Gå til innhold

Den hersens kirka


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er vist blitt moderne å klage på ett eller annet her inne, derfor stepper jeg inn med min klage. Hver forbanna søndagsmorgen begynner den forbanna :evil: kirka å ringe kl. 10.00 drithøyt og dette varer tute meg i en time. Ganske høyt er denne ringingen også. Har mange ganger tenkt på at jeg skulle ha gått til anskaffelse av TNT..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kirkeklokker er no herk. Det burde vært forbudt med søndagsringing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
ehem, jeg liker det litt på en måte jeg.. nå bor ikke jeg slik til at jeg hører klokkene, men jeg har gjort det og jeg syntes det var ganske hyggelig? :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også liker det litt.. :oops: Koselig måte å våkne på på en søndag synes jeg. Liker å stå opp tidlig i helgene også så hvis jeg sover til klokka ti har jeg sovet lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda verre enn kirkeklokkene var da jeg bodde i et muslimsk strøk i London og moskeen to hus nedi gata begynte med morgenbønn i 04-05-tida hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkhvis du hadde bodd i et katolsk land, der ringer klokkene hvert kvarter hele døgnet!

Forøvrig ringer vel ikke klokkene en hel time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden så hissige dere er i dag da! Har de bygget kirke der du bodde...stakkars? Eller tenkte du ikke på det da du flyttet inn?

Minner meg om de som har bodd på Grefsenplatået i fem år og har fått lagt ned trikken som har gått der i hundre "for det bråkte sånn".

Alle som er mot lyd fra naboen, dugnad, kirkeklokker, ungeskrik, buekorps og alt annet som ikke kan tåles på en dag som denne - flytt ut på vidda - der er det kun et vindsus som kan forstyrre dere.

Men dere er litt søte når dere er sinna også - for noe som har vært der i generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja - hvorfor skal de kristne få lov til å plage alle andre? De har vel klokke som alle andre og kommer seg i kirka de som skal!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinna? Fordi vi ikke liker at kirkeklokkene ringer en hel time? For det gjør de nemlig, visse steder! Som f.x. i Bergen sentrum!

Ser hvor blid du hadde blitt om man hadde lagt en vekkerklokke til øret ditt og bedt deg ha den der en hel time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske ufint. De fleste har vel klokker i dag, og trenger ikke kirkeklokka. Jeg tenker mest på dem som jobber nattskift - og så blir vekket opp hver søndag på den måten.

Skal de ringe, bør de heller ha gudstjenesten sin senere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
I all verden så hissige dere er i dag da! Har de bygget kirke der du bodde...stakkars? Eller tenkte du ikke på det da du flyttet inn?

:ler: Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har ei berta i nabolaget gått til legen fordi barnet hennes ble vettskremt når klokka begynte å slå. Klagen gikk vist til kirkerådet / eller noe slik, men de fikk ikke medhold.

Jeg skal ALDRI bo ved siden av en kirke mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne har en unge som står i senga og hyler hver kveld når isbilen kommer. Han er livredd.

Nei til kirkeklokker og isbilklokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å harselere over de som klager på kirkeklokker, men det er faktisk en skikkelig plage! Vi bor 20 meter unna en kirke og når kirkeklokkene ringer, så kan en faktisk ikke oppholde seg utendørs. Det finnes jo grenser for hvor mye støy det er lov å lage i dette landet, men såvidt jeg vet er kirkeklokker unntatt fra regelen.

Ikke nok med at kirkeklokkene ringer de siste fem minuttene før gudstjenesten starter, de ringer også konstant i syv minutter en halvtime før gudstjenesten for å "varsle" bygda om at nå er det på tide å hoppe i klærne og komme seg til kirken........... Akkurat DET kunne de ha spart seg for - de fleste er da såpass siviliserte at de har tilgang til en klokke eller to??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor ved rådhuset i Oslo jeg;)

Hadde tre kirker rundt meg i Porsgrunn..(Bodde i sentrum).

Fyttirakkern så lei jeg var av å bli vekt hver IDIOTISKE søndag av de STYGGE kirkeklokkene.

Nei, jeg klager på slikt. I tillegg fikk man ikke sove før 0300 pga bråk utenfor huset.. (Utepub osv.) :roll:

Føler med deg jeg, Care!

Hilsen jordbær som har flyttet til landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes kirkeklokker har sin sjarm jeg, men er nok enig i at de hadde nok ikke trengt å ringe kl 10, det holder med 5 minutter fra kl 1055 til 11, og etter gudstjenesten er over. De fleste takler nok sin egen vekkerklokke bedre enn kirkeklokkene, for de er det jo bare å kaste i veggen og hoppe på :o Er ikke så lett å bli kvitt kirkeklokkene, nei.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal starte min egen menighet - samme hvilken tro og sånt - og begynne å ringe hver time med klokkene mine (høytalere) - for å minne de ikke troende på at de må huske å trekke pusten og leve mens de gjør det... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på den om isbilklokkene :kjempesinna:

men har ikke så mye mot kirkeklokkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...