Gå til innhold

Trendy mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anser du som trendy/kul/moderne mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt økologisk tenker jeg

Skrevet

Trendy tipper fort over i "sooo last year", men jeg vil mene:

Kortreist, lokal, økologisk mat tilberedt enten tradisjonelt norsk eller med en "vri".

Relativt autentisk mat - at man serverer retter som faktisk stammer fra et sted, ikke for mye fusion.

Gode råvarer på hele linja - inkludert brødtilbehør.

Enkle/rene smaker og retter?

Ikke vet jeg, jeg bor på landet og sist jeg spiste på bra restaurant i byen kjøpte jeg kyllingfrikassé.

Skrevet

Kortreist, lokal, økologisk mat tilberedt enten tradisjonelt norsk eller med en "vri".

Relativt autentisk mat - at man serverer retter som faktisk stammer fra et sted, ikke for mye fusion.

Ikke vet jeg, jeg bor på landet og sist jeg spiste på bra restaurant i byen kjøpte jeg kyllingfrikassé.

Jeg er helt enig med deg. Dette er i hvertfall hva man får inntrykk av er trendy dersom man ser på hva de toneangivende kokkene driver med for tida. Det hotteste av det hotte på restaurantfronten akkurat nå - det gjelder også for mange matentusiaster i resten av Europa, er dessuten Noma i København, som utelukkende baserer rettene sine på nordiske råvarer, og som fremelsker rene smaker.

Gjest Eurydike
Skrevet
Det hotteste av det hotte på restaurantfronten akkurat nå - det gjelder også for mange matentusiaster i resten av Europa, er dessuten Noma i København, som utelukkende baserer rettene sine på nordiske råvarer, og som fremelsker rene smaker.

I kjølvannet av Noma-suksessen var visstnok islandsk skyr en av de hippeste råvarene i København i fjor. I år vet jeg sannelig ikke. :fnise:

Skrevet

Enig. Og at økologisk er trendy, er jo veldig bra :)

(Og er forresten uenig med den over her som skrev sushi, jeg ser i allefall ikke på sushi som spesielt trendy lenger. Uten at jeg egentlig bryr meg ;) )

Skrevet
I kjølvannet av Noma-suksessen var visstnok islandsk skyr en av de hippeste råvarene i København i fjor. I år vet jeg sannelig ikke. :fnise:

Ha ha, man har da hatt islandsk kjæreste, så man har både smakt skyr, hangikjöt og hrútspungar. :fnise:

Gjest Helen Parr
Skrevet

Enig med gjest over.

Lokal mat, tilberedt på tradisjonelt vis.

Samt at man bruker hele dyret i matlagingen, såkalt "nose to tail-eating".

Gjest Kvist i.i
Skrevet

Og restaurantmat servert på flat tallerken med små boller til alt som er mykt eller flytende. Gjerne saus i høyt glass, en puré i en liten bolle og noe skumgreier i en skål. Alle bollene stilt opp ved siden av hovedingrediensen...

Vet ikke hvor fan jeg er av sånn opplegging jeg, blir litt krøkkete å spise. Men bedre enn høy stabel med mat og to grssløkstrå i kryss på toppen som var for noen år siden er det i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...