Arwen Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hvor varmt skal det være før dere ikke tar på barna lue? :klø: I dag har det vært 19 - 20 grader her og ganske varm vind. Var på butikken med datteren min i stad og så flere barn med lue :klø: Maja hadde ikke på seg.
Gjest Cascabel Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Mine er eldre, men bruker ikke lue. Hadde nok ikke hatt lue på en mindre unge om det var vindstille hvertfall.
Gjest StoreSky Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Min er 9 år så der er lua forsvunnet for leenge siden! (bor i Oslo) Hadde jeg hatt en liten en, så hadde ikke den heller hatt lue på. Stakkrs barn! Ser noen i barnehagen med regndress (??) feecegenser, lue og svetten som siler og sutrer og griner fordi de er varme!
Arwen Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Så da er jeg ikke verdens verste mamma som har droppet den da godt å høre
Honey Bee Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg bor i innlandet og er fortsatt plaget med frost og sur kald vind innimellom.2 åringen har på lue når det blåser,3 åringen også.Når det er vindstille og solen varmer kommer capsen på den med minst hår Endret 29. april 2008 av Honey Bee
Pasha Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 på trilletur i stad hadde vi på en tynn lue, mens da vi bare gikk fra huset til bilen så droppet vi det.
Søs Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 5 åringen har ørevarmere (pannebånd) så slipper vi vodt i ørene
Brukernavn Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 5 åringen har ørevarmere (pannebånd) så slipper vi vodt i ørene Det samme har 6 åringen her.
^^Sunny^^ Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Det er en god stund siden jenta mi (8) brukte hue nå. men det har vært kjempefint vær og varmt også da I dag regner det og litt småkaldt så jeg tok på henne pannebånd
iss Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Synes også dette været er vanskelig mht påkledning og lue. Vi har kjøpt kyse til jenta vår, den er ganske tynn og er ikke like varm som vanlig lue.... Jeg tar iallefall på henne en tynn lue når det er skarpt i vinden. Huner forresten 11,5 mnd Når slutter man med lue når de sover i vogna?? Der er det jo vindstille :klø: Har brukt tynn lue de siste dagene...
Gjest StoreSky Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 En god pekepinne angående klær er hva du selv har på deg... Hva som er riktig kommer jo ann på vær og sted man bor. Men 18-20 grader? nei da trenger ingen lue. Solhatt/kyse/caps er noe helt annet. Den er for å beskytte mot solen som er meget skarp.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Noen foreldre er sikkert overbeskyttende, men det kan sikkert være litt gammel vane også. Det er ofte litt sånn med voksne også, at vi går med vinterjakke lenger enn vi må på våren, mens vi fortsatt går med sommerjakke ved samme temperatur om høsten Husker at jeg var mye varm som barn, men varmt tøy måtte på. Skjønte heller ikke hvorfor det var så farlig å leke ute om det kom litt regn...
Minni-Mus Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har hatt helt tynn tynn bommulslue på 1åringen min, har vært 17-20grader de siste dagene, men det er litt vind. Bruker mest tynn lue/kyse om sommeren for å skjerme for solen, men også når det er mye vind.
Tuttamedtulla Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Jeg bruker en veldig tynn bomullslue på nå, selv om det er ganske varmt til tider. Det er jo fortsatt vår, og vårtrekken kan være skummelt. Men dersom vi sitter i sola og det nærmer seg 18-19 grader uten trekk, tar jeg nok av luen ja. Hun er 22 måneder.
Susan Sto Helit Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 Vi bruker vel stort sett noe som dekker ørene til lillegutten fortsatt vi. Er sjelden det er helt vindstille, og jeg synes vinden er litt kjølig selv. Som regel blir det brukt tynn bomullslue, eller tynn ulllue. De tar på noe på hodet på alle ungene i barnehagen også, ser jeg, så helt på jordet er vi vel ikke. Synes det høres veldig skummelt ut med ørebetennelse, så vi forsøker å unngå det!
Billebill Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Det er en god stund siden jenta mi (8) brukte hue nå. Hehehe... Mulig ordet hue er et dialektord for lue (slik det f.eks. er i Danmark). Men der jeg kommer fra betyr hue altså hodet. Så jeg syntes det var litt moro at det var lenge siden dattera di hadde brukt hodet
Dizzy Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 Hehehe... Mulig ordet hue er et dialektord for lue (slik det f.eks. er i Danmark). Men der jeg kommer fra betyr hue altså hodet. Så jeg syntes det var litt moro at det var lenge siden dattera di hadde brukt hodet Her er det helt vanlig å si "hue" om lue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå