Gjest Gjest Skrevet 2. november 2008 #41 Skrevet 2. november 2008 Visst noen spør deg om å gjøre å si alfabetet først, så bare si "Far" for det hebraiske ordet for "Far" er "AlephBeth" de to første bokstavene i hebraisk, Abba Far, og summen av dette er 3. Og summen for "Mor" er 41, "MemAleph", Ma. Summerer du opp far og mor, får du summen av "unge" som er 44. Kul sammenheng. Det som også er kult er at summen for "Edens Hage" er 144, og summen for "Treet om kunnskap" blir 233. Og deler du 233 på 144 finner du summen for det gylne snitt, 1,618osv... Aleph (value of 1) Bet (value of 2) means: Father (value of 3) Mem (40) Aleph (1) : Mother (41) Father + Mother = 44 Daleth (4) Lamed (30) yod (10) = Child = 44!!! Neat huh? Also he claims that the word for Eden is Mem Daleth Kuf or 144. And the word for Tree of Knowledge is equal to 233. The mathmatician speaks up and says that 144 & 233 are fibonacci numbers. (0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233...) The ratio of each sucessive pair (5/3, 8/5, 233/144) equals phi, or 1.618033988749895. Phi is known as the Golden Ratio, Section, or Mean. Graphed it is a spiral. The ratio is found from plants to animals to DNA to our galaxy and architecture. And apparently its in the Bible, in Genesis with Eden (144) and the Tree (233). En annen kul sammenheng, er de første spørsmålene i GT og NT. I GT blir det første spørsmålet spurt av Gud selv når Gud ropte på Adam etter de hadde spist av kunnskapstreet, og spør "Hvor er du?" I NT finner du det første spørsmålet spurt av de vise menn, ikke tre vise menn som Zeitgeist prøver å proklamere. De spør "Hvor er jødenes konge som nå er født?"
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #42 Skrevet 22. november 2008 Gir meg ikke her jeg, og det jeg skriver om nå har jeg ikke sjekket helt om det stemmer, men det meste av det andre jeg har hørt stemmer. Jeg sjekket i det minste at Ararat betyr "curse reverse"(forbannelse reversert) og at Noahs ark grunnstøtte på fjellet Ararat som betyr at forbannelsen er snudd om på, og det skjedde den 17. dagen i den 7.måneden, og han pastoren jeg har hørt si dette mener at det er den samme dagen Jesus sto opp igjen som også er et symbol på at forbannelsen er snudd om. Det har noe med den jødiske kalenderen og gjøre mener jeg å forstå, Nisanhttp://en.wikipedia.org/wiki/Nisan. Og videre forteller han sammenligningen av Jesus og Noahs ark. Du vil ikke komme unna katastrofen ved å høre om arken, ei heller bygge din egen redningsbåt. Men for å komme unna, må man gå inn i arken. En lignelse der.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2008 #43 Skrevet 22. november 2008 Gir meg ikke her jeg, og det jeg skriver om nå har jeg ikke sjekket helt om det stemmer, men det meste av det andre jeg har hørt stemmer. Jeg sjekket i det minste at Ararat betyr "curse reverse"(forbannelse reversert) og at Noahs ark grunnstøtte på fjellet Ararat som betyr at forbannelsen er snudd om på, og det skjedde den 17. dagen i den 7.måneden, og han pastoren jeg har hørt si dette mener at det er den samme dagen Jesus sto opp igjen som også er et symbol på at forbannelsen er snudd om. Det har noe med den jødiske kalenderen og gjøre mener jeg å forstå, Nisanhttp://en.wikipedia.org/wiki/Nisan. Og videre forteller han sammenligningen av Jesus og Noahs ark. Du vil ikke komme unna katastrofen ved å høre om arken, ei heller bygge din egen redningsbåt. Men for å komme unna, må man gå inn i arken. En lignelse der. her er linken om nisan http://en.wikipedia.org/wiki/Nisan
K.A. Skrevet 24. november 2008 #44 Skrevet 24. november 2008 Visst noen spør deg om å gjøre å si alfabetet først, så bare si "Far" for det hebraiske ordet for "Far" er "AlephBeth" de to første bokstavene i hebraisk, Abba Far, og summen av dette er 3. Og summen for "Mor" er 41, "MemAleph", Ma. Summerer du opp far og mor, får du summen av "unge" som er 44. Kul sammenheng. Det som også er kult er at summen for "Edens Hage" er 144, og summen for "Treet om kunnskap" blir 233. Og deler du 233 på 144 finner du summen for det gylne snitt, 1,618osv... Aleph (value of 1) Bet (value of 2) means: Father (value of 3) Mem (40) Aleph (1) : Mother (41) Father + Mother = 44 Daleth (4) Lamed (30) yod (10) = Child = 44!!! Neat huh? Also he claims that the word for Eden is Mem Daleth Kuf or 144. And the word for Tree of Knowledge is equal to 233. The mathmatician speaks up and says that 144 & 233 are fibonacci numbers. (0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233...) The ratio of each sucessive pair (5/3, 8/5, 233/144) equals phi, or 1.618033988749895. Phi is known as the Golden Ratio, Section, or Mean. Graphed it is a spiral. The ratio is found from plants to animals to DNA to our galaxy and architecture. And apparently its in the Bible, in Genesis with Eden (144) and the Tree (233). En annen kul sammenheng, er de første spørsmålene i GT og NT. I GT blir det første spørsmålet spurt av Gud selv når Gud ropte på Adam etter de hadde spist av kunnskapstreet, og spør "Hvor er du?" I NT finner du det første spørsmålet spurt av de vise menn, ikke tre vise menn som Zeitgeist prøver å proklamere. De spør "Hvor er jødenes konge som nå er født?" Det som gjør det hele så utrolig lite imponerende er jo at man blander alskens ord og uttrykk, hele ord og forkortelser, synonymer og slik forskjellig på forskjellige språk atpåtil, for å få til disse "sammenhengene". Du kan gjøre nøyaktig det samme med hvilken som helst bok (og med en tilsvarende metode har man brukt Moby Dick til å "forutse" hendelser i det 20. århundre), fordi med alle de variablene ("AB fra hebraiske abba + engelske "MOM" = norske "UNGE" - 3), man kan plusse, trekke fra, multiplisere, dividere alt etter som man føler for, ja da er det så godt som statistisk garantert at du finner noe. Videre er det problematisk at det er desimalsystemet som benyttes. Hva om vi brukte binærsystemet, eller oktalsystemet med henholdsvis 2 og 8 som grunntall? Hva om vi brukte 16 eller 64 som grunntall? Hvorfor akkurat desimalsystemets 10? Husk at 8 skrives "10" i oktalsystemet, og 2 skrives "10" i binærsystemet. Numerologi er nonsens, og samme ulla som bibelkoder og annet rart. Numerologi: Bibelkoder: Dessuten var det SLANGEN, ikke Gud, som kom med det første spørsmålet: "Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?" 2
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #45 Skrevet 25. november 2008 det var jo "in my face" da, visste ikke at slangen spurte det første spørsmålet, kanskje spørsmålet blir ugyldig fordi det var slangen, Gud så jo ikke på Abrahams barn med de andre kvinnene, siden Han kalte Isak for Abrahams førstefødte. Bedre å bruke tiden på å se det forunderlige ved bibelen, enn å finne beviser for at bibelen kan være som en hvilket som helst annen bok, meget mye visdom i den for den som har øre. Tro gjør under, og spesielt når du vet hva du tror på, at Gud er kjærlighet er en meget bra grunntro.
K.A. Skrevet 26. november 2008 #46 Skrevet 26. november 2008 Bedre å bruke tiden på å se det forunderlige ved bibelen, enn å finne beviser for at bibelen kan være som en hvilket som helst annen bok, meget mye visdom i den for den som har øre. Synes det er bedre å bruke tiden på kildekritikk, jeg. Det er klart at om du VIL at en bok skal være forunderlig, så finner du alskens ting og tang i den boken som du tolker på en slik måte at du overbeviser degselv om at den ER forunderlig. Selv har jeg ikke brukt en eneste kalori på å finne beviser for at den er en hvilken som helst annen bok. Den ER en hvilken som helst annen bok, inntil det motsatte er bevist. Og jeg har så langt ikke sett noen beviser som ville overbevist noen som ikke ville bli overbevist. Tro gjør under, og spesielt når du vet hva du tror på, at Gud er kjærlighet er en meget bra grunntro. Dersom det fungerer for deg, så for all del. Men en tro på Koranen, Bhagavad Gita, I Ching eller Voluspå gjør akkurat de samme undre som en tro på Bibelen. Det føles fantastisk å "vite" at det er noe mer. Men det betyr ikke at man har rett.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #47 Skrevet 27. november 2008 Håper du finner det som er best for deg, siden du leter. Gud velsigne deg som Jesus helbredet den gamle mannen ved dammen, uten å spør, ble han helbredet.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #48 Skrevet 30. november 2008 Jesus døde på en onsdag kveld for oss, begynnelsen på torsdagnatten i den hebraiske uka, korsfestet onsdagen som i deres kalender er midt i uka. Dagen etter Han døde var en stor sabbat, ikke en vanlig hviledagssabbat, for den sabbaten var dagen før Han stod opp igjen. Her er illustrasjonen. http://ad2004.com/prophecytruths/ImagesB/3...htsgraphic2.jpg Han sa alltid i tre netter og tre dager, og ikke omvendt. Og i Daniel 9,27 står det: Én uke gjør han pakten tung for mange, midt i uken gjør han ende på slaktoffer og grødeoffer.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #49 Skrevet 14. desember 2008 Et enkelt kodet ord i bibelens første kapittel Genesis er faktisk ordet "Torah", jeg mener å lete etter sånt gir kraft i troen, når jeg først tror jeg er elsket av Gud, så er det jo greit å finne ut kule ting i boka Han har velsignet. Visst du tar og finner den første T-en(tav) i Genesis, og teller derfra hver 49. bokstav den neste blir w(Waw), neste r(resh), og neste h(hey), som på en merkelig hebraisk måte blir ordet "Torah" som er betegnelsen for GT, eller skriftene som Jesus kalte det.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #50 Skrevet 14. desember 2008 Oi, såg videre på en video på youtube om ordet Torah, det samme skjer i Exodus(2mos bok), men ikke i Leviticus(3mos bok), så kommer du til Numbers(4mos bok) der står det i hver 49. bokstav men begynner med h(hey) så står det "Torah" bakvendt, og det samme i Deutronomy(5mos bok) står det baklengs der og i hver 49. bokstav. Så uteble Leviticus(3mos bok) fra dette. Men om du finner den første Y-en(yod) der, og teller hver 7.ende bokstav så får du ordet YHWH-Guds navn. Se det på youtube http://www.youtube.com/watch?v=9nfUI5ed0WI
K.A. Skrevet 14. desember 2008 #51 Skrevet 14. desember 2008 Hvorfor akkurat hver 49. bokstav? Hvorfor får du ikke noen vettuge ord ved å telle hver 50. bokstav, hver 42., hver 345. eller hver 12.? Du får da uunngåelig det om du bare starter på rette bokstaven, men slik er det jo med hvilken som helst annen bok også. Det er rett og slett ikke til å unngå å finne bestemte ord på skarve fire bokstaver på denne måten. Det man gjør er rett og slett at man først bestemmer seg for et ord. Man finner så den første bokstaven i det ordet man ønsker å finne i den teksten man ønsker å finne det i. Deretter teller man avstanden fra den første bokstaven til den andre bokstaven i ordet. Så ser man om man treffer den tredje ønskede bokstaven med samme avstand (om avstanden var, la oss si, 16 mellom første og andre bokstav, bør den nå være 16 mellom andre og tredje bokstav også). Om man IKKE finner den tredje bokstaven med samme avstand, tar man rett og slett og finner en NY avstand mellom første og andre bokstav. Enda lettere blir det om man ikke leter etter et spesifikt ord, men bare ser hva slags ord man kan finne. Ta f.eks. det foregående avsnitt i denne posten: den første bokstaven er en D. De eneste konsonantene som kan etterfølge en D når denne er første bokstav er enten J eller R, og vi ser da fortrinnsvis etter vokaler (hebraisk er et spesialtilfelle, i og med at det skriftspråket ikke har noen vokaler, noe som gjør det mange ganger enklere på det hebraisk), og den første vokalen med avstand større en én bokstav er A, fire bokstaver fra D. Hva har vi fire bokstaver fra A igjen? Det blir en Ø, og det passer ikke helt inn. Da prøver vi på nytt. Den neste vokalen er Ø, åtte bokstaver fra D. Åtte bokstaver fra Ø igjen blir en O, som heller ikke passer inn. Og så videre, og så videre, helt til vi finner et mønster som passer. Jo lengre teksten er, jo større er sannsynligheten for at du finner noe. Det eneste som kreves er tålmodighet. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #52 Skrevet 15. desember 2008 Hvorfor akkurat hver 49. bokstav? Hvorfor får du ikke noen vettuge ord ved å telle hver 50. bokstav, hver 42., hver 345. eller hver 12.? Du får da uunngåelig det om du bare starter på rette bokstaven, men slik er det jo med hvilken som helst annen bok også. Det er rett og slett ikke til å unngå å finne bestemte ord på skarve fire bokstaver på denne måten. Det man gjør er rett og slett at man først bestemmer seg for et ord. Man finner så den første bokstaven i det ordet man ønsker å finne i den teksten man ønsker å finne det i. Deretter teller man avstanden fra den første bokstaven til den andre bokstaven i ordet. Så ser man om man treffer den tredje ønskede bokstaven med samme avstand (om avstanden var, la oss si, 16 mellom første og andre bokstav, bør den nå være 16 mellom andre og tredje bokstav også). Om man IKKE finner den tredje bokstaven med samme avstand, tar man rett og slett og finner en NY avstand mellom første og andre bokstav. Enda lettere blir det om man ikke leter etter et spesifikt ord, men bare ser hva slags ord man kan finne. Ta f.eks. det foregående avsnitt i denne posten: den første bokstaven er en D. De eneste konsonantene som kan etterfølge en D når denne er første bokstav er enten J eller R, og vi ser da fortrinnsvis etter vokaler (hebraisk er et spesialtilfelle, i og med at det skriftspråket ikke har noen vokaler, noe som gjør det mange ganger enklere på det hebraisk), og den første vokalen med avstand større en én bokstav er A, fire bokstaver fra D. Hva har vi fire bokstaver fra A igjen? Det blir en Ø, og det passer ikke helt inn. Da prøver vi på nytt. Den neste vokalen er Ø, åtte bokstaver fra D. Åtte bokstaver fra Ø igjen blir en O, som heller ikke passer inn. Og så videre, og så videre, helt til vi finner et mønster som passer. Jo lengre teksten er, jo større er sannsynligheten for at du finner noe. Det eneste som kreves er tålmodighet. Oi, såg videre på en video på youtube om ordet Torah, det samme skjer i Exodus(2mos bok), men ikke i Leviticus(3mos bok), så kommer du til Numbers(4mos bok) der står det i hver 49. bokstav men begynner med h(hey) så står det "Torah" bakvendt, og det samme i Deutronomy(5mos bok) står det baklengs der og i hver 49. bokstav. Så uteble Leviticus(3mos bok) fra dette. Men om du finner den første Y-en(yod) der, og teller hver 7.ende bokstav så får du ordet YHWH-Guds navn. Se det på youtube http://www.youtube.com/watch?v=9nfUI5ed0WI 49 er 7 ganger 7, derfor, han på youtube forklarer det bedre enn meg, har du sett den? 1. og 2 mosebok står det rett vei, og 4. og 5 mosebok står det motsatt vei, og i 3. mosebok finner du YHWH skjult. Ordet Torah peker i retning Gud.
K.A. Skrevet 15. desember 2008 #53 Skrevet 15. desember 2008 Oi, såg videre på en video på youtube om ordet Torah, det samme skjer i Exodus(2mos bok), men ikke i Leviticus(3mos bok), så kommer du til Numbers(4mos bok) der står det i hver 49. bokstav men begynner med h(hey) så står det "Torah" bakvendt, og det samme i Deutronomy(5mos bok) står det baklengs der og i hver 49. bokstav. Så uteble Leviticus(3mos bok) fra dette. Men om du finner den første Y-en(yod) der, og teller hver 7.ende bokstav så får du ordet YHWH-Guds navn. Se det på youtube http://www.youtube.com/watch?v=9nfUI5ed0WI 49 er 7 ganger 7, derfor, han på youtube forklarer det bedre enn meg, har du sett den? 1. og 2 mosebok står det rett vei, og 4. og 5 mosebok står det motsatt vei, og i 3. mosebok finner du YHWH skjult. Ordet Torah peker i retning Gud. For den som er musikalsk interessert kan man jo også studere numerologiem i Fugens kunst av Johann Sebastian Bach. Vi vet at Bach brukte sitt eget navn i musikken ikke så rent sjeldent (B A C H er jo bl.a. det siste temaet i den siste (og ufullendte) trippelfugen (planlagt firedobbel fuge) i verket, men utenom det bruker han tallet 14 (B+A+C+H, 2+1+3+8), samt kombinasjoner med initialene osv. i flere verk)), så her VET vi at det er bevisst koding på gang. Likevel har enkelte tatt numerologien til det helt ekstreme. Bl.a. har man funnet ut at om man tar og ganger sammen summene i Bachs navn på en spesiell måte, får man det nøyaktige antall noter i hele verket, flere titalls tusen. Dvs., med nøyaktig én note i overlast. Denne har man forklart bort med at i en av speil-fugene, hvor den avsluttende noten i hver av de fire stemmene skal være en punktert fjerdedel, er den ene av dem av en eller annen uforklart grunn ikke punktert i originalpartituret. Om man da så bort fra denne noten, ville regnestykket gå opp helt perfekt. Og dette har vært pekt på som en mulig årsak til at verket er ufullendt: kanskje det ikke var meningen det skulle fullføres? Men her må det da sies at punktering markeres med kun et lite punktum etter noten, og det er slett ikke umulig at Bach rett og slett hadde glemt å føye til det lille punktumet. Likevel har man funnet ut at det er plenty av "koder" histen og pisten, ved å gange, dele, plusse, legge til osv. alle tenkelige kombinasjoner av "JOHANN", "SEBASTIAN", "BACH", "JSB", "JSBACH" osv. med antall takter, noter, eksposisjoner osv. osv. Med så mange variabler er det jo ikke mulig å IKKE finne "koder" man ønsker å finne. Det er helt urimelig å tro at Bach talte hver bidige note og fortsatt fikk det til å høres bra ut når han kodet inn navnet sitt på alle mulige måter. Medmindre han var savant, og selv da stiller jeg meg sterkt tvilende. (Men når det er sagt, om noen skulle få det til måtte det være Bach. Rent matematisk sett ser mange av stykkene hans ut som en kompleks soduko, skjønt en tilfeldig lytter ville nok ikke fange det opp.) http://www.flagmusic.com/aof.php?r=aof_i_structure Her har du noen gode og gjennomgående forklaringer til de forskjellige stykkene, og den som er interessert kan også høre på alt sammen (skjønt "Fuga a 2 Clav. / Alio modo Fuga a 2 Clav." mangler her). Bare synd at de har valgt å bruke en variant av den aller siste satsen som er fullendt av andre, istedenfor å bruke bare det Bach skrev. Bachs verker, særskilt det han skrev det siste tiåret av sitt liv er fullt av matematisk krimskrams. Men om man først begynner å se utover det som er åpenbar koding, er det lett å gå seg vill og se mønstre som bare er tilfeldige. Det er det som er det skumle med ønsketenkning: leter du hardt nok finner du det du leter etter, selv om det ikke er virkelig.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #54 Skrevet 15. desember 2008 har du sett videoen på youtube da, eller er du bunden til å ikke se en ti minutt video om bibelsk numerologi? Ikke noe press, bare spør. http://www.youtube.com/watch?v=9nfUI5ed0WI
K.A. Skrevet 16. desember 2008 #55 Skrevet 16. desember 2008 (endret) har du sett videoen på youtube da, eller er du bunden til å ikke se en ti minutt video om bibelsk numerologi? Ikke noe press, bare spør. http://www.youtube.com/watch?v=9nfUI5ed0WI Jo, jeg har sett videoen. Ble ikke mer imponert, beklager. Det hebraiske alfabetet har 22 bokstaver, alle konsonanter. Den første varsellampen går av umiddelbart, i og med at man overhodet ikke setter noen krav for hvor den første bokstaven kan opptre. Den første "Tav"en er ikke den første bokstaven i 1. mosebok, ei heller den 49de. Videre er det et ord på bare fire bokstaver, og det er ikke nødvendig å finne det rett frem engang! Det "teller" like mye om man finner det baklengs også, tydeligvis. Det fordobler jo sjangsene med en gang. Videre er det ikke noe krav om at alle bøkene må ha denne "koden", det holder at noen har den. Med den enorme mengden bokstaver skal det godt gjøres å IKKE finne ord på fire bokstaver med et gitt intervall. Når det kommer til alle navnene i genealogien (Ruth, Obed, Joshua osv.) er det enda mer tullerusk å si at disse skal være innkodede. For det første: hvorfor skulle de være det? For det andre: alle disse navnene staves med tre bokstaver på hebraisk. Det er latterlig enkelt å finne ord på tre bokstaver i en vilkårlig tekst, spesielt i et skriftspråk uten vokaler. Og her skal man liksom imponere med alle navnene man kan finne "innkodet" i teksten -- men hva med alle navnene som man IKKE finner? Og Matteus... hvorfor akkurat Matteus' evangelium? Hvorfor BARE Matteus' evangelium? Og alle de kriteriene om at ditt og datt skal være delelig med syv... på overflaten ser det jo imponerende ut, men her har man igjen vært selektiv. Hvor mange 7-regler kunne man tatt med, men som ikke er det? Igjen kan jeg ta en hvilken som helst tekst, sette opp en umengde 7-regler (eller 5-regler, eller 12-regler, eller 13-regler eller hva det nå måtte være), og testet dem opp mot teksten. Hver regel har en statistisk sannsynlighet på 1/7 å passe. Om jeg da har funnet på 7 potensielle regler, kan jeg da forvente at rundt én regel skal passe. Om jeg kommer på 14 potensielle regler er det ikke noe å bli overrasket over om man får 2-4 regler til å passe. Hvor mange regler er det mulig å komme på? Veldig mange. Men man nevner selvfølgelig bare de reglene man i ettertid fant ut passet, og ikke de som ikke passet. En annen ting angående Matteus' evangelium... om det virkelig var Gud som var så flink og kodet inn alle de 7-reglene, burde man ikke da forvente at Matteus ikke gjorde stygge bommerter som f.eks. å forveksle profeter? Jeg sikter til Mat. 27:9 her: Matteus refererer til Jeremia når han snakker om de 30 sølvpengene, selv om det egentlig er Sakarja som nevnte dette -- ikke Jeremia. Videre referer han til ymse tekster i Skriftene som om de skulle være profetier -- flere av dem er ikke messianske profetier engang, og andre er ikke profetier i det hele tatt. Det Matteus har gjort er rett og slett å kjemme gjennom tekstene i etterkant, på leting etter hva som helst som selv i en perifer måte kunne tenkes å omhandle Jesus. Det var ingen som før Matteus tenkte at Messias skulle være noen som passet Jesu liv og levnet. Litt kjapp numerologi til slutt: det første avsnittet i denne posten (utenom der jeg har sitert deg) inneholder 615 tegn uten mellomrom. 615 går opp i 3 205 ganger; 205 går opp i 5 41 ganger. 41! JSBACH! Du store alpakka. Videre er jo tverrsummen av 615 lik 12, og det går opp i 3 fire ganger. 3+4 er jo forøvrig 7, og det er jo tverrsummen av 205 også. Sannsynligheten for å få til alt dette på rent lykketreff er forsvinnende liten. Bare det å få til at summen skulle være delelig med 15 (3x5) har jo alene så liten sannsynlighet som 6,67%. At vi til syvende og sist skulle komme frem til 41 er jo helt utrolig om det ikke skulle vært bevisst koding inne i bildet. Ikke sant? Nei. Ikke sant. Numerologien ovenfor tok ikke lenger tid enn å klippe ut teksten og lime den inn i Word, som kan telle antall ord, linjer, tegn med og uten mellomrom, sidetall og alt det der. Da var det bare for meg å se hvilke tall som kunne se ut til å være delelig med noe interessant. Jeg gadd ikke telle antall konsonanter og vokaler, eller hvor mange ord som begynte med "F" eller rimer på "kanin", men det var da slett ikke noe ueffent resultat for to minutters arbeid. Jeg beklager om jeg virker krass, men den beste måten jeg kan komme på å vise hvor lite usannsynlig diverse kombinasjoner er, er gjennom slike eksempler som de ovenfor. Endret 16. desember 2008 av K.A. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #56 Skrevet 16. desember 2008 Det ble ufacinerende sånn du kritiserte det, du utelot mye facinerende synes jeg. Men det har vel med øye som ser. Jeg gir meg, videoen er der for den som vil. De første to minuttene var meget facinerende synes jeg, men du gjorde det helt døll i din beskrivelse.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #57 Skrevet 16. desember 2008 Gud velsigne deg, bare så det er sagt. Og at Genesis, exodus, leviticus, numbers, deuteronomy= 1.2.3.4. og 5.mosebok Bare så det er sagt også.
Gjest Eng Elsk Skrevet 23. desember 2008 #58 Skrevet 23. desember 2008 Genesis In the Hebrew, go to the fisrt t, go 49 letters and you spell Torah in Hebrew. Exodus same thing happens, every 49th letter, spell Torah. (Happening twice blows the statistical accident theories) Leviticus It Doesn’t happen. Anti-codes people will say, "See it was just a coincidence." Numbers It happens again w/ 49th letter but oddly it spells Torah backwards Deuteronomy Again, same thing happens, spells Torah backwards So let's look again @ Leviticus It’s not a 49 letter interval, but what we find is @ a 7 letter interval (square root of 49) spells YHWH Genesis Exodus Leviticus Numbers Deuteronomy TORH à TORH à YHWH ß HROT ß HROT The TORH always points to YHWH! - There are people who will argue that this is just a statistical accident. - This is the fingerprint of the H.S. - We find things like this laced all throughout the Bible.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #59 Skrevet 9. januar 2009 Visste dere at innskriften som hang over Jesu kors faktisk var Guds navn YHVH. Yeshua Hanazaret Vemelek Hayehudim, observe the four capitalized letters on the placard: YHVH. Også noe intressant der igjen. Y(yod) i hebraisk har en pictografisk mening hvor den ligner på en hånd eller en arm, se fakta her: http://www.hebrew4christians.com/Grammar/U...et/Yod/yod.html Og videre så betyr v(vav) i pictografisk mening som en teltplugg, eller en "hook", en nagl: http://www.hebrew4christians.com/Grammar/U...et/Vav/vav.html Og har tidligere sagt at H(hey) er bokstaven og tallet 5 som står for nåde http://www.carm.org/questions/numbers.htm Så for å summere opp YHVH, så kan det bety: "Hånd i nåde, naglet i nåde. Hand in grace, nailed in grace" Jesus er også det evige offerlam som det ikke skulle brytes ben på ifølge loven. Les hebreer-brevet i NT om du ikke mener at Jesus er Messsias det er profetert om i GT.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #60 Skrevet 29. januar 2009 Jaja, tenkte å skrive "vansklig-å-finne-åpenbaring" her. Hørte på en tale på mp3 før jeg sovnet. Der snakket han om i Johannes åpenbaring, så hørte Johannes en mektig røst bak ham. Det er liksom Jesus og Hans verk på golgata er bak Johannes sin tid i Johannes-åpenbaring, det er fullbrakt. Men før Jesus tid, var Esekiel, det kan sies at de to bøkene ligner litt på hverandre, men en forskjell er at Esekiel hørte en røst foran ham. Da hadde jo ikke Jesus dødd og stååt opp igjen ennå. Sånne ting har bibelen mye av, og sånt styrker troen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå