~Mocca~ Skrevet 29. april 2008 #1 Del Skrevet 29. april 2008 Helt nederst på min samboer sin selvangivelse må vi fylle inn listepris på bilen vår, som ny. Da vi kjøpte denne brukt aner vi ikke hva listeprisen på denne bilen var når den var ny, hvordan har vi mulighet til å finne ut av dette? Jeg fant en listepriskalkulator på nettet, men der finner vi bare ut listeprisen på nåværende tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 29. april 2008 #2 Del Skrevet 29. april 2008 Helt nederst på min samboer sin selvangivelse må vi fylle inn listepris på bilen vår, som ny. Da vi kjøpte denne brukt aner vi ikke hva listeprisen på denne bilen var når den var ny, hvordan har vi mulighet til å finne ut av dette? Jeg fant en listepriskalkulator på nettet, men der finner vi bare ut listeprisen på nåværende tidspunkt. Merkelig??I min selvangivelse var det listepris utifra hvor gammel bilen er.Jeg hadde en 95-modell,caravelle-Listeprisen var 31500.Da jeg byttet til en mazda 91-modell tidlig i år,slettet jeg caravellen og satte inn Mazdaen i selvangivelsen(levert på nett)Da ble bilen bare verdt 1000,- Med andre ord,når dere plotter inn årsmodell og reg.nr,kommer automatisk listeprisen opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kai H. Skrevet 29. april 2008 #3 Del Skrevet 29. april 2008 Hei! På Skatteetatens sider finner du en oversikt over listepriser på biler fra 1994 til 2007. Håper du kan finne det du trenger der om ikke Honey Bees løsning virker for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 29. april 2008 #4 Del Skrevet 29. april 2008 Ligningsverdien kommer automatisk når du legger inn listeprisen, men listeprisen kommer ikke automatisk opp, den må du finn i linken over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 30. april 2008 #5 Del Skrevet 30. april 2008 Du må jo se på årsmodell, og så utgjør ligningsverdien en prosentsats av lsiteprisen. F.eks. ligningsverdien for en 2007-modell er på 75% av listepris. Alt dette står i rettledningen, eller om du trykker på spørsmålstegnet på altinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #6 Del Skrevet 1. mai 2008 Merkelig??I min selvangivelse var det listepris utifra hvor gammel bilen er.Jeg hadde en 95-modell,caravelle-Listeprisen var 31500.Da jeg byttet til en mazda 91-modell tidlig i år,slettet jeg caravellen og satte inn Mazdaen i selvangivelsen(levert på nett)Da ble bilen bare verdt 1000,- Med andre ord,når dere plotter inn årsmodell og reg.nr,kommer automatisk listeprisen opp. HVis du hadde caravellen ved utgangen av 2007 er det den du skal skatte for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå