Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke kan legge til bilde her som forklaring, så har jeg laget en blogg, så hvis du er intressert å vite mer om desse talla og forskjellig jeg har tenkt å blogg om kan du se det her.

http://blog.livealution.com/

Den er under oppbygging, akkurat nå eksprimenterer jeg med farger og ingen kan kommentere ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Joh 1,2-5

Han var i begynnelsen hos Gud.

Alt er blitt til ved ham,

uten ham er ikke noe blitt til.

Det som ble til

i ham, var liv,

og livet var menneskenes lys.

Lyset skinner i mørket,

og mørket har ikke overvunnet det.

Som by the way har en sum på svimlende 23088 på originalteksten, og ja det er summen av 26(YHVH)*888(Jesus).

Smack boom pow, for noen stadfestelser av Sannheten.

Og at Joh,Åp. 1,1 har summen 18865, som er lik 5*3773.

Og ganger man Joh.Åp 22 kapitler med sine 404 vers, så får man 8888.

Tror du meg ikke kan du regne det ut her.

http://biblewheel.com/GR/GR_Database.asp

Søk Bok 1 for 1.Mos. Bok 66 for Joh.Åp. Bok 43 for Joh.

Se totalen av originaltext, regner bare ut et vers i gangen, så om du vil dobbelsjekke Joh 1. 2-5 så må du frem med kalkulator.

Endret av RPM
Skrevet

Joh 1,2-5

Han var i begynnelsen hos Gud.

Alt er blitt til ved ham,

uten ham er ikke noe blitt til.

Det som ble til

i ham, var liv,

og livet var menneskenes lys.

Lyset skinner i mørket,

og mørket har ikke overvunnet det.

Som by the way har en sum på svimlende 23088 på originalteksten, og ja det er summen av 26(YHVH)*888(Jesus).

Smack boom pow, for noen stadfestelser av Sannheten.

Og at Joh,Åp. 1,1 har summen 18865, som er lik 5*3773.

Tror du meg ikke kan du regne det ut her.

http://biblewheel.com/GR/GR_Database.asp

Søk Bok 1 for 1.Mos. Bok 66 for Joh.Åp. Bok 43 for Joh.

Se totalen av originaltext, regner bare ut et vers i gangen, så om du vil dobbelsjekke Joh 1. 2-5 så må du frem med kalkulator.

Har du gitt opp bloggen allerede?

Skrevet

Har du gitt opp bloggen allerede?

Har du kikket på den? Hva synser du om den? Jeg skriver bare det som jeg har skrevet ekstra på bloggen som jeg ikke har skrevet på forumet tidligere. Det er lettere å forklare med bilder da:)

Skrevet

Har du kikket på den? Hva synser du om den? Jeg skriver bare det som jeg har skrevet ekstra på bloggen som jeg ikke har skrevet på forumet tidligere. Det er lettere å forklare med bilder da:)

Kom ikke inn på den, ble viderekoblet til Kripos.

Skrevet

Biblemath-update. Som mange vet om Jesajas profeti om Jesus i kapittel 53, så er det ikke uten unntak at Gud har satt inn litt bibelmattematikk i originalskriften.

Jesaja 53.11

Etter all sin møye og sjelenød

skal han se lys og mettes.

Min rettferdige tjener

skal gjøre de mange rettferdige

når de kjenner ham;

for han har båret deres synder.

Dette verset handler om Jesus som gjør oss rettferdig ved tro ved at Han seira på korset. På originalspråket er verset skrevet på Hebraisk. Og tilbake til navnet "Lord(800) Jesus(888) Christ(1480)" på Gresk, som blir til sammen 3168. Så blir dette verset også til sammen 3168.

Sjekk selv her

Håper dette styrker troen til de som tror på Jesus som sin Frelser, for hardbarkede ateister vet jeg ikke.

• 3 uker senere...
Skrevet

Siden jeg ikke kan legge til bilde her som forklaring, så har jeg laget en blogg, så hvis du er intressert å vite mer om desse talla og forskjellig jeg har tenkt å blogg om kan du se det her.

http://blog.livealution.com/

Den er under oppbygging, akkurat nå eksprimenterer jeg med farger og ingen kan kommentere ennå.

Da har jeg åpnet for å kunne kommentere bloggen min om dere vil. Bloggen handler om det jeg har skrevet her inne.

Skrevet

Fjellet "Ararat" som Noahs Ark grunnstøttet på, betyr "curse reverse"(forbannelse reversert)

og det skjedde den 17. dagen i den 7.måneden,

Dette er den samme dagen Jesus sto opp igjen som også er et symbol på at forbannelsen er snudd om. Det har noe med den jødiske kalenderen og gjøre mener jeg å forstå,

Ja, det med at Jesus døde i påsken, det ekte påskelammet, det er en god sammenhengende historie det. Jesus sier selv han skal være dø i tre dager og tre netter, i den rekkefølgen.

Det stemmer med den riktige hebraiske kalenderen, for det sies i Joh 19,33 at det var en spesiell sabbat dagen etter korsfestelsen, derfor brakk de bena på de, så de døde raskt, ikke med Jesus for han så ut til å være død rundt den niende time, ca klokka 15 i vår tidsregning.

Hebraisk dag varer fra 6 om morgenen til 6 om kvelden (solnedgang). Natten varer fra 6 om kvelden til 6 om morgenen. En ny dag regnes fra kvelden klokken 6, eller som de kaller den tolvte time.

Vi begynner med dagen Jesus red inn i tempelet på et esel, det kalles palmesøndag. Det var den tiende i den første måneden som kalles Nisan at et offerlam skulle velges ut av folket, det kan du lese om i 2. mos 12. Frem til "passover"(påske) 14. Nisan, skulle lammet inpiseres for at det var lytefritt. Pilatus selv sier at han ikke finner feil ved Jesus.

Den 14. nisan var "the day of the passover" eller (preperation day), dagen Jesus (offerlamet) døde.

Dagen etter var den en spesiell sabbat, der er tre spesielle sabbater i måneden Nisan. Den 14. Nisan, den 15. nisan (feast of the unleavened bread, begynner) og den 22. nisan. Bare en av de tre spesielle dagene skal man ikke gjøre noe arbeid som på en vanlig sabbat (lørdager),

og det er den 15 nisan,

derfor måtte Jesus bæres ned av korset før dagen var omme og lagt i graven.

Dagen (feast of unleavended bread begynner) etter forberedelsedagen (dagen Jesus døde, slaktet), gikk de skriftlærde til Pilatus om å holde ekstra vakthold Jesus sier han skal stå opp igjen, det står i matt 27,62.

Ved morgengry den første dagen i neste uke som er en søndag var kvinnene der og så at Jesu grav var tom.

Begynner igjen dag 1, 14. nisan dag ved den niende time dør Jesus, natt 1 og dag 2 på 15. nisan(høytids-sabbaten), natt 2 og dag 3 på den 16. Nisan (vanlig lørdagssabbat). Og til slutt natt 3 den første dagen i uken, 17. nisan. Tre dager og tre netter.

Og den 17. Nisan er dagen Noahs ark grunnstøtte på fjellet Ararat som betyr "curse reversed". Den perfekte dag for Jesus å stå opp igjen.

Og at måneden Nisan i nyere tid kalt Abib faller på stjernetegnet væren som er en hannsau, offerlammets måned. Før Gud bestemte at denne måneden skulle være den 1. måneden i året i 2.Mos 12. Så var dette den 7. måneden, som gjør at Noahs Ark's grunnstøting på "Ararat" faller på samme dag som Jesu oppstandelse, les 1. Mos 8,4.

En uke brukte Jesus på fra å ri inn i tempelet på et esel den 10. Nisan til Han sto opp igjen den 17. Nisan, og at det står i

Daniel 9,27

Én uke gjør han pakten tung for mange,

midt i uken gjør han ende

på slaktoffer og grødeoffer.

For å legge til noe jeg ikke skrev.

"Feast of first fruits" er helligdager jødene hadde første dagen etter sabbaten etter første dag av usyrede brøds dager. Den skulle vare i sju fulle uker, eller 49 dager.

Jesus sto opp den første dagen av "feast of first fruits" og etter 50 dager, kom Talsmannen, Den Hellige Ånd til disiplene.

Og mer om dette kan du lese på denne siden.

http://gracethrufaith.com/selah/holidays-and-holy-days/solving-the-three-day-three-night-mystery/

God påske:)

Skrevet (endret)

Har skrevet tidligere om at Jesajas bok har 66 kapitler og blir på en måte miniatyr bibelen 39 bøker i GT og 27 i NT. Jesaja har 39 kapitler om dom og de 27 siste handler om utfrielsen.

Vel, det jeg nettopp har funnet ut er at i

Jesaja kapittel 40 vers 3 står det

Hør, det er en som roper i ødemarken:

Rydd vei for Herren,

legg en kongsvei for vår Gud

rett igjennom ørkenen!

Dette handler om Johannes døperen, og det som er det rare er at i den 40. boken i bibelen i kapittel 3 handler det om Johannes døperen.

Matteus 3

På den tiden sto døperen Johannes fram i ødemarken i Judea og forkynte: 2 «Vend om, for himmelriket er kommet nær!» 3 Det er om ham det er sagt ved profeten Jesaja:

' Rydd Herrens vei,

gjør hans stier rette!

Merkfundig.

Og det jeg har skrevet om bibelhjulet og de 66 bøkene delt i 3 hjul med 22 bøker i hver.

I Josvas bok 5.9 står det

And the LORD said unto Joshua, This day have I rolled away the reproach of Egypt from off you. Wherefore the name of the place is called Gilgal unto this day.

"Gilgal" der består av de hebraiske bokstavene Gimel-Lamed-Gimel-Lamed. Visst man ser på de hebraiske verdiene av bokstavene som strekker seg fra 1 til 400, (fantastisk system by the way, 22 bokstaver og telles 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-20-30-40-50-60-70-80-90-100-200-300-400)

Så blir "Gilgal" som betyr "Hjul, wheel" 3+30+3+30= 66

God Hjuul:)

Okey, tilfeldig at Matteus skulle være den 40. boken i bibelen siden Markus ble skrevet "først" sies det. En tilfeldighet til i Jesaja 43 vers 10 står det:

Ye are my witnesses, saith the LORD, and my servant whom I have chosen: that ye may know and believe me, and understand that I am he: before me there was no God formed, neither shall there be after me

Ifølge denne formelen ovenfor, så burde det stå noe lignende i Johannes-evangeliet som er den 43. boken i bibelen.

Og det gjør det, ja i kapittel 10.

But if I do, though ye believe not me, believe the works: that ye may know, and believe, that the Father is in me, and I in him.

Flere tilfeldigheter?

Jo, i bibelhjulets 3 sykluser er Job, den 18 boken. og Matteus den 40. boken, men under samme hebraiske bokstav i 2.syklus i bibelhjulet, 40= 22+18. Og 1.Joh. brev i 3. syklus,

er den 62. boken 22+22+18. Deres sammenheng er i den 18. hebraiske bokstaven Tzaddi.

Salme 119 har 176 vers, hver 8. vers er dedikert til en ny bokstav i hebraiske alfabet 8*22.

og Salme 119,137-144 står det

TZADDI. Righteous art thou, O LORD, and upright are thy judgments.

138Thy testimonies that thou hast commanded are righteous and very faithful.

139My zeal hath consumed me, because mine enemies have forgotten thy words.

140Thy word is very pure: therefore thy servant loveth it.

141I am small and despised: yet do not I forget thy precepts.

142Thy righteousness is an everlasting righteousness, and thy law is the truth.

143Trouble and anguish have taken hold on me: yet thy commandments are my delights.

144The righteousness of thy testimonies is everlasting: give me understanding, and I shall live

Som du ser Bokstaven Tzaddi står for rettferdighet, og i den bokstaven i bibehjulet, har man rettferdige Job, som han blir kalt av Gud.

Og Matteus og 1. joh.

Her er vers i fra Matteus og Lukas sammenlignet.

Matteus 6,33 But seek ye first the kingdom of God, and his righteousness; and all these things shall be added unto you.

Lukas 12,31 But rather seek ye the kingdom of God; and all these things shall be added unto you.

Som du ser er rettferdighet som bokstaven Tzaddi betyr tatt med i Matteus fordi dette evangeliet havner under denne bokstaven.

Se videre i denne linken

http://biblewheel.com/Wheel/Spokes/Tzaddi_Matt.asp

Forts følger i redigering av innlegg.

Endret av RPM
Skrevet

Okey, tilfeldig at Matteus skulle være den 40. boken i bibelen siden Markus ble skrevet "først" sies det. En tilfeldighet til i Jesaja 43 vers 10 står det:

Ye are my witnesses, saith the LORD, and my servant whom I have chosen: that ye may know and believe me, and understand that I am he: before me there was no God formed, neither shall there be after me

Ifølge denne formelen ovenfor, så burde det stå noe lignende i Johannes-evangeliet som er den 43. boken i bibelen.

Og det gjør det, ja i kapittel 10.

But if I do, though ye believe not me, believe the works: that ye may know, and believe, that the Father is in me, and I in him.

Flere tilfeldigheter?

Nei, det er ikke tilfeldig. NT-forfatterne hadde jo kjennskap, og tilgang til gamle-testamentet. Hvorfor skulle det være noe spesielt ved at man finner ordlyden fra det gamle testamentet i det nye? Det ble jo gjort med viten og vilje.

Jo, i bibelhjulets 3 sykluser er Job, den 18 boken. og Matteus den 40. boken, men under samme hebraiske bokstav i 2.syklus i bibelhjulet, 40= 22+18. Og 1.Joh. brev i 3. syklus,

er den 62. boken 22+22+18. Deres sammenheng er i den 18. hebraiske bokstaven Tzaddi.

Hvordan blir det når du tar med Enoks bok? Den VAR jo med i Toraen helt til det andre århundre e.Kr., om jeg ikke tar feil.

Salme 119 har 176 vers, hver 8. vers er dedikert til en ny bokstav i hebraiske alfabet 8*22.

Hva så?

Numerologi er sinnsykt enkelt å plante, men når lesere skal begynne å FINNE numerologiske sammenhenger, da blir det bare spekulativt nonsens, bl.a. fordi det er utrolig vanskelig å skrive noe UTEN at det skulle gå an å finne ufrivillige mønstre.

Skrevet

Nei, det er ikke tilfeldig. NT-forfatterne hadde jo kjennskap, og tilgang til gamle-testamentet. Hvorfor skulle det være noe spesielt ved at man finner ordlyden fra det gamle testamentet i det nye? Det ble jo gjort med viten og vilje.

Men de blir funnet i samme bokstav i bibelhjulet, det er ikke ofte en setning gjør

Hvordan blir det når du tar med Enoks bok? Den VAR jo med i Toraen helt til det andre århundre e.Kr., om jeg ikke tar feil.

Den er ikke ment å tas med, Gud har gjort bibelen slik den er idag, det kan sees i Jesaja's 66 kapitler, 39 kapitler om dom, og 27 om frelse og utfrielse. Til og med Jesajas navn viser at det er begynnelsen og enden ved at navnet hans er til sammen 401, lik første bokstav "Aleph,1" og siste bokstav "Tav,400"

Jødenes, Tanakh består selv bare av 24 bøker, men de ser ikke helheten slik Gud har bestemt, og

det vises i bibelhjulet hvordan Gud vil ha bøkene. Til og med bøker skrevet før og etter bortføringen av Babylon passer i symmetrien, og der også slutten på brev skrevet av Paulus.

Se mer her

http://www.biblewheel.com/wheel/symmetries.asp

Hva så?

Numerologi er sinnsykt enkelt å plante, men når lesere skal begynne å FINNE numerologiske sammenhenger, da blir det bare spekulativt nonsens, bl.a. fordi det er utrolig vanskelig å skrive noe UTEN at det skulle gå an å finne ufrivillige mønstre.

Salmisten David har tilegnet Salme 119 til de 22 hebraiske bokstavene, hver bokstav har betydning, og salmisten har laget 8 vers for hver bokstav= 176vers, ikke noe numerlogisk ved det. Det viser bare til at det er mer forståelig på hebraisk, og Gud vil sikkert at den som dypdykker i meningen av bokstavene og dets summer skal få se et like fint mønster,

som han har gjort med skpelsen av denne jorden.

Han sier det til og med i Ezekiels visjon av de 4 livsvesen som er de 4 evangelier med hjulene som går inn i hverandre, nei det er ingen ufo, men det er utenomjordisk, nemlig sammensetningen av bibelen og Guds påvirkning av den, Ezekiel er faktisk å finne i den 4. bokstav "Dalet"

Men dette tror selvsagt ikke du noe i det hele tatt på, og mener fortsatt at bibelen er laget tilfeldig og det som finnes av system i bibelen, bare er tilfeldig eller utregnet av mennesker.

jeg skal snart komme med tilfeldighten av at 1.Mos 1,1 inneholder "PI" og Joh 1,1 inneholder konstanen "e". Jeg har skrevet om det nederst på min blogg, under kategorien "3773", og der inneholder det bilder av utregningen.

Skrevet
Den er ikke ment å tas med, Gud har gjort bibelen slik den er idag, det kan sees i Jesaja's 66 kapitler, 39 kapitler om dom, og 27 om frelse og utfrielse.

Men da SKAL Enoks bok være med, for Jesaja var jo ikke plutselig annerledes i det de fjernet Enoks bok. Hvorfor er Bibelen NÅ noe Gud har gjort, og ikke Bibelen DA? Enoks bok ER forresten inkludert i Etiopisk ortodoks Kristendom.

Videre er det på det rene at det er MENNESKER som har skrevet alt som står i Bibelen, ikke Gud. At Gud skal ha noe med skriftene å gjøre er en påstand som ikke understøttes i annet enn tro.

Men dette tror selvsagt ikke du noe i det hele tatt på, og mener fortsatt at bibelen er laget tilfeldig og det som finnes av system i bibelen, bare er tilfeldig eller utregnet av mennesker.

Slett ikke tilfeldig. At man finner mønstre som ikke var plantet med hensikt, det er sant, men det er også sant for alle bøker som er skrevet. Men NT er skrevet i lys av GT, og det er kalkulert. Og likevel greier de ikke å få bitene til å passe sammen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men da SKAL Enoks bok være med, for Jesaja var jo ikke plutselig annerledes i det de fjernet Enoks bok. Hvorfor er Bibelen NÅ noe Gud har gjort, og ikke Bibelen DA? Enoks bok ER forresten inkludert i Etiopisk ortodoks Kristendom.

Videre er det på det rene at det er MENNESKER som har skrevet alt som står i Bibelen, ikke Gud. At Gud skal ha noe med skriftene å gjøre er en påstand som ikke understøttes i annet enn tro.

Selvfølgelig er Gud tro, men den styrkes i det man finner skjulte budskaper, summer, og profetier, og sammenhenger som har mønster i det som er skrevet. At Enoks bok tas med i Etipopia, betyr ikke at den skal tas med, se hvor velsignet Etiopierne er. Mennesker legger til bøker Gud ikke vil skal være der. Leser du Enoks bok nå, så er det så dårlig skrevet at det ikke gir mening. Det kan være en forfalskning. De apokryfiske skrifte som katolikkene tar med, ikke velsignet av Gud. Jesajas 66 kapitler, og dødehavsrullene viser til at skriften ikke er omskrevet.

Slett ikke tilfeldig. At man finner mønstre som ikke var plantet med hensikt, det er sant, men det er også sant for alle bøker som er skrevet. Men NT er skrevet i lys av GT, og det er kalkulert. Og likevel greier de ikke å få bitene til å passe sammen.

Ja, Jesus er lyset i GT, Han er nådestolen, Noahs Ark, Ypperstepresten og Offerlammet, syndebukken, som er uskyldig men må ta på seg folkets synd, det er så mye, men den som tar imot Guds Ånd, får lære dette.

Må ta deg en tur inn på http://biblewheel.com/ så får du se bitene falle på plass.Har du i det hele tatt bedt bønnen. "Gud hvis du finnes, så gi meg bevis" eller "Jesus hvis du virkelig finnes, så vis meg det"? Gjør det en dag og se hva som skjer, er du syk en dag, så spør Han om helbredelse, og se hva som skjer. Jeg har funnet noe jeg brenner for i Gud, og det er å dele om det jeg deler om her, ikke så mange som har tid til det, men det har blitt min hobby, og vi skal en dag til himmelen. Hvorfor dere prøver å proklamere at vi bare skal 6 for under en dag og thats it, det forstår jeg ikke hvor dere har kraften fra, greit nok å ikke bli lurt, men dere kan jo sette dere ned en dag og tenke om ikke dere selv blir lurt av Mammon som vil at Gud ikke skal finnes så penger kan tjenes urettferdig også. Og der er folk som kaller seg guds folk som slettes ikke tror, men er ute etter egen vinning, men dager skal komme der du ser forskjell på det.

1Joh 2,18-20

Mine barn, dette er den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at dette er den siste tid. 19 De kom fra oss, men de var ikke av oss. Hadde de vært det, ville de blitt hos oss. Slik skulle det bli klart at ikke alle er av oss. 20 Men dere er alle salvet av Den hellige og kjenner sannheten.

Men som jeg sa ovenfor her, jeg skal snart komme med tilfeldighten av at 1.Mos 1,1 inneholder "PI" og Joh 1,1 inneholder konstanen "e". Jeg har skrevet om det nederst på min blogg, under kategorien "3773", og der inneholder det bilder av utregningen.

Hva mener du om det, ren tilfeldighet?

Endret av RPM
Skrevet

Men som jeg sa ovenfor her, jeg skal snart komme med tilfeldighten av at 1.Mos 1,1 inneholder "PI" og Joh 1,1 inneholder konstanen "e". Jeg har skrevet om det nederst på min blogg, under kategorien "3773", og der inneholder det bilder av utregningen.

Hva mener du om det, ren tilfeldighet?

Jupp. Om du leter lenge nok, finner du det samme i hvilken som helst tekst. Tingen er at du begynner med svaret, for deretter å finne et mønster som vil gi det svaret. I første mosebok hevder du for eksempel at man finner Pi. Står det at "forholdet mellom en sirkels omkrets og diameter er 3,14159"? Eller er det bare at man finner tallet der? Og hvor mange desimaler? Pi er uansett noe man kan regne seg til, og det er bare tåpelig at det skulle stå i KODE, og ikke i klartekst.

Det samme gjelder tallet e: står det at e er grunntallet til den naturlige logaritmen, eller er det bare at man finner "2,18281828" et vilkårlig sted i Bibelen? Om man fant tallet e i en annen bok, ville du vært like imponert, eller er det bare fordi det er Bibelen? Og hva med ting man kan finne i andre bøker som man ikke nødvendigvis finner i Bibelen? Hva om man finner Bohr-konstanten, Faraday-konstanten osv. i en bok? Finner du dem i Bibelen vil du hevde det er et slags bevis, men finner du dem i andre bøker avfeier du dem som tilfeldigheter.

Og det er et hav av konstanter og diverse ting og tang å ta av. Det ville vært et under om INGEN av dem kunne bli funnet i Bibelen eller hvilken som helst annen bok av lik lengde, bare man prøver med forskjellige mønstre man finner på. "Gjett og sjekk"-metoden kalles det. Om et mønster ikke gir resultater, nei da prøver vi bare med et annet mønster, da.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bibelen består av 1189 kapitler og 31102 vers

595 er et triangulært nummer (T34) 595+595=1190

Se for deg to trekanter og legg spissene mot hverandre og du får noe som ser ut som et timeglass, hvor den ene spissen låner spissen til den andre, da får du summen 595+594=1189

Midterste kapitlet i bibelen er Salme 117

Midterste verset i bibelen er to vers, Salme 103 vers 1 og 2

15551 vers før og 15551 etter, tar man 15551 vers pluss et av det midterste verset, så blir det 15552 sef, delt på 2 =7776(6*6*6*6)

Se mer av dette her

http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/P.htm

Det surrer en video på youtube om at bibelen inneholder 1188 kapitler og at salme 118 vers 8 er det midterste verset.

Det som er rett av King James Version av bibelen er at den inneholder 1189 kapitler og salme 117 er det midterste av alle kapitler som jeg har skrevet ovenfor, klikk på linken så ser du det mer oversiktlig. Der kan du f.eks se at

Matteus 28

Markus 16

Lukas 24

Johannes 21

Apostel-gjerningene 28

inneholder til sammen 117 kapitler. Ja, og hva så, bibelen er oppfunnet av mennesker uansett, ingen høyere makter står bak den. Vel det med at Salme 117 er det midterste kapitlet og også det minste kapitlet i bibelen, som kan ha et midtpunkt av triangulere trekanter av T34. Det er merkfundig. La oss se på noen av de første versene i bibelen.

1Mos 1,6

And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters, and let it divide the waters from the waters

Det som er uthevet "and let it divide", kan du tippe hvilken sum det har på originalteksten, jo 117.

Halleluja, Gud finnes, det er for deg å tro, og be, og la Gud vise deg at livet er i tro på Han.

Se her for mer info

http://www.biblewheel.com/Collaboration/darroch2002_07_03.asp

eller her kan du se i originalteksten at summen 31 og etterfølgende 86 er ordene "and let it divide".

http://biblewheel.com/GR/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=1&vnum=6&getverse=Go

Ja, enda en tilfeldighet sier du. Vel for å gjøre den til en enda mer merkelig tilfeldighet.

Skal man oversette helt riktig fra originalteksten, så blir det "and let it divide between water and water" Og ordet uthevet her er ordet BeYN (Bet,Yod,Nun) som har summen 62.

Og hele salme 117 består av til sammen i originalteksten, 62 bokstaver.

Amen

Må legge til noe her. De to versene i Salme 117 inneholder 62 bokstaver ja, men hva med summen av de to versene, er det noe i det? Jepp, nå har jeg sjekket ut at det stemmer.

Summen er 2294, og med "full text hebrew greek bible gemmatria page" så finner jeg ut at det Richard Amiel McGough, forfatteren av "biblewheel-boka" som jeg har en del eksemplarer av. At det han skriver, stemmer på sin artikkel "dividing the waters". Han skriver at Salme 119 som er det lengste kapitlet i bibelen grunnet forfatteren Kong David sin æring av de 22 hebraiske bokstaver, 8 vers for hver bokstav som blir til sammen 176 vers. Av de 22 bokstavene, så er de midterste bokstavene, "Kaph og Lamed". Og siste vers til "Kaph" er vers 88 og begynnelses-verset til "Lamed" er vers 89.

Og summa summara, desse to versene har også summen 2294, summen til Salme 117.

Ikke nok med det, ordet "everything" skrives med de to bokstavene "Kaph Lamed", utales "KoL". Jesus sa på korset, "Kallah, Kaph Lamed Hey" som betyr "finished" i "It is finished". Samme bokstavene, Kaph Lamed Hey, men en annen uttalelse, betyr "bride" på hebraisk. Det vil si at slutten på alt er bryllupet i himmelen hvor alle som tror på Jesus blir "bruda", åndelig sett, ikke kjødelig. Det er Muslimenes tro at det skal være kjødelig i himmelen, så om du vil det, konverter til islam, se om det er sant.

Min egen oppfatning, troen på Jesus er den beste tro, det er bedre å tro at det er sant, enn å tro at i døden er det ingenting. Visst du tynges av synd, så er det forståelig at du vil dø en dag for å slippe å leve med all synden du har påtatt deg i livet, men tror du at Jesus har tatt på seg synden din, så vil du leve om du så dør.

Endret av RPM
Skrevet

Så tilfeldige tall i bibelen er bevis for at bibelen er sann?

Hvorfor er det ingen matematikere eller religionsforskere som har oppdaget denne forbløffende hemmeligheten før da? Jo det er noen skrullinger, men de er aldri blitt tatt seriøst.

Og tilfeldige tall og mystiske sammenhenger finnes nok i de aller fleste tekster, hvertfall med en slik lengde som bibelen.

Skrevet

Så tilfeldige tall i bibelen er bevis for at bibelen er sann?

Hvorfor er det ingen matematikere eller religionsforskere som har oppdaget denne forbløffende hemmeligheten før da? Jo det er noen skrullinger, men de er aldri blitt tatt seriøst.

Og tilfeldige tall og mystiske sammenhenger finnes nok i de aller fleste tekster, hvertfall med en slik lengde som bibelen.

Dette med bibelhjulet er nytt, det vil være en tid for gjennombrudd med det. Mange kristne har stoppet opp i endetidstegn og studerer heller vers om det,jeg var en av dem, istedet for å granske dybdene i bibelen. Nå gjør jeg det, grunnfester troen min, kan ennå ikke finne ut at det jeg har funne ut, ikke stemmer. Jeg bruker tid på å finne ut om det er løgn eller ikke.

Skrevet

Dette med bibelhjulet er nytt, det vil være en tid for gjennombrudd med det. Mange kristne har stoppet opp i endetidstegn og studerer heller vers om det,jeg var en av dem, istedet for å granske dybdene i bibelen. Nå gjør jeg det, grunnfester troen min, kan ennå ikke finne ut at det jeg har funne ut, ikke stemmer. Jeg bruker tid på å finne ut om det er løgn eller ikke.

At det kan finnes mange interessante tallkombinasjoner i en så stor bok som bibelen, bør ikke være overraskende.

Det har heller ikke noen betydning for om det er sant eller ikke.

Hvem har lagt inn disse tallene? Gud eller de som skrev boken?

Hvorfor har de skulte beskjeder?

Skrevet

At det kan finnes mange interessante tallkombinasjoner i en så stor bok som bibelen, bør ikke være overraskende.

Det har heller ikke noen betydning for om det er sant eller ikke.

Hvem har lagt inn disse tallene? Gud eller de som skrev boken?

Hvorfor har de skulte beskjeder?

La oss si Gud finnes, Han har gitt oss fri vilje til å ikke tro på Han. Da må det finnes en ide som gjør at Han ikke finnes, den finnes. Evolusjons/kaos-teorien med mange milliarder år med utvikling av livet vi ser på jorden, den sier ateister at Gud ikke trengs. Men så vil Han for folk som vil tro på Han, gi oss noe fast skrevet som ikke skal omskrives om Han og hvem Han er. Han har skapt himmel og jord, Han kan da selvfølgelig påvirke den som skal skrive om Han, i å legge ned ord i hans penn, og et nummersystem som forbløffer nåtidens matematikere. Desse som skriver har valgt å leve under Gud og la seg påvirke, så det er fortsatt snakk om fri vilje.

Nå ble denne bibelen på 39 bøker i GT og 27 i NT ferdigskrevet for ca.2000 år siden og på originaltekstene står det fast mye summer og tall. Gud ifølge bibelen har mye bilder på tall og symbolikken i dem, samme som det er symbolikk i hver hebraiske bokstav. Og det jeg finner ut er at i det hebraiske så er et ord oppbygd av hva bokstavene betyr, og det er så intressant, ikke rart jøder tror hardt på sin tro, men de har ikke Jesus, og de kan ikke forandres på innsiden, de har loven utenpå, men når hedningenes fyldes-tid er skjedd, da skal de fleste jøder skjønne at Jesus er bilde på alt de tror på.

Shalom

Skrevet

La oss si Gud finnes, Han har gitt oss fri vilje til å ikke tro på Han. Da må det finnes en ide som gjør at Han ikke finnes, den finnes. Evolusjons/kaos-teorien med mange milliarder år med utvikling av livet vi ser på jorden, den sier ateister at Gud ikke trengs. Men så vil Han for folk som vil tro på Han, gi oss noe fast skrevet som ikke skal omskrives om Han og hvem Han er. Han har skapt himmel og jord, Han kan da selvfølgelig påvirke den som skal skrive om Han, i å legge ned ord i hans penn, og et nummersystem som forbløffer nåtidens matematikere. Desse som skriver har valgt å leve under Gud og la seg påvirke, så det er fortsatt snakk om fri vilje.

Nå ble denne bibelen på 39 bøker i GT og 27 i NT ferdigskrevet for ca.2000 år siden og på originaltekstene står det fast mye summer og tall. Gud ifølge bibelen har mye bilder på tall og symbolikken i dem, samme som det er symbolikk i hver hebraiske bokstav. Og det jeg finner ut er at i det hebraiske så er et ord oppbygd av hva bokstavene betyr, og det er så intressant, ikke rart jøder tror hardt på sin tro, men de har ikke Jesus, og de kan ikke forandres på innsiden, de har loven utenpå, men når hedningenes fyldes-tid er skjedd, da skal de fleste jøder skjønne at Jesus er bilde på alt de tror på.

Shalom

Bibelen er en dårlig bok skrevet av en uvitende ørkenstamme som levde for 2000 år siden.

Men det står mye i den, og det er lett å finne tall og bokstaver som kan tydes dit de vil.

Ikke la dere lure av religioner. Alt er bare sprøyt funnet opp av maktsyke mennesker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...