Gå til innhold

Glemte uåpnet kyllingfilet på benken i går kveld, kan den fortsatt brukes?

Gjest Stearinpikken

Anbefalte innlegg

Gjest Stearinpikken

Var å handlet mat i går, og oppdaget nå at jeg hadde glemt å rydde inn varene :sjenert: Oppi posen lå en pakke med kyllingfilet, kan det fortsatt brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke blant de mest hysteriske når det gjelder holdbarhetsdatoer og lignende, så langt derifra, men rå kylling som har ligget i romtemperatur over natten, ville jeg ikke engang vurdert å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Ja, jeg vet det var et dumt spørsmål :fnise:

Jeg hadde nok ikke spist den, men hadde et lite håp siden jeg er fattig nå før lønning og siden jeg hadde fri ville jeg lage meg middag :sukk:

Får vel snylte på noen andre da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo kylling og hvorvidt den er dårlig eller ikke, hvordan ser man det? Har et kjøleskap som varierer veldig i tempratur, og det kan være alt fra minus 1 grad til pluss 7 :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stearinpikken

Du lukter det, eller de fleste gjør. Jeg er elendig på å lukte sånn så jeg skriver dato på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Om kyllingen ikke er åpen,altså fremdeles vakumpaket fra butikken, så hadde jeg kanskje vurdert å bruke den. Men stekt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Om kyllingen ikke er åpen,altså fremdeles vakumpaket fra butikken, så hadde jeg kanskje vurdert å bruke den. Men stekt godt!
Jeg og. Pakken inneholder en gass (husker ikke nå hvilken) som også skal hjelpe på holdbarheten. Så jeg hadde luktet på den, og om den ikke lukter vondt hadde jeg brukt den. Kylling gjennomsteker/koker jeg uansett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet kan man jo lukte på, men jeg synes kylling lukter guffent uansett. Jeg lagde kyllingfilet her om dagen, og det lukter jo ekkelt selv om det er ei uke igjen på datoen.

Og nei, jeg ville heller ikke spist kylling som har ligget i romtemp over natta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet kan man jo lukte på, men jeg synes kylling lukter guffent uansett. Jeg lagde kyllingfilet her om dagen, og det lukter jo ekkelt selv om det er ei uke igjen på datoen.

Det er det jeg mener og, syns det lukter ekkelt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
Alt annet kan man jo lukte på, men jeg synes kylling lukter guffent uansett.
Det høres ut som du aldri har luktet sur kylling. Det kjenner man!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Solvinge(?) kyllingfilet fra bl.a. Rema 1000 lukter mye bedre enn den fra Prior. Hadde en pakke som til og med var 1 dag over dato som var helt fin og luktet ca ingenting.

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stearinpikken

Jeg har ikke fått kastet den enda, så den ligger i kjølesapet. Den var ikke åpnet nei. Men jeg spiser aldri mat som har gått over dato o.l Jeg ville nok ikke spist den, men det var så kjedelig at jeg glemte å pakke inn varene (det var bare kyllingen som måtte i kjøleskapet med en gang) fordi jeg hadde brukt noen av de få penge jeg hadde sånn at jeg kunne lage middag siden jeg faktisk hadde fri :( Menmen.

Jeg kommer likevel til å lukte på den, men jeg er ikke ås god på å lukte forskjell, derfor pleier jeg bare å skrive dato på så jeg husker når jeg åpnet tingen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...