Gjest Chrissy82 Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Om litt under 2 uker har jeg og kjæresten min vært sammen i 6 mnd. Jeg lurer på om jeg skal gi han noe gave eller om vi skal gå ut og spise på en restaurant. Men er det vanlig å feire sånne dager? Lenge siden jeg har hatt kjæreste. Vi har ikke feiret noen andre dager. Noen synspynkter?
Gjest Venetia Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 På vår 6månedersdag ga vi hverandre gaver; jeg ga en stor scrapbook med masse herlige minner, og fikk tilbake en bamse, kort, og mer jeg ikke husker akkurat nå. Har pleid å gjøre noe spesielt/gi en liten ting for hver måned som går, og på vår ettårsdag som er om ikke så lenge skal vi ut og spise på restaurant. Men det er en søndag da. :/ Også skal jeg finne på noe å gi ham, vet ikke helt hva enda men. Mulig et album til og noe småtteri, kanskje et brev. Ellers har jeg brukt opp mange av de romantiske ideene tidligere!
Gjest Chrissy82 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Takk! Jeg tenkte jeg skulle gi han liten ting men vet ikke hva enda.. Vår dag er 2.pinsedag. Så da spørs det om vi finner på noe eller bare tar en rolig kveld hjemme. Jeg har gitt han noen småting underveis de siste månedene..
Gjest Elfrida Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Vi markerer ikke halvår, vet ikke hvor vanlig det er egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes markering av måneder og halvår og slikt er temmelig fjortis.. Det hører mer til når man er ung og forhold gjerne bare varer noen måneder (som min kusine konfirmanten sa det om sin kjæreste "vi har vært sammen dødslenge - tre måneder!!!"...) Markering av hele år er ok, men jeg synes ikke gaver er nødvendig. En bedre middag må da holde. (Jeg er litt imot å gi gaver bare for å gi gaver generellt, da, det er nok bruk og kast i samfunnet som det er, man trenger ikke "søte små bamser" som går rett i et skap/bosset)
Sol79 Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Er enig med henne som skriver av markering av halvår blir fjortis. Bamser er søtt når man er 14 år, men hva skal man med det liksom? Jeg har aldri markert annet enn årsjubileum med kjærester og da kjøper vi ikke gaver til hverandre, men vi går ut og spiser.
W. Wallace Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Kan komme med min egen vri på hele dette "feire spesielle dager"-fenomenet. Selv feirer jeg ikke slike dager med noe spesielt. Det er selvsagt unntak med 10 år, 20 år, 50 år og andre enorme tall, som jeg enda ikke har nådd en særlig stor brøkdel av. Når jeg sier at jeg ikke feirer slike dager spesielt, så betyr det heller at jeg stort sett feirer hele tiden. Hvorfor skal det være en spesiell dag eller en "event" som skal feires? Hva med å bare feire at dere er sammen NÅ og at det er ufattelig masse å utforske sammen. I stedet for å ende opp i hverdagsfellen med Hotel Cæsar, et eller annet idiotisk "vil du bli filmstjerne/idol/millionærprogram" etterfulgt av nyhetene og en "spenningsserie" som er lik alle andre kan man enkelt gjøre hver eneste dag til en opplevelse ulik alle andre. Det behøver ikke koste penger heller. Bare et litt annet tankesett å tenke over. Når det er sagt synes jeg definitivt dere skal feire
Gjest Venetia Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 ^ Hvordan kan man enkelt gjøre hver eneste dag til en opplevelse ulik alle andre? Kom gjerne med ti-tjue forslag siden du har så mange.
Lillros Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 Ååh, det er så koselig å feire sånne dager :o) Vi feirer hver mnd vi :o) Syntes det er koselig! 13'ende i hver mnd, koser vi oss ekstra. Ikke hver gang vi gir ting til hverandre, men vi lager alltid en ekstra god og koselig middag, og koser oss skikkelig sammen. Det er vår dag! Er mange som syntes det er teit, å "ferie" hver mnd. Men det syntes ikke jeg. Syntes det er ganske romantisk, og jeg føler meg så heldig som har funnet meg en så god kjæreste! Må feire dagen slik dere ønsker. Gi en fin og søt gave. Husker jeg gikk inn på www.fotoknudsen.no og fant bilder av kjæresten min, og de han var gla i (familie, hundene, meg osv) og fikk laget en sånn "bok" med tekst på hvert bilde. Han ble skikkelig gla!! Går an å kjøpe teater biletter, eller konsert bilett vis det er noe som skjer når dere har 6 mnd dag. Og bestille bord på resturangen dere syntes er best! Vi har pleid å gå på Indisk, da vi elsker slik mat! Lykke til, og kos dere masse på dagen deres! :o)
W. Wallace Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 ^ Hvordan kan man enkelt gjøre hver eneste dag til en opplevelse ulik alle andre? Kom gjerne med ti-tjue forslag siden du har så mange. Har du utforsket all den typiske maten for hver enkelt region i verden? Det er et par tusen forslag der, enten du velger å lage selv, gå på restaurant eller reise. Hvis du er hjemme kan du gjøre det til en helaften. Ikke bare "spis indisk", les deg opp om India, finn bilder, lær om kulturen, kjøp en toskansk vin og finn ut hvordan de lager den og hva den lukter og smaker. Gå en tur til et sted i byen dere ikke har vært før, utforsk. Ikke planlegg å gå på Peppes Pizza, men gjør det til en regel at dere skal teste noe nytt hver dag. Kjøp en sexhuske. Dra på nakenbading med en kurv full av ost og en hvitvin. Meld dere på salsakurs. Yoga. Bedriv nakenyoga i stua. Gå ut å ha vannkrig med russen. Fest en dildo i pannen å gå rundt i byen en time. Fallskjermhopping. Rafting. Strikkhopp. Laksesafari. Dra med deg venner. Go nuts! Vær kreativ, det er så mange ting å gjøre som du aldri får tilgang til hvis du ikke oppsøker opplevelsene. De kommer sjelden til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå