Gjest Medisinmannen Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg har ikke skrevet så mye her inne tidligere, men føler behovet nå. Hvordan kan man gjøre en kvinne fornøyd? Jeg har vært i et par forhold tidligere og enten så er det meg som er udugelig eller så møter jeg meget krevende damer. Samboeren min maser om alt. Jeg gir henne ikke nok komplimenter, jeg gjør ikke nok i huset, hun får ikke nok sex, og vi har det for kjedelig. Vi er mest hjemme, også i helgene. Jeg ber henne sjelden ut eller kjøper ting til henne. Er det derfor hun ikke føler seg verdsatt? Jeg gjør jo alt jeg kan, lytter og støtter hele veien. Det blir aldri bra nok, og hun kritiserer meg hele tiden. Hvordan klarer dere andre menn å holde mål hjemme i dagens mas og stress med jobb og barn? Jeg gir snart opp, og ber kjerringa finne seg en som er supermann. (Om de ekstisterer)
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hvordan komuniserer dere? Prøv å be henne om å sette seg ned sammen med deg, så dere får snakket om problemene på en rolig og fornuftig måte. Å lytte til hva hun er misfornøyd med, og så forsøke å faktisk gjøre noe med dette, er forresten en god start. Hvis hun f.eks sier at du skal hjelpe til mer i huset, hjelper det lite om du går ut og kjøper en ting til henne. Hør på klagene hennes, og reagerer på en fornuftig måte. Når hun klager over få komplimenter og lite husarbeid fra din side, så vet du hva du må gjøre. Gi flere komplimenter, gjør mer husarbeid. Simple as that. I blant virker det som om dere menn nekter å se problemene, selv om de står rett foran dere.
Lissi Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Noen menn hører faktsik IKKE etter. Begynn der!! Lytt! Handle!! Hun sier jo det rett ut: mer komplimenter, mer husarbeid, mer sex og finn på mer sammen Hva er det du ikke forstår med det?? :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Jeg har ikke skrevet så mye her inne tidligere, men føler behovet nå. Hvordan kan man gjøre en kvinne fornøyd? Jeg har vært i et par forhold tidligere og enten så er det meg som er udugelig eller så møter jeg meget krevende damer. Samboeren min maser om alt. Jeg gir henne ikke nok komplimenter, jeg gjør ikke nok i huset, hun får ikke nok sex, og vi har det for kjedelig. Vi er mest hjemme, også i helgene. Jeg ber henne sjelden ut eller kjøper ting til henne. Er det derfor hun ikke føler seg verdsatt? Jeg gjør jo alt jeg kan, lytter og støtter hele veien. Det blir aldri bra nok, og hun kritiserer meg hele tiden. Hvordan klarer dere andre menn å holde mål hjemme i dagens mas og stress med jobb og barn? Jeg gir snart opp, og ber kjerringa finne seg en som er supermann. (Om de ekstisterer) hallo har hvert der jeg å . flytt ut så hun får finne på ting selv å så får ho tenke .kan hende ho begynner å tenke at ho må begynne med seg selv enn å vente på at andre skal leve livet hennes å gjøre henne førnøyd for det blir hun ikke uansett ka du gjør.
Lissi Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 hallo har hvert der jeg å . flytt ut så hun får finne på ting selv å så får ho tenke .kan hende ho begynner å tenke at ho må begynne med seg selv enn å vente på at andre skal leve livet hennes å gjøre henne førnøyd for det blir hun ikke uansett ka du gjør. Hvordan kan du si det?? Skal det være så jævli enkelt å gjøre det slutt?? Hva om du prøver medisinmannen?? Gjør litt mer i huset, ta initiativ til å overraske henne av og til, legg opp till sex;) Jeg hadde blitt ekstremt glad om min samboeren hadde gjort dette!
Gjest Mirina Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 (endret) Hva med å søke rådgivning i stedet for å skrive innlegg på innlegg her på KG om alt som ikke fungerer? Det er veldig tydelig at dere trenger hjelp, for å få dette på skinner igjen. Enten får dere begge ta ansvar for å få forholdet på fote igjen, ellers så får dere ta ansvar for å avslutte det. Endret 29. april 2008 av Mirina
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Noen menn hører faktsik IKKE etter. Begynn der!! Lytt! Handle!! Hun sier jo det rett ut: mer komplimenter, mer husarbeid, mer sex og finn på mer sammen Hva er det du ikke forstår med det?? :gjeiper: Kan si meg enig!! Men nå må vi ikke glemme at det er endel damer der ute som også er temmelig kravstore. Jeg synes at flere kvinner også bør gå i seg selv, og faktisk se det menn kanskje gjør for dem. Selv er jeg veldig opptatt av å legge merke til hva min kjære gjør, fremfor å legge merke til hva han IKKE gjør... Folk er forskjellige....Men...om man er sur, kjefter og smeller, er det da lett for en mann og være slik hun vil han skal være? Jeg synes denne kvinnen høres uttaknemlig ut,....kanskje hun også burde vært voksen nok til å sette seg ned og snakke med lav stemme om hva hun savner...i stedet forå være sur, kjefte , smelle..?? Jeg mener at mange menn er noen tafatte tapere, men det finnes også mange tafatte damer som ikke vet å være fornøyd med noe. ALt er galt....
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Hvordan kan du si det?? Skal det være så jævli enkelt å gjøre det slutt?? Hva om du prøver medisinmannen?? Gjør litt mer i huset, ta initiativ til å overraske henne av og til, legg opp till sex;) Jeg hadde blitt ekstremt glad om min samboeren hadde gjort dette! han sier jo at han gjør det han kan,, og det er ikke godt nok. sant ergo ikke førnøyd . da blir det destruktivt, jeg mener ikke å bare pakke å gå men å gå så man ser hva man har, og om man blir missfornøyd med det man har, eller fornøyd med det man ikke har . det kan jo vere noe helt annet som damen egenlig vill. når hun ikke er fornøyd med noen ting,, altså det å se ting fra flere vinkler . knuten er fast.
Gjest men Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Har hun rett? Gjør du under halvparten av husarbeidet? Evt må hun mase for at du skal gjøre din del i rimelig tid? Prioriterer du å passe sexlysten, eller gidder du sjelden fordi du har sittet oppe til 3 med dataspill? Tar du initiativ til å finne på noe, overraske med noe eller få noe til å skje opptil halvparten av gangene? Har du et bevisst forhold til å planlegge tid, og tid til forholdet, slik at du benytter anledningene når du er opplagt og ikke all fritiden koker ut i kålen fordi du ikke er et oppkomme av ideer etter jobb og du egentlig har energi til å gjøre noe, men ikke fantasi på topp? Er du sikker på at du GJØR alt du kan? Dagens bibelvers er at det er en tid for alt. Noen ganger til å lytte og støtte, men like så ofte en tid til å GJØRE noe. (Lett modifisert for anledningen ) Tenk på det. Kan hende er du altfor slapp, og må stramme deg opp litt for å beholde en bra dame. Kan hende er hennes misnøye der fordi hun selv er for lite engasjert, og bare anklager første og beste for alt som ikke skjer. Det må du vurdere selv ved å analysere hva som foregår. Husk at damer husker mye lengre tilbake enn du gjør, i detalj. Vær selvkritisk, men ikke blindt godtagende.
Alice Ayres Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Sett dere ned sammen og snakk. Ordentlig. Still konkrete spørsmål og be om forslag til konkrete løsninger. Dette er ikke en enkveldsprosess, men noe som tar tid. Noe som slo meg er at du nevner at du har vært i flere tidligere forhold hvor situasjonen har vært likedan. Det eneste disse forholdene har til felles er deg. Kanskje skyldes denne "masingen" at samboeren din ikke føler at hun blir hørt. Ved å sette deg ned og lytte aktivt (stille spørsmål for å vise at du faktisk hører etter), tenker jeg at det vil føre til en positiv endring i forholdet deres. Folk har ulike oppfatninger om kjærlighet og hvordan man viser denne. Hørte en gang at mange menn følte at det at de "var der" og tok ut søpla, var nok til at partneren skulle skjønne at de satte pris på dem. Det jeg mener er at samboeren din kanskje legger litt andre ting i det å vise at man er glad i hverandre enn det du gjør. For henne kan det være at du gir henne en bukett i ny og ne, og da skjønner ikke hun at du viser omtanke ved å ta ut søpla. Mannen min og jeg hadde flere samtaler om dette i begynnelsen av forholdet vårt. Jeg trenger en klem i ny og ne for å kjenne nærhet og omtanke. For ham er dette ikke nødvendig. Allikevel gir han meg nå klemmer både titt og ofte - fordi han vet at det betyr mye for meg. Jeg viser kjærlighet ved å la ham "være i fred" i et par timer noen kvelder, fordi han trenger alenetid mer enn det jeg gjør. Jeg anbefaler deg å virkelig prøve denne gangen - og mistenker nok litt at du kan være fellesnevneren her.
Gjest Medisinmannen Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Har hun rett? Gjør du under halvparten av husarbeidet? Evt må hun mase for at du skal gjøre din del i rimelig tid? Prioriterer du å passe sexlysten, eller gidder du sjelden fordi du har sittet oppe til 3 med dataspill? Tar du initiativ til å finne på noe, overraske med noe eller få noe til å skje opptil halvparten av gangene? Har du et bevisst forhold til å planlegge tid, og tid til forholdet, slik at du benytter anledningene når du er opplagt og ikke all fritiden koker ut i kålen fordi du ikke er et oppkomme av ideer etter jobb og du egentlig har energi til å gjøre noe, men ikke fantasi på topp? Er du sikker på at du GJØR alt du kan? Dagens bibelvers er at det er en tid for alt. Noen ganger til å lytte og støtte, men like så ofte en tid til å GJØRE noe. (Lett modifisert for anledningen ) Tenk på det. Kan hende er du altfor slapp, og må stramme deg opp litt for å beholde en bra dame. Kan hende er hennes misnøye der fordi hun selv er for lite engasjert, og bare anklager første og beste for alt som ikke skjer. Det må du vurdere selv ved å analysere hva som foregår. Husk at damer husker mye lengre tilbake enn du gjør, i detalj. Vær selvkritisk, men ikke blindt godtagende. ja nei nei nei nei nei :klø: Har vel endel av svaret nå gitt. Kanskje en grunn til at hun er lei og kjæfter. Hun gjør det meste i huset.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Haha, enkelte menn er bare så selvsentrerte at de ikke engang forstår det når de får det inn med teskje. Trodde du hun klaget for morro skyld liksom?? Hvis en dame klager over at hun får for lite komplimenter og for lite hjelp til husarbeidet - så klager hun FORDI hun får for lite komplimenter og for lite hjelper til husarbeidet. Selv en enkel mann burde forstå noe så innlysende.
Darksun Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Hun bare tester deg for å se om du er en "skikkelig mann" (beklager det dumme uttrykket). Gir du deg en gang og gir etter for de dumme kravene hennes når hun er helt urimelig, da vil hun gjøre det igjen og igjen, helt til hun stikker på grunnlag av at "du ikke elsket henne" eller "ikke gav deg nok komplimanger". Har sett det tusen ganger før, og de fleste damer aner ikke at de gjør det selv engang, men innerst inne er jeg rimlig sikker på at de fleste tester grensene til sine mannfolk på denne måten og vil hele tiden pushe. Ja, alle er forskjelige og det er feil å generalisere, jeg snakker bare utifra egen ærfaring her. Jo "penere" de er, jo hardere vil de teste disse grensene og mer vill de forvendte å få viljen sin hele tiden. Lureste du kunne ha gjort var å ta det da det bare var et lite problem. Jeg var ute med en dame som var AKKURAT som du beskriver engang, hvorpå hun sa, helt alvorlig: skal du ikke holde opp døren for meg? en ekte gentelmann ville gjort det", skulle bare inn på mcdonalds tror jeg. Hvorpå jeg svarte: "jo selvfølgelig, beklager så mye, dumt av meg", så holdt jeg opp døren for henne, og idet hun gikk inn smalt jeg den igjen og gikk en annen vei. Slik fortsatte jeg helt til hun skjønte at urimlige og dumme krav ikke kommer noen vei med meg. Og om hun ikke likte det var det ingen som tvang henne til å bli. Smarteste du kan gjøre, etter min mening, er å fortelle henne at det bare er å stikke om hun ikke liker hvordan ting blir gjort. Nå kommer jeg til å få masse kjeft her, kommentarer som "hersker det virkelig slike holdninger blandt menn, de må være dummere enn jeg trodde" og "det er sikkert bare han sin feil, alle vet at menn er udugelige". Jeg snakker ut ifra personlige ærfaringer og meninger ikke noe annet, så fyr løs.
Gjest men Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Hun bare tester deg for å se om du er en "skikkelig mann" (beklager det dumme uttrykket). Gir du deg en gang og gir etter for de dumme kravene hennes når hun er helt urimelig, da vil hun gjøre det igjen og igjen, helt til hun stikker på grunnlag av at "du ikke elsket henne" eller "ikke gav deg nok komplimanger". Har sett det tusen ganger før, og de fleste damer aner ikke at de gjør det selv engang, men innerst inne er jeg rimlig sikker på at de fleste tester grensene til sine mannfolk på denne måten og vil hele tiden pushe. Ja, alle er forskjelige og det er feil å generalisere, jeg snakker bare utifra egen ærfaring her. Jo "penere" de er, jo hardere vil de teste disse grensene og mer vill de forvendte å få viljen sin hele tiden. Lureste du kunne ha gjort var å ta det da det bare var et lite problem. Jeg var ute med en dame som var AKKURAT som du beskriver engang, hvorpå hun sa, helt alvorlig: skal du ikke holde opp døren for meg? en ekte gentelmann ville gjort det", skulle bare inn på mcdonalds tror jeg. Hvorpå jeg svarte: "jo selvfølgelig, beklager så mye, dumt av meg", så holdt jeg opp døren for henne, og idet hun gikk inn smalt jeg den igjen og gikk en annen vei. Slik fortsatte jeg helt til hun skjønte at urimlige og dumme krav ikke kommer noen vei med meg. Og om hun ikke likte det var det ingen som tvang henne til å bli. Smarteste du kan gjøre, etter min mening, er å fortelle henne at det bare er å stikke om hun ikke liker hvordan ting blir gjort. Nå kommer jeg til å få masse kjeft her, kommentarer som "hersker det virkelig slike holdninger blandt menn, de må være dummere enn jeg trodde" og "det er sikkert bare han sin feil, alle vet at menn er udugelige". Jeg snakker ut ifra personlige ærfaringer og meninger ikke noe annet, så fyr løs. Jeg tror trådstarter spør her inne fordi han i utgangspunktet ikke har tenkt å gjøre forholdet til en historie han kan fortelle om en dame han en gang var sammen med...
Darksun Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Jeg tror trådstarter spør her inne fordi han i utgangspunktet ikke har tenkt å gjøre forholdet til en historie han kan fortelle om en dame han en gang var sammen med... ok, ta løpefart og spyttslik da vel. Når hun klager over at hun ikke får mange nok komplimenter, så gi henne en haug, hele tiden. Og når hun kjefter, si: Unskyld at jeg er til. Fortell meg hvordan det går, får du det forholdet til å vare skal du få en million av meg.
Harlekin Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 ja nei nei nei nei nei :klø: Har vel endel av svaret nå gitt. Kanskje en grunn til at hun er lei og kjæfter. Hun gjør det meste i huset. Her har du jo svaret. Dette er vel et sted å begynne, dersom du vil at dette forholdet skal vare.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 (endret) ok, ta løpefart og spyttslik da vel. Når hun klager over at hun ikke får mange nok komplimenter, så gi henne en haug, hele tiden. Og når hun kjefter, si: Unskyld at jeg er til. Fortell meg hvordan det går, får du det forholdet til å vare skal du få en million av meg. 1. Et kompliment betyr ikke en dritt hvis ikke det er troverdig, og det er ikke troverdig om det kommer i tide og utide. (som f.eks. en haug hele tiden) Et kompliment skal være en impulsiv handling som ikke ligger mer enn 1 sek tanke bak (noe menn burde være bedre på tatt i betraktning at det faktisk virker som den mengen tid de bruker på å ytre andre meninger) 2. Hva med å forstå at om man blir i et slikt forhold så er det fordi man er glad i hverandre. Det er ikke bare å gå, er du helt på styr? Om det virkelig ikke funker, og begge parter har prøvd, da er det å gå en ulykkelig siste løsning. Så lenge man elsker hverandre skal man prøve, for tanken på å gå i fra partneren sin er faktisk ikke bare bare. 3. Skulle gitt deg en million selv jeg, hvis du noen gang hadde klart å holde på en dame uten å måtte inngå kompromisser, sette deg ned i samtale og bli enige om ting i stedet for å slå seg på brystet å tenke at du er mannemann og damer bare maser. Endret 30. april 2008 av Trampe
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 Er du mann nok sier du til henne at komplimenter er noe man må gjøre seg fortjent til for å motta. Det er ikke noe som kan kreves!
Alice Ayres Skrevet 29. april 2008 #19 Skrevet 29. april 2008 Husker en annen tråd her inne om hva man hadde følt hvis partneren hadde postet et innlegg om forholdet her på KG, og må nok si at hadde jeg vært partneren din og sett overskriften på tråden din - hadde det ikke havnet i kredit-kolonna.
Darksun Skrevet 30. april 2008 #20 Skrevet 30. april 2008 (endret) 1. Et kompliment betyr ikke en dritt hvis ikke det er troverdig, og det er ikke troverdig om det kommer i tide og utide. (som f.eks. en haug hele tiden) Et kompliment skal være en impulsiv handling som ikke ligger mer enn 1 sek tanke bak (noe menn burde være bedre på tatt i betraktning at det faktisk virker som den mengen tid de bruker på å ytre andre meninger) 2. Hva med å forstå at om man blir i et slikt forhold så er det fordi man er glad i hverandre. Det er ikke bare å gå, er du helt på styr? Om det virkelig ikke funker, og begge parter har prøvd, da er det å gå en ulykkelig siste løsning. Så lenge man elsker hverandre skal man prøve, for tanken på å gå i fra partneren sin er faktisk ikke bare bare. 3. Skulle gitt deg en million selv jeg, hvis du noen gang hadde klart å holde på en dame uten å måtte inngå kompromisser, sette deg ned i samtale og bli enige om ting i stedet for å slå seg på brystet å tenke at du er mannemann og damer bare maser. 1. hva har det med saken å gjøre? Hun vil tydligvis ha en hel haug med komplimenter i tide og utide, hvis de ikke betyr noe da, er det kanskje noe annet hun egentlig vil ha? 2.Forstår det, lang vei. Men jeg forstår også at det er en million andre grunner til at folk er i et parforhold. Frykten for å bli igjen alene er vel den største grunnen. Videre har jeg aldri sagt at TS skal slå opp? Jeg har bare sagt at det kanskje ikke gjør ting noe bedre å gi etter og la seg tråkke på i tide og utide. Har du aldri hatt en venn, en som er kjekk og snill og alt det der, men.. det er liksom ingen følelser der. All logikk tilsier at du burde være stormende forelsket, men du er ikke? Er denne samme vennen en veldig "nice-guy" som gir komplimenter i tide og utide og som gjør alt du sier,uansett hvor dumt det er? Sier ikke at du skal være en bad-guy eller noe, men bare ikke være så veldig nice-guy HELE tiden. 3.Kontonummeret mitt skal du få på pm om du registrer deg. Det er overhode ikke noe problem å få et forhold til å virke på den måten, faktisk er det mye mye letter. Ikke missforstå: jeg inngår mange kompromisser og vi sitter å diskuterer oss til mange løsninger, forskjellen er at jeg ikke godtar sånn holdning som (jeg tror at) ts' dame utviser, der er det ingen kompromisser. Du trenger ikke være noen som helst mannemann for ikke å la deg overkjøre helt. Men om å stå for mine holdninger og å ikke lyve om hva jeg godtar gjør meg til en mannemann så kan du kalle meg Leonidas. Endret 30. april 2008 av Trampe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå