Gå til innhold

"Feilringing"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et prblem som gjør meg litt engstelig her jeg sitter... Det er en mann som ringer til meg å skal ha tak i en Larsen. Dette er andre gang på en dag. Det er nå forsåvidt greit. Men så begynner han å prate med meg og spør meg ut om både det ene og det andre. Private ting, spesielt henblikk mot mitt private kjærlighetsliv. Det er ganske ekkelt. Jeg prøver å bryte han av, men han er gir seg ikke... Jeg vet hvem nummeret er registrert på og navnet, men det kan jo bare være en bløff...

Nå ringte han meg igjen og klokken er 1 om natta. Han lå tydeligvis i sengen å skulle prate med meg... jeg bare la på. Ringer han en gang til så legger jeg på eller lar være å svare...

Har dere opplevd noe slikt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et prblem som gjør meg litt engstelig her jeg sitter... Det er en mann som ringer til meg å skal ha tak i en Larsen. Dette er andre gang på en dag. Det er nå forsåvidt greit. Men så begynner han å prate med meg og spør meg ut om både det ene og det andre. Private ting, spesielt henblikk mot mitt private kjærlighetsliv. Det er ganske ekkelt. Jeg prøver å bryte han av, men han er gir seg ikke... Jeg vet hvem nummeret er registrert på og navnet, men det kan jo bare være en bløff...

Nå ringte han meg igjen og klokken er 1 om natta. Han lå tydeligvis i sengen å skulle prate med meg... jeg bare la på. Ringer han en gang til så legger jeg på eller lar være å svare...

Har dere opplevd noe slikt??

Hadde det vært meg, og han hadde ringt igjen, hadde jeg sagt "Ringer du engang til, så ringer jeg til politiet" og lagt på. Og jeg hadde gjort det og, da jeg og syntes det hadde vært ekkelt!

Skrevet
Hadde det vært meg, og han hadde ringt igjen, hadde jeg sagt "Ringer du engang til, så ringer jeg til politiet" og lagt på. Og jeg hadde gjort det og, da jeg og syntes det hadde vært ekkelt!

Det hadde jeg også gjort!

Jeg har en som stadig ringer mitt nr. Han skal ha tak i XX. Jeg har sjekket XX sitt nr, det slutter på "85", mitt slutter på "58". Så det er nok feiltasting av ham, men han blir stadig like forbløffet, og påstår det er noe feil med telefonen!

Skrevet
Jeg har en som stadig ringer mitt nr. Han skal ha tak i XX. Jeg har sjekket XX sitt nr, det slutter på "85", mitt slutter på "58". Så det er nok feiltasting av ham, men han blir stadig like forbløffet, og påstår det er noe feil med telefonen!

Ikke like skummelt, men jeg hadde ei dame som ringte meg stadig vekk og skulle til museet her i byen :Hehe: Hun ble alldeles overrumplet hver gang det var jeg som tok telefonen. Museet har samme siffer som meg men i en annen rekkefølge, så hun blingset nok litt stakkar.

Etterhvert så sa hun : "Åh, er det deg igjen" når jeg tok telefonene :fnise:

Til TS: Enig - si at du anmelder og om han ikke slutter - gjør det.

Skrevet

Kan tilføye at ellers er nr likt. Så her er det en naturlig forklaring, og ikke noe "skummelt", som i TS sitt tilfelle.

*avsporing*

Skrevet

Det hender at det er noe galt med telefonen, f.eks var det en gang at vi kom til nødnummeret når vi ringte et nr. fordi telefonen klikka og registrerte bare de første eller siste tallet, som da var 113.

Men altså, i TS sitt tilfelle ville jeg gjort som Jofis foreslår. Det høres jo bare ekkelt ut! :hår:

Skrevet

Ja, jeg har notert meg nummeret... ringer han igjen så sier jeg at jeg ringer politiet visst ikke han slutter. :(

Takk for svar. Blir temmelig skjelven i buksene etter slike opplevelser.

Skrevet
Ja, jeg har notert meg nummeret... ringer han igjen så sier jeg at jeg ringer politiet visst ikke han slutter. :(

Takk for svar. Blir temmelig skjelven i buksene etter slike opplevelser.

Noe lignende har skjedd meg (bare med SMS da). Etter at jeg truet med politiannmeldelse ble det endelig stille.. Lykke til da ;)

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Usj, det er rimelig ekkelt når det blir sånn. Jeg hadde nok truet med å ringe politiet ja,

Jeg hadde en gammel mann som drev å ringte feil til meg, han skulle ha tak i barnebarnet sitt. Han hette Sommerfeldt til etternavn og vi ble etterhvert ganske gode telefonvenner. Det var bare hyggelig, og jeg tar meg i det en gang i blant å undre på om han fortsatt lever eller ikke..

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)
Gjør det. Og så legger du på. Du trenger ikke være høflig mot ham, legg på selv om han prater i vei. Ikke vent på at han skal svare, bare legg på.

(Edit: rettet opp feil)

Endret av Elfrida
Skrevet

På min tlf kan jeg legge inn sperre på visse nummere...da ringer ikke tlf i det hele tatt hvis noen på nummeret prøver å ringe meg. Kanskje det går på din tlf også?

Ellers tror jeg at jeg hadde politianmeldt/truet med å politianmelde hvis han fortsatte jeg også. Men tror jeg hadde begynt med å rett og slett la være å ta telefonen. Sannsynligvis er det en ensom ufarlig skrulling, men ekkelt er det uansett.

Skrevet

Kanskje du kan få en mann til å ta telefonen ?

Det er ofte særdeles effektivt på slike som han du virker å være utsatt for.

Skrevet
På min tlf kan jeg legge inn sperre på visse nummere...da ringer ikke tlf i det hele tatt hvis noen på nummeret prøver å ringe meg. Kanskje det går på din tlf også?

Ellers tror jeg at jeg hadde politianmeldt/truet med å politianmelde hvis han fortsatte jeg også. Men tror jeg hadde begynt med å rett og slett la være å ta telefonen. Sannsynligvis er det en ensom ufarlig skrulling, men ekkelt er det uansett.

Hvordan legger en inn en slik sperre? Det hadde jo vært greit. :)

Skrevet

Eller blås i en fløyte eller lag en skikkelig høy og ubehagelig lyd neste gang, kanskje?

Skrevet

Jeg hadde en trivelig stalker som både fulgte etter meg iløpet av dagen, og ringte på kvelden for å opplyse meg om at han hadde sett alt jeg hadde gjort den dagen. Hyggelig.

Fortalte det til slutt til moren min (jeg var bare femten), og da stoppet det plutselig. Mulig hun anmeldte det, eller tok tlf når han ringte.

Jeg synes du skal sperre nr, eller si ifra at en anmeldelse er like rundt hjørnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...