Gjest Mirina Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Den lille hunden min skal fjerne tannstein og trekke en tann neste uke, og det jeg lurer på er om noen har noen anelse om hva dette vil koste? Jeg glemte jo selvsagt å spørre om det.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Jeg tok tannsten på min hund (dvergpuddel) i fjor. Kr 1500,- - han ble dopet ned.
Gjest Mirina Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 (endret) Mitt lille krapyl må også dopes ned. 1500 var vel ca den prisen jeg hadde regnet med. Takk for svar. Endret 30. april 2008 av Mirina
Gjest Gjest vet Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Det er vel ingen veterinærer som fjerner tannstein uten dop, håper jeg. Da får man iallfall ikke gjort en skikkelig jobb, og man utsetter seg for en ganske stor bittrisiko. Vi pleier å ta timespris, pluss dop. Så hva den enkelte behandling koster kommer ann på hvor mye tannstein pasienten har, og altså hvor kang tid det tar å fjerne det. Vi tar 650 kr timen, foressten.
Helen Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Hunden min var hos dyrlegen på mandag. Han ble lagt i lett narkose for å trekke tre tenner. Dette betalte vi 895,- for.
Gjest anikka Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 hvor mye koster "dopet" da?? gjelder samme pris hos katter???
MiniMjau Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Noen som vet sånn ca prisen for fjerning av tannsten hos katt?
Gjest har ikke hund men lurer Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Hvor ofte er det vanlig at man må fjerne tannsten?
MiniMjau Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Kommer vel ann på hvor fort tannsteinen kommer tilbake etter at den er fjernet? Min katt er 7 år, og det er først nå at vetrinæren har sagt at vi bør tenke på å fjerne tannstenen.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #10 Skrevet 12. juni 2008 Kommer vel ann på hvor fort tannsteinen kommer tilbake etter at den er fjernet? Min katt er 7 år, og det er først nå at vetrinæren har sagt at vi bør tenke på å fjerne tannstenen. Ikke noe som er årlig altså med andre ord. Tannlegen min liker nemlig å fjerne tannsten nesten hver gang jeg er der.
MiniMjau Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 jeg vet ikke om det er årlig fjerning som er normalt... Ringte å bestilte tid til pus nå, og sselvfølgelig spør jeg om pris. "Nei det er UMULIG å si". Hvordan pokker kan det være UMULIG?! Jeg ble arg. Så fikk jeg opplyst om at med moderate mengder tannstein, ca 1400,-. Kan hun ikke bare si det da....
Gjest Naria Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Små raser sliter oftere med tannsten enn større hunder, og på disse er det ofte anbefalt å fjerne tannsten en gang i året.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 jeg vet ikke om det er årlig fjerning som er normalt... Ringte å bestilte tid til pus nå, og sselvfølgelig spør jeg om pris. "Nei det er UMULIG å si". Hvordan pokker kan det være UMULIG?! Jeg ble arg. Så fikk jeg opplyst om at med moderate mengder tannstein, ca 1400,-. Kan hun ikke bare si det da.... Blir for dumt uten noen idikasjon. Tror jeg ville valgt et annet sted hvor de i det minste kunne gi en indikasjon på pris.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Små raser sliter oftere med tannsten enn større hunder, og på disse er det ofte anbefalt å fjerne tannsten en gang i året. Ok. Takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå