Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... :sjenert:

Jeg va så tett og klippa lugg her for liten stund siden. (Selvfølgelig, nå som den lange luggen hadde blitt ca. ned til nesa lang...)

Pokker, den er jo bara i veien. :kjefte:

Vil at den skal bli lang igjen.

Noen som har noen tips til frisyrer jeg kan anlegge så lenge?

Og vær så snill, ikke si at jeg skal sette den vekk med spenner, det ser jo ikke ut på meg.

Har også prøv midtskill. Det så jo ikke ut det heller...

Legge den til siden med spray... Uff a mæjen. Det holder jo ikke, også er det ikke så snasent med masse spray heller.

:sukk:

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har vært der selv. Det tar så ufattelig lang tid å samle akkurat luggen føler jeg...

Her er 2 videoer fra YouTube som viser litt av den stilen jeg kjørte en stund. Trenger ikke gjøre akkurat det samme (var litt voldsomt) men en modifisert versjon synes jeg kan være veldig kule.

http://www.youtube.com/watch?v=qG3KH5tJThE

http://www.youtube.com/watch?v=mVoxsRmZrC8

Ellers kan jeg anbefale en tur innom til frisøren...De kan sikkert hjelpe med forslag og evt. en liten klipp eller styling....

Skrevet
Jepp, har vært der selv. Det tar så ufattelig lang tid å samle akkurat luggen føler jeg...

Her er 2 videoer fra YouTube som viser litt av den stilen jeg kjørte en stund. Trenger ikke gjøre akkurat det samme (var litt voldsomt) men en modifisert versjon synes jeg kan være veldig kule.

http://www.youtube.com/watch?v=qG3KH5tJThE

http://www.youtube.com/watch?v=mVoxsRmZrC8

Ellers kan jeg anbefale en tur innom til frisøren...De kan sikkert hjelpe med forslag og evt. en liten klipp eller styling....

Takk for svar:)

Hm, det var fine frisyrer, helt klart. Men er det ikke vanskelig å få til selv?

Trur jeg må ta en tur til frisøren og høre... Men kanskje jeg bør stikke til noen som er skikkelige fancye. Har for meg at du har mer kreativitet eller no' sånt enn de som ikke er så fancye.

Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt...Bare litt øving :)

Skrevet

Lugg er jo in og siste skrik i frisyre er faktisk bob og pasje med kort lugg. Men det hjelper kanskje ikke når det er lang lugg du vil ha? Jeg klippet også lugg en gang og angret selvsagt etterpå. Mens luggen vokste ut igjen, brukte jeg et sammebrettet tørkle som hårbånd som jeg satt fast med kliper eller hadde det akkurat over hårfestet. Jeg fikk faktisk veldig mange positive kommentarer og det ble som et "varemerke" på meg en stund. Hadde mange tørklær i forskellige farger etter humør og klær. Det pyntet dessuten opp et hverdagsantrekk.

I år tok jeg mot til meg og klippet håret kort i en morsom og kledelig bob- frisyre. Var litt redd for hva vennene mine ville synes. Men den har jeg også fått veldig mange beundrende kommentarer for. Jeg tror at hvis man står for sine valg, vil man også overbevise andre om at det er riktig...

• 1 måned senere...
Skrevet

Luggen er fortsatt ikke lang, og jeg var kjempemisfornøyd.

Finnes vel nesten ikke noe værre enn å føle seg skikkelig stygg og ustelt på håret.

Løsningen ble... å tape på lugg:) Jaa. Det ble overraskende bra.

Anbefales på det sterkeste.

Skrevet

Hva med å kjøpe strikk og kjøre noe alla dette? Vet du sa at du ikke vil sette det opp med spenner, men hva med å trekke det tilbake og sette det opp med klemmer på denne måten?

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Hei! Ser at det er lenge siden noen har skrevet noe på denne tråden, men det står noe om "skjøte på" lugg.. Hva er det? Går det?? Min lugg er 2 cm på det korteste og gradert nedover.. kan dette fikses???

Gjest *lucky*
Skrevet
Luggen er fortsatt ikke lang, og jeg var kjempemisfornøyd.

Finnes vel nesten ikke noe værre enn å føle seg skikkelig stygg og ustelt på håret.

Løsningen ble... å tape på lugg:) Jaa. Det ble overraskende bra.

Anbefales på det sterkeste.

Er det en slags remse med hår som settes på hos frisør? Tror du det sliter mye på håret? Dyrt?

Skrevet
Hei! Ser at det er lenge siden noen har skrevet noe på denne tråden, men det står noe om "skjøte på" lugg.. Hva er det? Går det?? Min lugg er 2 cm på det korteste og gradert nedover.. kan dette fikses???

Hei:)

Ja, jeg "skjøta på" luggen min, dvs. at frisøren min satte på extenstions bare i luggen.

Jeg hadde tung, rett lugg altså, lik lengde hele veien.

Frisøren min brukte tape on off hår (husker ikke hvilket merke det var i farta), og det fungerte veldig bra. Hun ble også imponert over at resultatet ble såpass bra.

Ang pris., jeg er god kunde og fikk rabatter deretter. Betalte vel 400 kr eller noe for hår og påsettning. Vet at ulike salonger kan ha en minimums grense for bestilling av hår, og derfor kan det i værste fall bli rimelig kostbart.

Den tiden jeg benytta meg av denne metoden, flytta frisøren festene inntil hodebunnen ca. hver 8. uke altså. annen hver gang jeg var hos henne. På denne måten var festene minst synlige.

Dette opplegget redda i allefall meg. Anbefaler det på det sterkeste. Klart, det ble litt mer styr og stell på morgenen med tanke på styling. Måtte "dandere" litt for å legge luggen på plass,og bruke spray for å få det på plass. Men det var det verdt.

Viktig å føle seg vel på håret.

Om skrålugg kan fikses på ved hjelp av denne metoden, kan dessverre ikke jeg svare deg på. Hadde jeg vært deg hadde jeg forhørt meg litt rundt om kring. Tror ikke det er spesielt utbredt. Frisøren min hadde akkurat vært på kurs...

Håper det var noe til hjelp.

Skrevet
Er det en slags remse med hår som settes på hos frisør? Tror du det sliter mye på håret? Dyrt?

Hei:)

Ja, det er en remse med hår som klippes i mindre remser, slik at den blir tilpassa luggen din.

Jeg har bare gjort dette hos frisøren min, ville ikke begitt meg ut på det på egen hånd.

Frisøren brukte lang tid på å finne ut akkurat hvor hun skulle plassere remsene og hadde et "system", som da man tar masse striper i folie.

Litt usikker på hvor lenge jeg brukte dette, men at det gikk fort et halvt år om ikke lengre. Merket ikke noe til slitasje på luggen.

Forresten så kvitta jeg med meg extensions'ene i juni/juli måned, så med andre ord, den dumme korte luggen har jaggu blitt lang igjen;)

Prisen nevnte jeg i innlegget over.

Håper som sagt at det er noe til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...