Gjest Eline Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jeg har akkurat fått stripet håret mitt, men jeg synes stripene ble veldig "kalde" i fargen. Mener at jeg fikk et varmere preg i fargen en annen gang jeg gjorde dette. Er det forskjell på "kald" og "varm" farge på striper?? Må jeg spesielt be om "kald" eller "varm"?? Det er jo ganske viktig at man får riktig tone så nært fjeset, i tilfelle er det rart ikke frisøren gjorde meg oppmerksom på det og spurte hva jeg ville ha. Synes jeg ser helt merkelig ut med de stripene, er feil fargeskjær til fjeset mitt.
zilje_k Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Bruk en gylden shampoo for å få de litt varmere:) En gullshampoo i stedet for lillashampoo som mange bruker for å fjerne gul-skjær:)
Gjest TS Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Bruk en gylden shampoo for å få de litt varmere:) En gullshampoo i stedet for lillashampoo som mange bruker for å fjerne gul-skjær:) Takk, men åssen shampoomerke er det her? Hvor får jeg kjøpt den?
zilje_k Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Litt opp til hvor mye penger du vil bruke egentlig. Jeg jobber som frisør og bruker gold shampoo fra SP (wella). Du får helt sikkert kjøpt denne på nettet hvis du vi spare litt.. Ellers så har vel Define en, men den har jeg ingen erfaring med..
Gjest TS Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Litt opp til hvor mye penger du vil bruke egentlig. Jeg jobber som frisør og bruker gold shampoo fra SP (wella). Du får helt sikkert kjøpt denne på nettet hvis du vi spare litt.. Ellers så har vel Define en, men den har jeg ingen erfaring med.. Takk igjen. Kan ikke gå sånn her så noe må jeg få gjort. Får jeg kjøpt gold shampoo fra SP hos frisør ? Er det kun en farge man får i håret når man striper eller kan man be om striper med mer gyllent skjær?? (spør siden du er frisør)
zilje_k Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Du får kjøpt den hos frisører som fører SP ja:) Det kommer veldig ann på om det blir brukt bleking, lysfarge, eller farge.. Med bleking kommer det ann på hvor lenge man sitter. Jo lenger man sitter, jo hviterer (kaldere) blir stripene. Hvis du vil ha litt gyldne striper er det lurt å si ifra (noen frisører gjør som de vil og er ikke flinke til å tenke på kundens ønsker).. Med lysfarge kan man velge en farge som blir gylden.. Men lurt å si ifra om sine ønsker:)
Gjest TS Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Du får kjøpt den hos frisører som fører SP ja:) Det kommer veldig ann på om det blir brukt bleking, lysfarge, eller farge.. Med bleking kommer det ann på hvor lenge man sitter. Jo lenger man sitter, jo hviterer (kaldere) blir stripene. Hvis du vil ha litt gyldne striper er det lurt å si ifra (noen frisører gjør som de vil og er ikke flinke til å tenke på kundens ønsker).. Med lysfarge kan man velge en farge som blir gylden.. Men lurt å si ifra om sine ønsker:) Takk nok engang :-). Dette forklarer saken. Får håpe shampoo'n redder det noe, men skal være ganske så tydelig i mitt ønske neste gang ja.
zilje_k Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Bare hyggelig:) Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Bare hyggelig:) Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på Hehe...da spør jeg litt til. Jeg jeg så misfornøyd og vurdere nå å si ifra til frisøren. Kan håret nå f.eks farves når jeg har så lyse striper, eller er gold shampoo eneste mulighet til å få gjort noe med farven? Er redd hun ikke helt har peil...
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Da har jeg sagt ifra til frisør og jeg fikk en gold shampoo for å se først om det hjalp, nå har jeg brukt den og det ble et gyldnere skjær over det nå, bedre enn sånn det var hvertfall...puh...da kan jeg dra ut blant folk....begynner heldigvis sent på jobb idag...Hvis jeg ikke ble fornøyd måtte jeg bare ringe de igjen så skulle de se mer på det. Jeg er ikke komfortabel med å klage og gjør det så og si aldri, så det sier litt om hvor ille jeg synes det var...
zilje_k Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 Så bra du sa ifra!! Jeg setter STOR pris på at kundene mine kommer tilbake til meg hvis det er noe dem ikke er fornøyd med. Er jo ikke nødvendigvis frisøren som er udyktig, men kan være kommunikasjons probelmer.. Hjalp det å bruke shampooen eller??
DDuck Skrevet 30. april 2008 #12 Skrevet 30. april 2008 Helt enig Jeg liker ikke at kunden sier til andre at de er misfornøyde hvis de ikke kan si det til meg... Da får man et dårlig rykte å det er jeg ike intressert i
Gjest TS Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Synes det var skikkelig ekkelt å klage da, men frisøren ville jo at jeg skulle være fornøyd så jeg synes jeg fikk god service når skaden først var skjedd. Det hjalp å bruke shampooen ja , ble mer gyldent nå, jeg er mer komfortabel med det, men det er ikke helt sånn som jeg hadde tenkt, men har fått tilbakemeldinger fra kollegaer og venner om at det ble fint, så tror jeg avventer å gjøre no mer med det nå da. Jeg ville bare lysne håret sånn at det kunne se ut som om solen hadde bleket det og med et varmt skjær hvis dere skjønner...jeg hadde faktisk med et bilde for å vise hvordan jeg ville ha det, men det hjalp ikke denne gangen gitt.... Dere som kan faguttrykkene, hva skal jeg be om neste gang for at dette ikke skal skje igjen? Takk alle svar
Gjest TS Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 gylne striper? Det funket nemlig ikke , derfor lurer jeg på om det heter no annet...
Gjest Lilleulv Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Det funket nemlig ikke , derfor lurer jeg på om det heter no annet... Da hadde jeg byttet frisør hvis ikke det funket
zilje_k Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 Når mine kunder ber om gyldne striper får dem det:) Skjønner ikke helt hva som er problemet egentlig.. men men.. Kanskje lurt å bytte frisør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå