Skvaldersjura Skrevet 29. januar 2009 #62 Skrevet 29. januar 2009 De fleste av mine åpenbaringer har kommet mens satt og leste i bibelen. Noen i bilen, og noen på reise. Alle heilt ok åpenbaringer, og ingen kan bevise at det er fantasi. Hold dere nær til Gud, så skal Han holde seg nær til dere!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #63 Skrevet 29. januar 2009 De fleste av mine åpenbaringer har kommet mens satt og leste i bibelen. Noen i bilen, og noen på reise. Alle heilt ok åpenbaringer, og ingen kan bevise at det er fantasi. Hold dere nær til Gud, så skal Han holde seg nær til dere! Bare du ikke leser bibelen mens du kjøre så. Har bibelen på mobilen, ganske greit, hører ellers mye på taler, er av den typen som bare leste donald før, og ikke en eneste roman. Bibelen har vel gjort meg mer til en leser, hvilket jeg finner positivt, å bare sette seg eller ligge å lese. Handler mye om å holde seg nær Gud ja. Vær velsignet!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #64 Skrevet 20. februar 2009 Har sagt det i denne tråden før og sier det igjen. Men skal prøve å tegne et klarerere bilde på det igjen fordi jeg ikke liker at bibelen blir kalt eventyrbok fordi matematiske kalkulasjoner av vers som ligner på hverandre og har en lik mening, har en mattematikk som ikke ligner eventyrbøkers. se for deg et vikeplikt-skilt hvor du har det første triangulære tallet 1 nederst. T=triangulært tall. T1=1, T2=3, T3=6 eller 1+2+3, denne stigende rekkefølgen utgjør de triangulære tallene. Da har bibelens skribenter satt seg ned og gjort et komplisert mattestykke, og ikke noe gudommelig i det hele tatt, eller så har det vært en tilfeldighet, som heller ikke er guddommelig, eller så har Gud grepet inn i det matematiske i desse versene her. 1mos-bok 1,1 og Joh1,1 I 1mos-bok 1,1 så står det: I begynnelsen skapte Gud himmelen og jord. På hebraisk har desse bokstavene som utgjør denne setningen en sum som tilsvarer 2 tusen 7 hundre og 1. 2701, og det er den triangulære summen av T73, altså 1+2+3...+73. Og Joh 1,1 handler også om begynnelsen, men mer om Ordet(Jesus) og der står det: I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud. Men dette står på gresk som også har nummerert bokstavene merkelig, ikke sånn som alfabetet vårt hvor Z=26. Så du får den vitterlige sum av 3 tusen 6 hundre og tjue 7 i dette verset. 3627, men dette er ikke et triangulært nummer, når man kommer så høyt opp, skal det mye til for at det skal bli et triangulært nummer. Men legger man sammen 2701 og 3627, så får man summen 6328, og det igjen er den triangulære summen til T112. D.v.s de passer sammen. Ikke nok med det, summen til "I begynnelsen skapte gud himmelen" 1 tusen 9 hundre og nitti 8 1998 som ikke er et triangulært nummer, men de resterende "og jorden" har en sum på 703, som er den triangulære summen til T73 Og ikke nok med det. Man kan se summen 2701 slik: 37*73= 2701 og merkli nok summen av 3627: 39*93=3627 Himla genialt spør du meg, og skjønte du ikke bæra, så er det forståelig. Bedre forklaring på det kan du se her: http://www.biblewheel.com/gr/GR_Creation_John1.asp
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #65 Skrevet 22. februar 2009 ..så står det mye om tre ganger, den tredje gangen Jesus viste seg for disiplen, og tre har med fullkommenheten i spiritualitet å gjøre, the divine perfection.... So? Tallet tre kommer i de gullhår og de 3 bjørnene og askelanden(?) er de historiene hellige nå plutselig? dere må se på det store bilde som består av 2 bokstaver: SO?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #66 Skrevet 22. februar 2009 Og se på dette: http://www.krystallkulen.no/?text=134 Der står det bla.: Ordene «sønn» og «sol» ser ut til å ha samme opprinnelse, og har på engelsk til og med identisk uttale. «The Son of God», eller «Guds sol» oversatt fra uttalen, kan bety at Jesus ikke er en person, men et symbol for Solen. At han vandret rundt med tolv disipler, tilsvarer hvordan Solen vandrer gjennom de tolv stjernetegnene i løpet av et år.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #67 Skrevet 23. februar 2009 So? Tallet tre kommer i de gullhår og de 3 bjørnene og askelanden(?) er de historiene hellige nå plutselig? dere må se på det store bilde som består av 2 bokstaver: SO? Må du gi deg, er det sant? gå ta bananen. Jeg har sikkert vrangforestillinger om Gud og null validitet i det jeg sier annet enn at jeg finner det på nettet, og hører andre si det, og for meg blir det WOW, nye WOW og det aller nyeste WOW, jeg blir hekta.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #68 Skrevet 23. februar 2009 Og se på dette: http://www.krystallkulen.no/?text=134 Der står det bla.: Salget går vel opp på alternativsiden om folk ikke tror på Jesus. Mammon i bytte mot Gud. Astrologi, greit nok hver sin måned har sitt tegn, men hvorfor det dømmes på positive og negative sider ved personen i dette tegnet, noe astrologi-opptatte gjør med hverandre. Hva om evangeliet om Jesus ble fortalt på stjernehimmelen, ikke ved fiskenes tidsalder som jeg synes er litt kult, men ved tegnet Jomfruen til og med Løven. Står litt på nettet om det, blir bare synsinger, men det er fullt sammenhengbart. Kanskje det var det Abraham så, da Gud ba Ham se på stjernene.
RPM Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #69 Skrevet 11. juni 2009 Se denne youtube videoen: Jeg mener bibelsk numerologi og gematria kan stå for sannhetsgehalten i bibelen. Og det kan et bibelvers også stå for. Åp13,18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2009 #70 Skrevet 12. juni 2009 Se denne youtube videoen: Jeg mener bibelsk numerologi og gematria kan stå for sannhetsgehalten i bibelen. Og det kan et bibelvers også stå for. Åp13,18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666. Jeg skjønner hvordan man kan tolke "beginning" for tid, siden det har med tid og gjøre, og jordkloden består jo selvsagt av materie... men hvorfor er "heavens" = space?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #71 Skrevet 23. juni 2009 Jeg skjønner hvordan man kan tolke "beginning" for tid, siden det har med tid og gjøre, og jordkloden består jo selvsagt av materie... men hvorfor er "heavens" = space? Jeg bumper denne, for jeg vil gjerne ha svar på hvorfor "heavens" skal tolkes som "space" = rom = opp, ned, til siden frem og tilbake. Jeg ser dette argumentet med den første linjen i bibelen gå igjen flere plasser på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #72 Skrevet 23. juni 2009 Jeg bumper denne, for jeg vil gjerne ha svar på hvorfor "heavens" skal tolkes som "space" = rom = opp, ned, til siden frem og tilbake. Jeg ser dette argumentet med den første linjen i bibelen gå igjen flere plasser på nettet. הַשָּׁמַיִם Dette er ordet for "heaven" Kopier dette ordet, og let på denne nettsiden etter ordet ved å trykke Control F, lim inn ordet, så ser du hvor dette ordet forekommer, hvor ofte, og i hvilken betydning. Tips, på hebraisk leser man fra høyre til venstre.