Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gi dere en liten innføring i originalspråket av bibelen, og dets underfulle åpenbaringer der, fullt ut for dere å diskutere, men kanskje jeg oppretter en blogg heller.

En siste her, visst dere har lest det jeg har skrevet om

Summen av 1.mos 1,1: 2701=37*73

Ordet "VISDOM" på hebraisk betyr "CHOKMAH", og det skrives med fire hebraiske bokstaver "Chet-Kaph-Mem-Hey"

Og tar man verdien av bokstavenes rekkefølge fra 1-22 så får man,

"Chet(8)-Kaph(11)-Mem(13)-Hey(5)" som til sammen er lik 37

Tar man verdiene av bokstavene gematrisk som er fra 1-400, gjett hva det blir, du vil ikke tro det, er jeg troverdig nok til at du ikke vil lete det opp og se om jeg lyver?

Det blir til sammen 73 "Chet(8)-Kaph(20)-Mem(40)-Hey(5)"

37 73

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne legge ut visuelle bilder som kunne forklare bedre, men jeg har nå funnet youtube-videoer som kan forklare for den som tar seg tid til å se dem. Den er delt i seks deler, jeg legger ut videoene 1,2 og (3(får ikke lov å legge ut så mange på en gang)), som forklarer summen av 1mos 1,1 og summen av Joh 1,1. Videoene 4,5 og 6 ble altfor tung studie, passer mer for Mann 42 , hvor det også vises Richard Dawkins uttalelse om at hvis det virkelig finnes en skaper, må vi kunne se en signatur i vårt DNA.

Eller søk på: bible numerics part

visst adressene blir utdatert

Skrevet

Hei, igjen. Har skrevet tidligere om at navnet "Jesus, Iesous" på gresk har en verdi på "888". Navnet "Jesus" betyr "Salvelse" på hebraisk. Det blir ikke tallet 888, men "The Salvation of our God, Yeshoth Elohenu" på hebraisk derimot, blir til sammen 888.

Hva betyr da tallet 8, jo det betyr "en ny begynnelse", Gud skapte 7 dager for en uke, den åttende dagen er begynnelsen på en ny uke. Noah og familien var til sammen åtte, da entret den nye verden. Omskjæringen på jødene, skulle skje på åttende dagen etter de var født. I Johannes står det at Jesus kom åtte dager etter at han var stått opp til disiplene da Thomas tvileren var der og fikk se Jesu naglede hender, og sa til Thomas, ikke vær tvilende, men tro.

En til, denne fikk meg til å ville skrive her idag, jeg prøver å være kort, men det er så mye mer jeg kunne skrevet. Vistte du at satan på norsk, eller på engelsk, satan, på hebraisk betyr, satan:P

Satan på hebraisk skrives med bokstavene "Shin, Tet, Nun" har en samlet verdi på 359.

Ja hva så, jo det skal jeg si deg, den første gangen navnet Satan dukker opp i bibelen, er i 1krønike bok kapittel 21 vers 1. Og at kapittel 21 i denne boken, er det 359. kapittelet i bibelen. Dette måtte jeg selv regne ut med kalkulator for å finne ut at det ikke var juks. Du kan selv sjekke ut at dette er det 359. kapittelet på denne siden.

http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/P.htm

Bibelen skrevet i bokstaver som er uforanderlige i originalskriften forbauser meg stadig.

Skrevet

Hei, igjen. Har skrevet tidligere om at navnet "Jesus, Iesous" på gresk har en verdi på "888". Navnet "Jesus" betyr "Salvelse" på hebraisk. Det blir ikke tallet 888, men "The Salvation of our God, Yeshoth Elohenu" på hebraisk derimot, blir til sammen 888.

Hva betyr da tallet 8, jo det betyr "en ny begynnelse", Gud skapte 7 dager for en uke, den åttende dagen er begynnelsen på en ny uke. Noah og familien var til sammen åtte, da entret den nye verden. Omskjæringen på jødene, skulle skje på åttende dagen etter de var født. I Johannes står det at Jesus kom åtte dager etter at han var stått opp til disiplene da Thomas tvileren var der og fikk se Jesu naglede hender, og sa til Thomas, ikke vær tvilende, men tro.

En til, denne fikk meg til å ville skrive her idag, jeg prøver å være kort, men det er så mye mer jeg kunne skrevet. Vistte du at satan på norsk, eller på engelsk, satan, på hebraisk betyr, satan:P

Satan på hebraisk skrives med bokstavene "Shin, Tet, Nun" har en samlet verdi på 359.

Ja hva så, jo det skal jeg si deg, den første gangen navnet Satan dukker opp i bibelen, er i 1krønike bok kapittel 21 vers 1. Og at kapittel 21 i denne boken, er det 359. kapittelet i bibelen. Dette måtte jeg selv regne ut med kalkulator for å finne ut at det ikke var juks. Du kan selv sjekke ut at dette er det 359. kapittelet på denne siden.

http://www.whatabeginning.com/Misc/PRS/P.htm

Bibelen skrevet i bokstaver som er uforanderlige i originalskriften forbauser meg stadig.

Og hva betyr dette?

Skrevet (endret)

Og hva betyr dette?

Det betyr det som står der vel, tallet 8 eller bokstaven chet, den åttende bokstaven, har en betydning, piktografisk, forklaring på bokstaven av hvordan den ser ut eller ideografisk, en forklaring på forklaringen av hvordan den ser ut.

Og at Satan som har en gemmatrisk sum på 359, og at Satan som navn første gang er å finne i det 359 kapittlet. De andre gangene ordet blir brukt før det 359. kapittelet, så blir ordet brukt som "motstander". Etter det 359. kapittelet så blir ordet ikke lenger brukt som "motstander, men som Satan som navn, som f.eks i Jobs bok.

Om jeg skal utdype ordet Satan, piktografisk og ideografisk sett, så betyr "shin, å konsumere, å ødelegge", bokstaven "tet, betyr slange", og bokstaven "nun, betyr sæd, eller liv". Det er mye mer i de hebraiske bokstavene enn vanlige bokstaver, hver bokstav har en mening og hvert ord kan ha en historie som linker ordet til noe negativt eller postivt.

Aleph tav f.eks som jeg har snakket om tidligere, den første og den siste bokstaven av de 22 bokstavene i original-hebraisk. Det må ikke forvirres av vavalephtav som betyr "og", eller alephvavtav som betyr "tegn,engelsk sign" Eller Alephmemtav, som er den første, den en av demidterste og den siste bokstaven som betyr "sannhet,truth".

Nei, aleph tav er noe for seg selv, de skjønner ikke helt hva de to bokstavene gjør i setningene de forekommer, og forekommer bare 22 ganger i GT, 22 ganger.

I 1 mos 22 står det om Abraham som skal ofre Isak, en Messias-historie.

I Salmene(skrevet av David) 22 står det

" Ja, hunder samler seg omkring meg,

en flokk av voldsmenn omringer meg;

de gjennomborer mine hender og føtter.

18 Hvert ben i min kropp kan jeg telle,

folk stirrer på meg med skadefryd.

19 De deler mine klær mellom seg

og kaster lodd om min kappe."

I Jesaja(den lille bibel) 22,22(nøkkelen) står det:

"Jeg legger nøkkelen til Davids hus på hans skulder. Når han åpner, skal ingen lukke, og når han lukker, skal ingen åpne."

I Matteus(evangeliet for jødene) 22 står det om Sønnens bryllup

Og i Åp 22 sier Jesus: "Jeg er Alfa og Omega, den første og den siste, begynnelsen og enden."

Konklusjonen er at mye av det jeg prøver å vise her skal styrke troen hos de troende, for dette synes jeg er utenomjordisk.

Endret av RPM
Skrevet

Det betyr det som står der vel, tallet 8 eller bokstaven chet, den åttende bokstaven, har en betydning, piktografisk, forklaring på bokstaven av hvordan den ser ut eller ideografisk, en forklaring på forklaringen av hvordan den ser ut.

Og at Satan som har en gemmatrisk sum på 359, og at Satan som navn første gang er å finne i det 359 kapittlet. De andre gangene ordet blir brukt før det 359. kapittelet, så blir ordet brukt som "motstander". Etter det 359. kapittelet så blir ordet ikke lenger brukt som "motstander, men som Satan som navn, som f.eks i Jobs bok.

Om jeg skal utdype ordet Satan, piktografisk og ideografisk sett, så betyr "shin, å konsumere, å ødelegge", bokstaven "tet, betyr slange", og bokstaven "nun, betyr sæd, eller liv". Det er mye mer i de hebraiske bokstavene enn vanlige bokstaver, hver bokstav har en mening og hvert ord kan ha en historie som linker ordet til noe negativt eller postivt.

Aleph tav f.eks som jeg har snakket om tidligere, den første og den siste bokstaven av de 22 bokstavene i original-hebraisk. Det må ikke forvirres av vavalephtav som betyr "og", eller alephvavtav som betyr "tegn,engelsk sign" Eller Alephmemtav, som er den første, den en av demidterste og den siste bokstaven som betyr "sannhet,truth".

Nei, aleph tav er noe for seg selv, de skjønner ikke helt hva de to bokstavene gjør i setningene de forekommer, og forekommer bare 22 ganger i GT, 22 ganger.

I 1 mos 22 står det om Abraham som skal ofre Isak, en Messias-historie, i Salmene 22 står det " Ja, hunder samler seg omkring meg,

en flokk av voldsmenn omringer meg;

de gjennomborer mine hender og føtter.

18 Hvert ben i min kropp kan jeg telle,

folk stirrer på meg med skadefryd.

19 De deler mine klær mellom seg

og kaster lodd om min kappe."

Og i Åp 22 sier Jesus: "Jeg er Alfa og Omega, den første og den siste, begynnelsen og enden."

Og hva skal dette bety? Kom med en konklusjon.

Skrevet

Og hva skal dette bety? Kom med en konklusjon.

Det er Guds ære å holde en sak skjult,

men kongens ære å granske den.

Salomos Ordspråk 25,2

Føler meg litt konge å granske bibelens hemmeligheter på internett, heldivis noen som er mer granskete enn meg. Ellers måtte jeg vel lært meg flytende gresk og hebraisk først.

Skrevet

Det er Guds ære å holde en sak skjult,

men kongens ære å granske den.

Salomos Ordspråk 25,2

Føler meg litt konge å granske bibelens hemmeligheter på internett, heldivis noen som er mer granskete enn meg. Ellers måtte jeg vel lært meg flytende gresk og hebraisk først.

Mener du at dette har noen som helst overnaturlig forklaring?

Skrevet

Du hadde ikke noe link til akkurat denne debunkinga. Så si meg, blir de hemmelige orda gjemt før eller etter nedskrivinga av historien? Når man leser historien så er ikke det sånn at de skriver en ekstra t i f.eks skaptte. Og de sier at mosebøkene har forskjellige skribenter, og det å finne første t-en og telle hver 49.ende bokstav og finne o-r-h, et mellom rom på minst 200 bokstaver å legge inn koda. Ikke nok med det, du finner det samme i 2. mosebok. Ikke i 3. Og i 4. og 5. finner du motsatt av 1. og 2. , man finner først h-en, så teller man 49 til r, 49 til o, og 49 til t. Og hva finner man i 3. når man teller på samme måte. Y-H-V-H

Sånn blir det TORH->TORH->YHVH<-HROT<-HROT

Den smarte forfatteren av kodene i bibelen må være YHVH, hadde jeg vanlige menneske skulle tatt meg bryet av å legge inn koder, så hadde jeg vel lagt inn mitt eget navn, og dette er bøker som skrevet for 4-5000 år siden, som bare en datamaskin finner ut idag, og det med at det er hver 49.ende som er 7(fullkomment)*7(fullkoment).

Vis meg videoen som debunker akkurat dette.

Fortsetter her. Det handler om skjulte navn i 1 mos. 38 med samme intervall, i hver 49. bokstav så finner man skjulte navn i kronologisk rekkefølge. Kapittelet handler om Judah, en av de 12 sønner av Jakob, som får unger med Tamar, en skammelig historien, men som er med i ættetavlen til Jesus som du kan les i Matt 1. Om bibelen var en fantasibok så hadde den vel brukt Josef som videre ættetavle som var mer Jesuslik enn Judah

Vel, de får sønnen Perez som i 10 generasjon ender med kongen David.

I Ruth kap 4, 17-22 kan du lese om de 10 generasjonene

Grannekonene gav ham navn og sa: «No’omi har fått en sønn!» De kalte ham Obed. Han fikk sønnen Isai, som ble far til David.

18 Dette er Peres’ etterkommere: Peres fikk sønnen Hesron, 19 Hesron fikk sønnen Ram, Ram fikk sønnen Amminadab, 20 Amminadab fikk sønnen Naksjon, Naksjon fikk sønnen Salma, 21 Salma fikk sønnen Boas, Boas fikk sønnen Obed, 22 Obed fikk sønnen Isai, og Isai fikk sønnen David.

Det forunderlige er at 5 av desse navnene forekommer kronologisk skjult i kapittel 38 i et intervall på hver 49. bokstav.

Det er Boaz, Ruth, Obed, Jesse, og David.

Det synes jeg er helt umulig, men det er sant.

Se her.

http://www.khouse.org/articles/2004/569

Hvis Moses skrev Mosebøkene, hvordan kunne han kode inn navnene på generasjoner som kommer etter ham?? Bogus??? Neeei.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg prøver å gi dere en liten innføring i originalspråket av bibelen, og dets underfulle åpenbaringer der, fullt ut for dere å diskutere, men kanskje jeg oppretter en blogg heller.

En siste her, visst dere har lest det jeg har skrevet om

Summen av 1.mos 1,1: 2701=37*73

Ordet "VISDOM" på hebraisk betyr "CHOKMAH", og det skrives med fire hebraiske bokstaver "Chet-Kaph-Mem-Hey"

Og tar man verdien av bokstavenes rekkefølge fra 1-22 så får man,

"Chet(8)-Kaph(11)-Mem(13)-Hey(5)" som til sammen er lik 37

Tar man verdiene av bokstavene gematrisk som er fra 1-400, gjett hva det blir, du vil ikke tro det, er jeg troverdig nok til at du ikke vil lete det opp og se om jeg lyver?

Det blir til sammen 73 "Chet(8)-Kaph(20)-Mem(40)-Hey(5)"

37 73

Vanskelig å forklare så dere kan se for dere det jeg vil forklare, men jeg prøver for det om.

Man kan lage sekskanter ved hjelp av kronestykker som jeg gjorde en dag, og en må bruke minst 7 kronestykker som legger inntil hverandre, 2 bortover, 3 rett under de 2, og 2 under de 3 i midten, tada, en sekskant av 7 kronestykker, 2-3-2.

Man kan ikke lage sekskant av 1-2-1, eller 3-4-3 kronestykker. Så første sekskant kan lages av 2-3-2 (7) kronestykker, og neste sekskant blir 3-4-5-4-3 (19) kronestykker og neste etter den må bli 4-5-6-7-6-5-4 (37) kronestykker. Desse tre sekskantene kan ilegges kronestykker så de blir sekskant-stjerner. Den med 7, tilegges 1 krone mindre enn sekskantens, 6 kroner. Den med 19, tilegges 18, og den med 37, tilegges 36.

Så da får man en 7/13 stjerne med 7 kroner i sekskanten og 13 kroner for å lage stjernen.

Og 19/37 stjernen, og 37/73 stjernen. Alle desse er faktisk primtall, 7,13,19,37,73 til informasjon.

I Gematria har man ordinær sum av de hebraiske bokstavene 1-22, og standard summen 1-400.

Og i ordet "Visdom" på hebraisk "Chokmah, Chet(8)-Kaph(11,20)-Mem(13,40)-Hey(5)", som jeg skrev ovenfor finner man ordinær summen 37, og standard summen 73, lik 37/73 stjernen.

Og videre har jeg funnet ut at ordet "Hjerte" på hebraisk

"Halev, Hey(5) Lamed(12,30) Bet(2)" har ordinær sum på 19 og standard summen 37.

Lik 19/37 stjernen.

7/13 stjernen har ikke ord som kan gi forskjellig ordinær sum og standard sum.

Men den triangulære summen av 7,

T7 =28= 1+2+3+4+5+6+7. Det er 7 ord i første setning i bibelen på hebraisk med 28 bokstaver.

T13= 91. Summen av "love" på hebraisk er "Ahavah, Aleph(1) Hey(5) Bet(2) Hey(5) er 13.

Og summen av "Amen, Aleph(1) Mem(40) Nun(50) er 91

T19=190(Summen av "Ribben, Tsalo, Tzaddi(90) Lamed(30) Ayin(70) er 190,

og navnet "Eva, Chavah, Chet(8) Vav(6) Hey(5) er 19.

T37=703(summen av "the earth" i "In the beginning made God the heavens and the earth")

19/37(Hjerte)

T37=703(summen av "the earth" i "In the beginning made God the heavens and the earth")

T73=2701(summen av "In the beginning made God the heavens and the earth")

37/73(Visdom)

7*13=91(Amen)

19*37=703(summen av "the earth" i "In the beginning made God the heavens and the earth")

37*73=2701(summen av "In the beginning made God the heavens and the earth")

Kanskje du forstår mer av dette ved å se på denne nettsiden.

http://www.biblewheel.com/gr/GR_Creation.asp

Eller ved å kikke på nettsiden, kan man forstå mer av det jeg skrev, pluss mer.

Endret av RPM
Skrevet

Er det kjedelig at det bare er jeg som skriver her?

Dere må gjerne gi et lite tilbakemelding, positivt eller negativt.

For meg virker det som 37 er et spesielt tall, i 3 gangen får du tre like tall opp til 999, og det er med i den berømte summen 2701, 37*73, summen av 1 mos. 1,1.

F.eks

3*7*37=777

"I begynnelsen skapte Gud, himmelen og jorden."

"og jorden" her har en sum på 703, som er det 37. triangulære nummeret, eller 19*37.

"og" har summen 407 som kan ganges som 11*37

"jorden" har summen 296 som kan ganges som 8*37

Hele setningen(2701) kan inndeles i summen 703, og de resterende 1998.

7+0+3+1+9+9+8= 37

Jesus på gresk har summen 888, og Kristus har summen 1480.

8+8+8+1+4+8+0= 37

Logos er det greske ordet for "Ordet" som du leser i Joh. 1,1. "I begynnelsen var Ordet"

Logos har summen 373

"og jorden" som har summen 703, kan inndeles sånn

(37*3) + 373 + (3*73)=111+373+219= 703

Der er faktisk en sum som har 37*37= 1369

Og det er i 1 mos, 1,2 ikke hele, men der det står.

"And the Spirit of God moved upon the face of the waters."

Pi kan jo sies som 3 og ensjuendel.

They said to Jesus,

"What must we do, to do the works of God?"

Jesus answered them

"This is the work of God, that you believe in Him who He has sent."

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Stephen Hawking informs us in his book that all the fundemental sub atomic particles, which make up our physical universe are in fact the same particles, but the difference between them is their energy states. He then tells us that there are 37 different energy states.

Yes, og nå skal jeg vise summen av de 7 hebraiske ordene med til sammen 28 bokstaver i 1.Mos 1,1.

1.(Bereshit, 913, In the beginning)

2.(bara, 203, created)

3.(Elohim, 86 God)

4.(et, 401, )

5.(hashamayim, 395, the heavens)

6.(ve'et, 407, and)

7.(ha'arets, 296, the earth)

913+203+86+401+395+407+296= 2701= 37*73 Alle 7 ord.

Men jeg skal nevne 22 kombinasjoner til av ordene som kan ganges med 37.

Jeg nevner ordene i tallene nevnt ovenfor f.eks 1. er (Bereshit, 913, In the beginning).

1.+2.+3.+4.+5.+6.= 2405= 37*65

1.+2.+3.+4.+5.+7.= 2294= 37*62

1.+2.+4.+6.+7.= 2220= 37*60

1.+2.+3.+4.+5.= 1998= 37*54

1.+2.+4.+6.= 1924= 37*52

1.+2.+4.+7.= 1813= 37*49

1.+3.+6.+7.= 1702= 37*46

2.+4.+5.+6.+7.= 1702= 37*46

1.+2.+4.= 1517= 37*41

2.+4.+5.+6.= 1406= 37*38

1.+3.+6.= 1406= 37*38

2.+4.+5.+7.= 1295= 37*35

1.+3.+7.= 1295= 37*35

3.+5.+6.+7.= 1184= 37*32

1.+3.= 999= 37*27

2.+4.+5.= 999= 37*27

3.+5.+6.= 888= 37*24

3.+5.+7.= 777= 37*21

6.+7.= 703= 37*19

2.+5.= 481= 37*13

6.= 407= 37*11

7.= 296= 37*8

Tjøft? Cool?

Her ser man at de to siste ordene (and the earth, 407+296) utgjør 703 som er det 37 triangulrære nummeret. Og det skal jeg lære deg, om du lurer.

Formelen er 1+2+3= 6= T3, men skal man høyt opp som T37, da kan man gjøre det så.

n(n+1) delt på 2= summen av T.

37(37+1)= 1369+37= 1406 delt på 2= 703= T37

Hele setningen har summen 2701= T73

Legger man sammen summen av Joh 1,1 i NT på gresk, så får man summen 3627, det er ikke et triangulært nummer, men om man legger sammen begge summene, 3627 og 2701, så får man 6328

som er summen av T112.

112(112+1)= 12544+112= 12656 delt på 2= 6328= T112

YHVH Elohim har summene 26 og 86, til sammen 112.

Jesus Kristus har summene 888 og 1480, til sammen 2368, et anagram av 6328.

Legger man til 333 på 2368 får man, 2701.

Elohim * Jesus Kristus * 2= Ord 6 og 7 i bibelens første setning (and the earth) =

86 * 2368 * 2= 407 296

Kan jeg noen gang slutte å tro på Gud etter dette?

Endret av RPM
Skrevet

Dette beviser jo at bibelen kom Stephen Hawkins i forkjøpet, ikke sant?

Jaaadaa.....

Skrevet

ja, kjempekjedeleg. :sovne:

Beklager:(

Skrevet

Dette beviser jo at bibelen kom Stephen Hawkins i forkjøpet, ikke sant?

Jaaadaa.....

Gud kommer alle i forkjøpet, bare djevelen som vil være over Gud og si at Gud ikke trengs.

Jeg tror hele verden vet at Gud finnes, ved å se på skapelsen, men ikke alle vet om Jesus, og at Hans vilje er Guds vilje.

Skrevet

Gud kommer alle i forkjøpet, bare djevelen som vil være over Gud og si at Gud ikke trengs.

Jeg tror hele verden vet at Gud finnes, ved å se på skapelsen, men ikke alle vet om Jesus, og at Hans vilje er Guds vilje.

Du ser dette som profetier altså?

Da er det jo naturlig å følge opp med spørsmålet om du har eksempler på andre profetier som verken er selvoppfyllende eller allerede oppfylt. Lett å være etterpåklok vet du.

Skrevet

Du ser dette som profetier altså?

Da er det jo naturlig å følge opp med spørsmålet om du har eksempler på andre profetier som verken er selvoppfyllende eller allerede oppfylt. Lett å være etterpåklok vet du.

Skal jeg komme med eksempler på profetier som ikke er oppfylt, som du skal mobbe?

Loven har gjort kristendommen om til en religion de siste 2000 år, og nåden er skyvd under teppet, men kristne vil fremover virkelig vise at det er nåden som er fremhevet i NT, og at det er Guds kjærlighet som omvender synder, ikke loven. Det er en profeti om at evangeliet skal bli forkynt til alle verdens folkeslag. Gud er på vår side, ingenting å være redd for.

Skrevet

Skal jeg komme med eksempler på profetier som ikke er oppfylt, som du skal mobbe?

Loven har gjort kristendommen om til en religion de siste 2000 år, og nåden er skyvd under teppet, men kristne vil fremover virkelig vise at det er nåden som er fremhevet i NT, og at det er Guds kjærlighet som omvender synder, ikke loven. Det er en profeti om at evangeliet skal bli forkynt til alle verdens folkeslag. Gud er på vår side, ingenting å være redd for.

Såså, det må da gå an å diskutere uten at det betraktes som mobbing. Men synes du altså at det er fornuftig å betrakte det du skrev lenger opp som en slags profeti på det Stephen Hawking har sagt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...