Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Om 2 uker skal mitt eldste barn konfirmeres. Og jeg prøver å finne ut av om jeg evt skal holde tale... Dette er ikke noe jeg gjør med glede akkurat. Hater å snakke i forsamlinger. Men hvis jeg samler motet til meg, hva bør en slik tale inneholde? Jeg har liten erfaring med dette, så hvis noen har tips/råd å komme med, er jeg takknemmelig.
kospia Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hei. Jeg holdt min aller første tale i min datters konfirmasjon for snart 2 år siden. Litt nervøs var jeg, men du så glad jeg er for at jeg gjennomførte det. Jeg begynte talen med å snakke om da hun var lita, da hun fikk seg lillebror og videre til skolegang. Snakket litt om hvordan hun er som person, og blandet inn en del hendelser fra hun var yngre. Avsluttet med at jeg ønsket henne lykke til videre i "voksenlivet" og at jeg var/er veldig, veldig gla i henne. Talen var ikke så lang, men synes jeg fikk sagt litt om jenta vår. Hun var strålende fornøyd med talen fra mamma. Håper du fikk noen tips!
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Hei. Jeg holdt min aller første tale i min datters konfirmasjon for snart 2 år siden. Litt nervøs var jeg, men du så glad jeg er for at jeg gjennomførte det. Jeg begynte talen med å snakke om da hun var lita, da hun fikk seg lillebror og videre til skolegang. Snakket litt om hvordan hun er som person, og blandet inn en del hendelser fra hun var yngre. Avsluttet med at jeg ønsket henne lykke til videre i "voksenlivet" og at jeg var/er veldig, veldig gla i henne. Talen var ikke så lang, men synes jeg fikk sagt litt om jenta vår. Hun var strålende fornøyd med talen fra mamma. Håper du fikk noen tips! Tusen takk! Det skal jeg ta med meg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå