Gå til innhold

Bordplassering...

@lfa

Anbefalte innlegg

Vi har ikke tenkt å splitte par.

Er det da vanlig å la foreldreparene også få hverandre til bords?

Ser nemlig at det "riktige" er at brudens mor har brudgommens far og brudgommens mor har brudens far.

Men det blir kanskje dumt å splitte de når vi ikke splitter noen andre?

Bortsett fra forloverne som får hverandre... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal heller ikke splitte par og synes da det er dumt at vi skal splitte foreldrene også. Så min mor kommer tl å site sammen med min far etc.... Ingen splitting her i gården nei. Synes ikke det er noe særlig å splitte par i et bryllup, tradisjon eller ikke.... Det er koseligere å spise/sitte sammen med sin kjære i et bryllup. Det er min mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært i bryllup uten splitting av par. Og i alle disse har foreldrene sittet sammen. En ting er riktig etikette, en annen ting er praksis.

I de jeg har vært i har man sittet i hestesko, da har brudeparet sitti på midten, så foreldrene på hver sin side av disse, for så evt søsken, eldste nærmest osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi splitter heller ikke opp par, verken foreldre eller andre gjester. Forloverne sitter sammen med sine kjære, men blir plassert rett overfor hverandre. Tror alle sammen får det hyggeligere slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Vi har tenkt til å splitte hele bunten, vi! Skikkelig miksing og triksing med tanter og onkler, kusiner og fettere + venner midt oppi det hele. For oss er det litt av poenget med bryllupsfesten; at folk skal bli kjent med hverandre! Og familiene våre kommer nok til å klikke seg sammen til kaffen uansett, så da har vi ikke tenkt til å gi de noe valg under middagen :ler:

Når det gjelder spørsmålet ditt om dere bør splitte foreldrene deres, synes jeg dere like gjerne kan la være, så lenge alle de andre parene skal sitte sammen.

:vinke: Amelie

PS (fordi jeg vet spørsmålet kommer): Tror ikke noen av gjestene våre kommer til å takle dette spesielt dårlig, og de "tvilsomme tilfellene" plasserer vi i nærheten av noen de kjenner, sånn at de ikke skal føle seg helt lost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi splitter foreldrene våre. Dette fordi det er tradisjon. Allerede i kirken skal egentlig brudens familie og brudgommens familie sitte på hver sin side. Og etter vielsen skal egentlig brudens mor gå ut med brudgommens far og motsatt. Og ved bordet skal brudens foreldre flankere brudeparet. Og brudgommens foreldre vil sitte utenfor.

Slik har det vært i alle bryllup jeg har vært i unntatt ett; Og der fikk jeg ikke akkurat inntrykk av at familiene hadde forent seg.. De satt på hver sin side av brudeparet, og etter middagen forble det to grupperinger.

Man skal visstnok ikke skille kjærester/forlovede. Men ektepar skal man skille.

Vi er fortsatt i tvil om vi skal skille ektepar eller ikke. Tror mange ville sette pris på å sitte sammen med nye, og bare noen få ville føle seg ukomfertabel med å sitte uten sin kjære.

Vi prøver å ta hensyn til gjestene samtidig som vi ønsker en hyggelig fest.

Så vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi splitter foreldre slik at min mor sitter sammen med hans far og min far sitter sammen med hans mor.

Så splitter vi forloverparene slik at forloverne har hverandre til bords og deres ektefeller har hverandre til bords. Ingen andre blir splittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å splitte foreldrene. Så min mor sitter med hans far, og hans mor sitter med min bestefar (som skal følge meg til alters)..

Men, nå har det seg sånn at min bestefar kanskje ikke kan komme :cry: og da vet jeg ikke hvordan jeg skal sette opp bordet.. Hvem skal sitte oppe med oss da? Må jo være partall som sitter der, ellers blir jo ikke vi midt på bordet...

Noen forslag? Min far og hans familie er uaktuelle! De skal ikke få noen rolle i det hele tatt... Vanskelig det der.. Blir vel bestemor som står nest i rekken, men det blir jo litt teit da vi ikke setter hans bestemor der og... Uff... Håper bestefar kommer.. DA blir jeg glad da!! (ikke bare grunnet bordplasseringen da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i begge typer bryllup, jeg. Og det fungerer helt fint å splittes. I et av de bryllupene hvor familiene satt samlet ble det heller lite mingling senere også, så jeg synes det er en fin skikk å blande gjestene under middagen.

Ellers er det vel som Felix sier, ganske vanlig at man splitter de gifte, mens de med kortere fartstid får sitte sammen. Selv om man splitter parene, så sørger vel de fleste som ordner bordplassering for at ikke gjestene havner blant "bare ukjente".

Hvis parene først sitter samlet, synes jeg foreldrene også kan gjøre det.

Pulsatilla :smilejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi splittet ikke opp par. Foreldrenen fikk velge, og siden min far er døv på det ene øret, tok vi også hensyn til det.

Vi ble sittende på følgende måte:

Brudg.s far - brudens mor - brud - brudgom - brudg.s mor - brudens far

Det fungerte fint, ingen som reagerte på at disse ble splittet mens andre par fikk sitte sammen.

Forøvrig prøvde vi å plasserer folk sammen, som vi trodde hadde noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...