Gå til innhold

stiller spørsmål - tåler ikke svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med enkelte brukere, de færreste av oss, som glefser til når man forsøker å svare på et spørsmål de har?

Noen virker jo rett og slett sinnsforvirret. Virker som de legger ut spørsmål som høres seriøse ut - for så å hugge til og kritisere. (Nye, for det meste, pluss gjester.) :evil:

Opplevd det samme? :o

Får lyst til å glefse tilbake, men tonen her inne blir jo helt for j.....

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Hvis dette gjelder nye brukere/gjester kan det jo være at de ikke er forberedt på kritikk. Kritikk vekker forsvarsfølelsene i mange, og angrep er som kjent det beste forsvar.

At dette gjelder nye brukere forteller kanskje også at man blir roligere med tiden når man blir mer erfaren.

Jeg tror dette kan være en forklaring, men er helt enig i at det er en uting. Når man spør, må man også tåle svar dersom svarene er gitt på en skikkelig og saklig måte.

Skrevet

Jo da - kan hende du har rett - etterhvert blir man ganske hardhudet når man legger seg til klar for hugg. Men i en del tilfeller kan det dreie seg om helt hverdagslige spørsmål - altså ikke der det er følelser med i bildet. Men det er jo heldigvis unntakene... :wink:

Gjest Mzfire
Skrevet

Føler meg litt "truffet" her, selv om det ikke er meg du sikter til. Jeg må si at jeg selv har begynt å bli ganske hardhudet. Syns jeg tålte mindre før. Men altså jeg er klar over selv at jeg 2,3 ganger i løpet av den tiden jeg har vært her på KG har svart surt tilbake. MEN, da for det jeg har stått opp for meg selv og slått i bordet over urettferdighet. Syns det må være lov å si fra på en ordentlig måte om noen har gått for langt. Men ikke over filleting..

Skrevet

Jeg er helt enig med MzFire.

Har fått noen heller nebbete svar selv tidligere, synes jeg. Og da har jeg sagt ifra...... Det burde være lov.

Men nå vet jeg ikke hvilke eksempler Vega sikter til, så er vel enig på "begge sider"

Diva :)

Skrevet
Noen virker jo rett og slett sinnsforvirret.

Helt seriøst: Det er faktisk mange blant oss som har psykiske problemer, ikke alle mennesker med psykiatriske lidelser er gjemt vekk på anstalt.

Skrevet

Helt seriøst: Det er faktisk mange blant oss som har psykiske problemer, ikke alle mennesker med psykiatriske lidelser er gjemt vekk på anstalt.

Obs! Tråkket jeg noen på tærne igjen... :oops:

Jeg mener ikke annet her med begrepet sinnsforvirret - enn ute etter bråk - og kranglete - dvs. uberegnelig. De fleste med psykiske lidelser er vel mer normal og oppegående enn de uten... tenker nå jeg.

Gjest Starya
Skrevet

Jeg har merket meg det samme, på flere forum. det kan nok være noe i det at de som er uvant med nett-forum kanskje ikke helt er forberedt på hvor personlig kritikk kan føles. Det er noe å venne seg til. Husker selv da jeg var ny på nett. Da kilte det litt i magen da jeg så at jeg hadde fått svar på noe lille ubetydelige meg hadde skrevet. Det var rett og slett rart.. :lol:

Gjest Starya
Skrevet

Jeg mener ikke annet her med begrepet sinnsforvirret - enn ute etter bråk - og kranglete - dvs. uberegnelig. De fleste med psykiske lidelser er vel mer normal og oppegående enn de uten... tenker nå jeg.

Tror nok mesteparten av de med psykiske lidelser ikke vil føle seg så veldig truffet av dette. Ihvertfall ikke de jeg kjenner, og det er jo noen... (Du skulle hørt det modern kan komme med i blant, og hun har jo vært innlagt selv da..)

Men, det vil vel alltids være noen som tar seg lettere nær av ting enn andre, uansett hva det gjelder.

Skrevet

Nei, nei, nei, tråkket ikke på noens tær, det var ikke det jeg mente. "Sinnsforvirret" ble bare et stikkord for meg for en tanke som har streifet meg mange ganger: Enkelte har det ikke helt greit med seg selv. Andre igjen burde kanskje vært fanget opp av det psykiatriske hjelpeapparatet.

Og ja, det er nettopp noe av det jeg også mener, Vega: At mange er uberegnelige! Kranglete og bråkete; og jeg tror det kan være en reaksjon på ting de sliter med i sin egen hverdag. Trenger ikke være "psyk" for å være sånn, langt ifra. Litt i ubalanse bare, kanskje.

Og noen personer sliter rett og slett med psykiske lidelser som gjør at de f.eks. tror alle er ute etter å ta dem. De stoler ikke på noen, ihvertfall ikke et navn på nett.

Jeg tror forøvrig mange bruker diskusjonsforum som en "tømmeplass" for dritten de går og bærer på. Noen tar også ting til seg, andre ikke. Det er vanskelig å være uberørt uansett hvilken tilstand psyken er i, uansett hvilken "side" man er på.

Du er jo heller ikke uberørt av "kranglete" svar, Vega :wink:

Et helt straight svar fra deg (synes du selv) kan stikke hos en person du ikke kjenner og ikke har sjanse til å kjenne bakgrunnen til. Med det mener jeg ikke å fortelle deg at du burde forandre stilen din, men kanskje det gjør det lettere å bare bære over med dem som er så kranglevorne?

(Eh, fikk jeg fram hva jeg mente, tro?)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Husker en gang jeg startet en tråd her der jeg ba så tynt om litt støtte.

Og det fikk jeg i massevis !

Så kom det et kjempesurt innlegg om at jeg ble oppfattet her åp kg som en skikkelig sur kjerring. Jeg ble utrolig lei meg og måtte spørre de som kjenner meg irl om jeg var det. Heldigvis var det støtte å hente der da !

Fikk også masse støttende pm etter at det sure innlegget var kommet. Utrolig koselig !

Jeg tror også at dersom man har dårlig tid eller ikke klarer å utdype så godt hva man mener, kan det lett se ut som om man skriver sure innlegg.

Ofte kan det være ment som bare å si fra om egne meninger eller å forsvare seg. Kanskje man også føler seg lettere truffet, rammet og såret her inne fordi man ikke snakker med folk men bare skriver. Ingen får spurt tilbake om hva folk mener eller egentlig prøver å formidle.

Og ja, jeg har nok blitt mer hardhudet her inne.

Kommer an på om man spør om støtte eller om andre folks MENINGER. Når man spør om meninger synes jeg at man bør tåle at andre har en annen oppfatning av ting enn det en selv har.

Så det så !

Skrevet

Ok. Hva er Irl forresten?

Det kan jo tenkes at man selv har en sårbar dag - og derfor leser svar i verste mening ... og svarer frekt tilbake. Gjelder begge veier...

Så om to har en dårlig dag, kan de lett krasje her inne. Selv går jeg ikke og tenker på det etterpå, koker bare der og da. Neste gang jeg ser nicket, er det glemt og jeg behandler personen ut i fra hva som er problemet - ikke ut i fra glefsingen sist gang. Mao - jeg skaper meg ikke Kg-uvenner i hodet. Vet jo aldri, kan jo være en man kjenner som sitter der og hugger til, og som man liker godt i virkeligheta. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
IRL = in real life

JEg har en kusine som trodde IRL var Irland, og som ikke helt fikk sammenhengen til å stemme... :ler:

...samme logikk som at ONS er onsdag..? :oops:

Skrevet

Vel.. det er jo noen ganger sånn at når folk spør om en ting, er det folk son slenger med urelevante unødvendige kommentarer som ikke alltid er i en "vennlig tone", og da skjønner jeg at den som stilte spørsmålet kan bli en smule irritert. Men dette vet jeh erlig talt ikke så veldig mye om siden jeg er ganske ny, men det er ihvertfall slik jeg har opplevd det!

Bradshaw

Skrevet

Tåler man ikke et ærlig svar, så kan man gi faen i å spørre etter andres meninger. Dette gjelder både irl og på nett.

Skrevet
Tåler man ikke et ærlig svar' date=' så kan man gi faen i å spørre etter andres meninger. Dette gjelder både irl og på nett.[/quote']

Som om jeg skulle sagt det selv!

Gjest Ikke innlogget Vega
Skrevet

Det er ikke snakk om ærlig svar her - men måten det blir sagt på, og slengbemerkninger. Men der har jeg ikke gått helt fri selv... :oops:

Men da har jeg svart på tiltale... :evil: Ikke lett. For det meste er det jo greit her. Lett å misforstå også...

Skrevet

Jeg liker uansett ikke å pakke meningene mine inn i bomull. Om noen sarte sjeler mot formodning skulle misforstå, så er det de som har et problem, ikke jeg.

Skrevet

Hm - Retz. Vi må kanskje huske på at det er fjortiser her inne på forumet også da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...