Gjest vil bli mamma Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Jeg og min kjære har bestemt oss for å prøve å bli foreldre. Ulempen er at jeg har gått på p-sprøyte. Tok den siste for to måneder siden. Jeg vet at det kan ta svært lang tid å bli gravid etter p-sprøyte, det finnes det flere tråder om her. Det jeg lurer på er om noen har klart å bli gravide overraskende fort etter siste p-sprøyte? Er det f.eks. noen som har klart å bli gravid før det har gått ett år etter siste sprøyte? Det kunne vært en fin inspirasjon og oppmuntring for oss som ser for oss en to år lang ventetid. En liten konkurranse utlyses herved: Hvem har rekorden i å bli raskest gravid etter p-sprøyte? Premien er verken penger eller en eksotisk ferietur, men hjertelige gratulasjoner og lykkeønsker!
absinthia Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 (endret) Jepp! Jeg har klart å bli uventet gravid rett før jeg skulle sette ny p-sprøyte (altså før den gamle rent teoretisk sett burde gått ut av kroppen), så jeg skulle tro det var mulig å ikke streve så alt for lenge. Jeg må nok legge til at hormonene antagelig var litt ustabile på det tidspunktet (hadde b.la. blødninger annenhver uke, så jeg burde kanskje ha sjekket litt mer nøye hos legen, men fikk vite at dette kunne skje og levde god tro) p.g.a. mye stress og psykisk press og at jeg hadde en høy forbrenning. Etter å ha lest litt om temaet, virker det ihvertfall som om "løpske hormoner" må ha vært årsaken. Endret 30. april 2008 av absinthia
Maaneskinn Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg tror det er individuelt. Endret 31. mai 2009 av Maaneskinn
La Luna Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Ikke ble jeg gravid, for jeg brukte kondom, men jeg kunne teoretisk sett blitt gravid et par uker etter at jeg skulle ha satt ny sprøyte, for da fikk jeg eggløsning
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Lurer veldig på dette jeg også.. Tok min siste sprøyte i desember.. Vet ikke om jeg har hatt eggløsning.. Vet ikke helt hvordan det ser ut
BitteLille Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 En av mine gode venninder tok p-sprøyte i begynnelsen av oktober-06, og fikk julibarn i-07 (hoderegningen får dere ta selv)... De færreste som får det til på den måten da men...
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 En av mine gode venninder tok p-sprøyte i begynnelsen av oktober-06, og fikk julibarn i-07 (hoderegningen får dere ta selv)... De færreste som får det til på den måten da men... Det der er ikke prøving, men svikt i prevensjonen Regner jeg rett her: Er barnet født 31 juli har hun da blitt gravid 07 november. Sprøyten skal vare i 3 måneder, så her har det vært noe som ikke helt har fungert som det skal. Men godt det var ønsket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå