Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #1 Del Skrevet 29. april 2008 Som de fleste er jeg stadig på jakt etter nye og bedre make-up produkter. Men når det gjelder concealere, og for såvidt foundation, så blir jeg helt forvirret. Det virker som om det er like mange forskjellige meninger som det er timer i et år. Det dreier seg selvfølgelig om farge... - Har du rosa undertone i huden, så skal du velge rosatonet concealer. Gul hudtone=gultonet concealer. - Har du rosa hudtone, så må du for all del ikke velge gul concealer fordi gult+rosa= oransje. Det samme gjender for dem med gule hudtoner. De må styre unna rosatonet concealer. - "Alle" skal bruke gultonet concealer fordi det er ingen som har griserosa hud. (Ehm! Joa, jeg har det!) - Du skal alltid bruke gultonet concealer under øynene fordi gul er komplimentærfargen til blått, og dermed forsvinner mørke sirkler. Rosatonet concealer vil derimot fremheve dem. - Concealer skal være et hakk lysere enn huden din. - Concealer skal gå i ett med huden din slik at du ikke ser ut som et spøkelse. Osv. osv. osv. Dette er bare noe av det jeg har fått høre av diverse parfymeridamer. Hva i søren skal man stole på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thunderbat Skrevet 29. april 2008 #2 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg er like forvirret som deg. :/ Finnes det ikke grønn-tonete concealere også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 29. april 2008 #3 Del Skrevet 29. april 2008 Du er ikke alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fløtepia Skrevet 29. april 2008 #4 Del Skrevet 29. april 2008 Hva er consealer..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #5 Del Skrevet 29. april 2008 Hva er consealer..? Produkt som brukes til å f.eks. dekke over mørke skygger under øynene, kviser, diverse "flekker" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Del Skrevet 29. april 2008 Finnes det ikke grønn-tonete concealere også? Jepp. Og blå, og skikkelig rosa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 29. april 2008 #7 Del Skrevet 29. april 2008 Man burde jo nesten respektere hudtonen sin da, så jeg har gul undertone i huden og derfor også gultonet concealer (og foundation). Også er det jo sånn at en concealer med lit gult i skjuler bedre røde partier. Og concealeren som jeg bruker under øynene er den samme fargen som resten av ansiktet på meg fordi jeg ikke sliter med blå ringer (hadde jeg gjort det ville jeg nok valgt en lysere concealer, for jeg har en ide om at det gjør at det blå blir mer likt fargen på resten av ansiktet..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 29. april 2008 #8 Del Skrevet 29. april 2008 Be om prøver, og sjekk hva som ser best ut på deg - i dagslys. (Evt. prøv produktet i butikken og stikk ut på gaten med et lite speil...) Du ser fort hva som passer eller ikke passer. Jeg har nokså rosa hud i ansiktet selv, og bruker en rosatonet concealer. Gulere produkter synes veldig godt på min hud, så å dekke over kviser med en gul concealer kan jeg bare glemme. Det jeg derimot må være forsiktig med er øyenskygger og leppefarger med for mye rødt i, det gir meg en helt sykelig rødsprengt farge i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå