smile85 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hei alle på forumet Skriver inn for første gang og er litt små nervøs her... Synes dette virker som et veldig koselig og seriøst forum så jeg bestemte meg for å skrive inn med noe jeg ikke helt klarer å gjøre meg opp en mening om og ikke helt vet hvordan jeg skal reagere på...... Jeg og sambo skal på ferie med båten vår i sommer, noe jeg egentlig gledet meg veldig til... Men plutselig kom det en liten overaskelse.... kameraten hans kom bort til meg på en fest og begynte og snakke med meg om hvor mye han og kjæresten hans gledet seg til å være med oss ut med båten i sommer.....Dette fikk vel meg til å se ut som et spørsmålstegn og han kjønte fort at dette var noe jeg overhode ikke hviste noe om...dette ble kjempe ubehagelig både for meg og han...jeg ble hvertfal kjempe flau og ante ikke hva jeg skulle si... Kort sakt har altså min samboer bedt med kameraten sin og kjæresten som jeg nesten ikke kjenner, på båttur i to uker uten og så mye som en gang nevne dette for meg..... Jeg er vel ikke vanskelig når jeg reagerer på dette? ? og hva skal jeg gjøre? ? føler meg rett og slett litt tråkket på av sambo....men hva skal jeg si til han for at han skal forstå? ? Jeg er veldig usikker på om dette kommer til å gå greit i to uker i en liten båt med to personer jeg ikke kjenner.....
Carebear1 Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 (endret) Du må nok spørre sambo om hvorfor han ikke har fortalt dette til deg. Det kan jo være han har en god grunn. Uansett grunn så bør du forklare han at slike beslutninger er noe dere bør ta sammen. Neste gang bør han spørre deg først, slik at du får en mulighet til å være med på avgjørelsen. Synes imidlertid ikke dette er en så stor sak at det er noe poeng å lage baluba av det. Kanskje tenkte ikke samboeren på at du ville reagere på dette i det hele tatt? Litt sløvt ja, men ingen stor sak - iallfall ikke så lenge dette ikke er noe han gjør som en vane. Endret 28. april 2008 av Melania
Gjest frukt Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Jeg syns dette er noe å reagere på, 2 uker i en liten båt sammen med et par en ikke kjenner så godt! Dette skulle jo være snakk om en ferie, såvidt jeg forstår...
smile85 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2008 Du må nok spørre sambo om hvorfor han ikke har fortalt dette til deg. Det kan jo være han har en god grunn. Uansett grunn så bør du forklare han at slike beslutninger er noe dere bør ta sammen. Neste gang bør han spørre deg først, slik at du får en mulighet til å være med på avgjørelsen. Synes imidlertid ikke dette er en så stor sak at det er noe poeng å lage baluba av det. Kanskje tenkte ikke samboeren på at du ville reagere på dette i det hele tatt? Litt sløvt ja, men ingen stor sak - iallfall ikke så lenge dette ikke er noe han gjør som en vane. Var min tanke også...at dette ikke var noe å rope så høyt over...men så snakket jeg med noen venninder som ble letter sjokert over at jeg aksepterte det.....så da ble jeg litt usikker på hva jeg skulle gjøre.... problemet er vel kansje at han har lett for å gjøre sånt...noe jeg også har fått høre fra andre som kjenner x'n hans at dette ikke er noe nytt....(har sef. også merket det selv). Dette gjør meg jo sef. usikker på om han overhode respekterer meg. Tråkket på har jeg blitt nok i mitt liv og er overhode ikke intresert i et sånt forhold en gang til!! Derfor ble jeg jo veldig usikker på om jeg hadde vært for snill (igjen...) siden vennindene mine reagerte så veldig på oppførselen hans og mente jeg burde bestille en sydentur og sende han på sjøen uten meg.... noe jeg føler er en smule overdrevet......
