treningsjenta Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Sett at du får drømmeboligen som oppfyller alle dine krav til hus, og enda litt til, MEN den er et stykke utenfor Oslo. Det innebærer fylkesgrensa i forhold til kollektivt, lengre reisevei til jobb, lengre reisevei til jobb, lengre reisevei til venner....Hadde du valgt det??? Eller hadde du satt alle disse godene fremfor en mindre leilighet som ikke oppfyller samtlige krav inne i byen, samt at denne naturligvis er dyrere, eller mindre for pengene
yeeha Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Dersom drømmehuset har alt som skal til for et langsiktig perspektiv ville jeg definitivt valg drømmehuset. Vi sto ovenfor det dillemmaet for noen år siden. Da valgte vi basert på kortsiktige behov (som vi trodde ville holde for de nesten 5-6 årene) sentralt. Vi slo oss aldri helt til ro og begynte allerede etter 1 år å lete etter drømmeboligen utenfor sentrum...
Gjest Lacuna Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Sånn som du legger ut alternativene, vises det klart at du heller mot å ta "drømme"huset selv. Valg av ord og argumenter avslører deg. Jeg hadde så klart valgt drømmeboligen. For meg har det aldri vært en drøm å bo trangt og dyrt midt i sentrum, med unntak av da jeg var fersk student.
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Lang reisevei til jobb er VELDIG slitsomt, så om du ikke har tenkt å bytte jobb med det første så hadde jeg valgt det praktiske valget. Husprisene er på vei nedover så det kommer flere drømmehus på markedet
lille katt Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Spørsmålet jeg stiller meg er: HVOR lang reisevei til jobb? Jeg hadde glatt valgt drømmehuset, MEN jeg hadde sett nøye på f.eks. trafikanten.no for å få et godt bilde av reell reisetid og det generelle kollektivtilbudet. Hvor lang reisevei er du villig til å ha i de neste x årene? Her har folk svært forskjellige tålegrenser... Jeg har pendlet mye (type halvannen time hver vei), og synes de 20 minuttene som jeg nå har hver vei er litt i overkant lang reisevei.... Rett og slett fordi jeg har pendlet vekk mange, mange måneder tilsammen, og er helt allergisk mot å bruke tid på den måten. Et annet alternativ, dersom man tenker skikkelig langsiktig, er å satse på drømmehuset og heller finne en jobb som ligger nærmere hjemmet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå