 37*12=444 37*15=555 37*18=666 37*21=777 37*24=888 37*27=999 Søker du på kubiske nummer, så får du alle nummer som ganges med seg selv 3 ganger f. eks 2*2*2=8 3*3*3=27 osv 64, 216, 512 Visste du at navnet "Jesus" på gresk har summen 888 og "Kristus" har summen 1480 som til sammen er lik 2368 Og at 37*24=888 37*40=1480 37*64=2368 Ordet "Ordet" som Jesus blir kalt i Johannes evangeliet har verdien 373. 37*73=2701 summen av første setning i 1.Mos 39*93=3627 summen av første setning i Joh.ev 2701+3627=6328 som er det 112. triangulære nummeret Andre populære triangulære nummer er 153 som er et spesielt matematisk tall, og 666 som det står i åp 13,18 tallet er 666, i dette er det visdom. Her er en link om tallet 666 http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/sixes.htm 2701(T73)-703("og jorden" T37)=1998(3*666(T36)) Og at "I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden" på hebraisk består av 7 ord med til sammen 28 bokstaver og det 7. triangulære nummeret har summen 28(T7) Summen 2701(T73) finner du også igjen i 1.Mos kap 8.14 "Den tjuesjuende dagen i den andre måneden var den helt tørr." Dagen Gud sa til Noah han kunne gå ut av Arken, et nytt skaperverk lå foran Noah. Bibelen består av 1189 kapitler og 31102 vers 595 er et triangulært nummer (T34) 595+595=1190 Se for deg to trekanter og legg spissene mot hverandre og du får noe som ser ut som et timeglass, hvor den ene spissen låner spissen til den andre, da får du summen 595+594=1189 Midterste kapitlet i bibelen er Salme 117 Midterste verset i bibelen er to vers, Salme 103 vers 1 og 2 15551 vers før og 15551 etter, tar man 15551 vers pluss et av det midterste verset, så blir det 15552 sef, delt på 2 =7776(6*6*6*6) Se mer av dette her http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/P.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå