hulaboer Skrevet 10. juli 2011 #241 Skrevet 10. juli 2011 Du kunne protestert høylydt om det var feil i regnestykkene, men siden det ikke er det, så tier du Går du bevisst om for å spre uærligheter? Sitat: "Ingen påstår at regnestykkene er feil, men derimot at de ikke har noen betydning." Hvorfor prøver du tilsynelatende bevisst å ty til stråmenn? Det er bare bibelen som klarer dette. Ingen annen stor bok kan klare dette. Tull. Muslimer har også sin numerologi. Bare oppspinn, alt sammen. Dette har du ikke klart å argumentere mot. Det eneste du klarer er å ignorere det folk skriver, ty til stråmannargumentasjon, og bare gjenta de beviselig feilaktige påstandene dine om og om igjen. 1
Mann 42 Skrevet 10. juli 2011 #242 Skrevet 10. juli 2011 Du kunne protestert høylydt om det var feil i regnestykkene, men siden det ikke er det, så tier du, det er mange nettsider som backer up det jeg skriver her, men det er jo ikke bare mattestykkene, det er jo bibelhjulet og historiene om Jesus i GT, men som sagt, det står jo at noen tvilte blant folket etter at Jesus hadde stått opp, det viser jo tvilsom man kan bli. Det som er så bra med originalteksten er at hver bokstav har betydning som får enda mer betydning når det settes sammen til et ord. Og når det appåtil har mange regnetykker som passer til teksten, så er jo det en høyst usannsynlig tilfeldighet. Og man har de to største konstantene i verden, PI og e, i bibelvers om begynnelsen, en i GT og en i NT. Det er bare bibelen som klarer dette. Ingen annen stor bok kan klare dette. Ingen annen bok? Det har vært demonstrert gang på gang, til det kjedsommelige, at sånne sammenhenger kan du finne i en hvilken som helst bok. JEG husker utmerket godt at vi la opp fine linker til deg med analysen av Moby Dick og Artenes Opprinnelse, og de var smekk fulle av interessante saker, til tross for at den ene er en roman, og den andre er et vitenskaplig arbeid. Du kan gjerne velge å overse dette, og jeg har ingen illusjoner om at du skulle komme til å ombestemme deg mht dette. Det ligger liksom ikke i din natur, slik du fremstår på dette forumet. Men påstå ikke at utlegningene dine står uimotsagt. 1
RPM Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #243 Skrevet 11. juli 2011 Ingen annen bok? Det har vært demonstrert gang på gang, til det kjedsommelige, at sånne sammenhenger kan du finne i en hvilken som helst bok. JEG husker utmerket godt at vi la opp fine linker til deg med analysen av Moby Dick og Artenes Opprinnelse, og de var smekk fulle av interessante saker, til tross for at den ene er en roman, og den andre er et vitenskaplig arbeid. Du kan gjerne velge å overse dette, og jeg har ingen illusjoner om at du skulle komme til å ombestemme deg mht dette. Det ligger liksom ikke i din natur, slik du fremstår på dette forumet. Men påstå ikke at utlegningene dine står uimotsagt. Jeg vet om det der i moby dick og sånn, men det er koder på kryss og tvers og baklengs og den slags. Samme som i boken bibelkodene, jeg har ikke lest bibelkodene, men det er noen som sier at noe av det er veldig bra, men hele boken blir litt suspekt. Men dette med bibelhjulet, mattestykkene og numerologi sammelagt gjør bibelen mye bedre enn noen annen. Det står jo om numerologi i Åp 13.18, "la den som har visdom regne ut dyrets tall, for det er et menneskes tall, og tallet er 666" Torahkodene er noe annet enn bibelkodene synes nå jeg, når man teller hver 49. bokstav i hver begynnelse av 1-5. Mosebok. Og finner TORH->TORH->YHVH<-TORH<-TORH. Og Mattestykke om 1.mos 1,1 og Joh 1,1 med den passende triangulære trekanten, og oppå det igjen finner i desse versene også konstantene PI og e. Ja da tror jeg Gud er den store matematikeren, og at vi er skapt med stor kunnskap og mattematikk. Hvilke av mine utlegninger vil du gå dypere inn i?, så skal jeg gi deg en link som forklarer bedre.
Mann 42 Skrevet 12. juli 2011 #244 Skrevet 12. juli 2011 Jeg vet om det der i moby dick og sånn, men det er koder på kryss og tvers og baklengs og den slags. Samme som i boken bibelkodene, jeg har ikke lest bibelkodene, men det er noen som sier at noe av det er veldig bra, men hele boken blir litt suspekt. Men dette med bibelhjulet, mattestykkene og numerologi sammelagt gjør bibelen mye bedre enn noen annen. Det står jo om numerologi i Åp 13.18, "la den som har visdom regne ut dyrets tall, for det er et menneskes tall, og tallet er 666" Torahkodene er noe annet enn bibelkodene synes nå jeg, når man teller hver 49. bokstav i hver begynnelse av 1-5. Mosebok. Og finner TORH->TORH->YHVH<-TORH<-TORH. Og Mattestykke om 1.mos 1,1 og Joh 1,1 med den passende triangulære trekanten, og oppå det igjen finner i desse versene også konstantene PI og e. Ja da tror jeg Gud er den store matematikeren, og at vi er skapt med stor kunnskap og mattematikk. Hvilke av mine utlegninger vil du gå dypere inn i?, så skal jeg gi deg en link som forklarer bedre. Jeg kan forsikre deg om at jeg har ikke planer om å bruke så mye som et minutt på å gå dypere inn i noen av dine utlegninger. Du burde få øya opp for at hvis man er villig til å godta en hvilken som helst sammenheng som signifikant, så finner man koder og "signifikante" tall over alt. Jeg husker at vi hadde en liten ordveksling om dette for et par år siden, da jeg eksemplifiserte med tallet 42, som spiller en sentral rolle i en bokserie kalt "Haikerens guide til galaksen". I denne boken er tallet 42 svaret på "det store spørsmålet om livet, universet og alt som er". Tallet er valgt tilfeldig av forfatteren, forresten. Boken har nærmest kultstatus, av mange grunner. Det har dukket opp en mengde nettsteder om den, og flere av dem beskjeftiger seg med ting som blir 42, og som er viktige. Og det er forbausende mange. Er så dette tallet viktig? Nei. Men historien illustrerer bare at til og med for et tenkt tall, finnes det en "sammenheng" et eller annet sted, ganske enkelt fordi det er så utrolig mange ting som kan uttrykkes som tall, og så mange måter å gjøre det på, at man ikke kan unngå å finne et eller annet som samsvarer med et eller annet annet. Og hva så? Det er tilfeldigheter, og man ser dem over alt. Det betyr ikke noe som helst. 2
RPM Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #245 Skrevet 17. juli 2011 Jeg kan forsikre deg om at jeg har ikke planer om å bruke så mye som et minutt på å gå dypere inn i noen av dine utlegninger. Du burde få øya opp for at hvis man er villig til å godta en hvilken som helst sammenheng som signifikant, så finner man koder og "signifikante" tall over alt. Jeg husker at vi hadde en liten ordveksling om dette for et par år siden, da jeg eksemplifiserte med tallet 42, som spiller en sentral rolle i en bokserie kalt "Haikerens guide til galaksen". I denne boken er tallet 42 svaret på "det store spørsmålet om livet, universet og alt som er". Tallet er valgt tilfeldig av forfatteren, forresten. Boken har nærmest kultstatus, av mange grunner. Det har dukket opp en mengde nettsteder om den, og flere av dem beskjeftiger seg med ting som blir 42, og som er viktige. Og det er forbausende mange. Er så dette tallet viktig? Nei. Men historien illustrerer bare at til og med for et tenkt tall, finnes det en "sammenheng" et eller annet sted, ganske enkelt fordi det er så utrolig mange ting som kan uttrykkes som tall, og så mange måter å gjøre det på, at man ikke kan unngå å finne et eller annet som samsvarer med et eller annet annet. Og hva så? Det er tilfeldigheter, og man ser dem over alt. Det betyr ikke noe som helst. Tall, det er nesten andrespråket til bibelen, men det gjelder å ha Guds Ånd til å hjelpe deg, ellers kan man bli selvsentrert og gal av tall. Jeg får bare komme med mer av det jeg mener er standhaftige tall, ikke bare tenkte tall, men tall i sammmenheng som en rød tråd. Og spesielt er tallet 37. Og videre skal jeg legge ut om musikkens mattematikk. Den kromatiske skala i sammenheng med et vers jeg ofte har referert til her, nemmelli 1.Mos 1,1. Hvor ofte den har med mattematikkens verden å gjøre, mener jeg har med Skaperen bak verset som bruker mennesket som mellommann til å skrive det ned.
RPM Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #246 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Det surrer en video på youtube om at bibelen inneholder 1188 kapitler og at salme 118 vers 8 er det midterste verset. Det som er rett av King James Version av bibelen er at den inneholder 1189 kapitler og salme 117 er det midterste av alle kapitler som jeg har skrevet ovenfor, klikk på linken så ser du det mer oversiktlig. Der kan du f.eks se at Matteus 28 Markus 16 Lukas 24 Johannes 21 Apostel-gjerningene 28 inneholder til sammen 117 kapitler. Ja, og hva så, bibelen er oppfunnet av mennesker uansett, ingen høyere makter står bak den. Vel det med at Salme 117 er det midterste kapitlet og også det minste kapitlet i bibelen, som kan ha et midtpunkt av triangulere trekanter av T34. Det er merkfundig. La oss se på noen av de første versene i bibelen. 1Mos 1,6 And God said, Let there be a firmament in the midst of the waters, and let it divide the waters from the waters Det som er uthevet "and let it divide", kan du tippe hvilken sum det har på originalteksten, jo 117. Halleluja, Gud finnes, det er for deg å tro, og be, og la Gud vise deg at livet er i tro på Han. Se her for mer info http://www.biblewheel.com/Collaboration/darroch2002_07_03.asp eller her kan du se i originalteksten at summen 31 og etterfølgende 86 er ordene "and let it divide". http://biblewheel.com/GR/GR_Database.asp?bnum=1&cnum=1&vnum=6&getverse=Go Ja, enda en tilfeldighet sier du. Vel for å gjøre den til en enda mer merkelig tilfeldighet. Skal man oversette helt riktig fra originalteksten, så blir det "and let it divide between water and water" Og ordet uthevet her er ordet BeYN (Bet,Yod,Nun) som har summen 62. Og hele salme 117 består av til sammen i originalteksten, 62 bokstaver. Amen Må legge til noe her. De to versene i Salme 117 inneholder 62 bokstaver ja, men hva med summen av de to versene, er det noe i det? Jepp, nå har jeg sjekket ut at det stemmer. Summen er 2294, og med "full text hebrew greek bible gemmatria page" så finner jeg ut at det Richard Amiel McGough, forfatteren av "biblewheel-boka" som jeg har en del eksemplarer av. At det han skriver, stemmer på sin artikkel "dividing the waters". Han skriver at Salme 119 som er det lengste kapitlet i bibelen grunnet forfatteren Kong David sin æring av de 22 hebraiske bokstaver, 8 vers for hver bokstav som blir til sammen 176 vers. Av de 22 bokstavene, så er de midterste bokstavene, "Kaph og Lamed". Og siste vers til "Kaph" er vers 88 og begynnelses-verset til "Lamed" er vers 89. Og summa summara, desse to versene har også summen 2294, summen til Salme 117. Ikke nok med det, ordet "everything" skrives med de to bokstavene "Kaph Lamed", utales "KoL". Jesus sa på korset, "Kallah, Kaph Lamed Hey" som betyr "finished" i "It is finished". Samme bokstavene, Kaph Lamed Hey, men en annen uttalelse, betyr "bride" på hebraisk. Det vil si at slutten på alt er bryllupet i himmelen hvor alle som tror på Jesus blir "bruda", åndelig sett, ikke kjødelig. Det er Muslimenes tro at det skal være kjødelig i himmelen, så om du vil det, konverter til islam, se om det er sant. Min egen oppfatning, troen på Jesus er den beste tro, det er bedre å tro at det er sant, enn å tro at i døden er det ingenting. Visst du tynges av synd, så er det forståelig at du vil dø en dag for å slippe å leve med all synden du har påtatt deg i livet, men tror du at Jesus har tatt på seg synden din, så vil du leve om du så dør. Hvis du ser det som jeg streket under lenger oppe, så vil jeg ta med noe jeg ikke tok med første gang. Dette gjør jo tilfeldigheten mindre sannsynlig, men selvfølgelig, er man en stortroer av tilfeldigheter sånn som ateistene, om dere ikke er så hårsåre, så går jo det an. Salme 117, midterste kapittelet av de 1189 kapitler i den protestantiske KJV bibelen. http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/Summary2.gif Den som fleste kristne følger. Minste og miderste kapittelet, artig med illustrasjonen av timeglasset av alle kapitler av bibelen, hvor minste punktet på timeglasset er i midten. http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/Hourglass.gif Denne har som sagt to vers på 62 bokstaver og summen av kapittelet på originalteksten er 2294. http://www.whatabeginning.com/BBooks/LangtonLegacy/P.htm Det jeg ikke tok med er at at som i 1.Mos 1,1 som jeg har skrevet har summen 2701 kan ganges med faktorene 37*73, og alle de tidligere utregningene på dette med triangulære tall og alle ordene som kunne ganges med 37. Så kan Salme 117 ganges med 37. 37*antall bokstaver i salmen (62)= 2294 faktisk, summen av Salmen. Enda en stor tilfeldighet, men det stopper ikke der. Salmen har 17 ord, 8 ord og 29 bokstaver i vers 1 som har summen 1080 til sammen, og 9 ord og 33 bokstaver i vers 2 som har summen 1214(+1080=2294). Deler man summen av kapitlet med alle ordene, 2294/17, så får man 134.941, det blir gjennomsnittsummen for hvert ord. Ganger jeg det tallet med de 8 ord i vers 1, så får jeg summen 1079,528, runder man det opp så blir det summen av verset 1080, det skal godt gjøres å bruke gjennomsnitts-summen, det betyr bare at de to versene er ganske godt fordelt. Og dividerer jeg 1079,528 med antall bokstaver i vers 1, som er 29, så får jeg 37,225, nedrundet så er det "magiske" 37 dukket opp igjen. Samme gjør jeg med andre vers, 134,941* de 9 ord i vers 2, så får jeg 1214,469, runder man det ned, så blir det summen av andre vers, 1214. Og divider jeg 1214,469 med de 33 bokstaver i vers 2, så får jeg 36,802, opprundet til det "magiske" 37. Et kapittel, flerfoldige tilfeldigheter. Dette må jeg si er et ganske SENTRALT tema i bibelen, faktisk tallt:) Link selvfølgelig http://www.whatabeginning.com/BBooks/LangtonLegacy/P.htm Her kan du se Salme 117 på engelsk og hebraisk, hvor du kan se at "all" er ordet "Kaph-Lamed-KoL" som betyr "everything" er skrevet to ganger i dette lille kapittelet, og som jeg skrev tidligere at summen av siste vers i Kaph i Salme 119 og første vers i Lamed i salme 119, har til sammen summen 2294. Jeg er så opptatt av tallene at jeg glemmer versene, men i Salme 117 står det: O praise the LORD, all ye nations: praise him, all ye people. 2For his merciful kindness is great toward us: and the truth of the LORD endureth for ever. Praise ye the LORD Dette er veldig likt Salme 119 vers 88 og 89 hvor det står: Quicken me after thy lovingkindness; so shall I keep the testimony of thy mouth. 89 For ever, O LORD, thy word is settled in heaven Nøkkelordet i desse versene er "for ever", og i Salme 118 som er kapittelet mellom det korteste kapittelet og det lengste kapittelet i bibelen finner man i første og siste vers av Salme 118: 1: O give thanks unto the LORD; for he is good: because his mercy endureth for ever. og 29: O give thanks unto the LORD; for he is good: for his mercy endureth for ever. Endret 6. november 2011 av RPM
