Gå til innhold

Husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere her inne i begrepet "husarbeid"? Har på følelsen av at dette er veldig forskjellig fra person til person ;)

Skrevet
Hva legger dere her inne i begrepet "husarbeid"? Har på følelsen av at dette er veldig forskjellig fra person til person ;)

Husarbeid for meg er vaske gulv, tørke støv, støvsuge, vaske klær, sette inn og ut av oppvaskmaskin, lage mat, rydde, stell av kjæledyr, skifte sengetøy, måke snø, handle inn mat og annet nødvendig til husholdningen, ta ut søppel...

For min del har det altså ikke bare å gjøre med ting som skjer i huset, men egentlig alt som MÅ gjøres i en husholdning og som man ikke gjør bare fordi det er gøy. Når det gjelder matlaging er både jeg og min samboer ivrige hobbykokker, så dette er gøy for oss. Likevel tar jeg det med som husarbeid, for det er jo ikke alltid man har mest lyst til å stå på kjøkkenet over varme gryter den neste timen. Husarbeid er plikter som må gjøres for at husholdningen skal gå rundt, kan man vel oppsummere kort.

Skrevet

Husarbeid: Handle mat, pakke opp, lage mat, vaske opp, tømme oppvaskmaskin, vaske benkene og kjøkkenskap, vaske vindu, vaske badet, skifte på senga, vaske gulv, støvsuge og riste tepper, vaske badet, tømme søppel, gå ut med den, rydde hus, vaske klær, henge opp/tørke klær, brette klær, rydde kleskap, vaske rundt, bytte gardiner, hente ved, fyre i ovnen.

Så har du den som er ute: det kaller jeg ikke det daglige husarbeid:

skifte dekk, hugge ved, rake hagen, måke snø, male hus osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...