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #73 Skrevet 23. juni 2009 הַשָּׁמַיִם Dette er ordet for "heaven" Kopier dette ordet, og let på denne nettsiden etter ordet ved å trykke Control F, lim inn ordet, så ser du hvor dette ordet forekommer, hvor ofte, og i hvilken betydning. Tips, på hebraisk leser man fra høyre til venstre. Takk for den, men jeg ser fortsatt ikke hvorfor הַשָּׁמַיִם/heavens/himmelen = rom (de tre første dimensjonene)... Jeg ser ikke hvordan det kan tolkes som noe annet enn "himmelen med sol, måne, skyer og stjerner på", sett fra en som står på jordens overflate. Hva har det med rom å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #74 Skrevet 5. august 2009 hey, vil gjerne utdype historien om Josef drømmetyderens historie ig dens paraleller til Jesus og de kristne, jødene og de som lever etter loven. Historien om Josef starter i 1.mos kap 37. Av Jakobs tolv sønner er det bare to av dem han fødte ved Rakel, sin rette hustru, Josef og Benjamin. Fordi Josef hadde så mye velvilje hos faren ble brødrene sinte på ham og planla og drepe ham, men det klarte de ikke helt så etter de hadde slått ham til blods, solgte de ham som slave, gikk hjem til faren og viste faren de blodige klærne som var igjen og sa at Josef må ha blitt drept. Det kan være mange paraleller i den historien, men jeg vil fortelle om den jeg har hørt en åpenbaring om. Videre skjer det at Josef blir kjøpt som slave av Potifar, hoffmannen til faraoen. Hos ham vinner han velvilje fordi han ser Josef lykkes i alt han gjør. Men kona til hoffmannen vil ha Josef og ligge med ham, og når hun ikke får det lurer hun ham og sier han prøver og voldta henne. Da blir Josef kastet i fengsel for en tid, der møter han to andre fanger som han tyder drømmene til dem av, og sier -det er Gud som råder over tydning av drømmer. Han sier at drømmene forteller om at om tre dager skal den ene som er munnskjenken til farao slippe fri og leve, og den andre skal henges og dø. Og det skjedde så. Etter en stund der igjen får farao en grusom drøm, og munnskjenken som slapp fri forteller om Josef i fengsel som tydet drømmen hans. Josef slipper fri da han tydet drømmen til farao som handlet om de 7 gode år og de 7 uår. Josef får jobben til å samle kornet til uårene som skal komme. (Det kan godt være desse uårene mange må komme til Egypt, at de kunne få så mange slaver at de mange pyramidene blir bygt) Isåfall så kommer uårene og Jakob må sende sine 11 sønner til Egypt for å kjøpe korn, men siden Benjamin er den eneste sønnen igjen av sin hustru Rakel vil han ikke sende ham ned, så de 10 andre sønnene går (som blir bilde på loven). Nå blir Josef bilde på Jesus, og loven kommer til ham for de trenger mat. Godt nede i Egypt, får Josef øye på dem men brødrene kjenner ikke igjen Josef. Nå kommer de tidligere drømmene til Josef i opfyllelse, drømmene som brødrene ble harm på da de planla og drepe ham. Han merker at Bejamin (som blir et bilde på de kristne) mangler. Josef lurer dem til å ta med seg Benjamin skal de få mat på ærlig vis. Lang historie kort i kap 42, enda kortere, Benjamin kommer og utfrir de ti brødrene sine, de får mat, Josef gir seg til kjenne og det er mye følelser og glede. Om Benjamin står de at han får fem ganger så mye som brødrene, og 5 er et bilde på nåde, som kristne lever under Jesu nåde. God bless
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #75 Skrevet 8. august 2009 Har sagt det i denne tråden før og sier det igjen. Men skal prøve å tegne et klarerere bilde på det igjen fordi jeg ikke liker at bibelen blir kalt eventyrbok fordi matematiske kalkulasjoner av vers som ligner på hverandre og har en lik mening, har en mattematikk som ikke ligner eventyrbøkers. se for deg et vikeplikt-skilt hvor du har det første triangulære tallet 1 nederst. T=triangulært tall. T1=1, T2=3, T3=6 eller 1+2+3, denne stigende rekkefølgen utgjør de triangulære tallene. Da har bibelens skribenter satt seg ned og gjort et komplisert mattestykke, og ikke noe gudommelig i det hele tatt, eller så har det vært en tilfeldighet, som heller ikke er guddommelig, eller så har Gud grepet inn i det matematiske i desse versene her. 1mos-bok 1,1 og Joh1,1 I 1mos-bok 1,1 så står det: I begynnelsen skapte Gud himmelen og jord. På hebraisk har desse bokstavene som utgjør denne setningen en sum som tilsvarer 2 tusen 7 hundre og 1. 2701, og det er den triangulære summen av T73, altså 1+2+3...+73. Og Joh 1,1 handler også om begynnelsen, men mer om Ordet(Jesus) og der står det: I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud. Men dette står på gresk som også har nummerert bokstavene merkelig, ikke sånn som alfabetet vårt hvor Z=26. Så du får den vitterlige sum av 3 tusen 6 hundre og tjue 7 i dette verset. 3627, men dette er ikke et triangulært nummer, når man kommer så høyt opp, skal det mye til for at det skal bli et triangulært nummer. Men legger man sammen 2701 og 3627, så får man summen 6328, og det igjen er den triangulære summen til T112. D.v.s de passer sammen. Ikke nok med det, summen til "I begynnelsen skapte gud himmelen" 1 tusen 9 hundre og nitti 8 1998 som ikke er et triangulært nummer, men de resterende "og jorden" har en sum på 703, som er den triangulære summen til T73 Og ikke nok med det. Man kan se summen 2701 slik: 37*73= 2701 og merkli nok summen av 3627: 39*93=3627 Himla genialt spør du meg, og skjønte du ikke bæra, så er det forståelig. Bedre forklaring på det kan du se her: http://www.biblewheel.com/gr/GR_Creation_John1.asp Så var det dette her da, det er jo for den spesielt intiserte, og kansje jeg er den eneste her. Men fant en ny link som kan forklare litt mer facinerende, som f.eks at det finst bare 1413 triangulære nummer fra 1 til 1 000 000. Og av de er 153, 666, 703, 2701 og 6328 med i bibelsk gematria. Visste du at det triangulære nummeret 2701 kan deles opp i 666+666+666+703=2701 eller 999+999+703 Det og andre facinerende bibel-matematikk finner du her http://www.nick2211.yage.net/2701.htm
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #76 Skrevet 7. september 2009 Har lurt litt på om vi kristne skal lese de andre apokryfiske bøkene som noen påstår. Jeg som ikke har lest hele den vanlige bibelen en gang. Men jeg fant noe intressant, den vanlige bibelen har 66 bøker, Ivan Panin sa at mye av bibelens matematikk kan deles på 7, så når han mente at kongebøkene og krønike og samuelsbøkene ikk var delt i to bøker, så ble bibelen bare 63 bøker som er delelig med 7. Så hvorfor 66 bøker. Vet ikke hvor mange bøker det blir om man tar med de apokryfiske, men det jeg las nå nettopp på "bibblewheel.com" var dette Isaiah is like a miniature Bible. The first thirty-nine chapters (like the thirty-nine books of the Old Testament) are filled with judgment upon immoral idolatrous men. Judah has sinned; the surrounding nations have sinned; the whole earth has sinned. Judgment must come, for God cannot allow such blatant sin to go unpunished forever. But the final twenty-seven chapters (like the twenty-seven books of the New Testament) declare a message of hope. The Messiah is coming as a Savior and a Sovereign to bear a cross and to wear a crown. Det var intressant, Jesaja inneholder 66 kapitler, 39 om dom og umoral, og 27 om håp og frelse. Så Jesaja er bibelen fra begynnelse til slutt. ikke nok med det, Summen av ordet Jesaja på hebraisk blir 401. Samme sum sum bokstavene alev-tav har, som er den første og siste bokstaven i hebraisk alfabetet, og som Jesus sier Han er, begynnelsen og enden. Så jeg konkluderer med å tro at de 66 bøkene som er i bibelen er de eneste man trenger å lese, mer intressant blir det om man lærer hebraisk og gresk, eller får med seg noen gullkorn her og der fra det krisnte forkynner.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #77 Skrevet 7. september 2009 facinerende bibel-matematikk Det som virkelig er fascinerende er at man kan finne de samme numerologiske mønstrene i et hvilket som helst Donald-blad, årgang 1973 og utover.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #78 Skrevet 21. september 2009 Det som virkelig er fascinerende er at man kan finne de samme numerologiske mønstrene i et hvilket som helst Donald-blad, årgang 1973 og utover. Ja, jeg har sett de har begynt med det i Koranen og.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #79 Skrevet 21. september 2009 Dere som vil lære litt om bibelen gjennom en tale dere kan høre på internett, så har jeg en anbefaling. Den handler om historien til Ruth i bibelen. Det er en liten historie med mye mening og åpenbaringer. Denne boken ble lest av jødene hver påske, og slutter med at et barn blir født i Betlehem. Den er et bilde på kristne(Ruth) og Jesus(Boaz) Det begynner med en jøde Elimelek fra Betlehem som flytter til landet til Moabittene på grunn av hungersnød, og gifter seg Naomi og får sønnene Maklon og Kiljon. Det å gifte seg med en Moabitt er et sterkt brudd i loven, men likevel er Ruth med i Jesus stamtre. Elimelek dør, men sønnene gifter seg med moabittkvinnene Orpa og Ruth. Så dør sønnene også, ikke så rart, navnene Maklon og Kiljon betyr døende og syk. Da beslutter Naomi å dra tilbake til Israel, og ber Ruth og Orpa om å dra tilbake til sine familier. Orpa drar hjem, hennes navn betyr jo noe sånt som (snu ryggen, back of the neck), men Ruth som betyr venn, trygler Naomi om å bli med tilbake til Israel for hun vil at deres Gud skal bli min Gud. Tilbake i Israel må de begynne på scratch, og jobbe hardt for maten, Ruth får seg jobb i en åker som tilfeldigvis tilhører Boaz, der samler hun opp rester fra de som høster åkeren. Boaz får høre om henne og hvordan hun ble med stemoren tilbake til israel, Han begynner å behandle henne pent, ved å fortelle høsterfolka om å la det være jen ekstra mye rester for henne å plukke opp. Naomi får vite om Boaz og kommer på at han er en nær slektning av henne. Og som loven til jødene sier er at om en mann dør uten å få avkom, så skal hans nærmester slektning gifte seg med konen til den avdøde og bære arven videre. Og det kan være Boaz. Men det er en annen slektning som har førsteretten på Ruth. Og den mannen er et bilde på loven, men denne mannen vil ikke ha henne fordi hun er Moabitt, så Boaz gifter seg med henne. Historien slutter med at Obed blir født som blir bestefaren til kong David. Mer om denne historien kan du faktisk lese på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Ruth For den som vil høre den utdypede historien om Ruth kan høre den gratis her. http://www.loaves-and-fishes.org/love-story.html
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #80 Skrevet 21. september 2009 Dere som vil lære litt om bibelen gjennom en tale dere kan høre på internett, så har jeg en anbefaling. Den handler om historien til Ruth i bibelen. Det er en liten historie med mye mening og åpenbaringer. Denne boken ble lest av jødene hver påske, og slutter med at et barn blir født i Betlehem. Den er et bilde på kristne(Ruth) og Jesus(Boaz) Det begynner med en jøde Elimelek fra Betlehem som flytter til landet til Moabittene på grunn av hungersnød, og gifter seg Naomi og får sønnene Maklon og Kiljon. Det å gifte seg med en Moabitt er et sterkt brudd i loven, men likevel er Ruth med i Jesus stamtre. Elimelek dør, men sønnene gifter seg med moabittkvinnene Orpa og Ruth. Så dør sønnene også, ikke så rart, navnene Maklon og Kiljon betyr døende og syk. Da beslutter Naomi å dra tilbake til Israel, og ber Ruth og Orpa om å dra tilbake til sine familier. Orpa drar hjem, hennes navn betyr jo noe sånt som (snu ryggen, back of the neck), men Ruth som betyr venn, trygler Naomi om å bli med tilbake til Israel for hun vil at deres Gud skal bli min Gud. Tilbake i Israel må de begynne på scratch, og jobbe hardt for maten, Ruth får seg jobb i en åker som tilfeldigvis tilhører Boaz, der samler hun opp rester fra de som høster åkeren. Boaz får høre om henne og hvordan hun ble med stemoren tilbake til israel, Han begynner å behandle henne pent, ved å fortelle høsterfolka om å la det være jen ekstra mye rester for henne å plukke opp. Naomi får vite om Boaz og kommer på at han er en nær slektning av henne. Og som loven til jødene sier er at om en mann dør uten å få avkom, så skal hans nærmester slektning gifte seg med konen til den avdøde og bære arven videre. Og det kan være Boaz. Men det er en annen slektning som har førsteretten på Ruth. Og den mannen er et bilde på loven, men denne mannen vil ikke ha henne fordi hun er Moabitt, så Boaz gifter seg med henne. Historien slutter med at Obed blir født som blir bestefaren til kong David. Mer om denne historien kan du faktisk lese på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Ruth For den som vil høre den utdypede historien om Ruth kan høre den gratis her. http://www.loaves-and-fishes.org/love-story.html Rettelse Dere som vil lære litt om bibelen gjennom en tale dere kan høre på internett, så har jeg en anbefaling. Den handler om historien til Ruth i bibelen. Det er en liten historie med mye mening og åpenbaringer. Denne boken ble lest av jødene hver påske, og slutter med at et barn blir født i Betlehem. Den er et bilde på kristne(Ruth) og Jesus(Boaz) Det begynner med en jøde Elimelek sammen med Naomi fra Betlehem som flytter til landet til Moabittene på grunn av hungersnød, og får sønnene Maklon og Kiljon. Det å gifte seg med en Moabitt er et sterkt brudd i loven, men likevel er Ruth med i Jesus stamtre. Elimelek dør, men sønnene gifter seg med moabittkvinnene Orpa og Ruth. Så dør sønnene også, ikke så rart, navnene Maklon og Kiljon betyr døende og syk. Da beslutter Naomi å dra tilbake til Israel, og ber Ruth og Orpa om å dra tilbake til sine familier. Orpa drar hjem, hennes navn betyr jo noe sånt som (snu ryggen, back of the neck), men Ruth som betyr venn, trygler Naomi om å bli med tilbake til Israel for hun vil at deres Gud skal bli min Gud. Tilbake i Israel må de begynne på scratch, og jobbe hardt for maten, Ruth får seg jobb i en åker som tilfeldigvis tilhører Boaz, der samler hun opp rester fra de som høster åkeren. Boaz får høre om henne og hvordan hun ble med stemoren tilbake til israel, Han begynner å behandle henne pent, ved å fortelle høsterfolka om å la det være jen ekstra mye rester for henne å plukke opp. Naomi får vite om Boaz og kommer på at han er en nær slektning av henne. Og som loven til jødene sier er at om en mann dør uten å få avkom, så skal hans nærmester slektning gifte seg med konen til den avdøde og bære arven videre. Og det kan være Boaz. Men det er en annen slektning som har førsteretten på Ruth. Og den mannen er et bilde på loven, men denne mannen vil ikke ha henne fordi hun er Moabitt, så Boaz gifter seg med henne. Historien slutter med at Obed blir født som blir bestefaren til kong David. Mer om denne historien kan du faktisk lese på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Ruth For den som vil høre den utdypede historien om Ruth kan høre den gratis her. http://www.loaves-and-fishes.org/love-story.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå