Gjest StoreSky Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 http://www.pengeklubben.no/ Har testet med selv og funnet ut at jeg betaler ganske mye mer skatt enn jeg behøver, dessuten at jeg tjener veldig mye mindre enn gjennomsnitt for min alder/utdannelse.. Noen som har blitt medlem her? erfaringer? Eller bortkaster 79,-??? Er jo ikke så mye penger og man kan melde seg ut når man vil... 79,- er jo mindre enn to øl!!
Arwen Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg trenger visst egentlig ikke være medlem. Fikk Meget bra + som resultat. Tjener dårligere enn snittet da, men det var jeg klar over.
Gjest Raptuza Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Æsj for ein tullete kalkulator. Fekk beskjed om å spara mindre og bruka meir. Koko!!
Høstjenta Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Æsj for ein tullete kalkulator. Fekk beskjed om å spara mindre og bruka meir. Koko!! Jeg fikk akkurat samme svar :-) Tok en gratis sjekk av pengeklubben.no i dag faktisk og syns det hele var litt merkelig. Jeg vet at vi, samboer og jeg, tjener godt og har ikke skyhøye lån i forhold til mange andre, men svarene i kalkulatoren var ikke til å bli klok på. Jeg ville heller snakket med noen personlig, om det er mulig, for å få hjelp. Mye lettere å få svar og stille spørsmål da!
mamut75 Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Æsj for ein tullete kalkulator. Fekk beskjed om å spara mindre og bruka meir. Koko!! Fikk ingen råd jeg . Var det råd der også ?
Pasha Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 jeg skulle også spare mindre :klø: ikke at jeg sparer så veldig mye heller i grunn... og den avdragsgreia på lånet skjønte jeg ikke hvordan de har kommet til.. for så høyt avdrag har ikke jeg. (det var over 9000kr i avdrag i mnd på mitt lån stod det...og så mye avdrag er det ikke nei)
Gjest StoreSky Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Jeg fikk også spare mindre, men fant jo faktisk ut at jeg betaler skyhøyt med skatt! Har nemlig ufattelig mye renteutgifter.... (som er en form for sparing i følge kalkulatoren)
Gir Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Hmmm, jeg fikk beskjed om at jeg har lavere inntekt enn gjennomsnittet for min aldersgruppe og min utdanning, men på skattelistene for 2006 husker jeg at jeg hadde 80% mer inntekt enn snittet for min egen aldersgruppe (der de fleste er studenter)... "DIN PSI: 92 NORMAL PSI: 112 LITT SVAK: Målt mot din aldersgruppe og utdannelse er din inntekt litt svak. En coach (veileder) kan hjelpe deg å vurdere om du kan utnytte dine evner enda bedre i ditt yrke." Jaaaa, løpe og bestille coach! Veeeeldig.... For å svare på spørsmålet øverst i tråden. Nei, jeg syns ikke det er verdt 79kr
SuperGjest Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg ligger utrolig dårlig an og har en usikker fremtid
mamut75 Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Jaaaa, løpe og bestille coach! Veeeeldig.... For å svare på spørsmålet øverst i tråden. Nei, jeg syns ikke det er verdt 79kr Forstår du INGENTING?! !! Du må betale PENGEKLUBBEN 79 kr for å være coachen din Når jeg tenker tilbake på hva jeg fikk , så stod det at jeg oogså kunne ha nytte av coach , men på min stod det at jeg lå over gjennomsnittet på PSI for inntekt . Så uavhengig av hvor man ligger i forhold til snittet , trenger man altså coach
mamut75 Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Måtte jo knatte inn tall ala Olav Thon her også , og fremdeles så "Likevel kan en coach (veileder) hjelpe deg til å vurdere mulighetene til ytterligere karriereløft."
Gjest Phoenix Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Jeg fikk 84 og "SVÆRT BRA: Målt mot din aldersgruppe og utdannelse er din økonomi svært bra. Den gir deg stor økonomisk handlefrihet, gode økonomiske fremtidsutsikter og er robust mot uforutsette hendelser." Hm, jeg som synes jeg sliter hver måned med alle utgiftene...
Gjest StoreSky Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Måtte jo knatte inn tall ala Olav Thon her også , og fremdeles så "Likevel kan en coach (veileder) hjelpe deg til å vurdere mulighetene til ytterligere karriereløft." HAN kan jo faktisk ha bruk for coach, lære å tjene penger på ærlig, surt og rederlig arbeid. Opp hver morgen kl 07, hjem klokken 17. Middag og rrrrrett i seng!
Gir Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Forstår du INGENTING?! !! Du må betale PENGEKLUBBEN 79 kr for å være coachen din Når jeg tenker tilbake på hva jeg fikk , så stod det at jeg oogså kunne ha nytte av coach , men på min stod det at jeg lå over gjennomsnittet på PSI for inntekt . Så uavhengig av hvor man ligger i forhold til snittet , trenger man altså coach Å ja selvfølgelig! *løpe og hente penger*
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Jeg bør vurdere å bruke mer penger på fondssparing, samtidig som jeg helst bør spare mindre :klø: Men jeg trenger ikke coach da, og har visstnok en relativ romslig økonomi!
Gjest Helen Parr Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Jeg fikk også spare mindre, men fant jo faktisk ut at jeg betaler skyhøyt med skatt! Har nemlig ufattelig mye renteutgifter.... (som er en form for sparing i følge kalkulatoren) Altså: Hvis du har store renteutgifter reduserer dette din alminnelig inntekt slik at du får mindre skatt. :klø: Så jeg skjønner ikke sammenhengen mellom mye skatt og høye renteutgifter.
Gjest Serena Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 http://www.pengeklubben.no/ Har testet med selv og funnet ut at jeg betaler ganske mye mer skatt enn jeg behøver, dessuten at jeg tjener veldig mye mindre enn gjennomsnitt for min alder/utdannelse.. Noen som har blitt medlem her? erfaringer? Eller bortkaster 79,-??? Er jo ikke så mye penger og man kan melde seg ut når man vil... 79,- er jo mindre enn to øl!! For en latterlig test... Det eneste jeg fikk opp var et tall og denne uttalelsen: SVÆRT BRA: Målt mot din aldersgruppe og utdannelse er din økonomi svært bra. Den gir deg stor økonomisk handlefrihet, gode økonomiske fremtidsutsikter og er robust mot uforutsette hendelser. Virkelig nyansert.
Gjest StoreSky Skrevet 29. april 2008 #19 Skrevet 29. april 2008 Altså: Hvis du har store renteutgifter reduserer dette din alminnelig inntekt slik at du får mindre skatt. :klø: Så jeg skjønner ikke sammenhengen mellom mye skatt og høye renteutgifter. Nei (helt uavhengig av denne siden altså, har ringt skatteetaten) det har med at jeg kjøpte bolig i år, og skatten er regulert utfra ifjor. Og man får fradrag på renteutgifter. Så siden både jeg ikke har noen "formue" i form av penger på konto (i vente på bolig) og jeg har økt renteutgifter (nå kjøpt bolig) så kan jeg redusere skatten noe. Og dermed få litt mer å leve for hver mnd. Vet jo at jeg får tilbake pengene neste år, men hjelper jo lite NÅ når jeg har så lite penger å rutte med at det er et slit å få ihop de måndlige regningene.. Så nå gjør jeg en kombinasjon, litt sparing via ekstra skatt, men ikke så mye skatt som før -altså får jeg utbetalt litt mer hver mnd.
Gjest StoreSky Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 Men, egentlig burde man jo tipse noen (avisa???? heheh!) om dette, for slik det kan virke utfra de uttalelsene her, så er den testen i allfall svært villedende, sikkert endel som melder seg på når de får resultatet. Men er jo ikke så stor sum da, og man får tilgang på ulike økonomer, etc. Og bare å melde seg ut når man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå