Gå til innhold

Angrer på valg av forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg, og gleder meg veldig til det! Vi har begge vært gift før, ogvi skal kun ha feiring med forlovere.

Min forlover har tidlig spurt om jeg vil ha utdrikningslag, hvilket jeg har sagt jeg kan tenke meg, men kun som en sammenkomst med nærmeste venninner. Tenker det kan være hyggelig når vi ikke skal ha selskap.

Utdrikningslag er noe brudeparet ikke skal legge seg opp i, og jeg har derfor ikke tenkt så mye på dette.

I det siste har det blitt lite knute på tråden mellom forloveren min og meg, kombinert med at vi ikke har sett hverandre så mye pga travelt med jobb, familie og barn.

Andre venninner har begynt å gi uttrykk for at de er litt såret over at de ikke blir invitert til bryllup. Min forlover vil ikke samarbeide med andre om utdrikningslaget. Hun har gitt beskjed om at dette skal være hennes oppgave alene, og at de som kan får komme til den dagen hun har bestemt. Men hun har enda ikke gitt de andre beskjed om hvilken dag hun har planlagt.

Jeg vet at dette er ikke noe jeg skal blande meg opp i. Men alt dette har nå en gang kommet meg for øret. Jeg har vondt i magen, og føler det blir mye ubehagelig styr av dette. Er også skikkelig lei meg for at vi ikke har tonen om dagen.

Mitt lille enkle bryllup skulle være intimt og fint med bare forlovere til middag, og jeg har ikke det minste lyst til å ha henne der!

Trenger litt trøst og oppmuntring.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lady_*
Skrevet

off ingen enkel situasjon d der:( e tror e hadde tatt me en prat m ho om ka du he hørt og ka du føle, for d virka no som d her plaga de ganske masse og d forstår e godt d gjør:( håpe dere får ordna d på ett hvis for kjipt hvis d skal bli sånn på dagen du skal gifte de... ang andre venner som er såret fordi de ikke får komme i bryllupet, kanskje du kan spørre de om de vil finne på noe en dag enten før eller etter bryllupet å feire det sammen m bare dei? det hadde sikkert dei satt veldi pris på og d kan være kjekt for deg også:)

lykke til håpe alt ordna se til d beste:D

Skrevet

Takk for fine ord og oppmuntring!

Jeg HAR forsiktig prøvd å si noe om dette med at noen er litt såre. Hun svarte irritert at det er mitt valg å feire det uten mange gjester. Det har hun jo rett i.

En annen ting er at hun også er invitert i et annet bryllup samme dagen. Kamerat av mannen hennes. Han skal gå i det bryllupet, og hun spør stadig hvor lenge jeg tror middagen vår kommer til å vare. Hun har planer å gå i dette andre bryllupet etterpå. Jeg blir så oppgitt, for jeg trodde hun ville sette av denne dagen for meg.

Kjenner at jeg er skikkelig sår og lei meg.

Skrevet

Det er litt av et dilemma, dette. Siden det bare er noen uker igjen til bryllupet tror jeg du vil ha store vansker med å finne en ny forlover - uten at denne vil føle seg som en annenrangs erstatning. Den eneste muligheten er kanskje om du har en søster eller en annen nær slektning som kunne steppe inn.

Nei, du er nok stuck med den forloveren du har. Jeg synes du skal ta en skikkelig prat med henne. Fortell henne hvordan du føler det. Fortell henne om hvilke forventninger du har til en forlover.

Lykke til.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Huff. Dette kan ikke være gøy. Jeg tror nok at jeg hadde tatt et lite oppgjør med forlover, ikke bare hintet til ting, men faktisk sagt det du mener (og som du tør si her..). Hun burde føle seg beæret over å få være en av veldig få gjester og i tillegg DIN forlover, men sånn som du beskriver henne høres det ut som om hun egentlig ikke bryr seg (slik jeg tolker det da).

Jeg syns du skal passe på at dagen din blir så bra som den kan bli for deg, og hvis det medfører at hun ikke får være med mer, så.. Det høres drastisk ut, men en av de få gangene du KAN være egoistisk må da være i ditt eget bryllup!

Håper det ordner seg. Klem :)

Skrevet

Men at noen er såret over at de ikke er bedt i selve bryllupet er vel din egen skyld??

Skjønner at det er dårlig gjort å skulle et annet sted samme dag, men det med at andre er såret skjønner jeg ikke hva forloveren skal gjøre med. Det er jo som hun sier, at det er noe du har valgt selv.

Skrevet

uff for en forlover... :tristbla:

Jeg ville prøvd å bytte henne ut jeg... men det er kansje lett for meg å si, men vanskeligere å gjøre... men ville nok ikke funnet meg i oppførselen hennes nei...

Skrevet

To brylluper på en dag? Forlate bryllupet du er forlover i, for å gå i mannens kompis sitt bryllup? Jeg ville ikke hatt et sekunds dårlig samvittighet for å bytte henne ut! Du vil jo ha en forlover som synes bryllupet ditt er såpass viktig at hun gidder å sette av hele dagen...

Skrevet
To brylluper på en dag? Forlate bryllupet du er forlover i, for å gå i mannens kompis sitt bryllup? Jeg ville ikke hatt et sekunds dårlig samvittighet for å bytte henne ut! Du vil jo ha en forlover som synes bryllupet ditt er såpass viktig at hun gidder å sette av hele dagen...

Tror ikke det er lett å finne en ny forlover bare noen uker før bryllupet. Og jeg regner med at det er allment kjent at hun faktisk har hatt en annen forlover først. Hvor beæret vil man føle seg hvis man er andrevalg?

Gjest Cascabel
Skrevet
Huff. Dette kan ikke være gøy. Jeg tror nok at jeg hadde tatt et lite oppgjør med forlover, ikke bare hintet til ting, men faktisk sagt det du mener (og som du tør si her..). Hun burde føle seg beæret over å få være en av veldig få gjester og i tillegg DIN forlover, men sånn som du beskriver henne høres det ut som om hun egentlig ikke bryr seg (slik jeg tolker det da).

Jeg syns du skal passe på at dagen din blir så bra som den kan bli for deg, og hvis det medfører at hun ikke får være med mer, så.. Det høres drastisk ut, men en av de få gangene du KAN være egoistisk må da være i ditt eget bryllup!

Håper det ordner seg. Klem :)

:jepp:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er du misfornøyd bytter du henne ut :) er det kun dere fire som skal spise middag eller har dere med dere familiemedlemmer? Kan du spørre søster/svigersøster/mor/svigermor om å være forlover? Evt de venninnene dine som klager på at de ikke er invitert i bryllup - det er helt sikkert en av disse som stiller opp på kort varsel dersom du forklarer situasjonen. Jeg ville aldri følt meg som annenrangs dersom ei venninne hadde spurt meg, hadde heller følt meg beæret over at hun tenker på meg og tror jeg klarer å fikse ting i siste liten! Utdrikningslag kan du jo faktisk hjelpe til litt med selv, si at du ikke ønsker deg mye, lever en liste med navn+tlf nr. En enkel samling hjemme hos ei venninne tar ikke så lang tid å organisere. Når det er sagt, er du foreberedt på at forloveren din kan bli ganske så snytt av å bli "dumpet" i siste liten, det finnes vennskap som har tatt slutt av mindre ting enn dette...

Skrevet

Hei.

Har lest gjennom det jeg skrev i går og alle svarene. Ser at jeg var veldig trist og lei meg i går. Setter veldig pris på tilbakemeldinger, trøst og råd :)

Ser at jeg fremstiller henne som verdens verste venninne, og det er hun jo ikke! Hun er en fantastisk god venn gjennom mange år, og har både vært samtalepartner, festevenninne og en god venn når ting har vært vanskelig. Vet at hun også opplever at jeg alltid har vært der for henne. Måtte bare få si dette, for det er jo ikke uten grunn at jeg har valgt henne.

Derfor skjønner jeg ingenting av dette!

Vi skal bare være brudepar og forlovere med feller til middag. Altså seks stykker. Vi skal ha formiddagsbryllup, og hennes partner går midt i. Det er ikke vanskelig for meg. Opplever det som et dilemma for min venninne som er nyforelsket og nok har lyst til å være med ham, men føler at hun bør bli hos meg.

Jeg har både vurdert å spørre en til omå være forlover, for det går vel å ha to? Men... når jeg ikke har gjort det fra begynnelsen så blir dette litt dumt.

Jeg tenker at jeg må ha tillit til at hun passer på å invitere mine øvrige venninner, og at det blir hyggelig.

Skal prøve å ta en prat med henne om at jeg synes det er fint at hun blir i mitt selskap, på tross at kjæresten går i et annet. Prøver å gjøre det positivt, og samtidig fortelle at jeg har bestilt frisørtime til oss begge på selve dagen.

Bør ikke dette gå greit?

Skrevet

Be en til være forlover, godt forslag. Si at det er viktig for deg å ha folk du er glad i med deg under feiringen, og at du forstår at den første forlvoeren ikke har anledning til å være med så lenge.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet
Skal prøve å ta en prat med henne om at jeg synes det er fint at hun blir i mitt selskap, på tross at kjæresten går i et annet. Prøver å gjøre det positivt, og samtidig fortelle at jeg har bestilt frisørtime til oss begge på selve dagen.

Bør ikke dette gå greit?

Hm, det er ikke dumt hvertfall. Vis henne at du bryr deg veldig om at hun er der, og ønsker å ha hele dagen med henne og at du setter pris på henne. Hvis det fortsatt ikke går inn og hun fortsetter i samme baner er det kanskje mulig å ta med en forlover til :) Husk, det er din dag!

Skrevet

Signerer denne jeg... Lykke til! Håper det ordner seg :klemmer:

Gjest Gjest_eva_*
Skrevet

Det er ikke sikkert det er så slemt ment fra forloverens side, bryllupsfesten til HI er veldig liten, noen par som skal ut og spise middag. Dersom forlover ikke har fått noen informasjon om at denne middagen går over i en fest synes jeg ikke det er så rart at hun ønsker å dra videre til en annen bryllupsfest etterpå der hennes kjære er. Hun spør jo rett og slett om hvor lenge HI tror middagen vil vare og dersom hun ønsker å ha forloveren med seg videre utover kvelden er det bare å gi beskjed om dette. Jeg skjønner veldig godt at forloveren foretrekker å gå i et annet bryllup der hennes kjære er framfor å reise hjem alene på kvelden. Det er rett og slett mulig hun trenger å svare dette andre brudeparet om hun feks kommer til kaffe/kaker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...