Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bibelen er en dårlig bok skrevet av en uvitende ørkenstamme som levde for 2000 år siden.

Men det står mye i den, og det er lett å finne tall og bokstaver som kan tydes dit de vil.

Ikke la dere lure av religioner. Alt er bare sprøyt funnet opp av maktsyke mennesker :)

Verden og de maktsyke vil tape på folk som tror på Jesus, man blir mer matrialistisk ved å ikke tro på Jesus, og det vinner maktsyke på, de blir rike og kjøper seg makt. Tror nok verden og maktsyke vil stoppe folk å tro på Jesus, sånn at de kan fortsette å selge sine overdådige produkter og få folk til å bare tenke på seg selv, og sitt eget beste i dett korte halmstrålivet her. Den biter ikke jeg på, tenk på deg selv i 100 år, for etter det så dør du. Nei, ikke når jeg har funnet det jeg har funnet så tror jeg på utenomjordisk liv, og det er i himmelen med Han som har skapt jorden og oss mennesker med fri vilje, for å kunne gi oss valget om vil ha noe med Skaperen og gjøre eller ikke. Men Skaperen av himmel og jord som sier at i bibelen står det om Han, så bør jeg finne skjulte budskap, og det skal ikke være tilfeldig i hulter til bulter, som det kan stå i andre bøker. Og det har Han vist meg, overbevist er jeg, og er sikker på å bare finne mer, det er noe jeg vil dele selv om jeg vet at for mange er det perler for svin, som ikke vet hvor bra det er vite at Gud vil deg godt, du som er tynget av synd, kan bli tilgitt alt, fordi Han allerede har gjort det for 2000 år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden og de maktsyke vil tape på folk som tror på Jesus, man blir mer matrialistisk ved å ikke tro på Jesus, og det vinner maktsyke på, de blir rike og kjøper seg makt. Tror nok verden og maktsyke vil stoppe folk å tro på Jesus, sånn at de kan fortsette å selge sine overdådige produkter og få folk til å bare tenke på seg selv, og sitt eget beste i dett korte halmstrålivet her. Den biter ikke jeg på, tenk på deg selv i 100 år, for etter det så dør du. Nei, ikke når jeg har funnet det jeg har funnet så tror jeg på utenomjordisk liv, og det er i himmelen med Han som har skapt jorden og oss mennesker med fri vilje, for å kunne gi oss valget om vil ha noe med Skaperen og gjøre eller ikke. Men Skaperen av himmel og jord som sier at i bibelen står det om Han, så bør jeg finne skjulte budskap, og det skal ikke være tilfeldig i hulter til bulter, som det kan stå i andre bøker. Og det har Han vist meg, overbevist er jeg, og er sikker på å bare finne mer, det er noe jeg vil dele selv om jeg vet at for mange er det perler for svin, som ikke vet hvor bra det er vite at Gud vil deg godt, du som er tynget av synd, kan bli tilgitt alt, fordi Han allerede har gjort det for 2000 år siden.

Hvem satt med rikdom og makt gjennom hele middelalderen?

Hvem innførte kristendom med makt?

Man kunne jo betale seg ut fra synd!!!

Etterhvert har religion gjennomsyret hele samfunnet, men nå er vi heldigvis på vei vekk fra dette.

Det er absulutt ingenting som tyder på at det er noe som helst hold i noe religioner.

Det er ingen tegn til noen gud.

Du sier at gud har "vist" seg for deg, men det er bare noe du har laget inne i hodet ditt.

Det gjør mange andre fra andre religioner også. Og det kan jo ikke gå ann? Det er jo bare en gud!

Tenk over at den eneste grunnen til at du tror på den guden du tror på er at du er født og oppvokst akkurat der du er.....

Hadde du vært født i India, hadde du mest sannsynlig trodd på Shiva, og den hiduistiske troen.

Da hadde du i følge den guden du tror på vært dømt til en evig pine i helvete..

• Liker 2
Skrevet

Hvem satt med rikdom og makt gjennom hele middelalderen?

Dette er ikke hva Jesus ville, dette kom når maktsyke konger i Roma, fant ut at de kunne manipulere folket om de ikke visste hva som sto i skriftene.

Hvem innførte kristendom med makt?

Samme her

Man kunne jo betale seg ut fra synd!!!

Samme her

Etterhvert har religion gjennomsyret hele samfunnet, men nå er vi heldigvis på vei vekk fra dette.

Det er absulutt ingenting som tyder på at det er noe som helst hold i noe religioner.

Det er ingen tegn til noen gud.

Du sier at gud har "vist" seg for deg, men det er bare noe du har laget inne i hodet ditt.

Det gjør mange andre fra andre religioner også. Og det kan jo ikke gå ann? Det er jo bare en gud!

Ja, for mange har det seg sånn at de åpner øynene for at det er noe mer allmektig over alt som er skapt, istedet for å fornekte det. Men det er mye å tro på, man kan ta det som klør i øret.

Tenk over at den eneste grunnen til at du tror på den guden du tror på er at du er født og oppvokst akkurat der du er.....

De fleste av venner jeg valgte ut på ungdomsskolen var folk som hatet kristendomslære på skolen, så jeg var vel oppvokst til å ikke tro.

Hadde du vært født i India, hadde du mest sannsynlig trodd på Shiva, og den hiduistiske troen.

Ja, det kan så vær, men det er mange indere som nå vender seg til troen på Jesus, det er der de største møtene blir holdt hvor flere hundretusener møter opp på misjonsmøter. Mitt liv var i nedfall før jeg begynte å tro på Gud, jeg var ikke førnøyd med den vanskelige tilværelsen, og en venn ba meg tro og be til Gud, kanskje i siste liten, og jeg begynte å tro, men jeg er en puslespiller, det jeg tror på skal ha dybde i sannheten, og det har jeg søkt etter i min tro, og i andres tro finner jeg det for menneskeskapt, men det Jesus kom med var ikke av denne verden.

Da hadde du i følge den guden du tror på vært dømt til en evig pine i helvete..

Det ville vært opp til en som er mer rettferdig enn meg å dømme, og det er Gud det. Om jeg hater det gode, og elsker det onde, utnytte andre, hjelpe folk for egen vinning og søke selvære, ja da ville jeg vel foraktet en Gud over meg som sier jeg ingenting er i alt dette, jeg ville kjempet for få folk til å ikke tro på han, vi kan selv være vår egen herre, og vi kan selv hjelpe verden, da vil det bli fred, helt oppriktig talt, du vil bli imponert over hvor folk tilber meg fordi jeg hjelper andre, og da vil du kunne gjøre det samme, og få samme ære, og folk vil ikke gjennomskue at det er for egen vinning, og ikke fordi du oppriktig vil hjelpe andre.

Skrevet

Så da er du enig i at kristendommen er bygget opp med makt og penger som den drivende kraften?

Og dette gjelder nok alle religioner.

Først kommer noen med en filosofisk tanke om vår tilblivelse, mening med livet osv.

Hvis flere kaster seg på denne tanken, vil noen utnytte dette og forsøke å gjøre profitt av det.

Kristendommen er bare den mest vellykkete/lønnsomme svindelen i dagens samfunn.

Det finnes ingenting som tyder på at gud er noe annet enn tanker i hodet på folk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det ville vært opp til en som er mer rettferdig enn meg å dømme, og det er Gud det. Om jeg hater det gode, og elsker det onde, utnytte andre, hjelpe folk for egen vinning og søke selvære, ja da ville jeg vel foraktet en Gud over meg som sier jeg ingenting er i alt dette, jeg ville kjempet for få folk til å ikke tro på han, vi kan selv være vår egen herre, og vi kan selv hjelpe verden, da vil det bli fred, helt oppriktig talt, du vil bli imponert over hvor folk tilber meg fordi jeg hjelper andre, og da vil du kunne gjøre det samme, og få samme ære, og folk vil ikke gjennomskue at det er for egen vinning, og ikke fordi du oppriktig vil hjelpe andre.

Er dine guder mer rettferdige enn mine guder? Hvorfor det?

Er det bedre å "hjelpe" andre ved å overtale dem til å tro på dine guder? Vi ser jo hva som skjer når alle skal "hjelpe" andre ved å forkynne sin religion. Min religion er mye bedre enn din religion, så da bør du skifte slik at du kan bli like god som meg.

Hvem er det egentlig du prøver å lure? Tror du at du oppriktig ønsker å hjelpe andre ved å dytte din religion over på andre? Det kalles religiøs imperialisme.

Endret av Ekerilar
  • Liker 1
Skrevet (endret)
:) Endret av RPM
Skrevet (endret)

18. TZADDI

Jeg tenkte å skrive om

Rekkefølgen i de 4 evangelier, enten er det smarte mennesker som har satt sammen bibelens 66 bøker i den rekkefølgen vi ser idag, eller så er det Gud. Det er iallefall i mine øyne ikke tilfeldigheter lenger.

Til og med jødenes Tanakh, som er deres samling av GT, forkludrer rekkefølgen så det ikke stemmer med deres hebraiske alfabet på 22 bokstaver.

Men de 39 bøkene i GT og de 27 i NT får det til å passe helt perfekt. 66 bøker gjør at hver bokstav har 3 bøker i seg, se http://biblewheel.com/ for illustrasjon.

Den 18. bokstaven, er Tzaddi, etterfulgt av Quph, Resh, Shin, og Tav som er den 22. og siste bokstav.

Den 18. boken er Jobs bok, og plusser man 22 med 18, så får man den 40. boken som er i samme bokstav Tzaddi.

Matteus-evangeliet, etterfulgt av Markus i bokstaven Quph, Lukas i Resh, og Johannes i bokstaven Shin.

Bokstavene viser at det har en grunn denne rekkefølgen, selv om mange har en idiotisk mening om at det er Markus som er skrevet først.

Den tredje boken i bokstaven Tzaddi er 18+22+22 som er den 62. boken, 1.Joh brev.

Job handler om hvor Gud synes Job er den mest rettferdige på jord, men Satan vil sette det ut på prøve. Og den evige krangelen med sine venner om Guds rettferdighet. Passer meget godt i bokstaven Tzaddi.

Tzadakah er det hebraiske ordet for retteferdighet, eller Tzaddik som betyr rettferdig.

I de synoptiske evangelier er det mange vers som er lik hverandre, men det som skiller Matteus-evangeliet fra andre evangelier, er ordet, rettferdig, og rettferdighet.

Se forskjellene i Lukas.

Lukas-[6:21] Blessed are ye that hunger now: for ye shall be filled.

Matteus-[5:6] Blessed are they which do hunger and thirst after righteousness: for they shall be filled.

Lukas-[6:22] Blessed are ye, when men shall hate you, and when they shall separate you from their company, and shall reproach you, and cast out your name as evil, for the Son of man’s sake.

Matteus-[5:10] Blessed are they which are persecuted for righteousness' sake: for theirs is the king¬dom of heaven.

Lukas-[12:31] But rather seek ye the kingdom of God; and all these things shall be added unto you.

Matteus-[6:33] But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be added unto you.

Lukas-[9:48] And said unto them, Whosoever shall receive this child in my name receiveth me: and whosoever shall receive me receiveth him that sent me: for he that is least among you all, the same shall be great.

Matteus-[10:40] He that receiveth you receiveth me, and he that receiveth me receiveth him that sent me. He that receiveth a prophet in the name of a prophet shall receive a prophet’s reward; and he that receiveth a righteous man in the name of a righteous man shall receive a righteous man’s reward.

Lukas-[11:50] That the blood of all the prophets, which was shed from the foundation of the world, may be required of this generation; From the blood of Abel unto the blood of Zacharias, which perished between the altar and the temple: verily I say unto you, It shall be required of this generation.

Matteus[23:35] That upon you may come all the righteous blood shed upon the earth, from the blood of righteous Abel unto the blood of Zacharias son of Barachias, whom ye slew between the temple and the altar.

I 1.Joh brev finner vi også rettferdighet

[vss. 2.28f] And now, little children, abide in him; that, when he shall appear, we may have confidence, and not be ashamed before him at his coming. If ye know that he is righteous, ye know that every one that doeth righteousness is born of him.

[vss. 3.7f] Little children, let no man deceive you: he that doeth righteousness is righteous, even as he is righteous. He that committeth sin is of the devil; for the devil sinneth from the beginning. For this purpose the Son of God was manifested, that he might destroy the works of the devil. Whosoever is born of God doth not commit sin; for his seed remaineth in him: and he cannot sin, because he is born of God. In this the children of God are manifest, and the children of the devil: whosoever doeth not righteousness is not of God, neither he that loveth not his brother.

men også det hebraiske ordet "Tzavah" som betyr "command"

vss. 2.7f] Brethren, I write no new commandment unto you, but an old commandment which ye had from the beginning. The old commandment is the word which ye have heard from the beginning. Again, a new commandment I write unto you, which thing is true in him and in you: because the darkness is past, and the true light now shineth.

[vss. 3.21f] Beloved, if our heart condemn us not, then have we confidence toward God. And whatsoever we ask, we receive of him, because we keep his commandments, and do those things that are pleasing in his sight. And this is his commandment, That we should believe on the name of his Son Jesus Christ, and love one another, as he gave us commandment. And he that keepeth his commandments dwelleth in him, and he in him. And hereby we know that he abideth in us, by the Spirit which he hath given us.

Der er en nøkkel-link mellom Matteus og 1.Joh, og det er

For there are three that bear witness in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

1 John 5:7 (Spoke 18, Cycle 3)

And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth. Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost: Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

Matthew 28:18ff (Spoke 18, Cycle 2)

But if he will not hear thee, then take with thee one or two more, that in the mouth of two or three witnesses every word may be established.

Matthew 18:16 (Spoke 18, Cycle 2)

Job: Wisdom of God's Rightousness

Matthew: Gospel of God's Rightousness

1.John: Practicce of God's Rightousness

Den som har øre, må høre, eller se den som har øyne.

Ellers kan du se mye av det jeg skal forklare her.

http://www.biblewheel.com/canon/SynopticSolution.asp

Endret av RPM
Skrevet (endret)

19. QOUPH

Rekkefølgen i de 4 evangelier, enten er det smarte mennesker som har satt sammen bibelens 66 bøker i den rekkefølgen vi ser idag, eller så er det Gud. Det er iallefall i mine øyne ikke tilfeldigheter lenger.

Til og med jødenes Tanakh, som er deres samling av GT, forkludrer rekkefølgen så det ikke stemmer med deres hebraiske alfabet på 22 bokstaver.

Men de 39 bøkene i GT og de 27 i NT får det til å passe helt perfekt. 66 bøker gjør at hver bokstav har 3 bøker i seg, se http://biblewheel.com/ for illustrasjon, og den 18. bokstaven, er Tzaddi, etterfulgt av Quph, Resh, Shin, og Tav som er den 22. og siste bokstav.

, etterfulgt av Markus i bokstaven Quph, Lukas i Resh, og Johannes i bokstaven Shin.

I de synoptiske evangelier er det mange vers som er lik hverandre, men det som skiller Markus-evangeliet fra andre evangelier

Den som har øre, må høre, eller se den som har øyne.

Så over til Markus, og bokstaven Quph, som er bokstaven etter Tzaddi.

Her har du også den 19. boken, Salmene, som er boken med mest kapitler, og som har kapittel 119 med sine 176 vers, 8 vers for hver hebraisk bokstav, f.eks versene for bokstaven Quph begynner i vers 145 til og med 152. Og der står f.eks

AV Ps 119:145 I cried (qara) with my whole heart; hear me, O LORD ...

AV Ps 119:146 I cried (qara) unto thee; save me, and I shall keep thy testimonies

Her ser du at "quara" betyr "cry", og Salmene er den boken som har mest "I Cry" i seg, passer godt i bokstaven Quph i bibelhjulet.

Over til Markus evangeliet, som sies å være et evangelium i stadig bevegelse, plutselig er de der, så skjer det noe rettt etter det, meget kompakt evangelium med mye hendelser. Og det hebraiske ordet Qal som betyr "swift" "rask" kategoriser Markus-evangeliet, og her er paralellene.

Matteus[14:13] and when the people had heard thereof, they followed him on foot out of the cities. And Jesus went forth, and saw a great multitude, and was moved with compassion toward them ...

Markus-[6:33] And the people saw them departing, and many knew him, and ran afoot thither out of all cities, and outwent them, and came together unto him. And Jesus, when he came out, saw much people ...

Lukas-[9:11] And the people, when they knew it, followed him: and he received them, and spake unto them of the kingdom of God, and healed them that had need of healing.

Matteus-[19:16] And behold, one came to him and said, Teacher, what good thing shall I do, that I may have eternal life?

Markus-[10:17] And as he was going forth into the way, there ran one to him, and kneeled to him, and asked him, Good Teacher, what shall I do that I may inherit eternal life?

Lukas-[18:18] And a certain ruler asked him, saying, Good Teacher, what shall I do to inherit eternal life?

Matteus-[14:34] And when the men of that place had knowledge of him, they sent out into all that country round about, and brought unto him all that were diseased;

Markus-[6:54] And when they were come out of the ship, straightway they knew him, And ran through that whole region round about, and began to carry about in beds those that were sick ...

Som du ser har Markus mye løping i sine tekster som passer med plasseringen i bibelhjulet.

Og Markus har en del arameiske ord bevart i oversettelsen, som f.eks

Mark 5.41

And he took the damsel by the hand, and said unto her, Talitha cumi; which is, being interpreted, Damsel, I say unto thee, arise. And straightway the damsel arose, and walked; for she was of the age of twelve years. And they were astonished with a great astonishment.

Her ser du at Cumi betyr arise som kommer fra de tre hebraiske Quph,Vav,Mem, utales som i Talitha Cumi.

Eller f.eks

Mark 7.10

For Moses said, Honour thy father and thy mother; and, Whoso curseth father or mother, let him die the death: But ye say, If a man shall say to his father or mother, It is Corban, that is to say, a gift, by whatsoever thou mightest be profited by me; he shall be free. And ye suffer him no more to do ought for his father or his mother; Making the word of God of none effect through your tradition, which ye have delivered: and many such like things do ye.

Corban kommer fra det hebraiske Qorban, som begynner med bokstaven Quph, hvor Markus-evangeliet er plassert i bibelhjulet.

Så over til 2.Joh brev som er den tredje boken i "Quph, som betyr -Eye of a needle".

2.Joh brev blir den minste "boken" i bibelens 66 bøker, som passer med det minste evangeliet, Markus. Og kontrasten, salmenes bok som er den største boken i bibelen.

Ellers kan du se mye av det jeg forklarer her.

Endret av RPM
Skrevet (endret)

20. RESH

Men de 39 bøkene i GT og de 27 i NT får det til å passe helt perfekt. 66 bøker gjør at hver bokstav har 3 bøker i seg, se http://biblewheel.com/ for illustrasjon, og den 18. bokstaven, er Tzaddi, etterfulgt av Quph, Resh, Shin, og Tav som er den 22. og siste bokstav.

Lukas i Resh, og Johannes i bokstaven Shin.

I Resh, den 20. bokstaven finner du Salomos Ordspråk, Lukas, og 3.Joh brev.

Resh betyr hode, først og fremst, men mye mer, som f.eks begynnelse, men det skrives Reshith. I Salomos Ordspråk finner du setningen Reshith Chokmah, som betyr "beginning of wisdom", denne boken blir kalt "Mishlei" på hebraisk som betyr "ordspråk", oversatt til gresk, så blir det "parabole" som på norsk betyr "lignelser", slik Jesus talte til folket i lignelser.

I Lukas finner du at Jesus voks i visdom.

Luk 2.40 And the child grew, and waxed strong in spirit, filled with wisdom: and the grace of God was upon him.

52 And Jesus increased in wisdom and stature, and in favour with God and man.

Lukas som er lege, som på hebraisk betyr "Ropheh", og å helbrede betyr "Rapha" som skriver til Theophilus som betyr "friend of God", finner du i hebraisk "Reyah" som betyr "venn". I paralellene til de andre evangelier finner du at Lukas legger til mye "venn" i sine setninger, i motsetning til de andre evangeliene som ikke gjør det. Se her for "venne-paralellene". http://biblewheel.com/Wheel/Spokes/resh_friend.asp

Lukas, har mye "Look, Behold, seen, see" i seg.

Det hebraiske ordet Ra'ah betyr nettopp desse ordene, og her er paralellene.

Matteus-[24:32] Now learn a parable of the fig tree; When his branch is yet tender, and putteth forth leaves, ye know that summer is nigh:

Lukas-[21:29] And he spake to them a parable; Behold the fig tree, and all the trees; When they now shoot forth, ye see and know of your own selves that summer is now nigh at hand.

Matteus-[5:15] Neither do men light a candle, and put it under a bushel, but on a candlestick; and it giveth light unto all that are in the house.

Lukas-[8:16] No man, when he hath lighted a candle, covereth it with a vessel, or putteth it under a bed; but setteth it on a candlestick, that they which enter in may see the light.

[11:33] No man, when he hath lighted a candle, putteth it in a secret place, neither under a bushel, but on a candlestick, that they which come in may see the light.

Matteus-[8:11] And I say unto you, That many shall come from the east and west, and shall sit down with Abraham, and Isaac, and Jacob, in the kingdom of heaven. But the children of the kingdom shall be cast out into outer darkness: there shall be weeping and gnashing of teeth.

Lukas-[13:28] There shall be weeping and gnashing of teeth, when ye shall see Abraham, and Isaac, and Jacob, and all the prophets, in the kingdom of God, and you yourselves thrust out. And they shall come from the east, and from the west, and from the north, and from the south, and shall sit down in the kingdom of God.

Og her er en paralell fra alle evangelier hvor Peter fornekter Jesus.

Matteus 26.74-Then began he to curse and to swear, saying, I know not the man. And immediately the cock crew. And Peter remembered the word of Jesus, which said unto him, Before the cock crow, thou shalt deny me thrice. And he went out, and wept bitterly.

Markus 16.71-But he began to curse and to swear, saying, I know not this man of whom ye speak. And the second time the cock crew. And Peter called to mind the word that Jesus said unto him, Before the cock crow twice, thou shalt deny me thrice. And when he thought thereon, he wept.

Lukas 22.60-And Peter said, Man, I know not what thou sayest. And immediately, while he yet spake, the cock crew. And the Lord turned, and looked upon Peter. And Peter remembered the word of the Lord, how he had said unto him, Before the cock crow, thou shalt deny me thrice. And Peter went out, and wept bitterly.

Johannes 18.26-One of the servants of the high priest, being his kinsman whose ear Peter cut off, saith, Did not I see thee in the garden with him? Peter then denied again: and immediately the cock crew.

3.Joh brev er en bønn om fremgang og helse, og om å ikke følge det "onde" som på hebraisk betyr "Ra" eller "Rasha". Den avslutter med "Greet thy friends with name"

Endret av RPM
Skrevet (endret)

21 SHIN

Johannes i bokstaven Shin.

Johannes-evangeliet har ikke så mange paraleller som de 3 andre, men det har sin unikhet også i plasseringen i bokstaven Shin, nest siste bokstav i det hebraiske alfabet, som betyr "tenner" eller "fordøye, tygge", i denne bokstaven finner du bøkene "Forkynneren, Johannes-evangeliet og Judas-brevet".

F.eks så betyr "esh" for "ild", og "Shemesh" for "sol", "shem" betyr "navn", så solen er sammensatt av "navnet til ilden".

I Forkynneren finner du "intet nytt under solen" x antall ganger,

men i Johannes-evangeliet finnar man ikke ordet "solen" en eneste gang,

men det som forekommer oftest der, er hvor Jesus sier Han er "lyset" i denne verden, til og med når han mener dagslyset, så sier Han at Han er det lyset.

Johannes-evangeliet er også det eneste som benevner at "Siloam", dammen hvor den blinde skulle vaske seg, betyr "sendt", eller "shelach" på hebraisk. Hvor Jesus også sier oftest i Johannes at Han er den "utsendte".

Johannes-evangeliet er også det eneste evangeliet som benevner Judas som skrev Judas-brevet som er i samme bokstav i bibelhjulet.

Joh 14.22

Judas saith unto him, not Iscariot, Lord, how is it that thou wilt manifest thyself unto us, and not unto the world? Jesus answered and said unto him, If a man love me, he will keep my words: and my Father will love him, and we will come unto him, and make our abode with him.

Shin KeyWord seh (lamb).

"neither shall ye break (shavar) a bone" of the Passover Lamb (Exo 12:46).

AV Ps 34:20 He keepeth (shamar) all his bones: not one of them is broken (shavar).

And he that saw it bare record, and his record is true: and he knoweth that he saith true, that ye might believe. For these things were done, that the scripture should be fulfilled, A bone of him shall not be broken.

John 19:35f (Spoke 21, Cycle 2)

The next day John seeth Jesus coming unto him, and saith, Behold the Lamb of God, which taketh away the sin of the world.

John 1:29 (Spoke 21, Cycle 2)

Jeg har så vidt lest meg inn i dette, så det er så mye mer, men hvordan skulle noen prester i Nikosia vite at det de satt sammen, kunne senere passe så godt i bibelhjulet. Men dette har sin unikhet i den protestantiske versjonen av bibelen, jeg vet katolikkene har i tillegg de apokryfiske, og mange andre trossamfunn som legger til og trekker fra. Hvilke land har hatt mest fremgang i verden, jo de protestantiske som har bibelens 66 bøker, verken fra eller til, sikkert sånn Gud vil ha det, og legger sin velsignelse i det.

Endret av RPM
Skrevet (endret)

Du tenker kanskje hva har bibelen med alfabetisk rekkefølge å gjøre, jo det har mye med skrivemåten til forfatterne å gjøre, som en slags opphøyelse til de hebraiske ordene, kanskje taler Gud til dem i alfabetisk rekkefølge. Det forklarer jo hvorfor rekkefølgen er slik den er, for rekkefølgen forkommer i mange kapitler. F.eks

Salme 112.10

[Resh] The wicked (rasha) shall see it, and be grieved;

[shin] he shall gnash with his teeth (shen), and melt away:

[Tav] the desire (ta'avah) of the wicked shall perish.

Eller Salme 111.10

[Resh] The fear of the LORD is the beginning (reshith) of wisdom:

[shin] A good understanding (sekel) have all they that do his commandments.

[Tav] his praise (tehillah) endureth for ever.

Og her er alle, kapitler du kan finne desse rekkefølgene.

LAMENTATIONS

Chapter 1: 22 verses, one for each letter in the standard alphabetic order from Aleph to Tav.

Chapter 2: 22 verses, one for each letter. This chapter introduces the curious variation that the order of Ayin and Pey is reversed. This same interchange appears also in Chapters 3 and 4.

Chapter 3: 66 verses, three consecutive verses for each letter from Aleph to Tav

Chapter 4: 22 verses, one for each letter from Aleph to Tav.

Chapter 5: 22 verses, but they are not written alphabetically.

Lamentations er Jeremias klagesanger, 1 vers for hver bokstav, her ser du også at forfatteren snur på rekkefølgen på to bokstaver av en eller annen grunn, og at i siste kapittel er det et vers for hver bokstav, men ikke i rekkefølge i det hele tatt.

PROVERBS 31:10-31:

22 Verses, one for each letter in the standard alphabetic order from Aleph to Tav.

Salomos Ordspråk som handler om "den gode hustru" fra vers 10-31, 1 vers for hver av de 22 hebraiske bokstavene.

ALPHABETIC PSALMS:

Psalms 9 & 10: 39 verses: These two Psalms were composed together. The first runs from Aleph to Kaph, the second from Lamed to Tav. It follows a skip pattern with a KeyWord in every other verse. There are a few variations from the expected pattern, such as the missing Dalet and Quph verses.

I Salmene er det mest alfabetisk vers (AV), her i kapittel 9 og 10, så deles alfabetet i midten, Kaph og Lamed er de to midterste bokstavene. Her mangler bokstavene Dalet og Quuph, men ellers i rekkefølge.

Psalm 25: 22 verses. The KJV versification gets out of line with the Alphabet at verse 5, which includes the Hey and Vav verses in one. Tav therefore appears in verse 21. Also, there are two consecutive verses corresponding to Resh, one of which fills the space usually occupied by Quph. This Psalm ends in verse 22 with an appended verse beginning with the Pey KeyWord hdeP] (p'dey, redeem) which is used in one of the Pey verses of Psalm 119. It also is appended to Psalm 34.

Her ser du at oversettelser kan forandre delingen av vers, men utifra desse rekkefølgene kan man finne ut hvor delingen av vers skal være.

Psalm 34: 22 verses. This Psalm follows the standard order with the exception that the verse corresponding to Vav is missing, so correlation between the verse numbers and the letters is off by one after verse 5. For example, the Tav verse is AV Ps 34:21 rather than the expected 22. This Psalm ends in verse 22 with an appended Pey KeyWord hdeP] (p'dey, redeem) which is also appended to Psalm 25.

Man kan lure hva David tenkte når han forandrer rekkefølgen i noen alfabetiske kapitler. Men Salme 119 viser iallefall den ekte rekkefølgen, og mange av de andre kapitler som har samme rekkefølge slik vi ser den idag.

Psalm 37: 40 verses. Most of this Psalm follows a skip pattern with every other verse corresponding to a Hebrew Letter. The first verse starts with Aleph, the third with Bet, the fifth with Gimel and the seventh with Dalet. If this pattern were followed throughout, there would be 44 (= 2 x 22) verses. But the pattern breaks down in a few places where there is no verse separating the sequential Letters. This first happens with Hey appearing in verse 8 immediately after Dalet in verse 7. But then the original plan begins again, with Vav in verse 10, Zayin in verse 12, Chet in verse 14, and so forth until we come to Kaph in verse 20. These variations are easy to follow and the corresponding KeyWords are clearly discerned.

Rotete rekkefølge, men likevel i rekkefølge.

Psalm 111: 10 verses. The whole Alphabet is represented in standard order from Aleph to Tav. The first 8 verses each have two clauses beginning with consecutive Letters and the last 2 verses have three clauses, so the 10 (= 8 + 2) verses represent all 22 (= 8 x 2 + 2 x 3) letters. The clauses will be indicated by letters such as AV Ps 111:1a for the Aleph clause and AV Ps 111:10c for the Tav clause.

Med 10 vers for 22 bokstaver vil si at ordene kommer i klaser, men likevel i rekkegølge.

Tilleggs-opplysning, denne Salmen inneholder ordene "Reshith Chokmah" betyr "beginning of wisdom".

Som i gematria har en sum på 111.

Chokmah har to summer, bokstavene fra 1-22 så har Chokmah verdien 37,

om man gir bokstavene summen fra 1-400, så har Chokmah verdien 73.

Og første ord i første vers i bibelen er Reshith, i originalteksten Bereshith.

Summen av første vers i bibelen er 37*73 som er 2701.

Kult? Dette er ikke "bare skit".

Psalm 112: 10 verses. The whole alphabet is represented in standard order from Aleph to Tav. Each verse divided into two or three clauses in exactly the same way as Psalm 111.

Samme som i Salme 111.

Psalm 119: 176 verses. This is the greatest alphabetically structured chapter in the Bible. It is also the longest. It consists of 22 sections, each containing 8 consecutive verses that begin with the same Hebrew letter, for a total of 176 (= 8 x 22) verses. The first eight begin with Aleph, the next eight with Bet, the next eight with Gimel, until the alphabet is exhausted. There are no variations from the standard order. Its alphabetic structure is transparent in many Bibles, such as the New International and King James Versions, which present the name of the letter at the beginning of each section of 8 verses.

Kapittelet med mest vers, og det er fordi hver bokstav i det hebraiske alfabet, for 8 vers med sin bokstav, 8 ord for hver bokstav. Fantastisk Salme.

Psalm 145: 21 verses. This follows the standard order from Aleph to Tav, with the exception that the Nun verse is missing in some manuscripts. This is why it has 21 rather than the expected 22 verses.

Her mangler bokstaven Nun, derfor bar 21 vers, men i alfabetisk rekkefølge.

Og om du lurer så er rekkefølgen slik med summen av bokstaven.

1.Aleph-1

2.Bet-2

3.Gimel-3

4.Dalet-4

5.Hey-5

6.Vav-6

7.Zayin-7

8.Chet-8

9.Tet-9

10.Yod-10

11.Kaph-20

12.Lamed-30

13.Mem-40

14.Nun-50

15.Samek-60

16.Ayin-70

17.Pey-80

18.Tzaddi-90

19.Qouph-100

20.Resh-200

21.Shin-300

22.Tav-400

Endret av RPM
Skrevet

tl:dr

Jeg henviser herved til www.talkorigins.org og richarddawkins.net (kom ikke på noe annet i farta), og anser denne diskusjonen for avsluttet.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Scripture is like a lion. Who ever heard of defending a lion. Just turn it loose, it will defend itself.

1.Aleph-1

2.Bet-2

3.Gimel-3

4.Dalet-4

5.Hey-5

6.Vav-6

7.Zayin-7

8.Chet-8

9.Tet-9

10.Yod-10

11.Kaph-20

12.Lamed-30

13.Mem-40

14.Nun-50

15.Samek-60

16.Ayin-70

17.Pey-80

18.Tzaddi-90

19.Qouph-100

20.Resh-200

21.Shin-300

22.Tav-400

Dette er summene av de hebraiske bokstavene, og nå skal jeg vise deg at konstanten PI, og konstanten e, finnes i 1.mos 1,1 og Joh 1,1 ved bruk av samme formel.

Produkt av bokstavene*antall bokstaver-/delt på/-produkt av ord*antall ord

Dette blir en ganske høy sum visst du kan matte, og dess høyere umulighet for at dette skal skje.

1.mos 1,1 inneholder 7 ord med 28 bokstaver.

Jeg kan ta første ord i 1.Mos 1,1 Bereshith som består av bokstavene Bet(2)-Resh(200)-Alef(1)-Shin(300)-Vav(6)-Tav(400). Produktet av desse bokstavene blir

NR1:2*200*1*300*6*400=48*10^7

NR2:2*200*1===========4*10^2

NR3:1*30*5*10*40======6*10^4

NR4:1*400=============4*10^2

NR5:5*300*40*10*40====24*10^6

NR6:6*1*400===========24*10^2

NR7:5*1*200*90========9*10^4

Summen av dette blir 2,3887872*10^34*(antall bokstaver 28)=66,886042*10^34

Så tar du produkt av ord

913*203*86*401*395*407*296

= 3,0415352*10^17*(antall ord 7)=21,290746*10^17

(Hvis man plusser sammen desse 7 tallene(ordene), så får man summen 2701 som jeg har snakket om i tidligere innlegg)

66,886042/21,290746= 3,1415546

10^34/10^17=10^17

Summen av 1.mos 1,1 er 3,1415546*10^17

PI= 3,1415926

Dette står fast som bokstaver skrevet på stein, motsi det om du kan, om ikke, så er dette "supernatural"

Hvorfor 1.mos 1,1 og Joh 1,1? Se likheten i setningene.

1.mos 1,1: I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden

Joh 1,1::: I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.

Samme formel skal jeg bruke i Joh 1,1 som er skrevet på orginalt gresk som har summer opp til omega på 800. Da får jeg konstanten e. Dette verset har 17 ord og 52 bokstaver.

Hopper rett på Produkt av bokstavene*antall bokstaver.

ORD 1:5*50===========25*10^1

ORD 2:1*100*600*8*10=48*10^5

ORD 3:8*50===========4*10^2

ORD 4:70=============7*10^1

ORD 5:30*70*3*70*200=882*10^5

ORD 6:20*1*10========2*10^2

ORD 7:70=============7*10^1

ORD 8:30*70*3*70*200=882*10^5

ORD 9:8*50===========4*10^2

ORD 10:80*100*70*200=112*10^6

ORD 11:300*70*50=====105*10^4

ORD 12:9*5*70*50=====1575*10^2

ORD 13:20*1*10=======2*10^2

ORD 14:9*5*70*200====63*10^4

ORD 15:8*50==========4*10^2

ORD 16:70============7*10^1

ORD 17:30*70*3*70*200=882*10^5

(25*48*4*7*882*2*7*882*4*112*105*1575*2*63*4*7*882)*10^50

=(8,436251456*10^25)*10^50

=8,436251456*10^75*(antall bokstaver 52)=4,386850757*10^77

Så tar du produktet av de 17 ordene.

55*719*58*70*373*31*70*373*58*450*420*134*31*284*58*70*373

=9,493022414*10^35*(antall ord 17)=1,61381381*10^37

(Hvis man plusser sammen desse 17 tallene(ordene), så får man summen 3627 som jeg har snakket om i tidligere innlegg)

4,386850757/1,61381381= 2,718312812

10^77/10^37=10^40

Summen av Joh 1,1 er 2,718312812*10^40

e= 2,718281828

Det kan jo være at bibelens skribenter var matematikere og la inn desse skjulte mattekodene. Men det må vær mer tilfeldighet at konstanten e er skjult i Joh 1,1 fordi konstanten e ikke ble funnet ut før Leonard Euler som levde på 1700-tallet fant ut denne konstanten.

Men nå tror jeg Gud er den store matematikeren som la inn dette skjulte i sitt Ord, bibelen, som den andre siden av det tveeggede sverdet som Han kaller sitt Ord.

Likeså gir Gud profetier til mennesker ved store kalkulasjoner om hva som ville skje i fremtiden.

For jeg tror ikke Gud er over tid, Han er med oss i denne tiden vi selv lever i, og Han kan gripe inn i vår frie vilje ved at vi ber Han.

Så kalkulasjonene(profetiene) om endetiden og alle desse forferdelige ting i Johannes Åpenbaring ikke trenger å skje, for Gud vil oss godt, det viste Han oss med Jesu liv.

Som jeg hørte av en venn, det virker som verden er falt, men den holdes i live med kunstig hjertepumpe. Økonomien holder på å falle sammen, resursene holder ikke for hele verdens befolkning lenger, kraftigere våpen i krigene, naturkatastrofer, alt dette som kan få hele vår mennesklige korthus til å falle i grus. Vi kan falle raskt, eller det kan snu, men den snuingen vil være et mirakel uten like.

Endret av RPM
Skrevet

Det er ikke på engelsk, det er på originalspråket til Ny-Testamentet, som er gresk

Ikke ENGELSK nei, men GRESK.

Jesus(Iota10,eta8,sigma200,omicron70,upsilon400,sigma200)888,

Lord-800, og Christ-1480 på gresk.

Hvorfor skriver du på engelsk hvis du mener det er gresk?

Og poenget er og blir det samme. Numerologi er vrøvl.

Skrevet

Siden jeg ikke kan legge til bilde her som forklaring, så har jeg laget en blogg, så hvis du er intressert å vite mer om desse talla og forskjellig jeg har tenkt å blogg om kan du se det her.

http://blog.livealution.com/

Den er under oppbygging, akkurat nå eksprimenterer jeg med farger og ingen kan kommentere ennå.

Du må kutte ut dette tullet. Numerologi er som sagt bare tøys.

Skrevet

Uten å ha lest hele tråden tenker jeg at dette blir som statistikk, det kan tolkes omtrent i den retningen man vil, og dermed "underbygge" det man vil si.

Skrevet (endret)

Du må kutte ut dette tullet. Numerologi er som sagt bare tøys.

Så motsi det som jeg har skrevet da, ivertfall noe av det, ikke motsi noe som ikke jeg har skrevet, for det er mye tull der ute, men det jeg har skrevet, mener jeg er noe som ikke kan motbevises. Hadde jeg vært en hard ikke-troende fordi bibelen har jeg hørt er en fantasi-bok, så hadde jeg ikke orket å høre på historier om tro og helbredelse og tilgivelse av synd, selv om det er det mennesker trenger. Jeg ville gransket om det var noe mer overnaturlig ved den. Jeg legger det frem her, for de som ville vært som meg om jeg var ikke-troende.

At ingen motsier det jeg skriver her, betyr at alt jeg skriver her er rett, og når det er rett, da virker bibelen ganske overnaturlig. Som Thomas som tvilte på Jesus, og måtte ta på Jesu sår for å bli overbevist. Men som mange som får bevisene trykket i trynet på dem, men nekter å tro, så står det i slutten av Matteus-evangeliet etter at Jesus sto opp igjen fra de døde, at noen tvilte. Det er da forståelig, men dere har likevel rett å vite dette her mener jeg.

Endret av RPM
Skrevet

Så motsi det som jeg har skrevet da, ivertfall noe av det, ikke motsi noe som ikke jeg har skrevet, for det er mye tull der ute, men det jeg har skrevet, mener jeg er noe som ikke kan motbevises. Hadde jeg vært en hard ikke-troende fordi bibelen har jeg hørt er en fantasi-bok, så hadde jeg ikke orket å høre på historier om tro og helbredelse og tilgivelse av synd, selv om det er det mennesker trenger. Jeg ville gransket om det var noe mer overnaturlig ved den. Jeg legger det frem her, for de som ville vært som meg om jeg var ikke-troende.

At ingen motsier det jeg skriver her, betyr at alt jeg skriver her er rett, og når det er rett, da virker bibelen ganske overnaturlig. Som Thomas som tvilte på Jesus, og måtte ta på Jesu sår for å bli overbevist. Men som mange som får bevisene trykket i trynet på dem, men nekter å tro, så står det i slutten av Matteus-evangeliet etter at Jesus sto opp igjen fra de døde, at noen tvilte. Det er da forståelig, men dere har likevel rett å vite dette her mener jeg.

Motsi regnestykkene?

Ingen påstår at regnestykkene er feil, men derimot at de ikke har noen betydning.

Skrevet

Hvis vi skal være helt saklige her, så har du fått mange innspill vedrørende selve grunntanken bak det du skriver, og det har vært argumentert ganske inngående med henvisninger både til litteratur, sannsynlighetsberegninger og så videre, for å demonstrere at numerologi er sludder. Dette har du valgt å overse totalt, og fortsetter med skriveriene dine. Det er sikkert ikke noen feil i dine regnestykker, men det er en feil i den tilgrunnliggende matematikken.

Du er som en navigatør som stikker ut kursen for en verdensomseiling basert på en antakelse om at jorden er flat, og at stjernene er hull i firmamentet, og at solen og planetene går i baner rundt jorden.

Vi har gjort deg oppmerksom på dette noen ganger, og når vi nå ikke lenger protesterer høylydt på skriveriene dine, så er det mest fordi vi har gitt opp å prate noe fornuft med deg om saken, og at de fleste mennesker forøvrig forstår hvor fjerne disse ideene om skrifttolkning er.

• Liker 2
Skrevet

Hvis vi skal være helt saklige her, så har du fått mange innspill vedrørende selve grunntanken bak det du skriver, og det har vært argumentert ganske inngående med henvisninger både til litteratur, sannsynlighetsberegninger og så videre, for å demonstrere at numerologi er sludder. Dette har du valgt å overse totalt, og fortsetter med skriveriene dine. Det er sikkert ikke noen feil i dine regnestykker, men det er en feil i den tilgrunnliggende matematikken.

Du er som en navigatør som stikker ut kursen for en verdensomseiling basert på en antakelse om at jorden er flat, og at stjernene er hull i firmamentet, og at solen og planetene går i baner rundt jorden.

Vi har gjort deg oppmerksom på dette noen ganger, og når vi nå ikke lenger protesterer høylydt på skriveriene dine, så er det mest fordi vi har gitt opp å prate noe fornuft med deg om saken, og at de fleste mennesker forøvrig forstår hvor fjerne disse ideene om skrifttolkning er.

Du kunne protestert høylydt om det var feil i regnestykkene, men siden det ikke er det, så tier du, det er mange nettsider som backer up det jeg skriver her, men det er jo ikke bare mattestykkene, det er jo bibelhjulet og historiene om Jesus i GT, men som sagt, det står jo at noen tvilte blant folket etter at Jesus hadde stått opp, det viser jo tvilsom man kan bli. Det som er så bra med originalteksten er at hver bokstav har betydning som får enda mer betydning når det settes sammen til et ord. Og når det appåtil har mange regnetykker som passer til teksten, så er jo det en høyst usannsynlig tilfeldighet.

Og man har de to største konstantene i verden, PI og e, i bibelvers om begynnelsen, en i GT og en i NT.

Det er bare bibelen som klarer dette. Ingen annen stor bok kan klare dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...