Gjest Gjest_Anonyma_* Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hei jeg er i et forhold, som har vart i noen få år. Vi er etablerte og planlegger baby. (jeg har et barn fra før i skolealder også) Nå i det siste har jeg begynt å tvile. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det er sånn jeg er. Tenker: Er det dette jeg skal være resten av livet, er han den rette osv.. Jeg er i grunnen en veldig rastløs person. Siste mnd har jeg fått kontakt med en gammel flamme (vi var sammen bare noen mnd før det ble slutt fordi jeg måtte flytte veldig langt unna) Vi ble på en måte aldri helt ferdige med hverandre. Jeg oppdager at jeg blir veldig fort sjarmert av ham. Han ønsker meg tilbake. Hva i all verden skal jeg gjøre? Vi har jo noen skjær i sjøen som alle andre, det går mest på fordeling av arbeidsoppgaver og at jeg føler at han ikke setter pris på meg. Skal jeg pakke sekken og dra, eller skal jeg bli??
Alice Ayres Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes at du skal pakke sekken og dra, men ikke pakk ut tingene dine fra sekken, for da sparer du tid neste gang du finner noen som er bedre.
Honey Bee Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Jeg synes at du skal pakke sekken og dra, men ikke pakk ut tingene dine fra sekken, for da sparer du tid neste gang du finner noen som er bedre. Hardt og brutalt men meget treffende.
Gjest Screemy Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 -- Dersom du tviler nå så legg prosjekt "barn" fra deg! -- Du sier også at du har litt sterke følelser for en annen og da må du vel finne ut av hvor sterke disse følelsene er før du går videre med den du er sammen med i dag! -- Han du nå er sammen med har du "dagligdagse" problemer med som overhodet ikke er så veldige uvanlige! -- Hvor lenge har dere holdt sammen? -- Jeg mener at du bør glemme denne "tidligere" flammen som du ikke aner om du vil trives med i et forhold. -- Er du villig til å spolere det du nå har mot dette "spøkelset fra fortiden?" -- Treff han gjerne på et vennskapelig nivå for å finne ut av dette! La mannen din få vite om et evt. møte! -- Ikke la førstefølelsen dersom du får den, overgå det du har med din nåværende mann.
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Skjønner hva dere mener, men tror ikke dere forstår meg. Går dette over? Jeg elsker samboeren min, veldig høyt, men føler at jeg ikke får gjensvar. Blir litt lei, men blir veldig lei meg når jeg tenker på å reise fra ham. Jeg vet at han er veldig glad i meg, men han har problemer med å snakke om følelsene sine. Jeg blir litt lei i perioder, men er det sånn det skal være?
Gjest Screemy Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Skjønner hva dere mener, men tror ikke dere forstår meg. Går dette over? Jeg elsker samboeren min, veldig høyt, men føler at jeg ikke får gjensvar. Blir litt lei, men blir veldig lei meg når jeg tenker på å reise fra ham. Jeg vet at han er veldig glad i meg, men han har problemer med å snakke om følelsene sine. Jeg blir litt lei i perioder, men er det sånn det skal være? Nå postet vel du og jeg samtidig, har du lest hva jeg svarte deg?
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 -- Dersom du tviler nå så legg prosjekt "barn" fra deg! -- Du sier også at du har litt sterke følelser for en annen og da må du vel finne ut av hvor sterke disse følelsene er før du går videre med den du er sammen med i dag! Noen sterke følelser er det vel ikke snakk om, vi var ikke sammen så lenge. Men han sjarmerer meg, og jeg vet jeg lett kan forelske meg i ham.. -- Han du nå er sammen med har du "dagligdagse" problemer med som overhodet ikke er så veldige uvanlige! -- Hvor lenge har dere holdt sammen? Vi har vært sammen i tre år -- Jeg mener at du bør glemme denne "tidligere" flammen som du ikke aner om du vil trives med i et forhold. -- Er du villig til å spolere det du nå har mot dette "spøkelset fra fortiden?" nei, det er det som er spørsmålet da.. Nei, jeg vil ikke miste ham, men på samme tid så er jeg usikker på han og hans følelser. Vanskelig å leve med en du ikke vet om elsker deg. -- Treff han gjerne på et vennskapelig nivå for å finne ut av dette! La mannen din få vite om et evt. møte! Han bor i et annet land(naboland), så det er ikke så lett med et kort møte. Jeg tror også at hadde jeg møtt han så hadde jeg brent alle broer..-- Ikke la førstefølelsen dersom du får den, overgå det du har med din nåværende mann. Tusen takk for et seriøst svar.
Gjest Screemy Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg vet at han er veldig glad i meg, men han har problemer med å snakke om følelsene sine. Jeg blir litt lei i perioder, men er det sånn det skal være? -- Har du sagt dette til han som du skriver her i dette innlegget? -- Spør igjen hvor lenge dere har vært sammen! -- Noen menn har vannskeligheter for å snakke om følelser! Forsøk å lirke litt ut av han da om hvorfor han har problemer å snakke om dette! -- Si som du skrev her at du elsker han fordi....etc... og spør han om han elsker deg... etc. og hva han har å si om deres forhold. --Fortell han at du ønsker at han vil vise sine følelser for deg mer enn han gjør mot deg nå - ikke gøy å bli tatt som "en selvfølgelse" Med andre ord:Snakk sammen Tusen takk for et seriøst svar. Selvsagt bare hyggelig Skulle bare mangle da Endret 29. april 2008 av Screemy
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 -- Har du sagt dette til han som du skriver her i dette innlegget? -- Spør igjen hvor lenge dere har vært sammen! -- Noen menn har vannskeligheter for å snakke om følelser! Forsøk å lirke litt ut av han da om hvorfor han har problemer å snakke om dette! -- Si som du skrev her at du elsker han fordi....etc... og spør han om han elsker deg... etc. og hva han har å si om deres forhold. --Fortell han at du ønsker at han vil vise sine følelser for deg mer enn han gjør mot deg nå - ikke gøy å bli tatt som "en selvfølgelse" Med andre ord:Snakk sammen Har vært sammen i tre år. Og har forsøkt å snakke om det, han blir sur og lei. Spør om han elsker meg, og får til svar at han gjør jo det, men han vil ikke si det. Jeg savner vel bare det å bli satt pris på, litt romantikk kanskje. Ikke lett dette her. Føler at jeg ikke blir satt pris på og elsket. Det er surt. Kanskje derfor jeg ser litt på han gamle flammen min..
Alice Ayres Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 NEI, NEI, NEI. Å møte den gamle flammen er det dummeste ts kan gjøre. Man kan ikke ta gode avgjørelser med en fot i hver leir. Hvis du virkelig har tenkt å fortsette forholdet til din nåværende samboer, må du glemme denne tidligere flammen. Det første svaret mitt var faktisk seriøst. Hvis du forlater han du er sammen med nå, fordi du tror at du får det så mye bedre med den andre mannen, tror jeg du kommer til å bli veldig skuffet.
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 NEI, NEI, NEI. Å møte den gamle flammen er det dummeste ts kan gjøre. Man kan ikke ta gode avgjørelser med en fot i hver leir. Hvis du virkelig har tenkt å fortsette forholdet til din nåværende samboer, må du glemme denne tidligere flammen. Det første svaret mitt var faktisk seriøst. Hvis du forlater han du er sammen med nå, fordi du tror at du får det så mye bedre med den andre mannen, tror jeg du kommer til å bli veldig skuffet. Ja, det er det jeg er redd for også, at ting ikke blir bedre enn det de er nå. Han jeg er sammen med er veldig snill, men som sagt vi har være problemer. Jeg hadde rett og slett ikke turt å møte den gamle flammen min før jeg hadde bestemt meg for å gjøre det slutt her. Da hadde jeg ødelagt alt. Skulle ønske jeg kunne se inn i fremtiden jeg..
Gjest men Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Du har allerede et barn. Det barnets hverdag skal ikke avgjøres av "flammer". La ikke din avgjørelse om hvorvidt du vil satse videre med samboer influeres av hvor mange menn du ellers kan bli sjarmert av. Sjarmerende menn vil alltid finnes rundt deg, uansett hvem du er sammen med. Ikke få baby så lenge du er i tvil.
Gjest Screemy Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 (endret) NEI, NEI, NEI. Å møte den gamle flammen er det dummeste ts kan gjøre. Av og til kan dette være lurt dersom man TROR at den gamle flammen fortsatt er noe man "fortsatt vil ha" når man er usikker på det forholdet man er i. Kanskje ikke så bra i denne sammenhengen! Du har jo et barn og en mann!Begge er blitt knyttet til hverandre på en måte og vil også savne hverandre dersom dere går fra hverandre! Enig med bruker "men" sitt svar! Ikke la deg sjarmere av alle menn og husk at han du nå bor sammen med har du noe trygt og godt sammen med! Snakk med han om hva du føler ikke er riktig i deres forhold! (slik jeg tidligere skrev) Treffer du sjarmerende menn ellers i hverdagen så er det på flørtestadiet ikke sant? Flørtende menn vil du treffe "resten av livet" ikke la deg sjarmere så lett da.... Ikke sikkert de ville ha vært noen gode menn å delt livet sitt med fordi om dem er sjarmerende i første møtet! Hvor gammel er du og hvor gammelt er barnet ditt? Endret 29. april 2008 av Screemy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå