Marte M Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hvordan skal dere dekke bordene? Hestesko, E-bord, småbord? Og hvordan skal dere pynte? Jeg har lyst å ha noe enkelt og fint- som jeg kan ordne selv. Ikke store blomsteroppsatser fra blomsterbutikk. Vi skal ha gerbera, roser og prestekrager. Også vil vi ha masse stearinlys. Noen som har noen gode ideer?
Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Vi brukte enkle rosevaser, med en blomst i hver. Grønne perler på fiskesnøre ( fåes kjøpt hos tilbords og i interørbutikker etc.) samt hvite kubbelyd rundt om . Ble kjempefint. Husk at du trenger ganske lite for å få det pent, det er masse annet som tar plass også. Vinglass, vannglass, tallerk, bordkort, serviett.
Humleblomst Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Vi skal ha småbord og kubbelys på fat med eføyranker rundt. Har begge sansen for den litt intime kafestilen, og har derfor valgt noe slikt. Sansynligvis velger vi å bestille noen blomsteroppsatser bl.a. til å ha på bordet med brudeparet (som skal vær litt større) og "rundt omkring". Hvis du har tid og krefter til å lage blomsteroppsatser selv, kan kanskje denne siden hjelpe deg: Hvordan lage en blomsteroppsats
Gjest glamourgirl Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Husk at på brudeparbordet så blir brudebuketten sentral-dekorasjonen, så husk å ha vase, eller lignende til denne. Jeg pyntet nettopp bord, brudeparet hadde runde bord, ti stykker, tenker jeg. Jeg la tyll-duker fra Ikea over de vanlige bord-dukene for å få litt effekt, det ble veldig pent. Ellers så brukte jeg ulike glass, skåler og te-lysestaker som jeg satte midt på bordene. I hovedsak blanke, men ca tre i ulike grønn-sjatteringer per bord. Jeg satte dem ikke likt, men tilfeldig på bordene. I disse altererte jeg mellom å ha en til tre blomster av samme slag flytende, eller telys. Jeg varierte også dette på bordene, slik at hvert bord matchet, men ble forskjellig. Siden dette var et vårbryllup, valgte jeg syriner, ranunkler, peoner og en rasende festlig blomst som så ut som små knapper. Alle i hvitt. Jeg la sangheftene på stolene og hadde tykke hvite servietter brettet som seil. Dette ble faktisk veldig lekkert, ikke rotete, men gav en nydelig varm og ikke for dillete atmosfære.
Gir Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Bryllupet jeg nettopp var i hadde løst det på en veldig fin måte. Der var det små, hvite "runde" vaser med tett i tett med hvite og grønne nelliker oppi som var satt litt tilfeldig rundt i lokalet. På bordene var det små buketter som lignet på brudebuketten som stod på midten (på brudeparets bord var selvfølgelig brudebuketten sentral). Rundt var det satt t-lysestaker tilfeldig plassert, og mellom dem snirklet det seg litt tyll, noen flere nelliker og grønne, små steiner. Serviettene var tykke og hvite og oppå dem lå meny med navn, bordplassering og navn på alle gjestene, bilder av brudeparet og noen dikt. Enkelt, vakkert og stemningsfullt når det ble mørkt og alle t-lysene laget romantisk stemning.
Amilya Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Glamourgirl, har du bilder? Det høres kjempe flott ut og noe lignende det jeg har tenkt, men ikke "fått ut"
Irmelinn Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Vi skal ha e-bord. Det blir offwhite duker med brun løper. offwhite små stoff hjerter som skal strøs over løperen sammen med brune roseblader. Så skal vi ha off white og brune gerbera på bordet (kunstige). Blir også å ha noen små blanke telysholdere med telys i. Brudebuketten skal være offwhite/hvit med gerbera og roser. Tror dette blir fint
Amadea Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Vi skal ha runde bord med offwhite duker helt ned til gulvet. Oppå skal vi ha en mindre, beige linduk med brun kant. Det blir enten beige eller brune linservietter til. Vi tenkte også på det samme i hvitt og grått, men tror vi faller på beige og brunt. Dukene er inkludert i prisen fra cateringen. Jeg vil gjerne ha en oppsats / dekorasjon på midten av hvert bord, men det er ikke bestemt hvordan dette skal se ut enda. Jeg ser for meg noe kombinert telys / kubbelys og blomster. Noen som har peiling på hvilke farger som passer bra til beige og brunt? Og hvilke blomster det er sesong på i august?
Gjest glamourgirl Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Amilya: Jeg har ikke fått bildene enda, men hvis du har litt tid, så kan jeg prøve å få ordna. Send meg en pm, hvis du vil.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Vi skal ha hvite duker med olivengrønne løpere i taft. Skal også ha glassvaser med gullsprayede bjørkekvister, og i disse skal jeg henge olivenfarvede fjær og gullblader. Skal ha kubbelys i hvitt og grønt, som står på rektangulære fat som er malt i gull....
Frøken eple Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Eføy er jo veldig fint å legge rundt på bordene.
Petrina Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 .........nå har vi _egentlig_ ikke kommet så langt i planlegginga. Men i mitt hode: - lokalet er vel lagt opp til enten E-bord eller hestesko tror jeg. Selve lokalet er veldig fint i seg selv - en nyoppusset låve i chabby chic miksa med en halvmoderne stil --> så er usikker på hvor mye pynt vi kan ha. Men tanken foreløpig er: hvite duker hvite tallerkner sølv-detaljer; lysestaker, kanskje noe sølvtråd av noe slag? røde roseblader strødd litt tilfeldig rundt omkring eføy liggende bortover bordene kanskje noe Cala her og der. Har sett for meg en brudebukett med hvite Cala ispedd noen røde roser + litt grønt, og kanskje noe sølv. Hehe - her er tusen ideèr som ikke er helt organisert enda, ser jeg nå som jeg skriver ting ned. Whiiiiiiiii - er så moro å planlegge med dere, altså! :love:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå