Høstjenta Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Kutter dere helt ut alkohol når dere prøver å bli gravid? Det var egentlig ikke noe mer enn det jeg tenkte på. Er, for min del en selvfølge å kutte ut så fort jeg er gravid, er bare usikker på hva man gjør i prøve-perioden....
mamut75 Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg gjorde ikke det , kuttet ut med en gang jeg fikk positiv test , sånn i uke 3 . Jeg reduserte imidlertid inntaket noe også i prøveperioden , for å unngå den verste typen alkoholbruk i forhold til graviditet som jo er større mengder på kort tid .
Concertina Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Jeg drakk ikke etter eggløsning, men drakk mellom mens og EL.
Mirabella83 Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Helt avholdende mellom EL og mens, og veldig forsiktig mellom mens og EL.
BitteLille Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Hadde et vanlig liv helt til pinnen ble positiv, men så er jeg ingen stordrikker til vanlig heller da.
Alice Ayres Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Driver og småprøver for tiden, men har ikke kuttet ut alkohol av den grunn. Den dagen jeg mistenker at vi har truffet blink, er det derimot fullstendig alkokutt. Mistanke kommer jo før jeg eventuelt tester positivt.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Helt avholdende mellom EL og mens, og veldig forsiktig mellom mens og EL. Samme her, og lever ellers som om jeg skulle blitt gravid i morgen (folat, spiser sundt osv). Skader ikke, så like greit
Gjest AnneBerit Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Har kuttet ut Alkoholen helt.. Er egentlig ikke no spesielt glad i alkohol heller, så det er ikke det at jeg ikke drikker fordi at jeg prøver, men fordi at jeg ikke er noe spesielt glad i alkohol..
mamut75 Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Har ellers lest statistikk hvor det fremgår at de færreste har vært 100 % avholdende fra alkohol , spesielt helt i begynnelsen av svangerskapet , så de svarene du får i denne tråden er nok ikke representative for befolkningen , men alle de som har tatt seg et glass vin holder vel klokelig kjeft om det i slike tråder som denne .
^^Sunny^^ Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Jeg er ikke helt avholdende nei. Da hadde jeg søren ikke smakt alkohol på veldig lenge!!! Drikker ikke ofte heller. Men når jeg får positiv test, selvfølgelig!!!
Mirabella83 Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Da hadde jeg søren ikke smakt alkohol på veldig lenge!!! Nei, ikke sant! Det kan ta TID å bli gravid, det har jeg i allefall forstått i løpet av det siste året. Om man skal være helt avholdende i hele prøveperioden, under graviditeten og i ammeperioden, blir det dårlig med de koselige vinglassene. Derfor får deler av prøveperioden vike for min del i allefall. Men forsiktig kan man jo være!
Gjest Gjest_Lourdes_* Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Jeg blir prøver om kort tid. Regner med at jeg kommer til å begrense alkoholinntaket de første ukene av syklusene og kutte helt ut de neste to. Jeg drikker gjerne en flaske vin på fest til vanlig, men det er mest for å være sosial. Som gravid får jeg en god unnskyldning til å ikke drikke og det passer meg bra.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 De som forblir prøvere en stund bør kutte ut alkoholen for å bedre sjansene for å lykkes, men dette gjelder ikke de fleste.
Mirabella76 Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Eg smakar nesten aldri alkohol til vanleg, så for meg har ikkje dette vore noko problem. Trur eg smakte alkohol 1-2 gangar (1/2 glas) mellom mens og EL i løpet av prøvetida, som varte i 8 månader. Har ikkje eingang tenkt over at det skulle vera eit problem at eg ikkje kan drikka alkohol no når eg er gravid, for eg likar egentlig ikkje alkoholholdig drikke.
flickan Skrevet 3. mai 2008 #15 Skrevet 3. mai 2008 Når jeg blir prøver til høsten tror jeg at jeg i utgangspunktet kommer til å kutte alkohol helt ut. Nå drikker jeg veldig sjelden, så ser ikke på det som et stort offer. Dersom prøvingen drøyer veldig lenge, vil jeg kanskje etterhvert ta et glass vin mellom mens og EL, men aldri etter EL. Leste et sted at man regner med at minst 10 % av alle tilfeller av psykisk utviklingshemmede skyldes alkohol i svangerskapet.
Jade Skrevet 11. mai 2008 #16 Skrevet 11. mai 2008 For meg var det naturlig å slutte med alkohol når vi begynte å prøve. Bare for å være helt sikker at det ikke ble noen skade, + at jeg ikke ville minske sjansene for å bli gravid. Hadde det skjedd noe (som like gjerne kunne skjedd pga noe annet), så ville det ihvertfall vært veldig godt å vite at jeg ikke hadde drukket alkohol. Jeg ville gjerne vurdert å ta meg noen glass hvis mensen hadde dukket opp, jeg i tillegg hadde tatt en test (for å være helt sikker) og det var en spesiell anledning (men det gjorde den ikke ).
Harlekin Skrevet 11. mai 2008 #17 Skrevet 11. mai 2008 Jeg var aldri offisielt "prøver", så jeg kuttet aldri helt ut alkohol. De få gangene vi virkelig hadde prøvd, kuttet jeg ut all alkohol etter EL. Nå skal jeg kanskje gjennom assistert befruktning, og da blir det nok total avholdenhet så lenge det er anbefalt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #18 Skrevet 12. mai 2008 Jeg var aldri offisielt "prøver", så jeg kuttet aldri helt ut alkohol. De få gangene vi virkelig hadde prøvd, kuttet jeg ut all alkohol etter EL. Nå skal jeg kanskje gjennom assistert befruktning, og da blir det nok total avholdenhet så lenge det er anbefalt. Jeg er heller ikke offisiel prøver... er forsiktig med alkoholen..og avhold fra el til mensen. Når mensen kommer prøver jeg å kose meg... men siden jeg har hørt om noen som har vært gravide selvom de har hatt mensen.. så klarer jeg ikke helt å slappe av da heller! Syns det er vanskelig å komme med "unnskyldninger" for ikke å ta i mot et glass vin .. ( hvis man er hos svigers , på middager, har besøk.. etc. ! Har prøvd i over et år nå.. så må si at jeg lengter litt etter å bare sitte å nyte et glass vin.. kjenne at man begynner å bli litt brisen og bare kose seg med det. Jeg er riktignok veldig glad i et glass da:) Blir lettere når man er gravid tror jeg... da er det så sikkert lissom!
g9al Skrevet 19. mai 2008 #19 Skrevet 19. mai 2008 Mange opplever faktisk og bli gravide på fest i prøveperioden.. detter pga avslapping og produksjon av hormoner i en høyere grad fordi du hygger deg, blir mere tent og 0 stress!! og du er mere villig til å utforske og ha det mere gøy i sengen når du er full enn i edru tillstand:D Lykke til:)
Gjest StoreSky Skrevet 20. mai 2008 #20 Skrevet 20. mai 2008 Lever helt normal til den dagen det viser seg jeg er gravid. Ser ingen grunn til å la være å leve mens jeg venter på å bli gravid heller. Kan jo ta år og dager det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå