Gjest Gjest1 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jeg og min kjære flytter sammen om 3 måneder, og jeg gleder meg utrolig mye. Jeg har hatt en samboer før, og er litt redd for å gjøre de samme feilene som ble gjort der. Ting ble for "daglidags" med en gang og alt ble en vane.. Hvordan klare å holde på de "små stundene" Hva burde man være obs på? Vil fortsatt være i "kjæreste-modus" hvis dere skjønner? Ikke bli et "gammelt ektepar" med en gang.. Vi er nå flinke til å gå ut å finne på ting, ting man ikke gjør til vanlig og vi er flinke til å bevare de små øyenblikkene, og sette pris på det minste ting motparten gjør.. Vi har det så utrolig bra nå, og redd for at ting skal "dabbe av" vet jo at det skjer med tiden. Men prøve å bevare gnisten lengst mulig.. Noen kloke ord??
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Du er etter mitt syn inne på det vesentligste Ta dere tid til hverandre - slå av tv når dere spiser middag, lag gjerne mat sammen, avtal å møtes på kafé selv om dere like gjerne kunne drukket kaffen hjemme - ha fokus på hverandre. Del på hverdagsoppgavene.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 hei! tror det er viktig å fortsatt ha hvert sitt liv, du gjør ditt og han gjør sitt, og dermed er dere ikke rundt hverandre hele tiden og det blir ikke kjedelig. jeg er også tilhenger av å være påpasselig med å smile når han kommer inn dørene eller når vi går fra hverandre, spørre om dagen, ja, behandle personen med samme respekt som man behandler venner. gjøre ting alene og gjøre ting sammen. gjøre en effort for at det skal bli fint og for at ting ikke skal bli vane. så lenge du passer på at ting ikke blir en vane så tror jeg at det ikke blir det.
Høstjenta Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Ser ut som dere allerede er flinke til å finne på ting sammen slik at livet ikke blir en vane. Det syns jeg er det viktigste. Vi prøver å trene sammen, spiller squash, og gjerne finne på ting som vi ikke gjør så ofte. Kos dere gjerne litt ekstra med noe god mat, film, kosekveld på fredag/lørdagene. Hverdagene blir fort litt vane, men at dere har forskjellige jobber/studier hjelper godt slik at dere kan fortelle om hverdagen og diskutere ting som skjer. Men forbred deg på at ting vil bli annerledes, det er et annet liv å skulle bo sammen, men kanskje dere finner andre sider av hverandre. Ikke fokuser for mye på dette i starten, la dere begge komme inn i det å bo sammen først. Ikke stress med det!!!! Det er f.eks. stor forskjell på å bo sammen som studenter og når begge er i full jobb.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Utad kan nok jeg og min samboer virke litt kjedelige. Vi går på kafé eller går turer sammen, går på kino og slikt. Men tilbringer også mye tid hjemme enten foran tv'n eller pc'n. Likevel holder vi forelskelsen ved like. Vi møter hverandre med en god klem HVER DAG når vi kommer hjem fra jobb. Vi forteller hverandre hvor godt det er å sees igjen, selv om vi bare har vært borte fra hverandre noen timer. Vi klemmer og susser masse iløpet av dagen (men av hensyn til våre omgivelser er vi mer reserverte når barna hans er hos oss eller andre er på besøk! ) Det er sånne små ting som gjør at vi fortsatt føler oss forelsket etter å ha bodd sammen i to år. Hvis vi ser på tv sammen for eksempel, og han reiser seg for å hente noe å drikke, så kommer han bortom meg med en klem og et suss og et nydelig smil. Iblant hopper han plutselig opp av stolen så jeg skvetter til og lurer på om det brenner eller noe, men så er det bare det at han vil gi meg en klem og fortelle meg hvor glad han er i meg. Iblant lager jeg matpakke til han, og da legger jeg ofte ved en liten lapp der det står at jeg elsker han. For noen ville nok dette blitt i overkant, men for oss to fungerer det supert som en påminnelse om hvorfor vi ble forelsket i utgangspunktet. Vi er litt som to forelskede fjortiser på over 30 iblant! Hvis dette høres for mye ut, kan man jo gjøre slike småting for hverandre i det omfang som føles naturlig?
Gjest Venetia Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 For meg høres det ikke ut som du trenger noe hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Dere kan jo avtale at en kveld hver uke skal dere ha en "date"? Dere kan bytte på å planlegge hva daten går ut på. Avtal å møtes et sted utenfor hjemmet. Gå på kafe, kino, bowling, museum eller hva dere måtte være interessert i. La datingen bli en vane dere ikke gir slipp på selv om dere flytter sammen.
Lille Lea Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Jeg og kjæresten min har bodd sammen i snart 2 år, og syns det går kjempegreit:) Vi bruker å gå turer 2-3 ganger i uka, (noen ganger til barnehagen å husker:P) lager middag til hverandre, bader sammen, masserer hverandre, ja vi gjør fortsatt sånne bittesmå ting som er lett å glemme bort! Kan fort ende opp som ett gammelt ektepar ja! Ett skikklig tøffelpar!
Gjest Casey Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 For meg høres det ikke ut som du trenger noe hjelp. Kanskje mange behøver bekreftelse. Det blir en indirekte form for hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå