Gå til innhold

Forlovelse

Gjest Gjest_ella_*

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ikke din situasjon er på lik linje med den du linket til. Det paret har noen fler år på baken, både som kjærester, samboere og bare i ren alder. Man endrer seg ganske mye i 20-årene, så selv en liten forskjell fra 21 til 24 vil jeg si er en god del i modenhet sånn generelt sett. Videre så snakker den som det er linket til om ønsket om å få barn, og derfor en lyst til å være gift før dette skjer. Kvinner planlegger mer enn menn og for henne ser sikkert regnestykket omtrent slik ut: fridd til som 24, gifte seg 25.. begynne å forsøke å få barn: barn kommer kanskje når hun er 26-27. Så om hun har lyst å være gift før hun har barn, og hun har lyst på barn nå.. så kan man jo fort bli litt ivrig på et frieri..

menn tror "somregel"de er evig unge og på noen måter er de jo det (lengre fruktbare..) de tenker heller ikke at det er naturlig å bruke et år på å planlegge bryllup, og at en baby skal ha 9 mnd i magen før den er i familien.. Dette er seff satt på spissen.. Men jeg mener de ikke tenker så mye over regnestykket over, og kanskje derfor tilnærmer seg frieri litt annerledes

Du skriver ingenting om hva dere tenker om barn. Ikke det at man må ha lyst på barn for å gifte seg, men om dere i felleskap planlegger barn i nær fremtid, da ville jeg kanskje forventet frieri i nærmere tid. enn om alt er bare drømmer om fremtiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...