Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg hadde i en periode mye kviser i ansiktet, som jeg ikke klarte å la være å pelle på :/ Nå har det ordnet seg og kvisene er nesten borte, men jeg har masse røde merker i ansiktet (arr?) som er veldig synlige. De synes igjennom sminke og alt noen tips til hvordan jeg kan få bort de røde merkene før sommeren?
summer08 Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jeg er ikke sikker på om det hjelper for ditt problem, men jeg har slitt med irritert hud som gir kviselignende områder og fikk tips fra min hudpleier om å bruke hydrokortison krem. Denne kan du kjøpe reseptfritt på apoteket, og jeg synes virkelig den hjelper. Husk at man ikke skal bruke den lenge av gangen.
IloveNY Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 jeg har lest i en tråd her tidligere at det visstnok skal hjelpe å smøre honning på de røde prikkene, og at det skal dempe fargen hvertfall... men jeg har ikke fått prøvd dette selv enda. Glemmer honning hver gang jeg er i butikken!
Gjest *lucky* Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Bruk en sånn når du klemmer ut kvisene http://www.tweezerman.com/index.cfm?page=p...ail&prod=92 Det er det samme som hudpleier bruker. Du finner den billig på Ebay. Fruktsyrer bleiker huden så det er fint å bruke visst du vil minske arr/rødhet. Er du plaget med kviser er det også lurt å bruke fruktsyrer i den daglige hudpleien. For å dempe rødhet skal du bruke grønt. Kjøp et grønt løspudder som du legger på før foundation. Du kan også ha det som finish pudder men da må du bruke lite. Everydayminerals har en grønn concealer som fungerer fint.
Essie_ Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Jeg er ikke sikker på om det hjelper for ditt problem, men jeg har slitt med irritert hud som gir kviselignende områder og fikk tips fra min hudpleier om å bruke hydrokortison krem. Denne kan du kjøpe reseptfritt på apoteket, og jeg synes virkelig den hjelper. Husk at man ikke skal bruke den lenge av gangen. Hydrokortison er for eksem. Og selv da må man være forsiktig med bruken for å ikke ødelegge huden, så jeg ville ikke anbefalt dette på røde merker etter kviser. Bruk av hydrokortison gjør at huden blir tynn, gjennomskinnelig og sprekker.
Nienna83 Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Man kan i tillegg få peroral dermatitt av å bruke hydrokortison i ansiktet. Husk at selv om hydrokortison er reseptfritt er det fremdeles et legemiddel og ikke bare å bruke uten at man vet effekten av det.. Svært uproft av en hudpleier å anbefale bruk av dette i ansiktet..
Gummiloppa Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Det er ikke stort som hjelper for røde merker dessverre :/ Men de forsvinner over tid, så det beste må være å smøre seg med tålmodighet
Saeria Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Ja, her må en bare ta tiden til hjelp. Det er min erfaring. Etterhvert vil de forsvinne.
lille katt Skrevet 21. mai 2008 #10 Skrevet 21. mai 2008 Min hudlege kaller dem for "fotspor" etter kviser. For meg ser de ut som arr, og føles som arr, men er visst per definisjon ikke arr. Jeg har hatt hundrevis av dem de siste 10 årene... Greia er at huden blir litt tynnere der hvor kvisen har vært, slik at hudlagene under "skinner gjennom". De forsvinner til slutt. Men det kan ta tid - min erfaring er opptil seks måneder, noen lengre... dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå