Mann 42 Skrevet 10. september 2010 #121 Skrevet 10. september 2010 Jeg skriver bare det jeg har hørt fra en pastor som får flere pastorer til å åpne øynene innenfor studie av bibelens skrifter og dens meninger. At du ikke leser innleggene gjør ikke noe, det kommer bare mer og mer av denne forkynnelse siden mange er så ute etter at bibelen er en fantasibok. Spesielt vil det åpne øynene til jødene i den siste tid. Lykke til med det. Du skulle forsøke deg på å gjøre noen prediksjoner med dette fantastiske systemet ditt for skrifttolkning. Tipper det ville ha potensiale til å åpne DINE øyne.
RPM Skrevet 10. september 2010 Forfatter #122 Skrevet 10. september 2010 Lykke til med det. Du skulle forsøke deg på å gjøre noen prediksjoner med dette fantastiske systemet ditt for skrifttolkning. Tipper det ville ha potensiale til å åpne DINE øyne. Jeg mener iallefall bibelen er utenomjordisk skrevet, Gud vet noen vil være vanskelige å overbevise, om ikke dette er nok vil de slett ikke ha noen Gud over seg, "little did they know" that they could be forgived for all their wickedness. Neida, det er en tid for alt, jeg tenkte å skrive ned noe som kommer til å bli forkynt bedre enn dårlige skribenten jeg kan være, det er så mye at det må deles opp i biter folk kan tygge på, jeg gir kanskje for store porsjoner, for dette er fast føde, de fleste nytroende trenger melk.
RPM Skrevet 11. september 2010 Forfatter #123 Skrevet 11. september 2010 Det blir sagt at bibelen er ren faNtasi, med noen små matematiske undere som lett kan bli bortforklart. Ja, det med at Jesus døde i påsken, det ekte påskelammet, det er en god sammenhengende historie det. Jesus sier selv han skal være dø i tre dager og tre netter, i den rekkefølgen. Det stemmer med den riktige hebraiske kalenderen, for det sies i Joh 19,33 at det var en spesiell sabbat dagen etter korsfestelsen, derfor brakk de bena på de, så de døde raskt, ikke med Jesus for han så ut til å være død rundt den niende time, ca klokka 15 i vår tidsregning. Hebraisk dag varer fra 6 om morgenen til 6 om kvelden (solnedgang). Natten varer fra 6 om kvelden til 6 om morgenen. En ny dag regnes fra kvelden klokken 6, eller som de kaller den tolvte time. Vi begynner med dagen Jesus red inn i tempelet på et esel, det kalles palmesøndag. Det var den tiende i den første måneden som kalles Nisan at et offerlam skulle velges ut av folket, det kan du lese om i 2. mos 12. Frem til "passover"(påske) 14. Nisan, skulle lammet inpiseres for at det var lytefritt. Pilatus selv sier at han ikke finner feil ved Jesus. Den 14. nisan var "the day of the passover" eller (preperation day), dagen Jesus (offerlamet) døde. Dagen etter var den en spesiell sabbat, der er tre spesielle sabbater i måneden Nisan. Den 14. Nisan, den 15. nisan (feast of the unleavened bread, begynner) og den 22. nisan. Bare en av de tre spesielle dagene skal man ikke gjøre noe arbeid som på en vanlig sabbat (lørdager), og det er den 15 nisan, derfor måtte Jesus bæres ned av korset før dagen var omme og lagt i graven. Dagen (feast of unleavended bread begynner) etter forberedelsedagen (dagen Jesus døde, slaktet), gikk de skriftlærde til Pilatus om å holde ekstra vakthold Jesus sier han skal stå opp igjen, det står i matt 27,62. Ved morgengry den første dagen i neste uke som er en søndag var kvinnene der og så at Jesu grav var tom. Begynner igjen dag 1, 14. nisan dag ved den niende time dør Jesus, natt 1 og dag 2 på 15. nisan(høytids-sabbaten), natt 2 og dag 3 på den 16. Nisan (vanlig lørdagssabbat). Og til slutt natt 3 den første dagen i uken, 17. nisan. Tre dager og tre netter. Og visste du at den 17. Nisan også er dagen Noahs ark grunnstøtte på fjellet Ararat som betyr "curse reversed". Den perfekte dag for Jesus å stå opp igjen. Og at måneden nisan i nyere tid kalt abib faller på stjernetegnet væren som er en hannsau, offerlammets måned. En uke brukte Jesus på fra å ri inn i tempelet på et esel den 10. Nisan til Han sto opp igjen den 17. Nisan, og at det står i Daniel 9,27 Én uke gjør han pakten tung for mange, midt i uken gjør han ende på slaktoffer og grødeoffer. Her er noen av linkene jeg brukte til informasjon for å bekrefte det jeg har hørt. http://gracethrufaith.com/selah/holidays-and-holy-days/solving-the-three-day-three-night-mystery/ http://www.jesus2ndcoming.org/50.htm http://endtimepilgrim.org/firstfruits.htm For å legge til noe jeg ikke skrev. "Feast of first fruits" er helligdager jødene hadde første dagen etter sabbaten etter først dag av usyrede brøds dager. Den skulle vare i sju fulle uker, eller 49 dager. Jesus sto opp den første dagen av "feast of first fruits" og etter 50 dager, kom Talsmannen, Den Hellige Ånd til disiplene.
Wombat Skrevet 11. september 2010 #124 Skrevet 11. september 2010 beklager, det er avsnitt ifra tidligere innlegg jeg har hatt, og klipt og limt litt dårlig inn her. Så ble det kansje litt mye og lite forklaring, Gud vil gjøre meg til en bedre skribent med tiden. Men vansklige ord bruker jeg vel da ikke. Erfaring vil gjøre deg til en bedre skribent med tiden.
RPM Skrevet 19. september 2010 Forfatter #125 Skrevet 19. september 2010 Oi, såg videre på en video på youtube om ordet Torah, det samme skjer i Exodus(2mos bok), men ikke i Leviticus(3mos bok), så kommer du til Numbers(4mos bok) der står det i hver 49. bokstav men begynner med h(hey) så står det "Torah" bakvendt, og det samme i Deutronomy(5mos bok) står det baklengs der og i hver 49. bokstav. Så uteble Leviticus(3mos bok) fra dette. Men om du finner den første Y-en(yod) der, og teller hver 7.ende bokstav så får du ordet YHWH-Guds navn. Se det på youtube http://www.youtube.com/watch?v=9nfUI5ed0WI Tenkte å se på denne videoen igjen, men linken viser ikke videoen lenger. Men jeg fant den igjen her
Larsern Skrevet 20. september 2010 #126 Skrevet 20. september 2010 Tenkte å se på denne videoen igjen, men linken viser ikke videoen lenger. Men jeg fant den igjen her "Bible code debunked". Og hva er våser om at 'all languages flow towards Herusalem'? Stemmer dette?
RPM Skrevet 26. september 2010 Forfatter #127 Skrevet 26. september 2010 "Bible code debunked". Og hva er våser om at 'all languages flow towards Herusalem'? Stemmer dette? Tja, litt vås kan man si om språkene som drar seg imot Jerusalem, men han tenker vel på oss som leser fra venstre til høyre, mens arabare, jøder, og kinesere leser fra høyre til venstre. Men det med Torah i de 5 mosebøkene er jo litt faNTastisk. Ikke noe å debunke det vel.
RPM Skrevet 26. september 2010 Forfatter #128 Skrevet 26. september 2010 Det er noe jeg ikke har oppdaget på biblewheel.com som jeg har oppdaget nå. Og det er hjulet de prøver å forklare. Det er fire hjul, hjul på hjul, men som en spiral også. Det første hjulet er delt inn i de 22 hebraiske bokstavene alef-tav. Skal vise link til dette hjulet. Inn i det hjulet er det et nytt hjul som er delt i 22, første som står att med bokstaven Alef er 1 mos.bok og i nøyaktig rekkeføge så får desse hjulene med seg som en spiral alle de 66 bøkene i bibelen. Og det er delt så her. Første hjul inn i bokstavhjulet er de 5 MOSEBØKENE etter det er de 12 bøkene som omtaler GT HISTORIE fra Josva til Ester. Etter Ester kommer de 5 bøkene som omtaler VISDOM fra Job til Høysangene. Det er det første hjulet inn i hjulet. Andre hjulet starter med boken etter høysangen som er de 5 STORE PROFETENE, Jesaja til Daniel. De neste 12 bøkene er de SMÅ PROFETENE, de som ikke er så lange, fra Hosea til Malaki som er den siste boken i GT 39 bøker der altså, men det andre hjulet stopper ikke der, den avslutter med de 5 bøkene i NT som omtaler NT HISTORIE, de 4 evangeliene pluss Apostelgjerningene. Da har vi 22 i det andre hjulet også. Det siste hjulet avslutter med de 22 APOSTELBREVENE fra Romer-brevet til Johannes Åp. Ikke fullt så kult forklart, men her er en link til dett hjulet. http://www.biblewheel.com/intro/intro.asp Må den som kan gi dere velsignelse, Gud kan:) La meg nå se, måtte bla til side 5 for å finne dette:) Det med bibelhjulet synes jeg er et fint systematisk bilde på de 66 bøkene i bibelen inndelt i kategorier, klikk på lenken for å se det. Men jeg har tenkt litt på de inndelingene. Inndelingene har samme tall som i de pentagonale nummersytemet som du kan se her i wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Pentagonal_number Det starter med 1,5,12,22,35 osv 1 bibel, 5 mosebøker, 12 gammeltestamentlig historie, 5 visdomsbøker, 5 store profet- bøker, 12 små profet-bøker, 5 nytestamentlig historie, og 22 apostelbrev. Og for å slutte inndelingene, 35 er 7(fullkomne)*5(nåden) Tenker at det er bedre dere vet dette om bibelen, at nåden er stor, og Gud kødder ikke med en usystematisk bok, den er systematisk, full av nåde. Det finnes desse prekere som ikke vet bedre enn å bruke bibelen til å fordømme de som står utenfor, og preiker dommedag til dere, og truer med helvete og gjør det vansklig for dere å komme til Gud fordi de utenpå ter seg så fullkomment. De vet ikke at det finnes bedre overbevisninger, noen av de tror ikke heller, de har falt på steingrunn, men de preker om at dere må tro, og gi og gi, doner vekk alt til dem fordi de kan preke Guds dommedag til folk. Sånne folk visner hen, men nåden og sannheten kommer hånd i hånd til den som søker den, evig godt.
Larsern Skrevet 26. september 2010 #129 Skrevet 26. september 2010 Tja, litt vås kan man si om språkene som drar seg imot Jerusalem, men han tenker vel på oss som leser fra venstre til høyre, mens arabare, jøder, og kinesere leser fra høyre til venstre. Men det med Torah i de 5 mosebøkene er jo litt faNTastisk. Ikke noe å debunke det vel. Nei, det er egentlig ikke noe å debunke, men noen tok seg tydeligvis bryet med å gjøre det likevel.
K.A. Skrevet 26. september 2010 #130 Skrevet 26. september 2010 Tja, litt vås kan man si om språkene som drar seg imot Jerusalem, men han tenker vel på oss som leser fra venstre til høyre, mens arabare, jøder, og kinesere leser fra høyre til venstre. Men det med Torah i de 5 mosebøkene er jo litt faNTastisk. Ikke noe å debunke det vel. Nei, det er ikke særlig fantastisk. Det er jo nettopp det som er blitt debunket. Alt kan virke fantastisk alt etter hvordan du vinkler det, men når man viser hvor lite vanskelig det faktisk er å få til, er det plutselig ikke så fantastisk lenger.
RPM Skrevet 27. september 2010 Forfatter #131 Skrevet 27. september 2010 Nei, det er egentlig ikke noe å debunke, men noen tok seg tydeligvis bryet med å gjøre det likevel. Du hadde ikke noe link til akkurat denne debunkinga. Så si meg, blir de hemmelige orda gjemt før eller etter nedskrivinga av historien? Når man leser historien så er ikke det sånn at de skriver en ekstra t i f.eks skaptte. Og de sier at mosebøkene har forskjellige skribenter, og det å finne første t-en og telle hver 49.ende bokstav og finne o-r-h, et mellom rom på minst 200 bokstaver å legge inn koda. Ikke nok med det, du finner det samme i 2. mosebok. Ikke i 3. Og i 4. og 5. finner du motsatt av 1. og 2. , man finner først h-en, så teller man 49 til r, 49 til o, og 49 til t. Og hva finner man i 3. når man teller på samme måte. Y-H-V-H Sånn blir det TORH->TORH->YHVH<-HROT<-HROT Den smarte forfatteren av kodene i bibelen må være YHVH, hadde jeg vanlige menneske skulle tatt meg bryet av å legge inn koder, så hadde jeg vel lagt inn mitt eget navn, og dette er bøker som skrevet for 4-5000 år siden, som bare en datamaskin finner ut idag, og det med at det er hver 49.ende som er 7(fullkomment)*7(fullkoment). Vis meg videoen som debunker akkurat dette.
sofiemyr Skrevet 27. september 2010 #132 Skrevet 27. september 2010 Du hadde ikke noe link til akkurat denne debunkinga. Så si meg, blir de hemmelige orda gjemt før eller etter nedskrivinga av historien? Når man leser historien så er ikke det sånn at de skriver en ekstra t i f.eks skaptte. Og de sier at mosebøkene har forskjellige skribenter, og det å finne første t-en og telle hver 49.ende bokstav og finne o-r-h, et mellom rom på minst 200 bokstaver å legge inn koda. Ikke nok med det, du finner det samme i 2. mosebok. Ikke i 3. Og i 4. og 5. finner du motsatt av 1. og 2. , man finner først h-en, så teller man 49 til r, 49 til o, og 49 til t. Og hva finner man i 3. når man teller på samme måte. Y-H-V-H Sånn blir det TORH->TORH->YHVH<-HROT<-HROT Den smarte forfatteren av kodene i bibelen må være YHVH, hadde jeg vanlige menneske skulle tatt meg bryet av å legge inn koder, så hadde jeg vel lagt inn mitt eget navn, og dette er bøker som skrevet for 4-5000 år siden, som bare en datamaskin finner ut idag, og det med at det er hver 49.ende som er 7(fullkomment)*7(fullkoment). Vis meg videoen som debunker akkurat dette. Kjære lille venn, har du testet om dette virker på ALLE bibeloversettelser? F.eks nynorsk?
RPM Skrevet 27. september 2010 Forfatter #133 Skrevet 27. september 2010 Kjære lille venn, har du testet om dette virker på ALLE bibeloversettelser? F.eks nynorsk? ? Grunnteksten er hebraisk, og det er der man finner det.
sofiemyr Skrevet 27. september 2010 #134 Skrevet 27. september 2010 ? Grunnteksten er hebraisk, og det er der man finner det. Det stemmer, men det er fremdeles små variasjoner i forskjellige avskrifter som saboterer det du sier her. Vær takknemlig for Guds Ord og den visdommen du får der, men det du gjør her er mer med på å få mannen i gata til å rulle med øynene Visste du at de opprinnelige manuskriptene for mosebøkene har bare en sammenhengende tekst? Ingen kapitler, ikke 5 bøker - bare èn.
RPM Skrevet 27. september 2010 Forfatter #135 Skrevet 27. september 2010 Det stemmer, men det er fremdeles små variasjoner i forskjellige avskrifter som saboterer det du sier her. Vær takknemlig for Guds Ord og den visdommen du får der, men det du gjør her er mer med på å få mannen i gata til å rulle med øynene Visste du at de opprinnelige manuskriptene for mosebøkene har bare en sammenhengende tekst? Ingen kapitler, ikke 5 bøker - bare èn. Let opp en hebraisk Torah og sjekk selv, Toraen er delt opp i 5 fordi det er enkelt å dele opp i bøker og kapitler, vers er vel vanskligere, men det enkeltgjør oppleting av skrifter. Selv jødene deler den Toraen i 5. Sjekk wikipedia om du vil. Jeg får en wow-følelse, tipper andre og får det.Så får den som vil, rulle med øynene. Jeg liker å ha denne type informasjon lagret, for visst man baller det opp, er det ikke bare noen få, men mange sånne, men som løgnen liker å skyve sannheter under teppet, så begynner man med å telle hver 64. bokstav helt vilkårlig plassert, og finner kansje noe annet, men dette her, var ganske systematisk må jeg si.
K.A. Skrevet 27. september 2010 #136 Skrevet 27. september 2010 (endret) Du hadde ikke noe link til akkurat denne debunkinga. Så si meg, blir de hemmelige orda gjemt før eller etter nedskrivinga av historien? Når man leser historien så er ikke det sånn at de skriver en ekstra t i f.eks skaptte. Og de sier at mosebøkene har forskjellige skribenter, og det å finne første t-en og telle hver 49.ende bokstav og finne o-r-h, et mellom rom på minst 200 bokstaver å legge inn koda. Ikke nok med det, du finner det samme i 2. mosebok. Ikke i 3. Og i 4. og 5. finner du motsatt av 1. og 2. , man finner først h-en, så teller man 49 til r, 49 til o, og 49 til t. Og hva finner man i 3. når man teller på samme måte. Y-H-V-H Sånn blir det TORH->TORH->YHVH<-HROT<-HROT Den smarte forfatteren av kodene i bibelen må være YHVH, hadde jeg vanlige menneske skulle tatt meg bryet av å legge inn koder, så hadde jeg vel lagt inn mitt eget navn, og dette er bøker som skrevet for 4-5000 år siden, som bare en datamaskin finner ut idag, og det med at det er hver 49.ende som er 7(fullkomment)*7(fullkoment). Vis meg videoen som debunker akkurat dette. Tjaaa... men som løgnen liker å skyve sannheter under teppet, så begynner man med å telle hver 64. bokstav helt vilkårlig plassert, og finner kansje noe annet, men dette her, var ganske systematisk må jeg si. Skjønner ikke helt hvor du vil hen. Hva er egentlig den store forskjellen mellom å telle hver 64. bokstav, og å telle hver 49. bokstav? Endret 27. september 2010 av K.A.
Anglofil Skrevet 30. september 2010 #137 Skrevet 30. september 2010 (endret) Tråden er ryddet iht reglene for personangrep og utomsnakk. Yvonne (mod) Endret 30. september 2010 av Yvonne
sofiemyr Skrevet 30. september 2010 #138 Skrevet 30. september 2010 Let opp en hebraisk Torah og sjekk selv, Toraen er delt opp i 5 fordi det er enkelt å dele opp i bøker og kapitler, vers er vel vanskligere, men det enkeltgjør oppleting av skrifter. Selv jødene deler den Toraen i 5. Sjekk wikipedia om du vil. Jeg får en wow-følelse, tipper andre og får det.Så får den som vil, rulle med øynene. Jeg liker å ha denne type informasjon lagret, for visst man baller det opp, er det ikke bare noen få, men mange sånne, men som løgnen liker å skyve sannheter under teppet, så begynner man med å telle hver 64. bokstav helt vilkårlig plassert, og finner kansje noe annet, men dette her, var ganske systematisk må jeg si. Uten at vi trenger å diskutere akkurat dette så går det knapt en uke uten at jeg blir forbløffet over ting jeg ikke har oppdaget i Bibelen tidligere. Det er en fantastisk bok som det nesten dessverre tar en hel del mengde med tid å sette seg inn i og se sammenhengen.
RPM Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #139 Skrevet 16. oktober 2010 Tjaaa... Skjønner ikke helt hvor du vil hen. Hva er egentlig den store forskjellen mellom å telle hver 64. bokstav, og å telle hver 49. bokstav? Såg desse youtube-videoene, og det er klart det er mye humbug i sånt, men de kan ikke gå direkte på akkurat den med hvert 50.ende bokstav eller å teller 49 til neste bokstav, i første til femte mosebok, det blir for systematisert, og om det er plantet av menneskers tanke på å legge koder i bibelen, så må jeg si de var meget intelligente på den tiden. Drit i resten av bibelkodene og fokuser på den jeg viste med TORH->TORH->YHVH<-HROT<-HROT Da synes jeg det ikke blir humbug. Du har jo sett videoen. Å telle hver 50.iende bokstav blir det, eller finne boksatven og telle 49 bokstaver frem. Både 49 og 50 er ganske bibelske tall. http://www.biblewheel.com/Gr/GR_50.asp http://en.wikipedia.org/wiki/Jubilee_(Biblical)
RPM Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #140 Skrevet 16. oktober 2010 Har skrevet det tidligere her om Jesajas bok som er på 66 kapitler. Lik bibelen som har 66 bøker, og det var rart å lese en dag dette her. Isaiah is like a miniature Bible. The first thirty-nine chapters (like the thirty-nine books of the Old Testament) are filled with judgment upon immoral idolatrous men. Judah has sinned; the surrounding nations have sinned; the whole earth has sinned. Judgment must come, for God cannot allow such blatant sin to go unpunished forever. But the final twenty-seven chapters (like the twenty-seven books of the New Testament) declare a message of hope. The Messiah is coming as a Savior and a Sovereign to bear a cross and to wear a crown. Ikke har jeg lest hele Jesajas bok, og kan gi en formening av noe jeg har lest på et kristent nettsted http://www.biblewheel.com/innerwheels/isaiah/IsaiahBible.asp Men jeg fant forklaringen også på wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Isaiah Der står det blant annet: The Book of Isaiah (Hebrew: ספר ישעיה) is one of the Prophetic books of the Bible. In the first 39 chapters Isaiah prophesies doom for a sinful Judah and for all the nations of the world that oppose God. The last 27 chapters prophesy the restoration of the nation of Israel and prophecies of a new creation in God's glorious future kingdom.[1] This section includes the Songs of the Suffering Servant, four separate passages understood by Jews and modern scholars to refer to the nation of Israel, but interpreted by Christians as prefiguring the coming of Jesus Christ. Og at Jesaja(yeshayahu) som opprinnelig består av bokstavene yud(10, shin(300), ayin(70), yud(10), hey(5) og vav(6), summerer opp 401. 401 er også den samme verdien som første og siste bokstav i det hebraiske alfabetet alef(1), tav(400) Det er litt artig når boka består av 66 kapitler, og bibelen som består av 66 bøker. Hele bibelen består av 1189 kapitler kan summeres opp i 66*18+1=1189 Joh åp.13.18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666 Jesus died for YOU. Shalom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå