Varsia Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hvis man krysser av for at det er en gave når man handler fra utlandet (via nettet), er det bare tollen man slipper unna da, ikke momsen på 25% ? Er snakk om varer som muuuuligens går over 200-kroners grensa.
SuperGjest Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Joda, man slipper unna både toll og moms, men det er også ulovlig da.
Varsia Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 Joda, man slipper unna både toll og moms, men det er også ulovlig da. Er det ulovlig å bestille ting i gave til andre på den måten...?
SuperGjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Jeg trodde du hadde bestilt til deg selv og ville merke av som gave likevel. Selvsagt er det ikke ulovlig å bestille gaver - men vær klar over at hvis du bestiller til din adresse og det er du som har betalt og alt, så er det ulovlig å be selger om å merke av som gave for å slippe toll og moms.
Varsia Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2008 Velvel, takk for svar:) Ville ha i både gave og til meg selv jeg... Men skal gjøre slik loven ber meg om
SuperGjest Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Velvel, takk for svar:) Ville ha i både gave og til meg selv jeg... Men skal gjøre slik loven ber meg om Hehe Har bestilt mye på nettet og vil si at omtrent 70% merker av som gave selv om jeg ikke har bedt om det. Virker som om mange selgere (spesielt Ebay-selgere) er så vant til at folk spør om det at de merker av automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå