Gå til innhold

kosttilskudd som virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :)

Vil gjerne høre deres erfaringer med diverse kosttilskudd som kan øke forbrenningen og som slik kan være en ekstra dra-hjelp ved vektnedgang (eller bare som del av å holde en stabil vekt).

Og ja, jeg er veldig klar over at det ikke fins tabletter som i seg selv gjør at en går ned i vekt eller som setter gir en superhøy forbrenning alene ;)

Jeg trener flere ganger i uka og spiser sunt, ofte og lite, og dersom det fins kosttilskudd som kan gjøre effekten av treningen og kostholdet mitt bedre, så syns jeg det er ok å kunne supplementere med det! :)

Noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar Udo's Choice hver dag og syns det gir meg bedre hud - pluss at det skal være gunstig for treninga (men jeg vet ikke om det er sant)

Skrevet

Sist jeg skulle kjøpe proteinpulver, hoppet jeg på en "fitness-pakke" og fikk med CLA og Pyrulean.

Leste en del om CLA i den forbindelse, det er jo litt omstridt middel men jeg ser det blir hyppig brukt av fitness-folk. Fant også en nøytral, vitenskapelig undersøkelse av CLA, hvor de var forsiktige med å komme med bastante konklusjoner men mente at det så ut til å hjelpe med å redusere fettprosent og samtidig øke muskelmassen. Resultatene vises ikke på vektnåla, men på kroppsammensetningen. Ting tyder også på at CLA er kreftforebyggende, men det er ingen gode studier på dette.

Pyrulean fant jeg ikke lignende nøytral dokumentasjon på, men selgerne påstår nå at den kan hjelpe med vektreduksjon, særlig om man kjører lavkarbo. På forskjellige nettforum var det delte meninger om det fungerte.

Jeg har tatt begge to en stund nå, og har faktisk gått litt mer ned i vekt enn jeg gjorde ukene før. Fettprosent og muskelmasse har jeg aldri målt.. Men effekten har uansett ikke vært enorm, og det kan like gjerne komme av tilfeldigheter (selv om jeg har hatt samme trenings- og kostholdsfilosofi hele veien, så har jeg jo ikke gjort nøyaktig det samme hver uke).

Er usikker på om jeg skal kjøpe ny beholdning når boksene er tomme, jeg føler egentlig jeg får nok effekt av trening og sunt kosthold i seg selv!

Skrevet (endret)

Grønn te kan øke forbrenningen din noe, virke apetittdempende og gi energi (hovedsakelig via koffein).

Sesamin kan ha en positiv effekt på kroppssammensetning ved at leveren forbrenner mer fettsyrer.

Annet enn det er det lite, hvertfall som er lovlig i norge.

At man får i seg omega 3, riktig mengder av vitaminer / mineraler ( i treningssammenheng er spesielt kalsium, sink og magnesium viktig) vil også legge ting til rette for at kroppen fungerer og forbrenner optimalt.

Chiliekstrakt, pepperekstrakt, lakrisrot ekstrakt kan ha en liten effekt på forbrenningen

Endret av X-life

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...