Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som sitter foran pc`n veldig lenge av gangen, og veldig ofte. Han er på Blink, Nettby, Facebook og you name it... Alle steder legger han ut store mengder bilder av seg selv. Han tar bilder i alle slags sammenhenger, og legger ut fortløpende.

Jeg syns det er negativt. Det føles som om han legger ut, for å få mest mulig oppmerksomhet og vil ha tilbakemeldigner og kommentarer på at han er "med".

Som kjæreste syns jeg ikke det er ok at min gutt er tilgjengelig i alle vinkler for alt som rører seg av lystne jenter der ute. Bildene fører til at damer tar kontakt og kommenterer, og selvfølgelig prøver noen seg på en flørt også.

Det blir kaos i et forhold av for mye tid og innsats på nett, syns jeg.

Hva syns dere?

Hilsen ei som er trett av alt dette styret. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han veldig sosial og gir mye av seg selv til vanlig? Er det bare bilder av seg selv han legger ut?

Jeg hadde heller ikke likt det hvis typen min satt mange timer foran dataen hver eneste dag og la ut drøssevis med bilder av seg selv, så hvis det er snakk om veldig mange bilder, samt at bildene er av bare ham og ikke turer og opplevelser sammen med andre, så hadde jeg nok reagert som du, og kanskje prøvd å ta det opp med ham.

Skrevet

Men hvis han er en sosial person, så kan det jo hende at han bare liker å dele livet sitt med andre og gjør det gjennom å legge ut bilder på nettet?

Skrevet

Da jeg og min samboer ble sammen slettet vi oss fra slike steder. I respekt for hverandre. Jeg er på facebook, men ikke samboeren min. Men det går dag og uker utenom at jeg er innom, jeg legger ikke inn bilder, mottar ikke klipp, klemmer og blomster, og jeg har heller ikke gamle elskere i vennelisten min;)

Snakk med han om dette. Jeg skjønner godt at du reagerer.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg leste nettopp en artikkel om at internett, msn og sms er en av de nye, store trusslene mot dagens kjæresteforhold/ekteskap.

Sjalusi, usikkerhet, uenighet omkring dette, er noe av det som skaper mest konflikter hos mange par. Utroskap pr sms eller internettfora er et økende problem, og mange går faktisk fra hverandre pga dette.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen har behov for bekreftelser fra andre enn partneren sin gjennom disse kanalene, og at de ikke forstår at dette er respektløst overfor partneren.

Som om et forhold ikke kan være utfordrende nok fra før, så skal man altså bevisst lage enda et problem...

Jeg har blitt en voksen dame på 40 år, og syns det er trist å se denne utviklingen. Dette problemet eksisterte knapt for 10 år siden.

TS burde ta en alvorsprat med sin kjære omkring sine følelser om dette. Hvis han ikke tar det på alvor, mangler han den nødvendige respekten for henne.

Skrevet
Jeg leste nettopp en artikkel om at internett, msn og sms er en av de nye, store trusslene mot dagens kjæresteforhold/ekteskap.

Sjalusi, usikkerhet, uenighet omkring dette, er noe av det som skaper mest konflikter hos mange par. Utroskap pr sms eller internettfora er et økende problem, og mange går faktisk fra hverandre pga dette.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen har behov for bekreftelser fra andre enn partneren sin gjennom disse kanalene, og at de ikke forstår at dette er respektløst overfor partneren.

Som om et forhold ikke kan være utfordrende nok fra før, så skal man altså bevisst lage enda et problem...

Jeg har blitt en voksen dame på 40 år, og syns det er trist å se denne utviklingen. Dette problemet eksisterte knapt for 10 år siden.

TS burde ta en alvorsprat med sin kjære omkring sine følelser om dette. Hvis han ikke tar det på alvor, mangler han den nødvendige respekten for henne.

Det er blitt alt for enkelt og alt for tilgjengelig. At det er svik å se på sin partners pc eller mobil syns jeg faktisk er underlig, siden de fleste faktisk har grunn til det.

Selv når de oppdager utroskap får de pes for å ha snoket. Den beste og letteste måten man kan finne ut om den du lever med er ærlig med deg er å ta en titt.

Min samboer bryr seg ikke om dette lengre, nettopp fordi han ikke har noe å skjule. Jeg har titta på tlf hans 3 ganger, første gangen ble han sint. 3 gangen sa han ingenting da jeg sa jeg hadde sett på tlf hans. Han vet at jeg trenger å bygge opp tilliten til hans igjen og betyr det ta en liten titt på hans tlf for å være trygg så gjør det han ingenting.

Med så mye svik det er i dag, så mye utroskap skal hvertfall ikke jeg bruke år på å finne det ut fordi alt skal være privat;)

Skrevet

Du kjenner din kjæreste best, men generelt syns jeg man må få lov til å ha profiler på både nettby og facebook og legger ut bilder om man føler for dèt, det er da mange som holder kontakt med venner på den måten uten at det betyr at man også er på sjekker`n.

Skrevet
Du kjenner din kjæreste best, men generelt syns jeg man må få lov til å ha profiler på både nettby og facebook og legger ut bilder om man føler for dèt, det er da mange som holder kontakt med venner på den måten uten at det betyr at man også er på sjekker`n.

Absolutt det er jeg enig i:) Man ser jo hva som foregår om man går inn der. Jeg er forlovet på min profil på facebook:;)

Skrevet

Man ser hva som foregår i gjestebøkene ja, men ikke i brevene. Jeg har opplevd at min kjæreste flørtet heftig med et kvinnemenneske som han traff sent en kveld på Nettby. Det var i mine øyne svært frekk og seksualitetsrettet flørt. Jeg reagerte spontant og ble sint! Han forsvarte seg med at han ikke skjønte at det var så farlig. Han så bare humor i det. Flere hadde vært med på tråden og stått og heiet og ledd på sidelinjen, ettersom det ble sprøere og villere ettersom "humoren" utviklet seg.

Nettet er i sannhet en trussel for et "normaltfungerende" forhold, slik som man kjente det før i tiden. Mulighetene har blitt altfor mange. Alle gjør det, og da kan det vel ikke være så galt, kan det? Jeg mener at det kan. Desverre.

Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

uff. noe så umodent. tydelig at han er usikker på seg selv.

har vært borti lignende i en periode hvor jeg datet noen fra nettet.

de alle var desperate nett-nerds som ikke kunne annet enn å legge ut nye bilder av seg selv i forskjellige poisturer på sjekkesider e.l.

helt helt tragisk!!!

jeg fikk meg noen gode lattere av de "menna" her i allefall. tipper mange hadde dame og. som i ditt tilfelle.

en ting er sikkert. noe mangler i et forhold når en gutt gjør sånn. og noe mangler i hjernen(e) hans også. barn!!!

Skrevet

Tja, hvis forholdet trues at nettby så var det kanskje ikke så veldig bra til å begynne med?

Altså, er han _avhengig_ så er det skadelig på samme måte som alle andre avhengigheter, men å legge skylde på omg-teh-interwebs når ting ikke er bra, blir for dumt.

En fyr som flørter (uvettig) over internet hadde gjort det IRL også, forskjellen hadde bare vært at du ikke hadde visst om det.

Jeg er en nerd og er gift med en nerd, og vi er ganske så nettsosiale. Vi er lykkelige på 10ende året og har aldri hatt disse problemene. Og kan vi så kan alle. Gjelder bare å finne riktig partner.

Skrevet

Flørt på nett liker jeg ikke, verken i skul eller åpenlys flørting på sider hvor alle kan lese det. Men jeg hadde faktisk reagert sterkere om min mann hadde flørtet åpenlyst på facebook enn om han hadde en privat nettflørt.

Når det er åpenlyst blir det bare så sykt nedverdigende at alle kan se at min mann har lyst på en annen. Skal han først være idiot så får han ha vett nok til å begrense skadeomfanget.....

Har selv en kompis som er på facebook, nettopp blitt pappa og er samboer. siden hans kryr av lettkledde kvinner, "hvem er deiligst","ukens babe" og suss og klem hilsener fra unge jenter. Masse av bilder av han i festsituasjon med alle andre enn samboeren. Jeg synes det er flaut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...