Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 1. Trenger man en spesiell type symaskin for å sy i stretch-stoffer? Hvor mye koster i så fall en slik maskin? 2. Finnes det noen nettsider der man kan lære hvordan man tegner mønstre til klær? Jeg har massevis av ideèr til hva slags klær jeg vil lage, men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne...
Gjest Skredder Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 1. Trenger man en spesiell type symaskin for å sy i stretch-stoffer? Hvor mye koster i så fall en slik maskin? 2. Finnes det noen nettsider der man kan lære hvordan man tegner mønstre til klær? Jeg har massevis av ideèr til hva slags klær jeg vil lage, men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne... 1.Du trenger ikke nødvendigvis en spesiell maskin,men det er en fordel å bruke det som kalles stretch-nål.De får du kjøpt i vanlige sybutikker,og de koster ikke mye. 2.Folkeuniversitetet i Oslo har hatt slike kurs,men tilbudet varierer kanskje litt etter hvor i landet man bor.På Design og tekstil-utdanningene på yrkesskolen bruker de bøkene "Mønsterkonstruksjon og tilskjæring",og "Søm mønsterkonstruksjon og modellering".De går an å bestille på www.yrkeslitteratur.no.Ellers kan du kanskje ta kontakt med en yrkesskole som tilbyr denne utdanningen,og høre om du kan få være hospitant,dvs.være tilstede på undervisningen når du vil. Det var flere som gjorde da jeg var elev,og det er gratis også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå