Gå til innhold

Sneglejakten er i gang...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men seriøst; du kan jo forsøke å legge saltstein eller kakaobark under vinduet, da forhindrer du dem kanskje i å krype opp akkurat der. (men så kryper de vel gjerne opp et annet sted og ned igjen på vindusruten og du er like langt..)

Kan hende det, men alt må vel prøves. Det begynner å bli direkte flaut å ha besøk, og kjedelig å måtte forklare hvorfor man ikke kan nyte utsikten, og at det ikke er jeg som slurver med vindusvasken ;)

Bioforsk har eget nettsted om snegler:

http://snegler.bioforsk.no/nb/node/165

Jeg må bare innrømme at jeg gir f*** i om jeg er human eller ikke. Her legges de lagvis i en melkekartong med grovt salt.

Heier deg fram, hele veien! Ingen burde være humane i denne kampen her. Det er snakk om utryddelse av monster. Monster hører ikke hjemme noen steder, bare i fiksjonens verden. Kutt dem, svi dem, salt dem, kok dem. Bare bli kvitt dem!!

Skrevet
Jeg forstår jo at sneglen dør og forsvinner, men dør evt. egg?

Jeg tror ikke at eggene overlever når forelderen er død, nei.

Ellers er jeg veldig glad for at jeg bor her jeg bor og ikke har samme snegleproblemet som dere der sørpå, litt snegler har vi jo her, men ikke de "skumleste" typene. :)

Skrevet

Sakset dette fra en nettside:

Det er ikke bare vampyrene som lar seg skremme. Her er et nytt tips for å holde sneglene borte fra salaten - uten å ty til giftstoffer: Hvitløksolje, skriver forskning.no.

Den dunstende løken driver sneglene ut av hagen og kan til og med ta livet av stakkarene, har britiske biologer funnet ut.

For den lille hagen kan det hjelpe å klemme noen fedd i litt vann og helle utover, men hvitløken kan også være meget nyttig for den store åkeren.

Skrevet

Borettslaget vårt skal anlegge en hage på ei løkke (gress, busker, benker, lekeapparater, rundt ett mål). Er det noen som vet om det går an være føre var ved f.eks. å legge ut eller spraye noe rundt hele tomta så snart den er ferdig? Noen som har prøvd hvitløksoljen som er nevnt over?

Skrevet

Er jeg frekk om jeg påpeker at jeg aldri har vært så glad for å bo i blokkleilighet med innebygget veranda som akkurat nå? :gjeiper:

Da jeg samlet snegler sist puttet vi dem i en bøtte med veldig salt vann, og så satt vi lokk på bøtta. Var gjerne ikke den beste metoden, men det funket nå på et vis...

Har lest et sted at man skal lete etter eggene om høsten, og så helle kokende vann over dem. Dermed tror jeg ikke det har noe med eggene å gjøre når du dreper sneilen, for de ligger vel et annet sted. Nå er det heller ikke høst nå, men er det noen som vet hvordan eggene ser ut? Det sto det selvfølgelig ikke noe om... :sukk:

Skrevet

Sneglene dør som oftest rett etter at de har lagt eggene sine, de fleste levende snegler vil derfor ha et lager av egg inne i seg som ikke overlever.. men de eggene som allerede er på "frifot" overlever selvfølgelig.

Gjest Gjest monica
Skrevet

Jeg har sjelden ledd så godt av noe på KG som av denne tråden. Her samler KG brukerne seg til kollektiv kamp mot sneglene :ler:

Fra spøk til alvor, jeg bor på nordvestlandet, og i hagen min er det en del av de svarte ekle sneglene (ca 5cm lange og tykke) Jeg syns de er grusomt ekle, men bruker ikke drepe de, men kaster de ut av hagen, Gjerne inn til naboen :fnise: Skal jeg drepe de før jeg slenger de inn til ham, eller trenger jeg ikke foreta meg noe mer?

Jeg synes de er helt grusomt ekle, og bikkja mi biter de, og det er enda eklere, så jeg har ikke noe lyst til å ha dem i hagen i det hele tatt.. :spy:

I tillegg til dette så har vi noen svarte ekle biller, som er ganske tynne og kanskje en cm store, det kryr av dem her... vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt de.. de kryper til og med over terassen og inn hagedøra her... Har strødd maurgift så jeg håper jeg er kvitt maurene i hvertfall...

Skrevet
Jeg har sjelden ledd så godt av noe på KG som av denne tråden. Her samler KG brukerne seg til kollektiv kamp mot sneglene :ler:

Fra spøk til alvor, jeg bor på nordvestlandet, og i hagen min er det en del av de svarte ekle sneglene (ca 5cm lange og tykke) Jeg syns de er grusomt ekle, men bruker ikke drepe de, men kaster de ut av hagen, Gjerne inn til naboen :fnise: Skal jeg drepe de før jeg slenger de inn til ham, eller trenger jeg ikke foreta meg noe mer?

Jeg synes de er helt grusomt ekle, og bikkja mi biter de, og det er enda eklere, så jeg har ikke noe lyst til å ha dem i hagen i det hele tatt.. :spy:

I tillegg til dette så har vi noen svarte ekle biller, som er ganske tynne og kanskje en cm store, det kryr av dem her... vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt de.. de kryper til og med over terassen og inn hagedøra her... Har strødd maurgift så jeg håper jeg er kvitt maurene i hvertfall...

He-he, ja jeg synes også at det var en av de morsomste trådene her.

Du får prøve ut hvitløksrådet, så kanskje alle sneglene rømmer til naboen din? :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt salt! :lur: Nå skal det bli utrivelig å være brunsnegl her hos meg i hvert fall.

Sneglemordervenner foren eder - kampen er i gang! *skyter salutt*

Endret av Sari
Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

Tror kanskje jeg skal montere selvskudd ved bevegelse i hagen min.. Da ryker vel både sneglene og naboen min. Da blir det atter fred og ro :kaffe: Er jeg riktig heldig så skremmer jeg vettet av alle løskattene her også.

Skrevet
Tror kanskje jeg skal montere selvskudd ved bevegelse i hagen min.. Da ryker vel både sneglene og naboen min. Da blir det atter fred og ro :kaffe: Er jeg riktig heldig så skremmer jeg vettet av alle løskattene her også.

:fnise:

Men være snill med pusekattene. :fy_fy:

Gjest Helen Parr
Skrevet
Men være snill med pusekattene. :fy_fy:

Her bruker vi melkekartong med salt på kattene. :sjarmor:

Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

En helt herlig tråd om noe direkte motbydelig. Jeg sitter her med teen min og ler.

Salte ned kattene, ja det hadde vært noe. Eller noen paralgin forte i leverpostei- har faktisk hørt om noen som har gjort det. Men ellers er ikke katter noe stort problem her, det tar hunden min seg av. Men liker ikke at hunden biter sneglene- de er fulle av noe gørr inni seg...

Skrevet

:tristbla: Stakkars pus.

(Men jeg tror det hadde vært vanskelig OG smertefullt å forstøke å dytte pus i en melkekartong. Noe sier meg at det ville blitt gjort motstand.. :fnise: )

Skrevet (endret)

..feil...

Endret av Sari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...