Larsern Skrevet 18. juli 2011 #247 Skrevet 18. juli 2011 (endret) Hvis du ser det som jeg streket under lenger oppe, så vil jeg ta med noe jeg ikke tok med første gang. Dette gjør jo tilfeldigheten mindre sannsynlig, men selvfølgelig, er man en stortroer av tilfeldigheter sånn som ateistene, om dere ikke er så hårsåre, så går jo det an. Salme 117, midterste kapittelet av de 1189 kapitler i den protestantiske KJV bibelen. Den som fleste kristne følger. Minste og miderste kapittelet, artig med illustrasjonen av timeglasset av alle kapitler av bibelen, hvor minste punktet på timeglasset er i midten. Denne har som sagt to vers på 62 bokstaver og summen av kapittelet på originalteksten er 2294. Det jeg ikke tok med er at at som i 1.Mos 1,1 som jeg har skrevet har summen 2701 kan ganges med faktorene 37*73, og alle de tidligere utregningene på dette med triangulære tall og alle ordene som kunne ganges med 37. Så kan Salme 117 ganges med 37. 37*antall bokstaver i salmen (62)= 2294 faktisk, summen av Salmen. Enda en stor tilfeldighet, men det stopper ikke der. Salmen har 17 ord, 8 ord og 29 bokstaver i vers 1 som har summen 1080 til sammen, og 9 ord og 33 bokstaver i vers 2 som har summen 1214(+1080=2294). Deler man summen av kapitlet med alle ordene, 2294/17, så får man 134.941, det blir gjennomsnittsummen for hvert ord. Ganger jeg det tallet med de 8 ord i vers 1, så får jeg summen 1079,528, runder man det opp så blir det summen av verset 1080, det skal godt gjøres å bruke gjennomsnitts-summen, det betyr bare at de to versene er ganske godt fordelt. Og dividerer jeg 1079,528 med antall bokstaver i vers 1, som er 29, så får jeg 37,225, nedrundet så er det "magiske" 37 dukket opp igjen. Samme gjør jeg med andre vers, 134,941* de 9 ord i vers 2, så får jeg 1214,469, runder man det ned, så blir det summen av andre vers, 1214. Og divider jeg 1214,469 med de 33 bokstaver i vers 2, så får jeg 36,802, opprundet til det "magiske" 37. Et kapittel, flerfoldige tilfeldigheter. Dette må jeg si er et ganske SENTRALT tema i bibelen, faktisk tallt:) Link selvfølgelig http://www.whatabeginning.com/BBooks/LangtonLegacy/P.htm Her kan du se Salme 117 på engelsk og hebraisk, hvor du kan se at "all" er ordet "Kaph-Lamed-KoL" som betyr "everything" er skrevet to ganger i dette lille kapittelet, og som jeg skrev tidligere at summen av siste vers i Kaph i Salme 119 og første vers i Lamed i salme 119, har til sammen summen 2294. Hva mener du med at ateister er stortroere av tilfeldigheter? Tipper et nærliggende svar er noe i duren; 'vel, ateister tror jo at alt ble skapt til av tilfeldigheter'. Hmm, ja hvordan var dette igjen, begynner jo å bli noen måneder siden dette har blitt diskutert med deg, og refutert selvsagt. (Og noen måneder før det igjen, og før det igjen..). Beklager avsporingen, men å diskutere numerologien kommer vi nok ikke videre med. Får faktisk en følelse av å prate teknologi med en dement oldemor. Endret 18. juli 2011 av Larsern 1
hulaboer Skrevet 18. juli 2011 #248 Skrevet 18. juli 2011 Hvis du ser det som jeg streket under lenger oppe, så vil jeg ta med noe jeg ikke tok med første gang. Dette gjør jo tilfeldigheten mindre sannsynlig, men selvfølgelig, er man en stortroer av tilfeldigheter sånn som ateistene, om dere ikke er så hårsåre, så går jo det an. Det er ikke det at folk er tilhengere av tilfeldigheter, men at de har bevist for deg at numerologi bare er vrøvl, og likevel fortsetter du med tullet. Skjerp deg. 1
RPM Skrevet 3. august 2011 Forfatter #249 Skrevet 3. august 2011 Det sies at musikk er mattematikk, i fine rene toner finner man matematiske formler, om desse formlene ikke blir brukt, blir det ulyder, det blir som en apekatt spille på et piano. Jeg er en apekatt når det gjelder å spille på instrument og når jeg ser noter, jeg visste ikke hva en oktav var før for noen uker siden. Men se for deg et piano, på den finner du sju hvite og fem svarte tangenter, desse tonene utgjør tolvtonemusikken som er den mest utbredte skalaen i verden. Hver tone har en frekvens, dess lavere frekvens, dess lavere tone, som f.eks helt på høyre siden av pianoet finner du de laveste toenene. Desse tolv tangente, sju hvite(heltoner) og fem svarte(semitoner) utgjør en oktav, og frekvensen fordobles for hver oktav, dvs, er frekvensen på første oktav 1, så blir neste oktav 2, og neste blir 4, og neste blir 8, og neste blir 16. Formelen for å finne frekvensen mellom oktaven blir "Tolvteroten av 2" fordi det er tolv tangenter imellom hver oktav og 2, pågrunn av fordoblingen, trykker man tolvteroten av 2 på en kalkulator får man 1,05946, se wikipedialink Så for hver tone ganger man 1,05946, tolv ganger, så får man fordoblingen, 2,4,8,16 i hver oktav, sånn fungerer et bra stemt piano. En annen utregning er å bruke 196/185 som også blir 1,05946 Desse kan du finne i 1.Mos 1,1 som jeg har skrevet så mye om. Verset innholder 28 bokstaver og 7 ord. 28*7=196 eller 7*T7 Og bruker man ordene 1-5 i dette verset får man 1998 eller 3*T36 , og trekker fra med ordene 6 og 7 som blir 703, eller T37. 1998-703=1295 , del det igjen med antall ord i verset 7, så får man 185. 196/185=Musikk T står for triangulært nummer. T1 er 1, T2 er 3 og T3 er 6. Se mer av musikkens formel her http://www.whatabeginning.com/Music/M_Lesson.htm
RPM Skrevet 15. august 2011 Forfatter #250 Skrevet 15. august 2011 For å nevne en konstant til da, den heter "fine structure constant" som brukes i kvantemekanikk. Konstanten har symbolet til den greske bokstaven "alfa". Hvis jeg har forstått det riktig angir alfa, kvotienten mellom: -Det maksimalt tillatte spinn (angular momentum) for en lukket sirkelbane i forhold til relativitets teorien, samt det minste tillatte spinn for en lukket sirkelbane i forhold til kvantemekaniken. Riktig fasinerende blir det hvis man se i tilfelle hvor alfa skulle endres, eks 4%; det ville medført at fusjonsprosessen i stjernene ikke ville produsert karbon som impliserer at karbon basert liv ikke ville mulig (liv som vi kjenner det ville ikke eksistert). Hvis vi i motsatt tilfelle endret alfa > 0.1 ville stjernefusjon ikke være mulig, som medfører at universet ville vært for kaldt til å støtte betingelser for liv. Så denne konstanten har de funnet ut er : 72973525 [ x 10^(-10)] Så bruker jeg igjen summen av 1.Mos 1,1 som jeg tidligere har brukt mange ganger. 2701^2= 72954010 [ x 10^(-1)] Her er 3 av sifferrekken riktig, ikke så imponernede. Men setter jeg sammen summen av Joh 1,1 med 1.Mos 1,1 som jeg har kombinert mange ganger i tidligere innlegg. 27013627^2= 72973604 [ x 10^(7)] Her er 5 i sifferrekken riktig. Om jeg hadde brukt tallet 27013613^2, så ville 6 av siffera vært riktig. Jaja, tilfeldighet og triksing med tall sikkert nok for de som ikke tror. Paktens Ark som jødene gikk rundt med i GT vet alle at nådestolen var et symbol på Jesus. I 2.Mos bok får man vite hvordan paktens ark skal lages og proposjonene til nådestolen er: 2.mos 25,17 And thou shalt make a mercy seat [of] pure gold: two cubits and a half [shall be] the length thereof, and a cubit and a half the breadth thereof. 2,5:1,5 er en 5:3 proposjon som er proposjonen til det gylne snitt. Så har vi navnet Jesus Kristus. Jesus=888 Kristus=1480 1480/296=5 888/296==3 En 5:3 proposjon ved hjelp av tallet 296, og 296 er 5*37
Larsern Skrevet 15. august 2011 #251 Skrevet 15. august 2011 Så har vi navnet Jesus Kristus. Jesus=888 Kristus=1480 1480/296=5 888/296==3 En 5:3 proposjon ved hjelp av tallet 296, og 296 er 5*37 Kult, fungerer det med andre uttaler av navnet også? Engelsk f.eks?
RPM Skrevet 15. august 2011 Forfatter #252 Skrevet 15. august 2011 Kult, fungerer det med andre uttaler av navnet også? Engelsk f.eks? kke ENGELSK nei, men GRESK. Jesus(Iota10,eta8,sigma200,omicron70,upsilon400,sigma200)888, Lord-800, og Christ-1480 på gresk. IESOUS CHRISTOS Skal man begynne med alle språk, da kan man gå inn i forvirringen, som lett drar sannheten inn løgnen. Men det kan virke som utregninger passer bra når man bruker gresk i NT, og hebraisk i GT, og bruker de eldste originaltekstene. Jeg har nå lært de fleste hebraiske bokstaver, og hvordean de uttales, så jeg kan nå lese hebraisk og uttale de cirka, men jeg vet ikke hva alle ordene betyr, men det er en god begynnelse, trodde aldri jeg skulle lære andre språk som har andre symbol som bokstaver enn de vi er vant til.
Larsern Skrevet 15. august 2011 #253 Skrevet 15. august 2011 kke ENGELSK nei, men GRESK. Jesus(Iota10,eta8,sigma200,omicron70,upsilon400,sigma200)888, Lord-800, og Christ-1480 på gresk. IESOUS CHRISTOS Skal man begynne med alle språk, da kan man gå inn i forvirringen, som lett drar sannheten inn løgnen. Men det kan virke som utregninger passer bra når man bruker gresk i NT, og hebraisk i GT, og bruker de eldste originaltekstene. Jeg har nå lært de fleste hebraiske bokstaver, og hvordean de uttales, så jeg kan nå lese hebraisk og uttale de cirka, men jeg vet ikke hva alle ordene betyr, men det er en god begynnelse, trodde aldri jeg skulle lære andre språk som har andre symbol som bokstaver enn de vi er vant til. Okay, men burde det ikke være konsistent? I motsatt fall kan man jo tro at man hele tiden velger det språket, eller de ordene som gjør at tallrekka går opp, og unnlater å bruke de språkene, eller ordene som gjør at det blir nonsense. 1
RPM Skrevet 16. august 2011 Forfatter #254 Skrevet 16. august 2011 (endret) Okay, men burde det ikke være konsistent? I motsatt fall kan man jo tro at man hele tiden velger det språket, eller de ordene som gjør at tallrekka går opp, og unnlater å bruke de språkene, eller ordene som gjør at det blir nonsense. Hvor idiotisk du prøver å fordumme dette her, men greit, det er ikke ment for de som fornekter. Hebraisk og gresk er de eneste språkene jeg har brukt tallsystem på, og det er originalspråkene til bibelen. Det er der jeg har fått summen 2701 i 1.Mos 1,1 på hebraisk. http://www.biblewheel.com/images/Gen1_1.gif Og 3627 i Joh 1,1 på gresk. http://www.biblewheel.com/Gr/GR_Database.asp?bnum=43&cnum=1&vnum=1&SourceTxt=SCR&getverse=Go 2701 er et triangulært nummer T73(formel)=73*73(+73) delt på 2=2701 http://www.biblewheel.com/images/Triangle_73a.gif Verset har 7 ord "I begynnelsen skapte Gud himmelen" har summen 1998 som er 3*T36, og de to siste ordene "og jorden" har summen 703 som er T37 Man kan regne det slik: 3*T36+T37=T73=2701=37*73 Joh 1,1 som har summen 3627 er ikke et triangulært tall, men om man legger sammen 2701 med 3627, så får man 6328=T112(formel)=112*112(+112) delt på 2 http://www.biblewheel.com/images/GenJohn_Tri_2.gif Den enkle(vansklige) formelen på triangulære tall er: T1=1 T2=1+2 T3=1+2+3 T4=1+2+3+4 T5=1+2+3+4+5 T6=1+2+3+4+5+6 T7=1+2+3+4+5+6+7 Og jeg har tidligere snakket om desse sekskantstjernene som er flaggsymbolet til Israel, den minste må lages av en sekskant på 7 perler, og 6(6*T1) perler til å utgjør stjernen,til sammen 13 perler. Denne er laget av to T4 smeltet sammen, den ene peker opp, og den andre peker ned Neste størrelse er 19 perler til å utgjør sekskanten og 18(6*T2) til å utgjør stjernen, til sammen 37 perler. Denne er laget av to T7 smeltet sammen, den ene peker opp, og den andre peker ned Sekskanten i stjernen er alltid 1 perle mer enn de som utgjør stjernen, som alltid er et triangulært tall ganger 6. Neste størrelse er 37 perler i sekskanten og 36(6*T3) til å utgjør stjernen, til sammen 73 perler. Denne er laget av to T10 smeltet sammen, den ene peker opp, og den andre peker ned Det er en annen formel for sekskantstjernene og hvilke to trekanter den må bestå av. Perler man den minste sekskantstjernen, som består av seks T1 rundt, så er den store trekanten består av T4. Den neste, av seks T2 rundt, så består den store av T7. Sånn øker den i takt T1-T4 T2-T7 T3-T10 T4-T13 T5-T16 ---> T36-T109 T37-T112 T38-T115 Første T går i stigende rekkefølge, og andre T begynner med 4+3=7,neste+3=10. +3 opp til 37 da blir den andre T112. Hadde Joh 1,1 vært en sum som gjorde at summen til sammen ikke ble 6328, men 6441, som er summen av T113, ja da kunne ikke to av disse trekantene blitt til en sekskantstjerne. Så denne størrelsen har 4219 perler i sekskanten og 4218(6*T37(703)) til å utgjør stjernen, til sammen 8437 perler. Denne er laget av to T112(6328) smeltet sammen, den ene peker opp, og den andre peker ned Dette er perler for svin, Jesus talte i lignelser, så de som ikke brydde seg, ikke skulle forstå. Om du tror på Jesus, er ikke dett nødvendig å vite, men om du leter etter overnaturlige bevis for å bli overbevist om at bibelen er overnaturlig, så er dette noe å sette seg inn i. Her en nettside for bedre forklaring på det meste jeg har skrevet her. http://www.whatabeginning.com/Wonders.htm eller http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/index.htm Endret 6. november 2011 av RPM
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #255 Skrevet 16. august 2011 Hvor idiotisk du prøver å fordumme dette her, men greit, det er ikke ment for de som fornekter. Tja, dette "argumentet" brukes vel ganske ofte når dere møter noen som ikke tror selv eller som argumenterer mot dere.
RPM Skrevet 19. august 2011 Forfatter #256 Skrevet 19. august 2011 Tja, dette "argumentet" brukes vel ganske ofte når dere møter noen som ikke tror selv eller som argumenterer mot dere. Jeg bruker det når det passer seg, og når Larsern spør om andre språk når jeg bare har brukt hebraisk og gresk på å forklare det her, så synes jeg det blir å fordumme. Jeg vet hva dere mener med å være ateister, om dere sier dere ikke tror, og jeg da sier at dere må tro f.eks at TV-en deres virker når dere slår den på. Om dere ikke tror før dere slår den på, så må dere lese hele oppbyggingen av TV-en og hvordan strøm og satelittoverføring virker, før dere slår på. Det er på en måte fordumming.
Tobben70 Skrevet 19. august 2011 #257 Skrevet 19. august 2011 Jeg bruker det når det passer seg, og når Larsern spør om andre språk når jeg bare har brukt hebraisk og gresk på å forklare det her, så synes jeg det blir å fordumme. Jeg vet hva dere mener med å være ateister, om dere sier dere ikke tror, og jeg da sier at dere må tro f.eks at TV-en deres virker når dere slår den på. Om dere ikke tror før dere slår den på, så må dere lese hele oppbyggingen av TV-en og hvordan strøm og satelittoverføring virker, før dere slår på. Det er på en måte fordumming. Det er klart vi tror på TV'en!! Den er jo der. Vi kan se den og føle den. Vi har brukt den før, og den virket da. Men hvorfor skal vi tro på gud? Så vidt vi vet er det ingenting annet enn fantasi 1
hulaboer Skrevet 22. august 2011 #258 Skrevet 22. august 2011 Og bruker man ordene 1-5 i dette verset får man 1998 eller 3*T36 , og trekker fra med ordene 6 og 7 som blir 703, eller T37. På hvilket språk? Og det er fortsatt like idiotisk å se etter tilfeldige mønstre på denne måten.
RPM Skrevet 22. august 2011 Forfatter #259 Skrevet 22. august 2011 (endret) På hvilket språk? Og det er fortsatt like idiotisk å se etter tilfeldige mønstre på denne måten. Hebraisk 1.Bereshith(913) 2.bara(203) 3.elohim(86) 4.et(401) 5.hashamayim(395) 6.v'et(407) 7.haaretz(296) 1.In the beginning 2.created 3.God 5.heaven 6.and 7.earth. Ord nummer 4 er uoversatt, fordi jødene ikke helt vet hvorfor det er der, men de tar det med, fordi det er med i deres eldste originalskrifter. Ord nummer 4 består av de hebraiske første og siste bokstav, Alef og Tav, de eldste hebraiske bokstaver, så ser alef ut som et oksehode, og betyr "Gud", og Tav ser ut som et kors og betyr "tegn,sign" Desse bokstavene forekommer sammen mange ganger i skriftene, og jødene vet ikke hvorfor det står der, men Jesus sa" Jeg er Alfa og Omega" i de greske nytestamentlige skrifter, men på sitt språk sa Han "Jeg er ALef Tav" 6. ord betyr "og", det er fordi Vav er en forbindelse mellom ord, den kan settes sammen med ordet, men om det står alene, så står det med alef tav etter seg, så det sjette ordet er "vav alef tav" Bokstaven Vav ser ut som en nagl, og betyr "nagl". Så det sjette ordet har evangeliet i seg, "Naglet Gud på korset". http://www.biblewheel.com/wheel/CapstoneSignature.asp Vav kan også settes sammen med et ord, og det eksempelet ser man allerede i bibelens 8. ord. 1.Mos 1,2 begynner med "And the earth" som skrives på hebraisk slik: 8.V'Haaretz(6+296=302) http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/Gen&A.gif Legger man sammen det 8.ord med de 7 første ordene, så får man 2701+302=3003 Og vet du hva 3003 er, jo som 2701 er det 73ende triangulære tallet, så er 3003 det 77ende. http://www.whatabeginning.com/Misc/Pyrotechnics/T3003_1a.gif 3003=T77=(77*77+77 delt på 2.(formel for triangulære tall)) Eller 2701+74+75+76+77=3003 http://www.whatabeginning.com/Misc/Pyrotechnics/Pyrotechnics.htm Endret 6. november 2011 av RPM
RPM Skrevet 8. september 2011 Forfatter #260 Skrevet 8. september 2011 (endret) 21 SHIN Rekkefølgen i de 4 evangelier, enten er det smarte mennesker som har satt sammen bibelens 66 bøker i den rekkefølgen vi ser idag, eller så er det Gud. Det er iallefall i mine øyne ikke tilfeldigheter lenger. Til og med jødenes Tanakh, som er deres samling av GT, forkludrer rekkefølgen så det ikke stemmer med deres hebraiske alfabet på 22 bokstaver. Men de 39 bøkene i GT og de 27 i NT får det til å passe helt perfekt. 66 bøker gjør at hver bokstav har 3 bøker i seg, se http://biblewheel.com/ for illustrasjon, og den 18. bokstaven, er Tzaddi, etterfulgt av Quph, Resh, Shin, og Tav som er den 22. og siste bokstav. Johannes i bokstaven Shin. Johannes-evangeliet har ikke så mange paraleller som de 3 andre, men det har sin unikhet også i plasseringen i bokstaven Shin, nest siste bokstav i det hebraiske alfabet, som betyr "tenner" eller "fordøye, tygge", i denne bokstaven finner du bøkene "Forkynneren, Johannes-evangeliet og Judas-brevet". F.eks så betyr "esh" for "ild", og "Shemesh" for "sol", "shem" betyr "navn", så solen er sammensatt av "navnet til ilden". I Forkynneren finner du "intet nytt under solen" x antall ganger, men i Johannes-evangeliet finnar man ikke ordet "solen" en eneste gang, men det som forekommer oftest der, er hvor Jesus sier Han er "lyset" i denne verden, til og med når han mener dagslyset, så sier Han at Han er det lyset. Johannes-evangeliet er også det eneste som benevner at "Siloam", dammen hvor den blinde skulle vaske seg, betyr "sendt", eller "shelach" på hebraisk. Hvor Jesus også sier oftest i Johannes at Han er den "utsendte". Johannes-evangeliet er også det eneste evangeliet som benevner Judas som skrev Judas-brevet som er i samme bokstav i bibelhjulet. Joh 14.22 Judas saith unto him, not Iscariot, Lord, how is it that thou wilt manifest thyself unto us, and not unto the world? Jesus answered and said unto him, If a man love me, he will keep my words: and my Father will love him, and we will come unto him, and make our abode with him. Shin KeyWord seh (lamb). "neither shall ye break (shavar) a bone" of the Passover Lamb (Exo 12:46). AV Ps 34:20 He keepeth (shamar) all his bones: not one of them is broken (shavar). And he that saw it bare record, and his record is true: and he knoweth that he saith true, that ye might believe. For these things were done, that the scripture should be fulfilled, A bone of him shall not be broken. John 19:35f (Spoke 21, Cycle 2) The next day John seeth Jesus coming unto him, and saith, Behold the Lamb of God, which taketh away the sin of the world. John 1:29 (Spoke 21, Cycle 2) Jeg har så vidt lest meg inn i dette, så det er så mye mer, men hvordan skulle noen prester i Nikosia vite at det de satt sammen, kunne senere passe så godt i bibelhjulet. Men dette har sin unikhet i den protestantiske versjonen av bibelen, jeg vet katolikkene har i tillegg de apokryfiske, og mange andre trossamfunn som legger til og trekker fra. Hvilke land har hatt mest fremgang i verden, jo de protestantiske som har bibelens 66 bøker, verken fra eller til, sikkert sånn Gud vil ha det, og legger sin velsignelse i det. Ellers kan du se mye av det jeg forklarer her. http://www.biblewhee...ticSolution.asp Her ser du at Johannes-evangeliet er i den 21.bokstaven SHIN i det hebraiske alfabetet. I bibelen er det den 43. boken, 22+21=43 hvis man tenker at de 66 bøkene går i tre sykluser i det hebraiske alfabetet. I tillegg til det som er skrevet ovenfor har jeg funnet noe annet ved Johannesevangeliet, og vet ikke hvor jeg skal starte. Jesus sa til folket at det er en ond slekt som skal søke tegn, men de skal ikke se annet enn Jonah-tegnet. Hvor han mente at det var tegnet på hans død og oppstandelse. Det mange av dere ikke vet, er at navnet Jonah på hebraisk, betyr "Due, dove". Boken Jonah, han som var i magen i hvalen i tre dager og tre netter, er den 32. boken i bibelen. Den ligger i den hebraiske bokstaven Yod som er den 10. bokstaven. 22+10=32 I Johannes 1,32 står det: And John bare record, saying, I saw the Spirit descending from heaven like a dove, and it abode upon him. oouhh,,,,,,vent, det er mer I Johannes 1,23 står det: He said, I [am] the voice of one crying in the wilderness, Make straight the way of the Lord, as said the prophet Esaias. Og den 23. boken i bibelen er ja, nettopp, Jesaja. Her ser man at Jonah som er den 32. boken, og betyr "due" finner man i vers 32. Og at Jesaja som er den 23. boken finner man i vers 23. Er det mer,,? Ja, i vers 28 står det: These things were done in Bethabara beyond Jordan, where John was baptizing. Jordan er elven som ble krysset da de inntok landet i boken Josva som er den sjette boken. 22+6(vav)=28 I vers 45 som er 22+22+1(aleph) John 1:45 (Aleph) Philip findeth Nathanael, and saith unto him, We have found him, of whom Moses in the law, and the prophets, did write, Jesus of Nazareth, the son of Joseph. Spoke 1 (Aleph) contains the first books of the Law and the Prophets and the Epistles! And searching for the words law and prophets yields only one hit in the Epistles - in Book 45 (Romans) the first book of the Epistles on Spoke 1:Book 45 (Romans 3:21) But now the righteousness of God without the law is manifested, being witnessed by the law and the prophets; Og Simon Peter, bedre kjent som apostelen Peter linkes til "Jonah, due" we find a reference to Simon the son of Jonah!!Joh 1:42 And when Jesus beheld him, he said, Thou art Simon the son of Jona: thou shalt be called Cephas, which is by interpretation, A stone. It is interesting that this appears in Verse 42 and there is only one more place where it is stated that Jesus "beheld (emblepo)" Peter - Book 42!Luk 22:61 And the Lord turned, and looked upon [emblepo] Peter. And Peter remembered the word of the Lord, how he had said unto him, Before the cock crow, thou shalt deny me thrice. Only Luke, Book 42, includes this detail in all four Gospel accounts of Peter's denial. This ties Verse 42 and Book 42 by means of the Resh KeyWord Ra'ah. See more at The Lord Looked (http://www.biblewheel.com/Wheel/Spokes/Resh_Look.asp). Det var noen av linkene i Johannes kapittel 1, til bibelhjulets tre sykluser av det hebraiske alfabetet og de 66 bøkene i bibelen. Så til matematikken Johannes kapittel 1 vers 1 In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. har jeg snakket om tidligere som har summen 3627 som kan linkes til summen av første vers i bibelen som har summen 2701, desse to versene er ganske like, og sammen utgjør de en perfekt triangel på T112=6328 Summen til Johannes 1,2-5 2 The same was in the beginning with God. 3 All things were made by him; and without him was not any thing made that was made. 4 In him was life; and the life was the light of men. 5 And the light shineth in darkness; and the darkness comprehended it not. har summen 23088=86(Elohim,hebraisk)*888(Jesus,gresk), en sum som linker hebraisk og gresk. En annen ting som linker GT til hebraisk og NT til gresk, er summen av 1.mos 1-5 på hebraisk, og summen av Joh 1-5 på gresk. De er begge delelig med 3(treenighetens bånd) Sum av 1.mos 1 1. 2701 2. 3546 3. 813 4. 1776 5. 2141 =10977 Sum av Joh 1 1. 3627 2. 2876 3. 6195 4. 8261 5. 5756 =26715 10977/3=3659 26715/3=8905 Om du vil være så intressert i å dobbeltsjekke tallen så finner jeg dem her: http://www.biblewheel.com/GR/GR_Database.asp Til slutt så vil jeg tilføye at Johannes som er i den 21. bokstaven SHIN, har det eneste 6.kapittel med over 66 vers i NT. T6=1+2+3+4+5+6=21 I kapittel 6 står også favorittverset: 28Then said they unto him, What shall we do, that we might work the works of God? 29 Jesus answered and said unto them, This is the work of God, that ye believe on him whom he hath sent. Og i Johannes 6.66 står det: From that [time] many of his disciples went back, and walked no more with him. Endret 8. september 2011 av RPM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå