Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 En katt pisset oppi en mappe hvor mange av smykkene mine lå, for lenge siden... Jeg vasket noen av de med håndsåpe og lot de ligge i vann litt. Etterpå luktet de like ille. Jeg var veldig oppgitt, la de vekk og glemte de... Men nå fant jeg de frem igjen. Vil få de til å ikke lukte kattepiss, har dere noen tips? De er laget av forskjellige materialer. Ringer av tre, typiske sølvringer med diamanter/stener fra H&M, gamle smykker jeg er litt redde for som jeg ikke vet hva er lagd av. Sølvkjeder, forskjellige skinnreimer, bånd... Må få vekk lukten skånsomt (og raskt hvis de skal ligge i vann blandet med noe, så ikke noe løsner). Prøvde Milo og vann i går. Funka ikke. Tenkte på Zalo, men det er vel også nytteløst. Og så tenkte jeg på eddik, kan det gå? Vil ikke at det skal lukte eddik av smykkene heller men... Tips mottas med stor takk!
Gjest Gjest_olga_* Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 De som er av sølv kan du vaske med sølvrens,fåes på gullsmed,er sånn flytende væske de skal ligge i bare 1 min eller noe.blir blanke og fine og lukta forsvinner garantert.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 De som er av sølv kan du vaske med sølvrens,fåes på gullsmed,er sånn flytende væske de skal ligge i bare 1 min eller noe.blir blanke og fine og lukta forsvinner garantert. Skal prøve det. Hva med de andre smykkene? Siden jeg ikke vet helt hva alt er lagd av og hva det tåler, må jeg ha et middel som er veldig skånsomt og mildt samtidig som det får bort den vonde lukten. Kan sånn kjøkkenhåndsåpe som skal fjerne vond lukt etter kontakt med løk og annen mat være noe? Den er vel mild, men kanskje ikke helt det rette....
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Eddik blir jo anbefalt i forhold til kattepiss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå