Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er pinlig blank på ting som har med økonomi å gjøre, og har bare vage ideer om hva ting som deflasjon, subprime lending, obligasjoner osv er.

Er det noen som kan anbefale en bok, nettside eller lignende, som gir en innføring i økonomisk teori?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg slenger meg veldig på denne - og lurer på det samme som deg!

I tillegg praktisk arbeidslivsinnføring i markedsverdi, prisprognoser, veide kurver, deflasjon, inflasjon, markedsanalyse og hva kurvene/grafene forteller oss (positiv markedsverdi, negativ markedsverdi, likevektspunkt der tilbud og etterspørsel møtes i vakkert øyeblikk og hvordan man beregner nåverdi og markedsverdi.

Jeg er ikke et matematisk talent men er interessert i samfunnsøkonomi og mer på makroplan.

Vi får bare håpe på at en eller flere her vet hva de snakker om, og kan anbefale noe som er bra.

Endret av Casey
Skrevet
Jeg er ikke et matematisk talent men er interessert i samfunnsøkonomi og mer på makroplan.

Makroøkonomi bok. Det er matte i den. Det er faktisk matte i alle økonomibøker. Det er noe du ikke kommer utenom.

Skrevet
Jeg er pinlig blank på ting som har med økonomi å gjøre, og har bare vage ideer om hva ting som deflasjon, subprime lending, obligasjoner osv er.

Er det noen som kan anbefale en bok, nettside eller lignende, som gir en innføring i økonomisk teori?

På forhånd takk!

Jeg har komt lengst med min bestemors ord. TJEN TO KRONER FØR DU BRUKER EN. ELST SKAL DU SPARE 50 øre, så må du, så bare bruk 50 øre. Da har du allered sprat 1.50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...