Gå til innhold

Drikke til middagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plasserer dere mineralvann på bordet?

Vi hadde i grunn tenkt å ha både vin og mineralvann til middagen, da det ikke er alle som liker vin (men vi har lyst på, så da tar vi det med likevel).

Vinen er grei nok, det tar vel servitørene seg av?

Blir det rotete å plassere flasker med mineralvann på bordet?

Inni mitt hode blir det nemlig ikke så fint... men hva gjør dere? :)

Skrevet

Servtørene kommer til å ta seg av dette også. Synes heller ikke det ser særlig vakkert ut med Colaflasker på et festpyntet bord... Men vi kommer til å ha ekstra servitører som tar seg av KUN drikke til gjestene. Så jeg tror det skal gå bra med denne løsningen. :D

Skrevet

Vi kommer til å ha noen brusflasker på bordet. Så får servitørene ta seg av resten. Jeg har vært i flere bryllup, hvor det ikke har vært beregnet tid til servering av alkoholfri vare. Jeg har måttet be om alkoholfri drikke opptil 4 ganger og i det ene bryllupet satt jeg helt til desserten før jeg fikk noe alkoholfritt (vann i glasset vi hadde fått velkomstdrikken). Hadde jeg likt Farris, hadde alt vært så meget enklere.

Brusflasker er ikke det peneste på bryllupsbord, men pass på at det er nok kapasitet blant servitørene om de må ta seg av alkoholfri drikke! Det er ikke morsomt å vente, vente og atter vente på noe å drikke bare fordi man ikke drikker alkohol.

Dessuten er det visst vanlig folkeskikk å alltid spare litt i glasset - i tilfelle noen skulle be om en skål. Med et halvt glass vin (som jeg ofrer på meg selv om jeg skal være kjørbar), er det ikke lett å spare til 20 skåler! :cry:

Skrevet

Jeg synes ikke det er særlig pent med flasker med mineralvann stående på bordet, så vi lot servitørene servere dette også.

Skrevet

Vi gjør det enkelt, vi skal ha koldtbord og lar servitørene servere vin mens vi ha egen alkofri buffet.

Skrevet

Vi skal ha mineralvann på bordene, ja. Jeg har tenkt på å bruke Farris og Mozell (i tillegg til mugger med 'vanlig' vann) - de fins i sånne ganske stilige flasker... Men vi får se! Er egentlig ikke sånn fryktelig nøye for oss, da... (Tror ikke jeg klarer å huske hvor brusen har stått i de bryllupene jeg har vært før, så da er det vel gjerne ikke noe man legger så voldsomt merke til?)

Skrevet

Går det an å kjøpe sånne "fine" mozellflasker i vanlig butikk? eller er de bare for restaurant/bar-segmentet? Jeg har iallefall aldri sett dem på rema, men det trenger ikke å bety at steder som ultra ikke har dem. rema har generelt smalt utvalg.

Gjest Helenius
Skrevet

De fine mozellflaskene har i alle fall jeg sett på Centra Colosseum (Majorstua i Oslo) - du finner dem altså i velassorterte matvareforretninger. De er kjempefine og gjør seg godt på et bord, spør du meg!

Hvor det blir av flaskene, aner jeg ikke, det lar jeg være opp til stedet vi skal ha selskapet... (Men halvannenliters plastflasker med Cola tar seg jo ikke så pent ut på et festdekket bord, så det regner jeg med at de skjønner og ordner helt av seg selv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...