Gå til innhold

syklusene mine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hei, vart pause bare på en mnd her.. skal til utredning på en mnd. Menssyklusene mine varierer fra 28-34 dager, er dette uregelmessig eller normalt? Kommer jeg til å få pergo pga dette?

Er veldig spent på hva som skjer framover, og en mnd er lenge.. (har venta på den timen i to mnd, så klarer nok en til hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke påstå at de er uregelmessige, jeg anser mine som forholdvis stabile (har fra 27-34 dagers syklus), men jeg har oftere 28-30 dagers syklus enn 27 eller 34-dagers sykluser, hvis du skjønner.

Uregelmessige sykluser er slike som i ene øyeblikket er 26 dager og neste 66 dager... for å sette det på spissen :)

Pergo har jeg ikke peiling på.

Endret av Concertina
Skrevet (endret)
Hei, vart pause bare på en mnd her.. skal til utredning på en mnd. Menssyklusene mine varierer fra 28-34 dager, er dette uregelmessig eller normalt? Kommer jeg til å få pergo pga dette?

Er veldig spent på hva som skjer framover, og en mnd er lenge.. (har venta på den timen i to mnd, så klarer nok en til hehe)

Dette er relativt regelmessige sykluser, men likevel uregelmessige nok til at det kan skape krøll, såvidt jeg har forstått (men jeg er altså ingen ekspert). Man får ikke nødvendigvis Pergo på grunn av uregelmessige sykluser, Pergo er til for å gi eggløsning ved manglende eggløsning, eller "sterkere" eggløsning dersom man allerede har eggløsning av seg selv. Jeg tror det finnes medikamenter som kan kan stabilisere syklusene dine, spør legen om det stemmer. Jeg har selv hatt veldig regelmessige sykluser (28 dager) lenge, men i det siste har syklusene mine blitt uregelmessige og veldig korte, helt på bærtur! Så jeg har tenkt å høre med legene om noe kan gjøres for å forlenge lutealfasen og stabilisere syklusen.

Den siste måneden går nok fort, skal du se!

Endret av Harlekin
Skrevet

Har selv veldig uregelmessige sykluser, og fikk Pergo blant annet på grunn av det. Nå synes ikke jeg at dine virker særlig uregelmessige, så jeg ville ikke ha store forhåpninger til Pergo-resept. Lykke til!

Skrevet
Har selv veldig uregelmessige sykluser, og fikk Pergo blant annet på grunn av det. Nå synes ikke jeg at dine virker særlig uregelmessige, så jeg ville ikke ha store forhåpninger til Pergo-resept. Lykke til!

Lærte noe nytt der, Alice.

Skrevet

Jeg fikk Pergo fordi jeg ikke hadde hatt mensen på nesten åtte måneder etter dødfødselen. Gynekologen min tok ultralyd, hvor han fant mange store poser på eggstokkene mine. Han mistenkte PCO, men tenkte at vi fikk prøve andre ting før han sendte meg til utredning. Jeg ble satt på hormoner for å få igang mensen, samt Pergo for å stimulere eggløsning. Jeg tror at jeg fikk Pergo av to årsaker - manglende mens og dermed eggløsning, og medlidenhet. Vel, uansett årsak, så virket Pergokuren, og jeg ble gravid ved andre PP. :)

Skrevet (endret)

Jeg kunne også ha sykluser fra 27 -34 dager.. Jeg tok faktisk med liste til gynekologen min og han krysset ut disse syklusene som var på 34 dager og sa,; her har du IKKE hatt eggløsning.. Jeg fikk pergotime. Det er uansett flere som får pergotime SELV om man har eggløsning selv, for det øker sjangsene ved at man modner flere egg. Men hører det er stor variasjon her, alt etter hvilken lege man går til.

Endret av Ann78
Skrevet
Jeg kunne også ha sykluser fra 27 -34 dager.. Jeg tok faktisk med liste til gynekologen min og han krysset ut disse syklusene som var på 34 dager og sa,; her har du IKKE hatt eggløsning..

Er litt nysgjerrig på hvordan han kan vite det? Jeg har også sykluser mellom 27-34 dager, og hatt etpar sykluser på 33-34 dager, men jeg har helt sikkert hatt EL (jeg tempet/sjekket sekret).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...