Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

hvordan koke egg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koker eggene mine i kasserolle.. hehe..

Men det er jo forskjell på eggene også, på grunn av at noen kan ha litt løsere hvite. Kaldt vann bruker somregel å fungere :)

Jeg liker ikke kalde egg så jeg bruker skjeldent å kjøle de ned så mye, bare heller litt kaldt vann over så de er kalde lenge nok til at jeg får skrellt det...:P

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg sleit også med dette til jeg fikk eggeskallkurs av mannen min. Han slapp det hardkokte egget i bordet flere ganger så det ble helt krakkelert. Da ble det enkelt å skrelle det.

Skrevet

Som gårdskjærring hvor vi driver med verpehøns og eggproduksjon på gården, har jeg god greie på dette. Det er det først etter at eggene er 14 dager at skallet er lett å skrelle av eggene. De eggene som man får kjøpt i butikken er normalt over 2 uker gamle ;) Men det kan jo hende at de har ferskere egg i visse sammenhenger.

Skrevet
Jeg sleit også med dette til jeg fikk eggeskallkurs av mannen min. Han slapp det hardkokte egget i bordet flere ganger så det ble helt krakkelert. Da ble det enkelt å skrelle det.

Nesten samme måten som jeg gjør.

Jeg kakker det i bordet, også ruller jeg det litt frem og tilbake så det blir krakelert, da knuses skallet men den hinnen som er innenfor er hel, så jeg drar av store biter i slengen.

Gjest Gjest
Skrevet

Egg bør tempereres før koking. Da er det enkelt å skrelle dem. Det er kjøleskapskalde egg som er vanskelige å skrelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...