Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan håndterer dere sjalusi? Jeg hater meg selv for at jeg kjenner dype stikk av sjalusi innimellom. Kjæresten var på fest i helga og på facebook så hadde det blitt lagt ut et bilde av han og xdama. De sitter sånn ansiktstett. Da jeg så dette bildet så kjente jeg et iskaldt gufs fra hodet og ned nakken og ble helt lammet her jeg satt. Hadde det ikke vært for at det var xdama men kun ei venninne så hadde bildet vært helt uskyldig.

Jeg hater at jeg kjenner det på denne måten for jeg får tusen tanker og blir sikker på at det skjedde noe.

Til dere som blir sjalu,tar dere det opp med kjæresten? jeg prøver å skyve det hele til siden men jeg blir jo sprø av alle tankene som blir satt igang i meg. Jeg vil ikke bli/være en sånn sjaludramaqueen!

Jeg stoler på han. jeg har ikke noe problem med at vi drar på forskjellige fester,eller at han snakker med andre damer,jeg er ikke avhengig av å vite hva han gjør til enhver tid,derfor er det så rart at slike småting vekker så trasige tanker. Blir sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan håndterer dere sjalusi? Jeg hater meg selv for at jeg kjenner dype stikk av sjalusi innimellom. Kjæresten var på fest i helga og på facebook så hadde det blitt lagt ut et bilde av han og xdama. De sitter sånn ansiktstett. Da jeg så dette bildet så kjente jeg et iskaldt gufs fra hodet og ned nakken og ble helt lammet her jeg satt. Hadde det ikke vært for at det var xdama men kun ei venninne så hadde bildet vært helt uskyldig.

Jeg hater at jeg kjenner det på denne måten for jeg får tusen tanker og blir sikker på at det skjedde noe.

Til dere som blir sjalu,tar dere det opp med kjæresten? jeg prøver å skyve det hele til siden men jeg blir jo sprø av alle tankene som blir satt igang i meg. Jeg vil ikke bli/være en sånn sjaludramaqueen!

Jeg stoler på han. jeg har ikke noe problem med at vi drar på forskjellige fester,eller at han snakker med andre damer,jeg er ikke avhengig av å vite hva han gjør til enhver tid,derfor er det så rart at slike småting vekker så trasige tanker. Blir sliten.

Jeg hadde nok også fått problemer om min samboer hadde dratt på fest med eksdama uten meg.

Facebook og lignende sider har ødelagt mange forhold. Ikke noe gøy å gå inn der for å finne ut hva som skjer bak ryggen... Klem

Skrevet
Jeg hadde nok også fått problemer om min samboer hadde dratt på fest med eksdama uten meg.

Facebook og lignende sider har ødelagt mange forhold. Ikke noe gøy å gå inn der for å finne ut hva som skjer bak ryggen... Klem

..Så,burde jeg reagere på dette? Er det å gå over streken å dra på fest hvor eksen er? Selv om at det er jo fordi man har venner i samme gjeng..Prøver jeg bare å unnskylde han er nå tro?

Skrevet
..Så,burde jeg reagere på dette? Er det å gå over streken å dra på fest hvor eksen er? Selv om at det er jo fordi man har venner i samme gjeng..Prøver jeg bare å unnskylde han er nå tro?

Vel, jeg hadde hvertfall følt meg litt sjalu. Det er jo fordi vi har følelser. Men kanskje ta dette opp med han på en koselig måte. Fortell han at det gjorde litt vondt å se han så tett med eksen på facebook. Kanskje han bagatelliserer det og trøster deg litt så slipper du tenke mer på det.

Blir han sint og går i forsvar så er det nok en grunn til det.

Min blir aldri sint for ting jeg sier når han har sitt på det tørre. Da snakker vi bare ut om det. Noen ganger er man litt usikker på seg selv, og noen ganger er ikke kjærestene våre flinke nok å vise at de setter pris på oss. Sjalusi er helt normalt, og jeg syns man burde ha lov å snakke om alle følelser. Heldigvis har jeg rom for det i mitt forhold. Håper du får det også:) Klem

Gjest Fisk73
Skrevet

Hvordan du skal håndtere dette? Tja, det er ikke lett å gi deg noe enkelt svar, men kan fortelle deg litt om mine egne opplevelser med sjalusi.

Jeg har en eks som var ekspert i å gjøre meg sjalu. Han kunne diskutere sex med en som jeg visste han likte svært godt, når jeg var på tur til mine foreldre kunne jeg snakke med han på telefonen og høre fnisende jenter i bakgrunnen. Han likte også å se på andre jenter, og gjorde svært lite for å skjule dette. I tillegg så kunne han si at eksen hans var bedre på enkelte områder. Altså en mann som jeg ikke greide å stole på, ei heller gjorde han meg trygg på meg selv. Føles som bortkastede år i ettertid, og det er vel heller ikke rart at han er en eks ;)

I dag er jeg sammen med en mann som gjør meg trygg, men ja, jeg finner bilder av han og eksdama, finne også kort som hun har skrevet til han når de var sammen, i tillegg snakker han "ofte" med henne, kanskje 3-4 ganger i måneden. Innimellom kjenner jeg et stikk av sjalusi, noe jeg tror er helt normalt, men jeg lar ikke de følelsene vokse. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men man bør akseptere at en kjæreste også har hatt et liv FØR h*n møtte deg ;) Jeg kan ikke bestemme over partneren min, og velger han å være utro, vel, så vil han kunne være det uansett. Men vi har snakket om dette, når jeg IKKE har vært som mest sjalu, men når vi er trygge sammen og uten anklagelser eller noenting. Han er glad i sin eks fortsatt, men det er MEG han vil dele livet sitt med, akkurat på samme måte som at jeg har ekser i MITT liv som jeg fortsatt er glad i, men det er han jeg er sammen med i dag jeg vil DELE livet mitt med.

For å trekke en liten konklusjon, jeg synes ikke man skal akseptere alt mulig, men vise litt storsinn så lenge det ikke går ut over noe. Kanskje man til og med får seg en ny venn?

Lykke til!!

Skrevet

Han har tidligere uttalt at det ble slutt fordi han hadde ikke følelser for henne lengre.og han syntes at hun var litt kjedelig. Til tross for disse uttalelsene så klarer jeg å mikse ihop dumme tanker m.t.p bildet jeg så.. Det er på en måte bra at man har "evne" til å kjenne litt sjalusi men jeg blir så stressa av det og så usikker på meg selv.

Får meg til å lure på om menn aldri kjenner det på denne måten? Om det er mer vanlig for oss damer å føle det på denne måten?

Jeg begynner til og med å tenke at kanskje dette er planlagt av eksdama og henner venninner. At hun skal prøve å "vinne" tilbake eksen sin og ødelegge for meg.. Og jeg er liksom 25 år??!! huff,som sagt,jeg hater disse sjalusifølelsene og tankene som begynner å kværne i hodet mitt for jeg blir som en 14åring igjen..

Er jo klar over at man har en samlivshistorie fra før,det har jo jeg også men jeg har jo kontroll på mine tanker om eksen,jeg har ikke kontroll over kjærestens tanker om eksdama..Men jeg hadde vel heller ikke ønsket å ha en slik kontroll..

Nei,blæh,blir sliten av meg selv. Liker meg ikke selv idag for å si det mildt.

uansett,takk for svar!

Skrevet
Han har tidligere uttalt at det ble slutt fordi han hadde ikke følelser for henne lengre.og han syntes at hun var litt kjedelig. Til tross for disse uttalelsene så klarer jeg å mikse ihop dumme tanker m.t.p bildet jeg så.. Det er på en måte bra at man har "evne" til å kjenne litt sjalusi men jeg blir så stressa av det og så usikker på meg selv.

Får meg til å lure på om menn aldri kjenner det på denne måten? Om det er mer vanlig for oss damer å føle det på denne måten?

Jeg begynner til og med å tenke at kanskje dette er planlagt av eksdama og henner venninner. At hun skal prøve å "vinne" tilbake eksen sin og ødelegge for meg.. Og jeg er liksom 25 år??!! huff,som sagt,jeg hater disse sjalusifølelsene og tankene som begynner å kværne i hodet mitt for jeg blir som en 14åring igjen..

Er jo klar over at man har en samlivshistorie fra før,det har jo jeg også men jeg har jo kontroll på mine tanker om eksen,jeg har ikke kontroll over kjærestens tanker om eksdama..Men jeg hadde vel heller ikke ønsket å ha en slik kontroll..

Nei,blæh,blir sliten av meg selv. Liker meg ikke selv idag for å si det mildt.

uansett,takk for svar!

Om kjæresten din har forklart deg hvor han står i forbindelse med henne ser jeg ikke at du har noe å frykte. Han har jo deg, som han er så glad i.

Når det gjelder ekser, prøv å husk at det er en grunn til at de er nettopp det. Det fungerte ikke. Følelesene tok slutt. Osv.

Nei mange menn er ikke så sjalu. Min er så forbanne trygg på meg at han tenker ikke slike tanker i det hele tatt;) Heldig han!

Gjest Fisk73
Skrevet

Det er vel veldig lett å la fantasien fly fritt, det har vel de aller fleste av oss vært offer for, både jenter og gutter. Sjalusi er en skrekkelig vond følelse! Selv tror jeg vi er ulikt sjalu, noen mer enn andre, og så er man mer sjalu i enkelte perioder enn andre. Det er helt normalt.

Det er IKKE moro å bli påmint at kjæresten har en fortid, det er vel ingen som liker det? Men man kan, til en viss grad, gjøre valg for hvor mye de tankene man får skal få styre livet sitt, tror jeg.

Du kan ALDRI få full kontroll over din kjæreste, og du kommer aldri til å vite nøyaktig hva han tenker... Det vet du ;) Det beste man kan gjøre, tror jeg, er å tro på kjæresten sin, og si til seg selv at han velger DEG fordi DU er den DU er, og ingen andre. Ellers så hadde han vel gått??

Føler med deg, men prøv, om ikke annet for din egen skyld, å ikke la disse følelsene ta overhånd. Ta deg en joggetur, gå en tur langs havna, besøk venner, gjør NOE som ikke lar deg sitte for deg selv og tenke og lage all mulige tenkelige og utenkelige situasjoner, noe som hva jeg tror bare gjør situasjonen din verre. Det er få jeg kjenner som ønsker å være sammen med noen som er hysterisk sjalu for "alt og ingenting" (ikke for at jeg sier at du er det!).

Kjenner meg hvertfall igjen i mye av det du sier, men jeg har lært meg til å stoppe de verste følelsene slik at de ikke spinner videre og blir helt uhåndterlig.

Igjen, lykke til!!

:klem:

Skrevet

Måtte bare svare på denne selv om jeg absolutt ikke er sjalu selv..

Min samboer er sånn som deg - han reagerer veldig bare jeg snakker med noen av de jeg har vært involvert med før..

Dere som er sjalu burde tenke over hvor slitsomt og sårende dette også er for partneren deres - for er ikke akkurat gøy å ikke bli stolt på. Kan ikke snakke for partneren din - men jeg merker at han er sjalu selv om han ikke sier noe.

Så jeg syns du skal ta det opp med kjæresten din, og si samtidig at du føler deg dum som tar dette opp... Si rett og slett hva du føler! Er mye bedre om alle de vonde følesene knyttet til sjalusi bare kommer ut.

Hos oss ble det mye bedre etter alt ble sagt, og vi er begge blitt flinkere til å respektere hverandre :)

Skrevet

Hmm, jeg kan også bli sjalu til tider.

Men hadde helt klart reagert på det samme som deg..

Folk prater om sjalusi som noe negativt.. det er jo bare ett tegn på at følelsene ligger der.. :) Jeg hadde begynt å lure om kjæresten min ikke reagert på det samme som deg! Om jeg hadde vært på fest med ex min uten han.

Han 'skal' bli sjalu for sånne ting :P

Jeg syns du skal ta det opp om det plager deg, enn at du skal tenke på det og late som du ikke har sett bildene!

Skrevet

Er enig med de som sier at du skal ta det opp med kjæresten din. Det er jo forskjellige måter å ta det opp på. Jeg ville nok ikke tatt det opp med villt blikk og bebreidende tonefall, men på en rolig og forklarende måte. Hvis du angriper ham, vil hans naturlige reaksjon bli forsvar - og det skaper jo ikke de beste forholdene for gjensidig respekt og forståelse.

Skrevet
Måtte bare svare på denne selv om jeg absolutt ikke er sjalu selv..

Min samboer er sånn som deg - han reagerer veldig bare jeg snakker med noen av de jeg har vært involvert med før..

Dere som er sjalu burde tenke over hvor slitsomt og sårende dette også er for partneren deres - for er ikke akkurat gøy å ikke bli stolt på. Kan ikke snakke for partneren din - men jeg merker at han er sjalu selv om han ikke sier noe.

Så jeg syns du skal ta det opp med kjæresten din, og si samtidig at du føler deg dum som tar dette opp... Si rett og slett hva du føler! Er mye bedre om alle de vonde følesene knyttet til sjalusi bare kommer ut.

Hos oss ble det mye bedre etter alt ble sagt, og vi er begge blitt flinkere til å respektere hverandre :)

Å være sjalu betyr da vel ikke at du IKKE stoler på partneren din?? At han har kontakt med andre kvinner kan vel være vondt selv om du ikke mistenker han for å knulle dem.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg for bare noen uker tilbake. Jenta mi er i forsvaret, og det er ikke til å legge skjul på at det både er mange kåte guttevalper der, og heller mindretall av jenter. Hver helg, da mener jeg hver helg er det ut på byen og drikke seg dritings. Jenta mi er så klart med på alle disse festene ( som jeg overhode ikke liker, men som jeg bare må innse er og forblir realiteten. Har selv vært inne og vet det er ukas happening). Men over til saken, hun hadde lagt ut to fulle album på facen med henne og alle disse guttene som hang og slang rundt henne, og som du så i øynene deres at di hadde kun et mål for kvelden og det var jenta mi. Jeg så av ren nyskjerrighet på disse noen dager etterpå (forbanna facebook) og ble helt knust. I dette øyeblikket så jeg en gjeng med sultne gutter som hang seg over jenta mi, hvor hun var like glad. Tankene begynte og rase, fikk ikke sove, mistet matlyst, så bildene om igjen, ble knust, og gråt meg i søvn. Jeg fikk snakket med henne dagen etterpå og fortalte om mine følelser rundt dette. Hun forsto ikke hva som var galt. Og til mere hun ikke forstå, til mer såra ble jeg når hun ikke så hvordan jeg reagerte. Dannet meg et bilde om at hun ikke brydde seg om meg (som sitter milelangt unna og venter) og ble enda mer misnøyd. Spurte med sint tone om hun skulle slette di eller hva, og jeg hikstet frem at hun burde gjøre hva hun ville, men nå visste hun hvertfall hvordan jeg følte meg etter alle disse bildene med henne og ukjente gutter lå fritt ute på verdensveven. Enda ikke borte.

Men det betyr ingenting. Det er meg hun elsker og meg hun tenker på hele tida. Jeg stoler 100 % på henne, men klart man føler seg litt "tråkket" på og sjalusien inntreffer noe så voldsomt... Har sett på bildene i ettertid og det jeg ser nå er ikke det samme som da jeg så di første gangen. Nå er det fyllebilder som er knipset i tide og utide av alt muligt rart (som man vet når man er fyll så er det om og gjøre å komme med på aaaalle bildene :P )

Men hver obs på hvordan du tar det opp med typen din. Jenta mi gikk i en "jeg forstår ikke problemet" - holdning, og nærmest avfeide meg og gjorde alt til min feil. Vinklet det om til at jeg ikke stolte på henne osv. Klarte å rette opp den igjen, men pass på, som nevnt tidligere, hvis man har rent bord er det bare en bagatell og alt er som normalt, eller som i mitt tilfelle ble jeg litt "angrepet" og da kan tankene fly igang igjen. Men det kommer også ann på hvordan personen ser på situasjonen og svarer gjerne på feil måte, og da kan du ta det opp feil, og alt blir bare kaos :P hehe... Gjelder å ha kommunikasjonen på plass!

Men facebook er noe driiit! selv om man må sjekke hele tiden :P

Snart er det perm for hoo! gleeeder meg :)

Hilsen g21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...