Nabodama Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Var min tanke også...at dette ikke var noe å rope så høyt over...men så snakket jeg med noen venninder som ble letter sjokert over at jeg aksepterte det.....så da ble jeg litt usikker på hva jeg skulle gjøre.... problemet er vel kansje at han har lett for å gjøre sånt...noe jeg også har fått høre fra andre som kjenner x'n hans at dette ikke er noe nytt....(har sef. også merket det selv). Dette gjør meg jo sef. usikker på om han overhode respekterer meg. Tråkket på har jeg blitt nok i mitt liv og er overhode ikke intresert i et sånt forhold en gang til!! Derfor ble jeg jo veldig usikker på om jeg hadde vært for snill (igjen...) siden vennindene mine reagerte så veldig på oppførselen hans og mente jeg burde bestille en sydentur og sende han på sjøen uten meg.... noe jeg føler er en smule overdrevet...... He he, ja akkurat den siste er litt overdreven reaksjon, ja. Men jeg skjønner deg godt. Han burde snakket med deg på forhånd, for å høre om du kunne tenke deg det. Det går jo sikkert greit hvis du trives sammen med dette paret, men uansett er 14 dager på båt for lenge å dele med noen, synes jeg. Det blir altfor tett, det kan bli mye irritasjoner og lite privatliv. Og tenk om du og damen ikke finner kjemien?
smile85 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2008 Jeg syns dette er noe å reagere på, 2 uker i en liten båt sammen med et par en ikke kjenner så godt! Dette skulle jo være snakk om en ferie, såvidt jeg forstår... Ja det skulle jo være ferie da liksom...he he bare så jeg får sakt det, så er jeg en veldig sosial person og kommer stort sett godt overens med de fleste...men selv om jeg er det bør jo ikke dette gjelde de to som skal være med... Men tar ikke sorgene på forskudd og satser på at det går greit Men gjør det ikke det blir det et stort problem siden det ikke er så mange steder å gjemme seg i en liten båt.... Men hva bør jeg si til sambo for at det skal bli minst mulig bråk og at han skal forstå min side av saken?
smile85 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2008 He he, ja akkurat den siste er litt overdreven reaksjon, ja. Men jeg skjønner deg godt. Han burde snakket med deg på forhånd, for å høre om du kunne tenke deg det. Det går jo sikkert greit hvis du trives sammen med dette paret, men uansett er 14 dager på båt for lenge å dele med noen, synes jeg. Det blir altfor tett, det kan bli mye irritasjoner og lite privatliv. Og tenk om du og damen ikke finner kjemien? Uff ja....cat-fight...... Som jeg skrev over så kommer jeg godt overens med de fleste og håper at dette går bra....men nå er det jo ikke bare min personlighet det går på her....og 14 dager er lenge som du sier.... uff...vet ikke helt hva jeg skal gjøre....hadde jeg hatt en sjanse til å si noe litt før...f.eks. at det hadde vært greit med en uke i første omgang. føler ikke jeg kan lage baluba nå, siden dette tydeligvis har vært planlagt lenge.....
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Sia at di ikke aksepterer at han lager avtaler som dette bak din rygg! Du hadde gledet deg til denne turen bare dere to. Prat med han om hva du føler, så får han si fra til disse to andre at det har skjedd en misforståelse som gjør at de desverre ikke kan bli med!
Annie Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Jeg ville spurt om hvorfor du ikke var tatt med på råd og var den siste som fikk vite det. Og det av han som skulle være med.
Carebear1 Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 Uff ja....cat-fight...... Som jeg skrev over så kommer jeg godt overens med de fleste og håper at dette går bra....men nå er det jo ikke bare min personlighet det går på her....og 14 dager er lenge som du sier.... uff...vet ikke helt hva jeg skal gjøre....hadde jeg hatt en sjanse til å si noe litt før...f.eks. at det hadde vært greit med en uke i første omgang. føler ikke jeg kan lage baluba nå, siden dette tydeligvis har vært planlagt lenge..... Kan du ikke bare enkelt og greit spørre han; "Jeg snakket med xx på fest, og han fortalte meg at han og dama var invitert med på båturen vår i sommer". Du trenger vel ikke si så mye mer enn det - har han mer enn to hjerneceller bør han alt her oppfatte poenget Dersom han derimot skulle finne på å si noe slikt som "ja, jeg spurte dem jeg", og ferdig med det, DA må du nok dytte det inn til han med teskje Forklar han bare at du hadde satt pris på å vite det på forhånd, så du kunne være med å beslutte det. Neste gang forventer du at han tar det opp med deg på forhånd. Trenger ikke gjøre mer ut av det enn det.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes du skal ta opp dette direktemed samboer, og si at du føler deg overkjørt. Deretter bør du insistere på at dere bare drar en uke til sjøs. Det vil gi samboer et varsel om at han skal ta hensyn til dine synspunkter og at det får konsekvenser når han ikke gjør det. I fellesskap kan dere finne frem til en god (bort)forklaring til det andre paret om hvorfor det bare blir en uke., Samboer får oppgaven med å formidle dette til det andre paret. Sett foten ned nå, og vis klart at du ikke lar deg tråkke på.
smile85 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2008 Tusen takk for masse respons her folkens Jeg er hvist ikke så flink til å si fra... men må jo gjøre det...ellerså blir jo ingen ting bedre.... da blir jeg bare tråkket på igjen, igjen og igjen..... sa så vidt noe om det her om dagen og da slang han noe sånt som at "det blir jo kjedelig med bare deg og meg på tur da" noe som også såret meg litt, siden vi begge var enige om at turen i fjor var kjempe koselig men er uansett ikke det som er problemet egentlig..... Han må nok ha det inn med teskje hva som er grunnen til at jeg reagerer! reagerer ikke på at han ønsker og ha med seg noen, men det at han ikke tar seg bryet med å fortelle meg det. Menn er rare dyr......he he
Titti72 Skrevet 28. april 2008 #13 Skrevet 28. april 2008 Wow..... Det var ikke spes kult av samboeren din. Hadde min funne på noe sånt, så hadde jeg blitt hjemme. Vi er ute i båt hele sommeren, så jeg vet hva jeg snakker om. 4 voksne i liten båt.... Det hadde tatt knekken på meg etter 3 max 4 dager.
aline Skrevet 28. april 2008 #14 Skrevet 28. april 2008 jeg får innse med en gang at jeg er en bråkemaker, for hadde kjæresten min og jeg planlagt to uker sammen til sommern, og han hadde bedt med ett vennepar jeg knapt kjenner, uten å si noe til meg.. så hadde det blitt oppvask. Og dersom han hadde svart meg med no om at det ble så kjedelig å være på ferie bare sammen med meg... da hadde det blitt en reall brudulje!! Jeg vil ikke ha en kjæreste som synes det er kjedelig å bare være oss to, at det OGSÅ kan være gøy å gjøre ting sammen med andre er helt greit, men fikser han ikke noen uker bare med oss to, da fikser han virkelig ikke ett forhold med meg. Jeg hadde vært truende til å avlyse hele båtturen for min del, og latt dem reise alene. Og kunne nok vært furt nok til å bestille meg sydentur alene eller med venninde istedenfor ja, bare som reaksjon på den "det er så kjedelig bare med oss to."-delen... men jeg synes ikke du skal høre på meg eller venniner, jeg synes du skal føle på hva DU synes er greit. Plager det deg, så tar du det opp. Synes du det er helt greit, så lar du det ligge.
smile85 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2008 Hi hi fikk en litt artig ide her.... Jeg har søkt på høgskole til høsten og venter derfor på svar om opptaket...dette svaret kommer den første uka vi skal ha ferie... og må svares på innen noen få dager (egentlig har jeg tenkt til å gi noen andre fullmakt til å svare på opptaket). Kansje jeg skulle skylde på det og bli hjemme første uka? ? og sef. ikke si noe før vi skal starte med pakking og sånn... Bare slenge ut at: "Nei jeg blir hjemme jeg...kansje jeg tar bussen nedover til uka eller no....." Hadde vært morro å se hvordan han reagerte på det og om han synes det var greit at jeg ikke sa fra om dette tidligere og tok med han i denne avgjørelsen..... Også sef, komme med moralene her, om at det kansje er greit å bli enige om avgjørelser som gjelder ferien vår..... Ha ha......skulle likt å se ansiktsutrykket hans da.......tror han hadde taklet det dårlig....
Rosalie Skrevet 28. april 2008 #16 Skrevet 28. april 2008 jeg får innse med en gang at jeg er en bråkemaker, for hadde kjæresten min og jeg planlagt to uker sammen til sommern, og han hadde bedt med ett vennepar jeg knapt kjenner, uten å si noe til meg.. så hadde det blitt oppvask. Og dersom han hadde svart meg med no om at det ble så kjedelig å være på ferie bare sammen med meg... da hadde det blitt en reall brudulje!! Jeg vil ikke ha en kjæreste som synes det er kjedelig å bare være oss to, at det OGSÅ kan være gøy å gjøre ting sammen med andre er helt greit, men fikser han ikke noen uker bare med oss to, da fikser han virkelig ikke ett forhold med meg. Jeg hadde vært truende til å avlyse hele båtturen for min del, og latt dem reise alene. Og kunne nok vært furt nok til å bestille meg sydentur alene eller med venninde istedenfor ja, bare som reaksjon på den "det er så kjedelig bare med oss to."-delen... men jeg synes ikke du skal høre på meg eller venniner, jeg synes du skal føle på hva DU synes er greit. Plager det deg, så tar du det opp. Synes du det er helt greit, så lar du det ligge. Sånn hadde jeg garantert reagert, også. Ærlig talt. Jeg er så stor at jeg vil tasd med på råd. Og fire stykker som ikke kjenner hverandre veldig godt trøkt sammen i en liten båt i to uker..? Nei, aldri i verden. Da hadde samboer fått reist alene med det andre paret.
Lurvina Skrevet 28. april 2008 #17 Skrevet 28. april 2008 Hi hi fikk en litt artig ide her.... Jeg har søkt på høgskole til høsten og venter derfor på svar om opptaket...dette svaret kommer den første uka vi skal ha ferie... og må svares på innen noen få dager (egentlig har jeg tenkt til å gi noen andre fullmakt til å svare på opptaket). Kansje jeg skulle skylde på det og bli hjemme første uka? ? og sef. ikke si noe før vi skal starte med pakking og sånn... Bare slenge ut at: "Nei jeg blir hjemme jeg...kansje jeg tar bussen nedover til uka eller no....." Hadde vært morro å se hvordan han reagerte på det og om han synes det var greit at jeg ikke sa fra om dette tidligere og tok med han i denne avgjørelsen..... Også sef, komme med moralene her, om at det kansje er greit å bli enige om avgjørelser som gjelder ferien vår..... Ha ha......skulle likt å se ansiktsutrykket hans da.......tror han hadde taklet det dårlig.... Hihi, synes ikke at den var så dum jeg Bare sånn at han har fått smakt sin egen medisin liksom.
Wildy Skrevet 28. april 2008 #18 Skrevet 28. april 2008 Jeg hadde ikke akseptert at min kjære hadde invitert med noen jeg knapt kjente på en båttur som skulle vare i to uker! Båtlivet er trangt nok som det er , og man skal fungere godt sammen for at det skal bli ferie av det!Jeg hadde ikke brukt mine sårt tiltrengte ferieuker sammen mer eller mindre ukjente, og garantert ikke på en båt. Tror jeg ganske enkelt hadde planlagt en annen ferie istedenfor, så kunen han dra på tur med akkurat hvem han ville. Om det attpåtill er kjedelig å tilbrine to uker i bare mitt selskap hadde det garantert blitt alene-ferie!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #19 Skrevet 28. april 2008 Jeg hadde også reagert veldig på dette. Samboern din har kanskje grunner til å velge som han gjør, kanskje har venner og det å bestemme sjøl vært viktigere for ham enn å ta hensyn i forhold. Noen ganger kan vi kjærester også være urimelige i hva vi "nekter" den andre å gjøre. Men det er jo ingen løsning å invitere noen på to ukers (!) tur uten å involvere samboern sin i dette! Du sier selv at du egentlig ser positivt på det å reise sammen med dem - det er jo en kjempemulighet for ham til å innse at dere faktisk kunne ha samarbeidet og blitt enige om å ha med et vennepar på tur, i stedet for at han "glemmer" deg og sånn sett lager dårlig stemning.
smile85 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2008 Jeg hadde også reagert veldig på dette. Samboern din har kanskje grunner til å velge som han gjør, kanskje har venner og det å bestemme sjøl vært viktigere for ham enn å ta hensyn i forhold. Noen ganger kan vi kjærester også være urimelige i hva vi "nekter" den andre å gjøre. Men det er jo ingen løsning å invitere noen på to ukers (!) tur uten å involvere samboern sin i dette! Du sier selv at du egentlig ser positivt på det å reise sammen med dem - det er jo en kjempemulighet for ham til å innse at dere faktisk kunne ha samarbeidet og blitt enige om å ha med et vennepar på tur, i stedet for at han "glemmer" deg og sånn sett lager dårlig stemning. Ja jeg synes det er drøyt å "glemme" meg når vi har vært sammen i to år og vi bor sammen Jeg tror han her litt trang til det å bestemme selv...Men jeg nekter han heller aldrig noe...(bortsett fra og være utro og sånne ting sef.). Jeg tror også han mangler litt respekt for meg siden han er en del eldre enn meg og jeg kansje ikke er flink nok til å si fra om ting jeg føler blir feil og gir etter litt for lett...noen ganger får jeg rett og slett følelsen av at han er litt for egoistisk i enkelte situasjoner... På tide og sette seg litt i respekt her...he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå